|  
          1. letnik  
       | 
          | 
          | 
          | 
    
    
      |  
          VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  
       | 
       
          FORMATIVNI CILJI  
       | 
       
          SOCIALIZACIJSKI CILJI  
       | 
       
          POSEBNOSTI V IZVEDBI  
       | 
    
    
      |  
          1. Uvod v praktični pouk  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
          | 
    
    
      
        
          -  naloge in navodila za izvajanje praktičnega pouka 
 
         
       | 
      
        
          -  razume metodo poučevanja PP, red pri izvajanju PP in pravila ocenjevanja 
 
          -  dobi navodila za izpolnjevanje delavniškega dnevnika 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija čut za prisotnost pri PP, za red, za vrednotenje vloženega
            dela 
 
          -  razvija osebno odgovornost za opis dela in kvaliteto izdelka 
 
         
       | 
      
        
          -  prikaz poučevanja in ocenjevanja ter opravičevanja izostankov
            s primeri 
 
          -  ogled primera opisa in skice na dnevniku, dijak prejme obrazce
            delov. dnevnika in skice 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  predstavitev in ogled podjetja 
 
         
       | 
      
        
          -  dobi informacije o organiziranosti podjetja in vlogi obratov v
            podjetju 
 
         
       | 
      
        
          -  se zave nalog podjetja in okolja v katerem je podjetje 
 
         
       | 
      
        
          -  izpolnjevanje vprašalnika 
 
          -  shema: prikaz organiziranosti in nalog podjetja 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  tehnološka organiziranost podjetja 
 
         
       | 
      
        
          -  dobi predstavo o proizvodnem procesu pridobivanja premoga v podjetju 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija poklicno odgovornost 
 
         
       | 
      
        
          -  ogled diapozitivov in razprava 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  zaščitna sredstva in zadolžitev zanje 
 
         
       | 
      
        
          -  obvlada pravila za izdajo zaščitnih sredstev in skrb zanje 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija osebno odgovornost za zadolžena zaščitna sredstva in skrbnost
            čuvanja 
 
         
       | 
      
        
          -  dijak zadolži garderobno omaro in osebna zaščitna sredstva 
 
          -  vaje: dijak odda delovno obleko na označevanje v pralnico 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  organiziranost varstva pri delu 
 
         
       | 
      
        
          -  razume splošna pravila za varno in pravilno delo 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija poklicno odgovornost za varno delo 
 
         
       | 
      
        
          -  shema: prikaz organiziranosti in vloga službe VPD 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  požarna varnost in prikaz gašenja z gasilnimi aparati 
 
         
       | 
      
        
          -  razume splošna pravila za požarno varnost in obvlada uporabo sredstev
            za gašenje 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija poklicno odgovornost za požarno varnost 
 
         
       | 
      
        
          -  shema: prikaz požarne organiziranosti 
 
          -  prikaz gašenja požara z aparati za gašenje na terenu zunaj 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  seznanitev z izolacijskimi samoreševalnimi aparati in nameščanje
            samoreševalcev 
 
         
       | 
      
        
          -  seznani se z vrstami in namenom izolacijskih samoreševalnih aparatov
            ter obvlada uporabo v primeru grozeče nevarnosti 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija osebno odgovornost za varnost v primeru potencialnih skupinskih
            nevarnosti (plini, požari ...) 
 
         
       | 
      
        
          -  ogled diapozitivov in razprava 
 
          -  vaje: skupine po 8 dijakov nameščajo izolacijske aparate; trening
            opravi dijak v začetku vsakega šolskega leta. 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  spremembe v okolju zaradi izkopavanja premoga in pridobivanja
            el. toka 
 
         
       | 
      
        
          -  spozna pojem trajnostni razvoj in njegov pomen 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  računalniška prezentacija s fotografijami in shemami 
 
         
       | 
    
    
      | 
  2.Vzdrževanje elektro-strojnih naprav 
        
       | 
      
          Dijak:  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
          | 
    
    
      
        
          -  spoznavanje el. strojev in naprav 
 
         
       | 
      
        
          -  prepozna el. stroje in naprave po vrstah ter namenu 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija čut odgovornosti do el. strojev in naprav 
 
         
       | 
      
        
          -  dijak se seznani z elektro napravami in stroji v remontnih delavnicah 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  vzdrževanje in ugotavljanje obratovalne sposobnosti 
 
