Izobraževalni program: ŠIVILJA-KROJAČ (šs)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
POZNAVANJE TEKSTILIJ
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   81  | 
  
   24  | 
  
   105  | 
 
| 
   2.  | 
  
   105  | 
  
   105  | 
 |
| 
   3.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   skupaj  | 
  
   186  | 
  
   24  | 
  
   210  | 
 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
1. letnik
| 
    Informativni cilji /teme/  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Uvod  | 
  
   Dijaki  | 
  
   Dijaki  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Si pridobijo sposobnost komuniciranja. Se usposobijo za samostojno delo.  | 
  
   Vaja: razpoznavanje vlaken, prej, tkanin, pletenin, vlaknovin (dijaki nekaj vzorcev nalepijo v zvezek).  | 
 
| 
   Razdelitev in lastnosti tekstilnih vlaken  | 
  
   | 
  
   Pridobijo sposobnost povezave med vzrokom in posledico.  | 
  
   Vaja: izračunavanje titra vlaken, merjenje dolžine vlaken.  | 
 
| 
   Razdelitev tekstilij po uporabi  | 
  
   | 
  ||
| 
   Tekstilije za telesno perilo; poimenovanje in uporaba  | 
  
   | 
  
   Pridobijo si sposobnost ustvarjalne uporabe znanja.  | 
  
   Vaja: opišejo različne vzorce tekstilij za telesno perilo, poimenujejo in predvidijo njihovo uporabo (nalepijo vzorce in si zapišejo v zvezke).  | 
 
| 
   Surovine za izdelavo telesnega perila  | 
  
   | 
  ||
| 
   Bombaž  | 
  
   | 
  
   Si pridobijo sposobnost izbire vrste surovine za določen tekstilni izdelek.  | 
  
   Na zemljevidu ogledajo si področje na zemlji oziroma Države, kjer raste bombaž, ogledajo si bombaževec. Ogledajo si slikovno gradivo, različne vzorce in izdelke iz bombaža.  | 
 
| 
   Kemična celulozna vlakna  | 
  
   | 
  
   Razvijajo odgovoren odnos do narave in ekologije.  | 
  
   Ogledajo si shemo kemičnega predenja. Laboratorijske vaje: načini določevanja vrste surovin za tekstilije za telesno perilo (mikroskopiranje, mikrokemične reakcije, gorilni poskus).  | 
 
| 
   Nastanek preje  | 
  
   | 
  ||
| 
   Vrste in lastnosti prej  | 
  
   | 
  
   Ogledajo si različne vrste prej, jih opišejo in poimenujejo. Laboratorijske vaje: določanje titra, količine in smeri vitja sukancev.  | 
 |
| 
   Nastanek tkanin  | 
  
   | 
  
   Ogledajo si shemo statev in simulacijo nastajanja tkanine.  | 
 |
| 
   Vezave tkanin  | 
  
   | 
  
   Vaje: risanje in razpoznavanje vezave na različnih vzorcih tkanin.  | 
 |
| 
   Lastnosti tkanin  | 
  
   | 
  ||
| 
   Nastanek pletenin  | 
  
   | 
  
   Ogledajo si:  | 
 |
| 
   Vezave pletiv  | 
  
   | 
  
   Ogledajo si vzorce pletiv, jih opišejo in poimenujejo vezavo, vzorce nalepijo v zvezek. Vaja: risanje vezav pletenin za telesno perilo.  | 
 |
| 
   Lastnosti pletenin  | 
  
   | 
  
   Primerjajo vzorec tkanine in pletenine,  | 
 |
| 
   Plemenitenje, lastnosti in vzdrževanje tekstilij za telesno perilo  | 
  
   | 
  
   Pridobijo si natančnost, ki je potrebna pri vzdrževanju tekstilij.  | 
  
   Ogledajo si različno plemenitene vzorce.  | 
 
| 
   Tekstilije za lažja oblačila; poimenovanje in uporaba  | 
  
   | 
  
   Vaja: poimenovanje tkanin in pletenin za lažja oblačila.  | 
 |
| 
   Surovine za izdelavo lažjih oblačil  | 
  
   | 
  ||
| 
   Svila  | 
  
   | 
  
   Ogledajo si slikovno gradivo o svili, različne vzorce in izdelke iz svile.  | 
 |
| 
   Poliamidna vlakna  | 
  
   | 
  
   Ogledajo si slikovno gradivo o poliamidu, različne vzorce in izdelke iz poliamida.  | 
 |
| 
   Poliesterna vlakna  | 
  
   | 
  
   Ogledajo si slikovno gradivo o poliestru, različne vzorce in izdelke iz PES.  | 
 |
| 
   Poliakrilnitrilna vlakna  | 
  
   | 
  
   Ogledajo si slikovno gradivo o PAC vlaknih in različne vzorce.  | 
 |
| 
   Elastani  | 
  
   | 
  
   Laboratorijske vaje: ugotavljanje surovinske sestave tekstilij za lažja oblačila.  | 
 |
| 
   Plemenitenje, lastnosti in vzdrževanje tekstilij za lažja oblačila  | 
  
   | 
  
   Vaje: risanje vezav tkanin in pletenin za lažja oblačila. Ogledajo si čistilno napravo v domačem kraju in pripravijo poročilo.  | 
 
