|  
            Informativni cilji  
         | 
         
            Formativni cilji  
         | 
         
            Socializacijski cilji  
         | 
         
            Posebnosti v izvedbi  
         | 
         
            medpredmetne povezave  
         | 
      
      
        |  
            1. OSNOVE TEHNIČNEGA RISANJA 
         | 
        
            Dijak:  
         | 
        
            Dijak:  
         | 
        
            Vaje - izdelava programov  
         | 
            | 
      
      
        
          
            -  pomen tehničnega risanja 
 
            -  vrste risb 
 
            -  standardi - splošno 
 
            -  standardi pri industrijskem steklu 
 
            -  formati risb 
 
            -  merila 
 
            -  risalno orodje 
 
            -  tehnična pisava 
 
            -  črte na risbah 
 
           
         | 
        
          
            -  osvoji osnovne pojme risanja, 
 
            -  se nauči pravilne uporabe risalnega orodja in pribora, 
 
            -  loči osnovne značilnosti posameznih vrst risb v steklarstvu
              in namen uporabe, 
 
            -  se usposobi za uporabo standardov in tehnične dokumentacije
              v praksi. 
 
           
         | 
        
          
            -  pridobi čut za estetiko, natančnost, doslednost čistočo pri
              delu in odgovornost do standardov, 
 
            -  spozna elemente, ki pogojujejo natančnost in doslednost pri
              delu. 
 
           
         | 
        
          
            -  tehnična pisava 
 
            -  črte 
 
            -  pomanjšano in povečano meril 
 
            -  prepoznavanje delavniških risb in sestavnic 
 
            -  zgibanje risb in arhiviranje 
 
            -  prepoznavanje risb po namenu in načinu izdelave v praksi 
 
           
         | 
        
          
         | 
      
      
        |  
            2. KOTIRANJE 
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  osnovna pravila kotiranja 
 
            -  uporaba različnih znakov 
 
            -  kotiranje polmerov 
 
            -  kotiranje krogle 
 
            -  zaporedno kotiranje 
 
            -  vzporedno kotiranje 
 
            -  kombinirano kotiranje 
 
            -  lega kotirnih črt 
 
            -  kotiranje kotov 
 
           
         | 
        
          
            -  pozna uporabo kotirnih črt in kotirnih številk, 
 
            -  se usposablja za uporabo kotiranja pri praktičnem pouku na konkretnih
              steklenih izdelkih in sredstvih, 
 
            -  razlikuje oblike na osnovi kotirnih znakov, 
 
            -  spozna velikostno predstavo določenega predmeta na osnovi kotirnih
              številk kljub merilu. 
 
           
         | 
        
          
            -  razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne
              naloge. 
 
           
         | 
        
          
            -  kotiranje narisanih strojnih delov 
 
            -  kotiranje vseh oblik steklenih izdelkov iz proizvodnje 
 
            -  izdelava programov: sornik, tesnilo in šablona 
 
           
         | 
        
          
         | 
      
      
        |  
            3. KONSTRUKCIJE 
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  geometrijske konstrukcije 
 
            -  konstrukcije mnogokotnikov 
 
            -  krožni prehod 
 
           
         | 
        
          
            -  razvija spretnost in navado uporabe geometrijskega orodja. 
 
           
         | 
            | 
        -  geometrijska konstrukcija I in II 
 
            -  konstrukcija mnogokotnikov 
 
           
         | 
            | 
      
      
        |  
            4. PROJEKCIJE 
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  aksonometrična projekcija 
 
            -  pravokotna projekcija 
 
            -  izbira pogledov 
 
            -  risanje predmetov v PP na osnovi IP 
 
            -  dopolnjevanje pogledov 
 
            -  posebni pogledi 
 
           
         | 
        
          
            -  se usposobi za uporabo posameznih projekcij, 
 
            -  obvlada vlogo pravokotne projekcije za nazorno prikazovanje
              teles, 
 
