|  
            Informativni cilji  
         | 
         
            Formativni cilji  
         | 
         
            Socializacijski cilji  
         | 
         
            Posebnosti v izvedbi  
         | 
         
            medpredmetne povezave  
         | 
      
      
        | 
            1. SNOV IN SNOVNE SPREMEMBE  
           Dijak:  
          
            -  razume kemijo kot vedo, ki proučuje snov in snovne spremembe; 
 
            -  ponovi in utrdi temelje za varno eksperimentalno delo; 
 
            -  pozna agregatna stanja in prehode med njimi; 
 
            -  zna izračunati masni delež za spojine, ki se uporabljajo kot
              surovine za steklo; 
 
            -  razume kemijsko reakcijo kot snovno in energijsko spremembo; 
 
            -  pozna eksotermno in endotermno reakcijo; 
 
            -  razume proces gorenja in pozna produkte gorenja. 
 
           
         | 
        
            Dijak:  
          
            -  loči zmes in čisto snov, homogeno in heterogeno snov, amorfno
              in kristalinično snov. 
 
            -  razume lastnosti snovi kot posledico njihove zgradbe; 
 
            -  razlikuje element in spojino glede na osnovne gradnike; 
 
            -  prepozna in poimenuje osnovni laboratrijski material in oznake
              za nevarne snovi; 
 
            -  razume kvantitativni in kvalitativni pomen simbolnega zapisa
              za enostavne spojine (predvsem spojine, ki so pomembne v steklarstvu); 
 
            -  zna napisati kemijske reakcije z enačbo; 
 
            -  opredeli pojem reaktant in produkt; 
 
            -  razloži kemijske reakcije kremenčevega peska s sodo in apnencem; 
 
            -  opredeli pomen toplote pri kemijski reakciji na izbranih primerih
              (procesi gorenja v steklarskih pečeh); 
 
            -  pozna probleme onesnaževanja okolja zaradi zgorevanja fosilnih
              goriv in razloži postopke za preprečevanje onesnaževanja. 
 
           
         | 
        
            Dijak:  
          
         | 
        
            Eksperimentalna vaja:  
          
            -  
 
            -  ločevanje zmesi na čiste snovi (določitev masnega deleža posameznih
              snovi v izbrani zmesi 
 
           
              
           Obisk v proizvodnji:  
          
            -  ogled procesa taljenja v peči 
 
           
              
              
         | 
        
            MA:  
          
           Tehnologija:  
          
            -  taljenje stekla, goriva steklarskih peči 
 
           
         | 
      
      
        |  
            2. NEKOVINE 
          
              
            -  pozna značilne lastnosti nekovin; 
 
            -  pozna nekovinske elemente, ki so pomembni v steklarstvu. 
 
             
         | 
        
          
            -  razloži osnovne zakonitosti periodnega sistema; 
 
            -  zna sklepati na skupne lastnosti nekovin iz položaja v periodnem
              sistemu; 
 
            -  pozna najpomembnejše nekovinske elemente in opiše njihove lastnosti. 
 
           
         | 
        -  razvija pripadnost steklarski stroki, 
 
            -  razvija sposobnost sodelovalnega dela. 
 
           
         | 
        
            Delo v skupinah:  
          
            -  
 
            -  proučevanje zakonitosti periodnega sistema 
 
            -  uporaba medmrežja, programa Kemšol in drugih virov 
 
           
         | 
        
            PP:  
          
         | 
      
      
        |  
            3. KOVINE 
          
              
            -  pozna kovine, ki se uporabljajo v steklarstvu. 
 
           
         | 
        
          
            -  pozna najpomembnejše mehanske in fizikalne lastnosti kovin in
              področja uporabe; 
 
            -  razlikuje čiste kovine od zlitin; 
 
            -  pozna kovine, ki se uporabljajo v steklarstvu. 
 
           
         | 
        
          
            -  se nauči opazovati in razlikovati posamezne snovi. 
 
           
         | 
        
            Eksperimentalno delo:  
          
         | 
        
            PP:  
          
          
            -  priprava kovinskih modelov 
 
           
         | 
      
      
        |  
            4. STEKLO :  
          
              
            -  pozna lastnosti osnovnih surovin; 
 