         
            
       | 
      
        
          -  zna opraviti vizualne preglede el. naprav in strojev ter sestavljanje
            in preizkus stikal 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost pri takih delih 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak opravi vizualni pregled el. naprav, sestavlja in preizkuša
            stikala 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  prepozna vrste el. kablov obvlada izdelavo kabelskega končnika 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in natančnost 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak izdela kabelski končnik 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  vzdrževanje odkopne opreme, pridobivalnih in napred. strojev 
 
         
            
       | 
      
        
          -  prepozna odkopno opremo in stroje 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija čut za vzdrževanje navedene opreme in strojev 
 
         
       | 
      
        
          -  ogled razstavljanja in sestavljanja opreme in strojev 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  servisiranje in vzdrževanje hidravličnih elementov 
 
         
       | 
      
        
          -  prepozna hidravlične dele 
 
          -  obvlada izdelavo hidravličnih fleksibilnih gumi cevi 
 
         
            
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijak sodeluje pri razrezu cevi, montaži priključkov na
            cevi, čiščenju in vzdrževanju hidravličnih delov 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  organizirana izdaja orodja 
 
         
       | 
      
        
          -  prepozna vrste orodja 
 
          -  obvlada postopke pri izdaji orodja 
 
         
            
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijak izdaja orodje in sodeluje pri vizualnih pregledih
            orodij 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  servisiranje poteznih naprav 
 
         
       | 
      
        
          -  prepozna vrste naprav 
 
          -  obvlada vzdrževanje in odpravljanje okvar 
 
         
            
       | 
      
        
          -  razvija odnos do strojev in naprav 
 
          -  se zave pomena izpravnosti 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak sodeluje pri razstavljanju in sestavljanju dvižnih
            naprav 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  servisiranje pnevmatskih naprav 
 
         
       | 
      
        
          -  prepozna vrste pnevmatskih naprav in njihov namen 
 
         
            
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijak sodeluje pri remontih in popravilih pnevmatskih naprav 
 
         
       | 
    
    
      |          3. Proizvodnja gradbenega materiala  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
          | 
    
    
      
        
          -  priprava in doziranje suhih malt 
 
         
       | 
      
        
          -  razume proizvodni proces priprave suhih malt 
 
          -  zna namestiti prazne vreče in jih napolniti s suho malto 
 
         
            
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in ekološko zavest 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak spremlja tehnološki proces in sodeluje pri pakiranju
            vreč z malto ter naklada vreče v vozne enote 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  priprava mešanic emulgata za zalivanje jamskih prostorov 
 
         
       | 
      
        
          -  zna pripraviti emulgat 
 
          -  zna krmiliti emulgatni vod za predele jame 
 
         
            
            
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in ekološko zavest 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak spremlja pripravo in način transporta emulgata v jamo 
 
         
       | 
    
    
    |  
       4. Ostala rudarska dela  
       4.1. Razstreljevanje  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
          | 
    
    
      
        
          
          -  vrtanje in polnjenje vrtin ter vezava udarnih patronov 
 
         
            
            
       | 
      
        
          -  razume vrstni red polnjenja vrtin z razstrelivom in mašilom ter
            zaporedno vezavo udarnih patronov 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in zanesljivost 
 
         
       | 
      
        
          -  zaradi omejitev, ki izhajajo iz predpisov je polnjenje vrtin in
            vezava s šolskimi patronami ter detonatorji na varnem mestu 
 
         
       | 
    
    
      |  
          4.2. Zračenje jamskih prostorov  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
      
             
       | 
    
    
      | 
        
            
       | 
      
        
          -  zna izmeriti in odčitati prisotne jamske pline 
 
          -  je sposoben povezati teoretično znanje s praktičnim znanjem o
            merjenju plinov 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in natančnost 
 
          -  razvija poklicno odgovornost 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak izmeri in odčita prisotne jamske pline z različnimi
            napravami za merjenje 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  izdelava različnih zračilnih vrat 
 
         
       | 
      
        
          -  zna izdelati lesena lahka vrata 
 
          -  razume postopek izdelave lesenih težkih in železnih avtomatskih
            vrat 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki izdelajo lesena lahka vrata 
 