            -  osvoji predstavo o predmetih, 
 
            -  osvoji pomen, da lahko z risarskimi postopki nadomesti izpad
              tretje prostorske dimenzije. 
 
           
         | 
        
          
            -  se navaja na ustvarjalno uporabo znanja. 
 
           
         | 
        
          
            -  risanje v PP na osnovi IP in obratno 
 
            -  skiciranje in obračanje modelov v ustrezno lego 
 
            -  konstrukcija elipse 
 
            -  risanje oken enostavnih konstrukcij v narisih in presekih 
 
           
         | 
        
         | 
      
      
        |  
            5. PREREZI 
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  pomen in osnovna pravila 
 
            -  risanja predmetov v prerezu 
 
            -  zaporedni prerezi 
 
            -  delni prerezi 
 
            -  četrtinski prerezi 
 
            -  zvrnjeni prerezi 
 
            -  posebnosti prerezov 
 
           
         | 
        
          
            -  je sposoben risanja v prerezih za boljše razumevanje risbe, 
 
            -  se nauči uporabe šrafur, 
 
            -  pridobi predstavo zgradbe notranjosti, 
 
            -  prepozna material na osnovi šrafur. 
 
           
         | 
            | 
        
          
            -  dopolnjevanje prerezov pri narisanih predmetih z nakazano prerezno
              ravnino 
 
           
         | 
        
          
         | 
      
      
        |  
            6. PRIHRANKI NA PROJEKCIJAH 
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  zvrnjeni delilni krogi 
 
            -  besedna pojasnila 
 
            -  diagonale za označevanje ravnih ploskev 
 
            -  poenostavitve na risbah 
 
           
         | 
        
          
            -  spozna pomen prihranka na projekcijah in prednosti za risanje. 
 
           
         | 
        
          
            -  pridobi samozavesti in iznajdljivost. 
 
           
         | 
        
          
            -  risanje v polovičnem in četrtinskem pogledu 
 
           
         | 
            | 
      
      
        |  
            7. OZANČEVANJE STANJA POVRŠIN 
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  osnovni pojmi in stopnje hrapavosti 
 
            -  znaki za označevanje kakovosti 
 
            -  označevanje končnega stanja izdelka 
 
           
         | 
        
          
            -  se seznani z vrstami obdelav in dosegljivosti stopnje površinske
              hrapavosti pri posameznih vrstah obdelav. 
 
           
         | 
        
          
            -  se zave raznolikosti površin glede na obdelavo. 
 
           
         | 
        
          
            -  uporaba tabele za oznako kvalitete površin 
 
           
         | 
        
          
            -  umetnost z oblikovanjem 
 
            -  praktični pouk 
 
           
         | 
      
      
        |  
            8. TOLERANCE IN PRILEGI 
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  namen in uporaba toleranc 
 
            -  osnovni pojmi 
 
            -  osnove tolerančnega sistema 
 
            -  soodvisnost toleranc s stopnjo površinske hrapavosti 
 
            -  kotiranje tolerančnih mer 
 
           
         | 
        
          
            -  se zave namena in nujnosti uporabe toleranc in ujemov v industrijski
              in steklarski proizvodnji, 
 
            -  spozna mednarodni sistem toleranc in kotiranje tolerančnih mer, 
 
            -  se seznani s tabelo dopustnih odstopanj. 
 
           
         | 
        
          
            -  razvije občutek odgovornosti za kakovostno in strokovno delo, 
 
            -  spozna dopustno netočnost. 
 
           
         | 
        
          
            -  določanje velikosti tolerančnega polja 
 
            -  računanje minimalne in maksimalne zračnosti 
 
           
         | 
        
          
         | 
      
      
        |  
            9. DELAVNIŠKA IN SESTAVNA RISBA 
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  risanje in skiciranje delavniških risb 
 