            -  pozna lastnosti dodatkov (barvila, bistrilci...); 
 
            -  pozna standarde surovin; 
 
            -  pozna strupenost surovin; 
 
            -  zna ovrednotiti ceno določene količine stekla glede na
                  ceno surovin. 
 
             
         | 
        
          
            -  definira steklo kot amorfno snov; 
 
            -  opiše osnovne surovine stekla; 
 
            -  razloži kemijsko sestavo stekla (trikomponentno); 
 
            -  loči vrste stekla glede na kemijsko sestavo; 
 
            -  definira fizikalne lastnosti stekla (gostota, trdota, trdnost,
              prožnost, viskoznost, razteznost); 
 
            -  razloži pomen teh lastnosti za dodelavo, predelavo in uporabo
              stekla; 
 
            -  definira optične lastnosti stekla (absorbcija, lom svetlobe); 
 
            -  pozna osnovna barvila (spojine železa, kobalta, niklja, mangana,
              bakra, selena); 
 
            -  našteje bistrilce (Sb2O3, KNO3))
              ; 
 
            -  upošteva varnostne ukrepe za delo z nevarnimi snovmi (glajenka,
              fluoridi, barvila…); 
 
            -  razume pomen standardizacije surovin; 
 
            -  primerja cene surovin in ovrednoti uporabo črepinj kot sekundarne
              surovine za steklo. 
 
           
         | 
        
          
            -  razume poklicne posebnosti, 
 
            -  razvija medsebojne odnose, 
 
            -  pozna strupenost barv, 
 
            -  ovrednoti pridobivanje stekla z vidika racionalne rabe surovin
              in energije, 
 
            -  razvija ekološko zavest. 
 
           
         | 
        
            Projektno delo:  
          
            -  
 
            -  proučevanje različnega reklamnega gradiva 
 
           
          
            -  
 
            -  uporaba različnih virov in medmrežja 
 
           
           Eksperimentalno delo:  
          
            -  
 
            -  določanje gostote, trdote in lomnega količnika 
 
           
           Eksperimentalno delo, delo s podatki:  
          
            -  
 
            -  najedanje stekla s fluoridi 
 
           
           Demonstracija:  
          
           Proučevanje tabel in grafov:  
          
            -  viskoznost, temperature 
 
            -  sestava stekla, deleži oksidov v odstotkih 
 
           
         | 
        
            MA:  
          
           PP, tehnologija:  
          
            -  viskoznost steklovine opalnega in barvnega stekla 
 
            -  viskoznost v modelu 
 
            -  nabiranje, oblikovanje in razpihovanje steklovine 
 
           
         | 
      
      
        |  
            5. PRIPRAVA ZMESI  
            
              
            -  razume odvisnost kvalitete stekla od kvalitete zmesi. 
 
           
         | 
        
          
            -  pripravi zmes po recepturi; 
 
            -  razume odvisnost kvalitete stekla od načina priprave zmesi; 
 
            -  zmes pravilno skladišči in transportira do peči. 
 
           
         | 
        
          
            -  razvija odnos do urejenega delovnega okolja. 
 
           
         | 
        
            Ogled zmesarne  
           
           Eksperimentalno delo:  
          
         | 
        
            MA.  
           Tehnologija:  
          
            -  sejalna analiza, transport 
 
           
         | 
      
      
        |  
            6. HITROST KEMIJSKE REAKCIJE  
          
              
            - razume hitrost kemijske reakcije;
 
            - pozna vplive na hitrost kemijske
                reakcije. 
 
           
             
                
         | 
        -  definira hitrost kemijske reakcije; 
 
            -  ugotavlja vpliv temperature in koncentracije na hitrost kemijske
              reakcije; 
 
            -  razloži vpliv temperature na kemijske procese v talilnih pečeh; 
 
            -  razloži vpliv temperature in koncentracije flourovodikove kisline
              na proces poliranja; 
 
            -  opredeli katalizo in katalizatorje. 
 
           
         | 
            | 
        
            Eksperimentalno delo:  
          
            -  
 
            -  vplivi na hitrost reakcije (koncentracija, temperatura, površina,
              katalizator) 
 
           
             | 
        
            Tehnologija, PP:  
          
         | 
      
      
        |  
            7. PEČI  
            
              
            -  pozna zgradbo in značilnosti delovanja lončnih peči; 
 