          -  ostale zračilne objekte si dijaki ogledajo 
 
         
       | 
    
  
    
      |  
          2. letnik  
       | 
          | 
          | 
          | 
    
    
      |  
          VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  
       | 
       
          FORMATIVNI CILJI  
       | 
       
          SOCIALIZACIJSKI CILJI  
       | 
       
          POSEBNOSTI V IZVEDBI  
       | 
    
    
      | 
            4.3. Ročna izdelava jamskih prostorov  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
          | 
    
    
      
        
          -  izdelava jamskih prog, niš, razširitev in križišč 
 
         
       | 
      
        
          -  obvlada postopke pri izdelavi 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijak pikira premog, vgradi loke in jih zalaga z opažem 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  izdelava priročnih skladišč za razstrelivo 
 
         
       | 
      
        
          -  zna zavarovati stropne loke, izropati bočne loke, pikirati premog
            in zatesariti priročno skladišče za razstrelivo 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijak izdela priročno skladišče za razstrelivo in upošteva
            predpisane dimenzije 
 
         
       | 
    
    
      | 
            4.4. Vzdrževanje jamskih prog  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
          | 
    
    
      
        
          -  dvigovanje bremen in prenašanje materiala 
 
         
       | 
      
        
          -  zna dvigovati breme in prenašati ter odlagati material 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija navade za pravilno in varno delo 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak pravilno stoji in dviguje breme. Nosi material v paru
            in ga odlaga 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  povzem tal, vgrajevanje podaljškov in talnih lokov 
 
         
       | 
      
        
          -  zna zavarovati bočne loke in vgraditi podaljške ter talne loke 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijak izkoplje premog in vgradi loke po vrstnem redu 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  izkop in tesarba zbiralnika za vodo 
 
         
       | 
      
        
          -  zna izropati talne loke, pikirati premog, namestiti potopno črpalko
            in zatesariti zbiralnik za vodo 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijak izkoplje premog in zatesari zbiralnik za vodo z določitvijo
            ustrezne lokacije 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  zna zaščititi el. kable z dvodelno cevjo ali pokriti s krajniki
            in zasuti s premogom 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki zaščitijo el. kable z dvodelno kovinsko cevjo 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  vgrajevanje stropnih, bočnih in talnih lokov 
 
         
       | 
      
        
          -  zna povzeti strop, vgraditi stropni lok, ga založiti in vgraditi
            bočni lok, ga založiti ter vgraditi vmesne stropne in bočne loke 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki vgradijo stropne, bočne in vmesne loke in jih založijo.
              Občasno vgrajujejo tudi talne loke. Dijaki se ne zadržujejo pod nezavarovanim
            stropom 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  postavljanje delovnega odra 
 
         
       | 
      
        
          -  zna namestiti nosilca in plohe ter zavarovati oder z ograjo 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki postavijo delovni oder 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  prepozna in obvlada delo s pnevmatskim odkopnim kladivom 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijak s pnevmatskim odkopnim kladivom koplje premog 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  razume postopek izdelave podgradnje z lesenimi podvlekami in jeklenimi
            stojkami ali poligonom 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in navade za varno delo 
 
         
       | 
      
        
          -  dijak si primere izdelkov ogleda 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  izdelava obnovitve izolacijske obloge 
 
         
       | 
      
        
          -  zna pribijati sanacijske deske 
 
          -  obvlada varno delo z zabijalnim aparatom 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijak žaga sanacijske deske in jih pribija z zabijalnim
            aparatom 
 
         
       | 
    
    
      | 
            4.5. Likvidacija prog  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
          | 
    
    
      
        
          -  ropanje talnih, bočnih in stropnih lokov 
 
         
       | 
      
        
          -  obvlada ropanje talnih bočnih in stropnih lokov ter pozna vrstni
            red sproščanja in odvijanja matic 
 
          -  spozna orodje za ropanje 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost 
 
          -  razvija preudarno in varno delo 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki ropajo talne, bočne in stropne loke. Zaradi varnosti
            dijaki ne odvijajo matic pod napetostjo pritiskov 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  delo z napravami za ropanje lokov 
 
         
       | 
      
        
          -  zna upravljati z napravami za ropanje lokov in zna oceniti razdaljo
            in določiti stran za namestitev naprav 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki delajo z napravami za ropanje in znajo namestiti
            naprave na varno mesto 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  podgrajevanje z lesenimi podboji 
 
         
       | 
      
        
          -  razume postopek podgrajevanja z lesenimi podboji 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  primeri podgrajevanja z lesenimi podboji so le občasni 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  zna vgraditi lesene stojke, pribiti plohe in namestiti juto ter
            vgraditi ojačitev z ravnimi loki 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki izdelajo zadelko 
 
         
       | 
    
    
      |   5.  Površinsko pridobivanje v kamnolomu  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
          | 
    