            -  čitanje delavniških in sestavnih risb 
 
            -  osnove računalniške grafike 
 
           
         | 
        
          
            -  poveže že osvojeno snov v celoto, 
 
            -  zna brati skice in risbe, 
 
            -  se usposobi za izdelavo skic, risb in izrezanih vzorcev. 
 
           
         | 
        
          
            -  razume pomen tehnične dokumentacije v proizvodnji. 
 
           
         | 
        
          
            -  skiciranje in risanje delavniških risb, ki naj vsebujejo elemente
              s področja prihrankov projekcij in tolerančnih mer s simboli 
 
            -  risanje, dimenzioniranje in označevanje enostavnih lesenih spojev 
 
            -  risanje oken 
 
           
         | 
        
          
         | 
      
      
        |  
            10. SI SISTEM  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  SI merski sistem 
 
            -  merjenje količin 
 
            -  fizikalne lastnost 
 
           
         | 
        
          
            -  osvoji pomen mednarodnega merskega sistema ter oznak in merskih
              enot, 
 
            -  je sposoben razlikovati različne fizikalne lastnosti snovi in
              njihov pomen v vsakdanjem življenju, 
 
            -  se usposobi za uporabo različnih vrst merilnih instrumentov. 
 
           
         | 
        
          
            -  pridobi samozavest in iznajdljivost, 
 
            -  spozna dopustno netočnost, 
 
            -  se zave raznolikosti uporabe v proizvodnji, 
 
            -  se navaja na ustvarjalno uporabo znanja. 
 
           
         | 
        
          
            -  merjenje osnovnih fizikalnih količin 
 
            -  računanje napak pri merjenju 
 
            -  merjenje sil s silomerom 
 
            -  risanje ravnovesja sil 
 
           
         | 
        
          
            -  praktični pouk (osnove zastekljevanja) 
 
           
         | 
      
      
        |  
            11. ENERGIJA IN NJENE OBLIKE  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
          
            -  kinetična, potencialna 
 
            -  notranja, kemijska, jedrska 
 
            -  mirovanje, gibanje, prosti pad 
 
            -  sile, sestavljanje in razstavljanje sil 
 
            -  trenje, vpliv sile na gibanje 
 
            -  tlak 
 
           
         | 
        
          
            -  razlikuje osnovne oblike energije, 
 
            -  pozna enoto za energijo, 
 
            -  zna izračunati kinetično in potencialno energijo telesa. 
 
           
         | 
        
          
            -  ve, da se energija pretvarja iz ene oblike v drugo. 
 
           
         | 
        
          
            -  opazovanje pretvarjanja energije pri padanju teles, nihanju,
                samohodnem kimpežu, kotaljenju po klancu pri posodi, ki je do vrha
              polna mivke, in pri posodi, ki je napolnjena le delno 
 
           
         | 
            | 
      
      
        |  
            12. PRVI ZAKON TERMODINAMIKE  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  fizikalno delo, moč, energija 
 
            -  temperatura, merjenje 
 
            -  toplotna energija specifična toplota, toplotna razteznost 
 
            -  fazne spremembe v steklu 
 
            -  energija v gorivih 
 
           
         | 
        
          
            -  razume prehod energije s telesa na telo z mehaničnim delom,
              toploto, svetlobo, električnim delom in snovjo, 
 
            -  razloži vpliv trenja na gibanje, 
 
            -  poveže delo, moč in energijo na praktičnem primeru, 
 
            -  zna izračunati delo, toploto in električno delo, 
 
            -  zna izračunati moč in narediti energijski obračun za porabnike
              z znano močjo, 
 
            -  prepozna različne metode določanja temperature, 
 
            -  osvoji osnovne pojme faznih sprememb in jih poveže na primeru
              stekla. 
 