            -  pozna zgradbo in značilnosti delovanja kadnih peči; 
 
            -  zna opisati taljenje trikomponentnega stekla; 
 
            -  pozna trende na področju razvoja pogonskih goriv. 
 
           
         | 
        
          
            -  opiše štirilončno peč; 
 
            -  opiše plinsko kadno peč; 
 
            -  pojasni temperaturni režim v lončeni peči s pomočjo diagrama 
 
            -  pojasni temperaturni režim v kadni peči 
 
            -  razlikuje taljenje stekla in taljenje kot spremembo agregatnega
              stanja snovi. 
 
           
         | 
        
          
            -  razume odnos med deležem škarta in prihodkom. 
 
           
              
              
         | 
        
            Delo z različnimi viri -  
           načrti, sheme, fotografije peči, delov:  
          
            -  reklamna gradiva sodobnih proizvajalcev 
 
            -  uporaba medmrežja 
 
           
         | 
        
            MA.  
           Tehnologija:  
          
           PP:  
          
            -  
 
            -  kemijsko poliranje brušenih izdelkov 
 
           
         | 
      
      
        |  
            8. NAPAKE V STEKLU 
          
              
            -  pozna napake v steklu : trdni vključki, mehurčki, steklo
                  v steklu. 
 
             
         | 
        
          
            -  definira napake; 
 
            -  išče vzroke v koroziji in eroziji ognjevzdržnega materiala,
              režimu taljenja, pripravi zmesi, stanju peči, črepinjah; 
 
            -  opiše postopke oblikovanja; 
 
            -  nariše shemo Float postopka. 
 
           
         | 
        
          
            -  razvija poklicno identiteto, 
 
            -  z znanjem si dviga samozavest, 
 
            -  z znanjem postane komunikativnejši. 
 
           
         | 
        
            Vzorci izdelkov z napakami v steklu  
         | 
            | 
      
      
        |  
            9. KISLINE, BAZE, SOLI  
          
              
            -  pozna razliko med kislinami in bazami; 
 
            -  zna oceniti moč kislin in baz na osnovi pH- vrednosti njihovih
                  vodnih raztopin; 
 
            -  pozna postopke nevtralizacije. 
 
             
         | 
        
          
            -  opredeli pojem raztopine in odstotne koncentracije; 
 
            -  opredeli kisline in baze na osnovi pH-vrednosti njihovih vodnih
              raztopin; 
 
            -  našteje primere močnih in šibkih kislin in baz; 
 
            -  razloži nastanek topnih in netopnih soli; 
 
            -  opiše odpornost stekla na delovanje kislin in baz (razjedanje
              s fluoridi); 
 
            -  razvrsti stekla glede na kemijsko obstojnost; 
 
            -  pozna učinke kislih padavin na okolje in napore za preprečevanje
              onesnaženja ; 
 
            -  ovrednoti vplive svinčevih stekel na okolje in zdravje. 
 
           
         | 
        -  razvija sposobnost prepoznavanja snovi s kemijskega vidika. 
 
           
         | 
        
            Eksperimentalno delo:  
          
            -  dokaz kislin in baz 
 
            -  reakcija nevtralizacije 
 
            -  merjenje pH-vrednosti 
 
           
         | 
        
            MA:  
          
           Tehnologija, PP:  
          
         | 
      
      
        |  
            10. REDOKS REAKCIJE  
          
              
            -  razume redoks reakcije; 
 
            -  zna opisati galvanski člen; 
 
            -  zna razložiti elektrolizo; 
 
            -  razume pomen galvanskih odpadkov in recikliranje; 
 
            -  pozna delovanje barvil in bistrilcev v peči; 
 
            -  razume korozijske procese. 
 
           
         | 
        
          
            -  definira redoks reakcije; 
 
            -  pozna galvanski člen kot vir enosmerne napetosti; 
 
            -  razlikuje med galvanskim členom in elektrolitsko celico; 
 
            -  pozna vpliv galvanskih odpadkov na okolje in možnosti recikliranja; 
 
            -  opiše delovanje barvil; 
 
            -  razloži delovanje bistrilcev v talilnem procesu; 
 