    
      
        
          -  vrtanje vrtin z vrtalnimi garniturami 
 
         
       | 
      
        
          -  prepozna vrtalno napravo in pribor za vrtanje ter razporedi vrtine
            pri vrtanju po izdelani tlorisni skici 
 
          -  obvlada postopek vrtanja 
 
         
       | 
      
        
          -  se zave osebne odgovornosti za uporabo zaščitnih sredstev 
 
          -  razvija natančnost pri razporeditvi in vrtanju vrtin (naklon,
            razdalja in dolžina vrtine) 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak dodaja vrtalne cevi, zavaruje izvrtane vrtine in premešča
            vrtalno napravo 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  upravljanje sejalnega postrojenja 
 
         
       | 
      
        
          -  prepozna naprave za drobljenje, sejanje peska in vrstni red vklapljanja
            in izklapljanja naprav 
 
          -  obvlada zasilni izklop in spozna, 
 
         
         kdaj lahko čisti naprave  
       | 
      
        
          -  pridobljeno znanje v šoli primerja in prenaša v prakso 
 
          -  razvija strokovnost varno delo in urejeno delovno mesto 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak se nauči pravilno vklopiti, izklopiti naprave, nadzira
            tehnološki proces sejanja in prepozna granulacije presejanega peska 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  polnjenje vrtin in razstreljevanje 
 
         
       | 
      
        
          -  razume predpise pri polnjenju in razstreljevanju 
 
          -  prepozna razstreliva in iniciatorje eksplozije 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija poklicno odgovornost ter zanesljivost pri razstreljevanju 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak zaznamuje področje polnjenja vrtin, odkoplje lesene
              čepe, raznaša material za razstreljevanje in zaradi varnosti lahko
            opazuje polnjenje ob strokovni razlagi 
 
         
       | 
    
  
    
      |  
          3. letnik  
       | 
          | 
          | 
          | 
    
    
      |  
          VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  
       | 
       
          FORMATIVNI CILJI  
       | 
       
          SOCIALIZACIJSKI CILJI  
       | 
       
          POSEBNOSTI V IZVEDBI  
       | 
    
    
      | 6. Strojna izdelava jamskih prostorov  | 
      
          Dijak:  
       | 
      
          Dijak.  
       | 
          | 
    
    
      
        
          -  pregled delovišča, strojev in naprav 
 
         
       | 
      
        
          -  zna izmeriti pline, pregleda in zagotovi varno delovišče ter preizkusi
            stroje in naprave in zna odpraviti nepravilnosti 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in poklicno odgovornost v delovnem okolju
            in se zave potencialnih nevarnosti ter razvija čut za opazovanje 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak izmeri prisotnost plinov, obtrka strop in steno delovišča,
            preizkusi obratovanje strojev in s skupino obhodi pot umika 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  predstavitev napredovalnega stroja in podporja za podgrajevanje
            jamskih prostorov 
 
         
       | 
      
        
          -  prepozna mehanske, hidravlične in el. sestavne dele strojev in
            vrste ločnega podporja 
 
         
       | 
      
        
          -  osvaja povezavo teoretičnih spoznanj v šoli s potrjevanjem v praksi 
 
         
       | 
      
        
          -  preverjamo teoretično znanje in ga utrdimo tako, da navedeno pokažemo 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  razume pomen varnostnega predvrtavanja v 1. in 2. nevarnostni
            stopnji 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija poklicno odgovornost za skupinsko varnost in nadaljevanje
            varnega dela 
 
         
       | 
      
        
          -  šolska delovišča niso v območjih predvidenih za predvrtavanje,
            zato dijaku pokažemo in pojasnimo obe shemi predvrtavanja 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  razume rezanje v trdem in razpokanem lignitnem sloju z rezanjem
            od spodaj navzgor in od zgoraj navzdol 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in natančno oblikovanje izreza 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak v navzočnosti kombajnista oceni smer rezanja in opravlja
            rezanje s strojem 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  strojno vgrajevanje ločnih okvirjev 
 