           
              
         | 
        
          
            -  ve, da se celotna energija v zaprtem sistemu ohranja. 
 
           
         | 
        
          
            -  izdelava in uporaba preprostih orodij (klanec, vzvod, škripec) 
 
            -  beleženja porabe energije v šoli, delavnici, stanovanju na električnem
              števcu 
 
           
         | 
            | 
      
      
        |  
            13. ENERGIJSKI VIRI  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        |     | 
        
          
            -  pozna različne vire energije (sončna svetloba, energija gibajočih
              se tekočin, goriva, električna energija, hrana), 
 
            -  pozna različne energijske vrednosti goriv in se seznani z uporabo
              le-teh v proizvodnji, 
 
            -  formulira tabele za različne temperaturne režime. 
 
           
         | 
        
          
            -  oceni pomen izgube toplotne energije v proizvodnji in njene
              posledice, 
 
            -  korelira med izgorevanjem goriv in ekološkim onesnaževanjem
              okolja. 
 
           
         | 
        
          
            -  branje faznih diagramov različnih snovi 
 
           
         | 
            | 
      
      
        |  
            14. DRUGI ZAKON TERMODINAMIKE  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        |     | 
        
          
            -  
 
            -  ve, da vseh oblik energije ni mogoče v enaki meri izkoristiti
              za delo, 
 
           
         | 
        
          
            -  ve, da trošenje energije pomeni njeno razprševanje po večjem
              prostoru in pretvorbo v manj uporabno obliko. 
 
           
         | 
            | 
            | 
      
      
        |  
            15. VARČEVANJE Z ENERGIJO  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        |     | 
        
          
            -  razloži posledice sežiganja goriva na onesnaževanje okolja, 
 
            -  pozna nekatera osnovna pravila za varčevanje z energijo, 
 
            -  predstavi možnosti izkoriščanja obnovljivih energijskih virov. 
 
           
         | 
        
          
            -  ve, da je količina energije v gorivih na Zemlji omejena, 
 
            -  ve, da je treba energijo smotrno porabljati. 
 
           
         | 
        
          
            -  Načrtovanje smotrnejše porabe energije v šoli, delavnici, doma 
 
           
         | 
            | 
      
      
        |  
            16. OSNOVE VARSTVA PRI DELU  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        -  pomen varstva pri delu 
 
            -  poklicna obolenja in poškodbe 
 
            -  uporaba zaščitnih sredstev 
 
            -  pravice in dolžnosti s področja VPD 
 
           
         | 
        
          
            -  seznani se s posledicami neprevidnega obnašanja in nezgodnimi
              situacijami, 
 
            -  zna pojasniti pomen varstva pri delu, 
 
            -  definira pojme: delovna nesreča, poškodba pri delu, 
 
            -  zna opisati stanje in organiziranost področja varstva pri delu
                v obratovalnicah in v neposredni proizvodnji in našteti pravne
              akte , ki urejajo to področje, 
 
            -  opiše pravno ureditev področja varstva pri delu in našteti pravne
              akte , ki urejajo to področje, 
 
            -  spozna najpogostejše poklicne bolezni in poškodbe pri delu,
              načine zaščite in zaščitna sredstva. 
 
           
         | 
        
          
            -  razvija občutek za kakovostno in varno delo, 
 
            -  razvija sposobnost varnega in samostojnega ravnanja v delovnem
              procesu, 
 
            -  razloži razmejitev odgovornosti glede na vrsto kršitev. 
 
           
         | 
        
          
            -  ogled filma na temo varstva pri delu 
 
           
         | 
            | 
      
      
        |  
            17. PRENOS ENERGIJE IN STROJI  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  mehanski 
 
            -  hidravlični 
 
            -  električni 
 
           
         | 
        
          
            -  zna opisati osnovne načine za prenos energije, 
 
            -  zna pojasniti delovanje elektromotorja, 
 
            -  zna pojasniti delovanje toplotnega stroja in njegov izkoristek. 
 
           
         | 
            | 
        -  izdelovanje preprostega modela elektromotorja 
 
            -  sestavljanje preprostega modela parne turbine 
 
           
         | 
            | 
      
      
        |  
            18. ELEKTRIKA, ELEKTRIČNI STROJI IN NAPRAVE  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  napetost, jakost, upornost 
 