            -  razume vpliv atmosfere peči na delovanje barvil; 
 
            -  razloži proces korozije in opiše načine zaščite. 
 
           
         | 
        
          
            -  se zave pomena kemijskega eksperimenta kot vira podatkov. 
 
           
         | 
        
            Eksperimentalno delo:  
          
            -  raztapljanje kovin v kislinah 
 
            -  merjenje napetosti galvanskega člena 
 
            -  oksidacija alkohola-alkotest 
 
           
         | 
        
            Tehnologija:  
          
         | 
      
      
        |  
            11. ABRAZIVNE SNOVI 
          
              
            -  pozna brusilna in polirna sredstva; 
 
            -  pozna rezilna sredstva. 
 
             
         | 
        
          
            -  pozna kemijsko sestavo teh snovi; 
 
            -  pozna njihove značilne fizikalne lastnosti, izdelavo in uporabo. 
 
           
         | 
            | 
        
            Ogled proizvodnje brusilnih in rezilnih sredstev  
         | 
        
            PP:  
          
            -  diamantno orodje 
 
            -  brusne plošče 
 
            -  peskanje 
 
           
         | 
      
      
        | 
            12. KERAMIČNA GRADIVA  
          
            -  pozna značilnosti keramike; 
 
            -  pozna šamotne izdelke. 
 
           
         | 
        
          
            -  našteje vrste glin in razloži njihove lastnosti; 
 
            -  razlikuje ročno in strojno oblikovanje gline; 
 
            -  opiše postopek sušenja in žganja izdelkov; 
 
            -  razloži pravila nanosa glazure; 
 
            -  pozna lastnosti šamotnih izdelkov in njihovo uporabo v steklarskih
              pečeh. 
 
           
         | 
            | 
            | 
        
            Tehnologija, PP  
         | 
      
      
        |  
            13. ORGANSKE SPOJINE  
          
              
            - pozna osnovna organska topila, uporabna pri slikanju na steklo
                in keramiko; 
 
            -  pozna zgradbo ogljikovih hidratov in njihov pomen za življenje; 
 
            -  pozna vlogo proteinov v prehrani.
 
           
         | 
        
          
            -  prepozna organske spojine v snoveh iz vsakdanjega življenja; 
 
            -  razlikuje topila glede na lastnosti in sposobnosti raztapljanja; 
 
            -  upošteva fiziološki vpliv topil in njihov vpliv na okolje; 
 
            -  definira osnovne gradnike ogljikovih hidratov. 
 
           
            
         | 
        -  se uči opazovati in razlikovati lastnosti snovi, 
 
            -  zna varno eksperimentirati . 
 
           
         | 
        
            Eksperimentalno delo:  
          
            -  reakcije monosaharidov, disaharidov, škroba 
 
           
              
         | 
            | 
      
      
        |  
            14. POLIMERI  
            
              
            -  pozna značilne naravne in sintezne polimere; 
 
            -  zna opisati sintezne polimere: poliadicijske polikondenzacijske; 
 
            -  pozna okoljske probleme, vezane na uporabo polimerov. 
 
             
         | 
        
          
            -  opredeli ogljikove hidrate in proteine kot naravne polimere; 
 
            -  razloži klasifikacijsko shemo sinteznih polimerov; 
 
            -  pozna lastnosti polimerov in jih poveže z uporabo v steklarstvu; 
 
            -  pozna vplive polimerov na okolje. 
 
           
         | 
        
          
            -  oceni probleme razgradnje sinteznih polimerov v okolju, 
 
            -  oblikuje ustrezen odnos do onesnaževanja. 
 
           
         | 
        
            Eksperimentalno delo:  
          
            -  
 
            -  postopki določevanja posameznih vrst polimerov 
 
           
         | 
        
            PP  
         | 
      
      
        |  
            15. BARVILA, PIGMENTI  
            
         | 
        
          
            -  prepozna barvila po izvoru in kakovosti, po lastnostih in namenu
              uporabe; 
 
            -  prepozna posebnosti bronz, kovinskih pigmentov in pigmentov
              z bisernim učinkom; 
 
            -  spozna toksične lastnosti barvil; 
 
            -  spozna načine varnega dela z barvili in dodatki. 
 