         
       | 
      
        
          -  obvlada vgrajevanje stropnih, bočnih, vmesnih in talnih lokov
            oziroma vse štiri delovne faze 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in navade za varno in skupinsko delo 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki pripravijo material za podpiranje in na levi strani
            napredka vgrajujejo bočne, vmesne in talne loke ter zalagajo z opažem 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  utrjevanje premoga s sidri 
 
         
       | 
      
        
          -  obvlada intenzivnost in razpored vrtanja vrtin, vstavljanja sider
            v čelo ter saniranje zruška 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in zanesljivost pri označbi mesta zruška in
            naročilu za vpis v knjigo 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak oceni intenzivnost sidranja v odvisnosti od stopnje
              razrušenosti, vrtanja vrtin in vstavlja sidra. Ker dijaki zaradi
            varnosti ne smejo zalagati zruška, to operacijo opazujejo in jo razložimo. 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  prepozna križišča izdelana pod različnimi koti za določene namene 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  ker izdelava križišč ni pogosta, pokažemo različno izdelana križišča 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  obvlada izdelavo montažnih komor, niš in montažnega jaška s predpisanimi
            merami 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in navade za varno in skupinsko delo 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: enako kot pri strojnem vgrajevanju ločnih okvirjev 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  montaža in daljšanje transporterja 
 
         
       | 
      
        
          -  obvlada izdelavo sklada in obvlada postopek daljšanja transporterja 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost, poklicno odgovornost pri daljšanju in utrjujejo
            zavest o zanesljivem izklopu naprav ter da je daljšanje v času podgrajevanja 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki pripravljajo material za izdelavo sklada za montažo
            pogona in podaljšajo transporter za potrebno dolžino 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  daljšanje tračnih segmentov VTP za VDL 
 
         
       | 
      
        
          -  obvlada postopek daljšanja tračnih segmentov in namesti blokirno
            napravo na kraj proge 
 
         
       | 
      
        
          -  se zave pravočasnega daljšanja in lažje dostave materiala do delovišča 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki pripravijo tračne segmente za dolžino daljšanja in
            pomagajo pri daljšanju 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  obvlada postopek daljšanja zračilnih cevi in posebno zračenje
            v jamskih prostorih 
 
         
       | 
      
        
          -  se zave pravočasnega daljšanja za odplinjevanje in zagotavljanje
            svežega zraka za normalno delo 
 
         
       | 
      
        
          -  dijak ugotovi ali je daljšanje zračilne cevi potrebno in jo po
            potrebi podaljša 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  transportiranje s hidravličnim ranžirnim vlakom in podajalnikom
            ločnega podporja 
 
         
       | 
      
        
          -  obvlada dvigovanje in spuščanje bremen ter transportiranje z ranžirnim
            vlakom 
 
          -  zna izbrati ločno podporje in opaž ter ga naloži na podajalnik 
 
         
       | 
      
        
          -  se zave, da je priprava materiala od deponije naprej sestavni
            del tehnološkega procesa izdelave jamskih prog 
 
          -  se zave, da mora biti material pravočasno na delovišču 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki pripenjajo breme, ga dvigajo in transportirajo z
            ranžirnim vlakom in skrbijo za čuvanje napajalnega voda 
 
          -  dijaki nalagajo ločno podporje in opaž na podajalnik 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  kontrola smeri iz smernih točk na poligonsko točko 
 
         
       | 
      
        
          -  zna opraviti kontrolo smeri iz smernih točk na poligonsko točko 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija natančnost in zanesljivost kontrole 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak vizira preko grezil na poligonsko točko. Pri odstopanju
            prestavi smerna žebljička, vsakega za polovico. 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  zna določiti smer preko grezil na novo vgrajeni stropni lok 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija natančnost in sposobnost komuniciranja 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak vizira preko grezil, drugi pa ob pokrivanju tretjega
            potegne ris, povleče smerne črte in ugotovi odstopanje proge iz smeri 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  kontrola razdalje višinske črte od »R« v teh 
 
         
       | 
      
        
          -  ve, da je razdalja od »R« v tleh do V.Č. 1m, če ni popravi V.Č.
            na podporju 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijak odmeri razdaljo od »R« v tleh do višinske črte (V.Č.)
            in jo po potrebi popravi 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  obvlada prenašanje višin od zadnje točke do novo vgrajenega bočnega
            loka 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija natančnost in razvija navade na skupinsko delo 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki prenesejo višino od zadnje točke na novo vgrajeni
            odsek 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  izdelava izolacijskih oblog in injektiranje 
 
         
       | 
      
        
          -  zna pribijati sanacijske deske in nanašati omet ter injektirati.
            Pozna tudi druge izolacijske obloge 
 