            -  električno delo, moč in energija 
 
            -  merjenje električnih količin 
 
            -  magnetizem 
 
            -  elektromotor, generator, transformator 
 
            -  električne instalacije, stikala, varovala in statična elektrika 
 
           
         | 
        
          
            -  razloži medsebojni vpliv osnovnih električnih količin, 
 
            -  definira Ohmov zakon in razloži njegovo uporabnost, 
 
            -  sistemizira znanje iz elektrike, 
 
            -  se usposobi za pravilno uporabo amper- in voltmetra, 
 
            -  razlikuje med posameznimi električnimi stroji in napravami. 
 
           
         | 
        
          
            -  razvija ekološko zavest, 
 
            -  primerja uporabnost posameznih strojev in naprav v svojem delovnem
              okolju, 
 
            -  spoznava pomen varnostnih ukrepov pri delu s stroji. 
 
           
         | 
        
          
            -  merjenje z ampermetrom, 
 
            -  merjenje z voltmetrom, 
 
            -  risanje skic posameznih strojev in naprav 
 
           
         | 
        
          
            -  praktični pouk – dodelava stekla (fazetiranje) 
 
            -  praktični pouk – osnovna dodelava stekla 
 
            -  
 
            -  praktični pouk – vribavanje zamaškov 
 
           
         | 
      
      
        | 
            19. OSNOVNE ZAKONITOSTI DELOVANJA STROJEV  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        -  priprava, pogon, nadzor proizvodnih naprav in avtomatov 
 
            -  osnove strojnih elementov (vijaki, matice, prenosi) 
 
            -  predpisi s področja delovne varnosti 
 
           
         | 
        
          
            -  opiše osnovne značilnosti steklarskih rezalnih in brusilnih
              strojev ter način delovanje stroja, 
 
            -  pozna elemente za prenos in pretvarjanje gibanja, 
 
            -  nariše in opiše vijak, matico in prenos, 
 
            -  našteje varnostne ukrepe pri delu s stroji, 
 
            -  razume pomen pravilnega vzdrževanja strojev in naprav v proizvodnji. 
 
           
         | 
        
          
            -  razvija strokovno in poklicno odgovornost, 
 
            -  zna se primerno zaščititi pri delu s stroji, 
 
            -  se zave pomembnosti vestnega in rednega vzdrževanje strojev,
                naprav, in orodja (čiščenje, mazanje) kot vpliva na življensko
              dobo in točnost strojev, 
 
            -  razvija odnos do urejenega delovnega okolja. 
 
           
         | 
        -  skiciranje stroja 
 
            -  iskanje primerne velikosti vijaka in matice v tabeli 
 
           
         | 
        -  praktični pouk – dodelava stekla (fazetiranje) 
 
            -  praktični pouk – osnovna dodelava stekla 
 
            -  praktični pouk – vribavanje zamaškov 
 
           
         | 
      
      
        |  
            20. TRANSPORT IN SKLADIŠČENJE  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  skladiščenje votlega in ravnega stekla 
 
            -  skladiščenje steklenih izdelkov 
 
            -  embaliranje stekla in steklenih izdelkov 
 
            -  transport stekla in steklenih izdelkov 
 
           
         | 
        
          
            -  opiše vrste transporta surovin in stekla, 
 
            -  našteje zahteve za skladiščenje posameznih surovin, 
 
            -  pozna standarde za skladiščenje polizdelkov in izdelkov, 
 
            -  razlikuje načine embaliranja pri transportu in skladiščenju, 
 
            -  upošteva varnostne ukrepe in uporablja zaščitna sredstva. 
 
           
         | 
        
          
            -  razvija skrb za in sposobnost za varno delo z delovnimi sredstvi
              ob upoštevanju predpisov za varno delo, 
 
            -  zazna utrip organiziranega skladiščenja, 
 
            -  povzame pravila vedenja v delovnem okolju. 
 