2. letnik
| 
    Informativni cilji /teme/  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Dijaki  | 
  
   Dijaki  | 
  ||
| 
   Tekstilije za moške obleke in ženske kostime  | 
  
   | 
  
   Vaja: opišejo različne vzorce tekstilij za moške obleke in ženske kostime, poimenujejo in predvidijo njihovo uporabo (zapišejo si v zvezek in nalepijo vzorce).  | 
 |
| 
   Surovine za izdelavo moških oblek in ženskih kostimov  | 
  
   | 
  ||
| 
   Volna  | 
  
   | 
  
   Ogledajo si slikovno gradivo o volni. Ogledajo si vzorce in slikovno gradivo o uporabi volne,  | 
 |
| 
   Fine dlake  | 
  
   | 
  
   Ogledajo si slikovno gradivo o finih dlakah. Laboratorijske vaje: načini določanja vrste surovin za tekstilije za moške obleke in ženske kostime.  | 
 |
| 
   Plemenitenje, lastnosti in vzdrževanje tekstilij za moške obleke in ženske kostime  | 
  
   | 
  ||
| 
   Vzdrževanje izdelkov  | 
  
   | 
  
   Vaje: risanje vezav tkanin in pletenin za moške obleke in ženske kostime.  | 
 |
| 
   Tekstilije za zimske in dežne plašče  | 
  
   | 
  
   Vaja: različne vzorce tkanin in pletenin za zimske in dežne plašče opišejo, poimenujejo in predvidijo njihovo uporabo (zapišejo si v zvezek in nalepijo vzorce).  | 
 |
| 
   Surovine za zimske in dežne plašče  | 
  
   | 
  ||
| 
   Plemenitenje, lastnosti in vzdrževanje tekstilij za zimske in dežne plašče  | 
  
   | 
  ||
| 
   Podloge  | 
  
   | 
  
   Vaja: različne podloge opišejo, dekomponirajo, narišejo vezavo in poimenujejo vzorce (zapišejo si v zvezek in nalepijo vzorce).  | 
 |
| 
   Surovine  | 
  
   | 
  ||
| 
   Plemenitenje, lastnosti in vzdrževanje podlog  | 
  
   | 
  ||
| 
   Medvloge  | 
  
   | 
  
   Vaja: različne vzorce medvlog opišejo, poimenujejo in si jih nalepijo v zvezek.  | 
 |
| 
   Vrste medvlog  | 
  
   | 
  ||
| 
   Nastanek medvlog  | 
  
   | 
  ||
| 
   Vlaknovine  | 
  
   | 
  
   Vaja: opišejo in nalepijo različne vlaknovine v zvezek.  | 
 |
| 
   Lastnosti in uporaba medvlog  | 
  
   | 
  ||
| 
   Tekstilije za posteljno in kuhinjsko perilo  | 
  
   | 
  
   Vaja: različne vzorce tekstilij za posteljno in kuhinjsko perilo opišejo, dekomponirajo, narišejo vezave in poimenujejo ter nalepijo v zvezek.  | 
 |
| 
   Surovine  | 
  
   | 
  ||
| 
   Lan  | 
  
   | 
  
   Ogledajo si slikovno gradivo o lanu in vzorce lanenih tekstilij.  | 
 |
| 
   Plemenitenje, lastnosti in vzdrževanje tekstilij za posteljno in kuhinjsko perilo  | 
  
   | 
  ||
| 
   Tekstilije za opremo in dekoracijo  | 
  
   | 
  ||
| 
   Preproge  | 
  
   | 
  ||
| 
   Tekstilije za šport in rekreacijo  | 
  
   | 
  ||
| 
   Tekstilije iz mikrovlaken  | 
  
   | 
  
   Ogledajo si gore-tex in termovelur.  | 
 |
| 
   Pozamenterija  | 
  
   | 
  ||
| 
   Tkanine za posebne namene  | 
  
   | 
  ||
| 
   Modne tekstilije  | 
  
   | 
  
   Ogledajo si tekstilije, ki jih narekuje nova moda.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Oblačilna tehnologija  | 
  
   |