          -  obvlada varno delo z zabijalnim aparatom 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijak žaga sanacijske deske in jih pribija z zabijalnim
            aparatom. Druge vrste izolacijskih oblog si dijak ogleda in jih razložimo. 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  zna razumeti zaključeno celoto delovnih operacij 
 
         
       | 
      
        
          -  osvaja tehnološki proces za izdelavo jamskih objektov 
 
          -  se zave delitve dela v skupini in pomena skupinskega dela 
 
         
       | 
      
        
          
          -  dijaku pokažemo izdelek z zaključeno celoto delovnih operacij 
 
         
       | 
    
    
    |   7. Mehanizirana izdelava jamskih prog z armirano-betonskimi
          paneli  
     | 
      
          Dijak:  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
      
             
       | 
    
    
      
        
          -  predstavitev podajalnika panelov, zapihovalnega stroja ALIVA in
            stroja SBS za beton ter panelnih plošč 
 
         
       | 
      
        
          -  prepozna: mehanske, hidravlične in elektro sestavne dele strojev
            in profile panelnih plošč 
 
         
       | 
      
        
          -  osvaja povezavo teoretičnih spoznanj v šoli s potrjevanjem v praksi 
 
         
       | 
      
        
          -  preverjamo teoretično znanje in ga utrdimo tako, da navedeno pokažemo 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  razume izkop ali rezanje profila v različnih kategorijah hribine 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost za določitev vrste in kvalitete hribine ter
            tehnologijo izkopa 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak v navzočnosti kombajnista oceni smer rezanja in dolžino
            odseka 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  vgrajevanje jeklenega ločnega podporja 
 
         
       | 
      
        
          -  obvlada vgrajevanje stropnih, bočnih, vmesnih in talnih lokov
            ter obvlada zalaganje z gradbeno mrežo 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in navade za varno in skupinsko delo 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki pripravljajo material za podpiranje in na levi strani
              napredka vgrajujejo bočne, vmesne in talne loke ter zalagajo z gradbeno
            mrežo 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  ropanje primarne podgradnje in vgrajevanje panelnih plošč 
 
         
       | 
      
        
          -  obvlada vrstni red ropanja ločnega podporja 
 
          -  obvlada postopek vgrajevanja talnih, bočnih in stropnih panelnih
            plošč 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost 
 
          -  razvija preudarno in varno delo 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki izropane loke zložijo v vozno enoto 
 
          -  vaje: dijaki prestavljajo vozne enote s panelnimi ploščami bližje
            delovišča in nameščajo veznice na talne in bočne panele 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  zapolnjevanje med panelno podgradnjo in hribino 
 
         
       | 
      
        
          -  obvlada vrstni red zapolnjevanja vmesnega prostora 
 
          -  razume smer in oddaljenost zapihovalne šobe do nanosa 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in navade za varno delo 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki dostavljajo vozne enote s suhimi betonskimi mešanicami
            in sodelujejo pri obratovanju zapihovalnega stroja 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  pomožne delovne operacije pri ropanju in vgrajevanju panel 
 
         
       | 
      
        
          -  obvlada postopke daljšanja in razstavljanja DVT, VTP, talnega
              tira ter transportirajo ločno podporje, panelne plošče in material
            do delovišča 
 
         
       | 
      
        
          -  se zave pravočasnega podaljšanja, lažje dostave do delovišča in
            da mora biti material pravočasno na delovišču 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki izvajajo postopke vseh pomožnih delovnih operacij 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  fugiranje in injektiranje za oblogo 
 
         
       | 
      
        
          -  razume namen fugiranja in injektiranja 
 
         
       | 
      
        
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki dostavljajo vozne enote materiala za injektiranje
            in sodelujejo na injektirni postaji 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
       | 
      
        
          -  zna razumeti zaključeno celoto delovnih operacij 
 
         
       | 
      
        
          -  osvaja tehnološki proces za mehanizirano izdelavo jamskih prog 
 
         
       | 
      
        
          -  dijaku pokažemo izdelek z zaključeno celoto delovnih operacij 
 
         
       | 
    
    
      | 8.Postavljanje in prestavljanje mehanizacije  | 
      
          Dijak:  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
          | 
    
    
      