           
         | 
        
          
            -  ogledi 
 
            -  video film 
 
            -  reklamno gradivo 
 
            -  publikacije 
 
           
         | 
        
          
            -  gradiva – osnovne surovine za steklo 
 
            -  informatika – programska orodja 
 
            -  podjetništvo – osnove gospodarjenja 
 
           
         | 
      
      
        |  
            21. OBLIKOVANJE STEKLA  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  vpliv viskoznosti in površinske napetosti na možnost tople obdelave 
 
            -  toplo obdelovanje steklene mase: stiskanje (ročno, strojno),
                pihanje (ročno, strojno), valjanje, vlačenje in hlajenje, kaljenje
              in upogibanje stekal 
 
            -  kalupi za strojno in ročno oblikovanje steklene mase 
 
           
         | 
        
          
            -  razlikuje taljenje stekla in taljenje kot spremembo agregatnega
              stanja snovi, 
 
            -  opiše vpliv viskoznosti in površinske napetosti na kvaliteto
              stekla, 
 
            -  razlikuje med vrstami toplotne obdelave steklene mase, 
 
            -  opiše oblikovanje ravnega stekla, 
 
            -  razloži oblikovanje steklene embalaž, cevi 
 
            -  razloži izdelavo steklenih vlaken, 
 
            -  loči med strojnim in ročnim oblikovanjem steklene mase. 
 
           
         | 
        -  razvija zavest o zahtevah kvalitetnega dela, 
 
            -  razume odnos med deležem pravilne tehnološke obdelave stekla
              in prihodkom proizvodnje, 
 
            -  razvija poklicno identiteto, 
 
            -  razvija pozitiven odnos do delovnih sredstev, 
 
            -  z znanjem si dviga samozavest. 
 
           
         | 
        
          
            -  reklamno gradivo 
 
            -  načrti 
 
            -  sheme 
 
            -  fotografije 
 
            -  vzorci 
 
           
         | 
        
          
            -  praktični pouk – osnove zasteklevanja 
 
            -  praktični pouk – osnove fuzije 
 
            -  praktični pouk – toplotna obdelava stekla (upogibanje in kaljenje) 
 
           
         | 
      
      
        |  
            22. OPLEMENITENJE STEKLA  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  rezanje 
 
            -  brušenje 
 
            -  poliranje (mehansko in kemično) 
 
            -  graviranje 
 
            -  peskanje 
 
            -  jedkanje 
 
           
         | 
        
          
            -  pozna osnovne postopke hladnega oplemenitenja stekla, 
 
            -  razloži definicijo površinske in notranje napetosti stekla, 
 
            -  pozna orodja in delovna sredstva za obdelavo stekla, 
 
            -  poveže trdoto stekla in trdoto brusnih plošč, 
 
            -  razume žganje poliranih izdelkov kot zateljevanje stekla s steklom, 
 
            -  primerja kemijsko matiranje s peskanjem stekla, 
 
            -  pozna strupenost fluoridov in fluorovodikove kisline. 
 
           
         | 
        
          
            -  zna ravnati s strupenimi snovmi, 
 
            -  razvija ekološko zavest, 
 
            -  upošteva predpise varnosti pri delu, 
 
            -  razvije čut do uporabe zaščitnih sredstev. 
 
           
         | 
        
          
            -  predstavitev strojev 
 
            -  prikaz pripomočkov za brušenje, poliranje, graviranje, peskanje,
              jedkanje 
 
           
         | 
        
          
            -  praktični pouk – brušenje enostavnih vzorcev, brušenje zahtevnejših
              elementov, vribavanje zamaškov 
 
           
         | 
      
      
        |  
            23. STEKLARSKI REZALNI STROJI IN ORODJA  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  merila in merilne naprave za kontrolo 
 
            -  orodja in delovna sredstva, rezalni stroji 
 
           
         | 
        
          
            -  spozna vsa orodja za ročno in strojno rezanje stekla, 
 
            -  spozna orodja za zasteklevanje, 
 
            -  spozna orodja za obdelavo lesa, kovin in umetnih mas, 
 
            -  spozna dele diamantne žage ter vrtalnih strojev. 
 