           
         | 
        
          
            -  razvija občutek za estetiko barvnih odnosov, 
 
            -  razvija ekološko zavest. 
 
           
         | 
        
            Računalniška multimedijska predstavitev Barva in naravna barvila  
         | 
        
            PP  
         | 
      
      
        |  
            16. GORIVA  
         | 
        
          
            -  spozna pomen ogljikovodikov kot virov energije in surovin; 
 
            -  definira vrste goriv; 
 
            -  razloži kurilno vrednost goriv; 
 
            -  razume pomen alternativnih virov energije; 
 
            -  definira oktanovo število; 
 
            -  pozna uporabo goriv in vplive na okolje. 
 
           
         | 
        
          
            -  spoznava načine iskanja informacij iz različnih virov, 
 
            -  razvija sposobnosti sodelovanja. 
 
           
         | 
        
            Projektno delo:  
          
            -  
 
            -  uporaba medmrežja (vpliv plinov, ki nastajajo pri zgorevanju
              na okolje in zdravje ljudi) 
 
           
         | 
        
            PP  
         | 
      
      
        |  
            17. MAZIVA, PREMAZI  
         | 
        -  prepozna osnovne lastnosti maziv; 
 
            -  opiše njihov pomen in uporabo v steklarstvu; 
 
            -  opiše temperaturno odporne premaze. 
 
           
         | 
        -  razvija čut odgovornosti do okolja in ravnanja z odpadnimi premaznimi
              sredstvi. 
 
           
         | 
            | 
        
            PP  
         | 
      
      
        |  
            18. TESNILA 
            
           Tesnilni profili  
         | 
        
          
            -  pozna vrste in lastnosti tesnilnih sredstev, ki se uporabljajo
              v steklarstvu; 
 
            -  razlikuje plastično in elastično obstojnost; 
 
            -  pozna diletacijske fuge in pravila obdelave. 
 
           
         | 
        
          
         | 
        
              Demonstracija zbirke vzorcev  
         | 
        
            PP:  
          
         | 
      
      
        |  
            19. LEPILA 
          
            -  razume postopek vezave in trdnost vezave; 
 
            -  pozna kontrolne metode lepljenja. 
 
           
         | 
        -  pozna vrste in lastnosti lepilnih sredstev ter področje uporabe
              v steklarstvu; 
 
           
          
            -  zna izbrati prava lepilna sredstva glede na obremenitve. 
 
           
         | 
        
          
            -  spozna škodljive vplive nekaterih vrst lepil na zdravje. 
 
           
         | 
        
            Demonstracija zbirke vzorcev  
         | 
        
            PP  
         | 
      
      
        |  
            20. LES 
         | 
        -  pozna tehnično-fizikalne lastnosti lesa; 
 
            -  razlikuje lesni material glede na obliko, zgradbo, kvaliteto; 
 
            -  zna upoštevati delovanje lesa pri vgraditvi elementov; 
 
            -  zna uporabiti primerno sredstvo za zaščito lesa. 
 
           
         | 
            | 
        
            Demonstracija:  
          
          
            -  zbirke vzorcev zaščitnih sredstev za les 
 
           
         | 
        
            PP  
         | 
      
      
        |  
            21. KEMIJA OKOLJA 
            
              
            -  spozna kompleksnost okoljskih problemov; 
 
            -  pozna najpogostejše onesnaževalce zraka; zemlje 
 
            -  pozna probleme onesnaženosti vode in virov pitne vode; 
 
            -  razume tehnologijo biorazgradnje odpadkov. 
 
             
         | 
        
          
            -  razume pomen okoljske vzgoje v sodobnem svetu; 
 
            -  našteje poglavitne onesnaževalce zraka v Sloveniji in definira
              merila nevarnosti; 
 
            -  opiše odpadke kot sekundarne surovine in pomen reciklaže stekla; 
 
            -  razume vlogo kemije pri zagotavljanju boljše kvalitete življenja. 
 
           
         | 
        
          
            -  razvija sposobnosti sodelovanja v skupini, 
 
            -  razvija komunikacijske veščine. 
 
           
         | 
        
            Projektno delo:  
          
            -  iskanje podatkov na medmrežju 
 
           
         | 
        
            Tehnologija,  
           PP  
         |