          -  sestavljanje mehaniziranega odkopnega podporja v montažnem jašku 
 
         
       | 
      
        
          -  prepozna sestavne dele in spozna vrstni red sestavljanja meh.
            odkopnega podporja ter spozna naprave za sestavljanje sekcij 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija poklicno odgovornost in strokovnost 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki transportirajo sestavne dele do montažnega jaška
              in zaradi varnosti lahko opazujejo sestavljanje podporja ob strokovni
            razlagi 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  sestavljanje odkopnega transporterja in vgrajevanje mehaniziranega
            odkopnega podporja v montažni komori 
 
         
       | 
      
        
          -  razume postopek dela pri sestavljanju odkop.transporterja 
 
          -  opazuje postopek ropanja lokov, transporta sekcij in vgrajevanja
            sekcij v montažni komori 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija poklicno odgovornost za preudarno in strokovno pravilno
            ter varno delo 
 
         
       | 
      
        
          -  z vsemi dijaki 3. letnika opravimo ogled sestavljanja mehaniziranega
              odkopnega podporja v montažnem jašku in vgrajevanje sekcij v montažni
            komori iz varne razdalje in ob strokovni razlagi 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  izdelava demontažne komore 
 
         
       | 
      
        
          -  ve, kdaj in kako se zalaga sekcije s plohi 
 
          -  obvlada nameščanje podvlek na sekcije in izdelavo ter podpiranje
            komore 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in razvija navade za varno in skupinsko delo 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki pod zavarovanim stropom pod podvleke vgrajujejo stojke
            in zalagajo steno demontažne komore 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  razstavljanje odkopnega transporterja in mehaniziranega odkopnega
            podporja v demontažni komori 
 
         
       | 
      
        
          -  razume postopek demontaže kombajna, transporterja in mehaniziranega
            odkopnega podporja 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija poklicno odgovornost in strokovnost ter razvija ročne
            delovne spretnosti ob uporabi rudarskega orodja 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki pod zavarovanim stropom podpirajo mesto demontirane
            sekcije in opazujejo demontažo ob strokovni razlagi 
 
          -  z vsemi dijaki 3. letnika opravimo ogled demontaže 
 
         
       | 
    
    
      | 9.Pridobivanje premoga na mehaniziranem odkopu  | 
      
          Dijak:  
       | 
      
          Dijak:  
       | 
          | 
    
    
      -  pregled delovišča, strojev in naprav 
 
         
            
            
            
            
            
       | 
      
        
          -  zna izmeriti pline, pregleda zaporedje del, zagotovi varno delovišče
            ter preizkusi stroje in naprave in odpravi nepravilnosti 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in poklicno odgovornost v delovnem okolju
            in se zave skupinskih nevarnosti ter razvija čut za opazovanje 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijak izmeri prisotnost plinov, ugotovi vrstni red nadaljevanja
              dela, pregleda prehodnost ustja odkopa, nasedenost sekcij in steno
            podkopa. Preizkusi obratovanje strojev in obhodijo pot umika 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  predstavitev pridobivalno -nakladalnega stroja, sekcij in strojev
            za odvoz premoga 
 
         
       | 
      
        
          -  prepozna mehanske, hidravlične in el. sestavne dele strojev in
            naprav ter mehanske in hidravlične dele sekcij 
 
         
       | 
      
        
          -  osvaja povezavo teoretičnih spoznanj v šoli s potrjevanjem v praksi 
 
         
       | 
      
        
          -  preverjamo teoretično znanje in ga utrdimo tako, da navedeno pokažemo 
 
         
       | 
    
    
      
        
          
          -  rezanje premoga v podkopnem delu odkopa 
 
         
       | 
      
        
          -  razume rezanje in vrezovanje z dvobobenskim kombajnom, ter spozna
            načine vrezovanja na sredini in na obeh skrajnih delih odkopa 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in pridobiva izkušnje natančnega rezanja po
            višini in smeri 
 
         
       | 
      
        
          -  zaradi varnosti v primerni oddaljenosti pokažemo in pojasnimo
            tehnološki postopek rezanja 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  zamikanje odkopnega transporterja 
 
          -  zamikanje sekcij 
 
         
       | 
      
        
          -  ve, da je zamikanje odkopnega transporterja in sekcij sestavni
            del ter kdaj lahko začnemo in kako zamikamo odkopni transporter 
 
          -  ve, da po zamiku transporterja sledi zamik sekcij na delovno višino 
 
          -  razume vlogo varnostnih ventilov ter reševanje suhega naseda 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in razvija navade za varno in skupinsko delo 
 
          -  se zave, da mora pomagati sodelavcu in odgovorno ter skrbno ravnati
            z napravami 
 
         
       | 
      
        
          -  vaje: dijaki zamikajo odkopni transporter in uporabijo visečo
            stojko ter izravnajo odkopni transporter po smeri in višini 
 
          -  vaje: dijaki čistijo in zamikajo sekcije, dvigujejo osnove ali
            stropnike in jih uravnavajo na delovno višino 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  pridobivanje premoga iz nadkopnega dela odkopa 
 
         
       | 
      
        
          -  spozna odkopno višino, odsek pridobivanja stropa v izmeni 
 
          -  obvlada točenje premoga čez gibljivi stropnik s kontrolirano višino
            pobiranja 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija strokovnost in ustvarjalnost pri proizvodnji premoga 
 
          -  se zave varčnosti pri pridobivanju kvalitete premoga 
 
         
       | 
      
        
          -  razložimo skico: polnjenje dolgih vrtin na odkopu 
 
          -  vaje: dijak toči premog iz stropa in se nauči pravočasno dvigniti
            gibljivi stropnik 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  izdelava odkopnih križišč 
 
         
       | 
      
        
          -  razume pristop za pravočasno ropanje lokov in izdelave križišč
            ter podpiranje s križiščno in pogonskimi sekcijami 
 
         
       | 
      
        
          -  razvija in pridobiva izkušnje za usklajevanje dela 
 
         
       | 
      
        
          -  dijaki si ogledajo ustja križišč ter ugotavljajo medsebojne razlike
            med sekcijami na odkopu, križiščnimi in pogonskimi 
 
         
       | 
    
    
      
        
          -  odvoz in drobljenje premoga 
 
         
       | 
      
        
          -  prepozna odkopne, smerne transporterje in trakove ter drobilne
            naprave 
 
         
       | 
      
        
          -  se zave, da je potrebno zagotoviti nemoten in zanesljiv odvoz
            premoga 
 
         
       | 
      
        
          -  preverjamo teoretično znanje, ki so ga dijaki pridobili v šoli
            in ga utrdimo z ogledom in razlago 
 
         
       | 
    
    
      | 
        
             
            
       | 
      
        
          -  razume zaključen proces odkopavanja v katerem pridobimo celoten
              odkopni del premoga pri določenih rezih in zamikih transporterja
            in sekcij 
 
         
       | 
      
        
          -  osvaja tehnološki proces za pridobivanje premoga na odkopih 
 
          -  se zave delitve dela v skupini in pomena skupinskega dela 
 
         
       | 
      
        
          -  dijaku razložimo zaključeno celoto delovnih operacij 
 
         
       | 
    
   Znanje dijakov in uspešnost praktičnega dela preverjamo in ocenjujemo vzporedno
    s poučevanjem učnih podtem in po predelani učni temi. 
   Pred zaključitvijo ocene za zadnji letnik morajo dijaki
      opraviti vse predpisane vaje oziroma izdelke ter oddati vse delavniške dnevnike.
      V primeru preusmeritev iz drugih poklicev, ali če dijak zaradi izostankov
      ni opravil praktičnega pouka v rednem roku, mora to nadoknaditi v izrednih
    rokih, ki jih odobri in zagotovi šola, v dogovoru z obratom Praktičnega izobraževanja. 
   Praktični pouk je strokovni predmet in je povezan s strokovnoteoretičnimi
    predmeti v šoli: geologija, stroji in naprave, rudarska merjenja in rudarstvo. 
   Povezava s strokovno teoretičnimi predmeti naj bi dijakom
      že v času šolanja zagotovila, da se teoretična spoznanja ujemajo oziroma potrjujejo
    v praksi. 
   Vzporedno s spreminjanjem in posodabljanjem tehnološkega
      procesa pridobivanja premoga je to povezanost med predmeti potrebno dograjevati
      in usklajevati. Samo tako bo zagotovljeno, da se bodo dijaki v čim večji
      meri seznanili in usposobili za opravljanje dela in nalog, ki jih bodo kot
    rudarji opravljali v delovnem okolju.