           
         | 
        
          
            -  nauči se ravnati s posameznimi stroji in napravami, 
 
            -  razvije pozitiven odnos do delovnih sredstev in naprav, 
 
            -  spozna pomen vzdrževanja orodja in reznega servisiranja, 
 
            -  razvija občutek za kvalitetno delo s stroji in napravami. 
 
           
         | 
        
          
            -  pisanje seminarske naloge na temo strojev in orodja v steklarstvu 
 
           
         | 
        
          
            -  praktični pouk – osnovna dodelava stekla 
 
            -  praktični pouk – osnove izdelave vitražev 
 
           
         | 
      
      
        |  
            24. STEKLARSKI BRUSILNI STROJI IN ORODJA  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  merila in merilne naprave za kontrolo brušenja 
 
            -  orodja in delovna sredstva za brušenje 
 
            -  brusilni stroji 
 
           
         | 
        
          
            -  spozna brusilni stroj, 
 
            -  našteje dele brusilnega stroja, 
 
            -  spozna stroje za brušenje fazet in robov, 
 
            -  pozna varnostne ukrepe pri delu z brusilnim strojem, 
 
            -  zna zamenjati osnovne dele brusilnega stroja (bruse), 
 
            -  razloži osnovne lastnosti in vrste brusnih plošč, 
 
            -  zna izbrati ustrezne brusilne pripomočke, 
 
            -  razloži način ostrenja. 
 
           
         | 
        
          
            -  pridobiva smisel za pravilno ravnanje z brusilnim strojem, 
 
            -  se usposobi za izvedbo kvalitetne kontrole kakovosti izdelka, 
 
            -  si oblikuje zavest o pravilni obdelavi materialov, 
 
            -  razvije občutek za natančno in odgovorno ravnanje z delovnimi
              sredstvi, stroji in napravami. 
 
           
         | 
        
          
            -  demonstracija graviranja na steklo 
 
           
         | 
        
          
            -  praktični pouk – osnovna obdelava stekla, brušenje zahtevnejših
              elementov 
 
            -  praktični pouk – brušenje enostavnih vzorcev 
 
            -  praktični pouk – vribavanje zamaškov 
 
            -  praktični pouk – graviranje 
 
           
         | 
      
      
        |  
            25. STEKLARSKI POLIRNI STROJI IN ORODJA  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  merila in merilne naprave za kontrolo poliranja 
 
            -  orodja in delovna sredstva 
 
            -  polirni stroji 
 
           
         | 
        
          
            -  se seznani z delovnim postopkom poliranja stekla, 
 
            -  zna rokovati s polirnim strojem, 
 
            -  spozna pomen vzdrževanja strojev, 
 
            -  se seznani s posebnostmi in načini poliranja stekla 
 
            -  spozna stroje za peskanje in sitotisk ter brusilne stroje za
              brušenje desenov in graviranje. 
 
           
         | 
        
          
            -  razvija občutek za natančno in odgovorno ravnanje z delovnimi
              stroji in napravami, 
 
            -  pridobiva smisel za samoizobraževanje in strokovno izpopolnjevanje, 
 
            -  razvija občutek za kreativnost in samoinciativnost pri delu, 
 
            -  se zave pomembnosti upoštevanja predpisov iz varnosti pri delu. 
 
           
         | 
        -  priprava seminarske naloge 
 
            -  demonstracija poliranja stekla 
 
           
         | 
            | 
      
      
        |  
            26. PEČI  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        
          
            -  žgalne peči 
 
            -  hladilne peči 
 
            -  peči za kaljenje 
 
           
         | 
        
          
            -  se seznani s posebnostmi in načini žganja stekla, 
 
            -  se seznani z delovnim postopkom kaljenja in upogibanja stekla, 
 
            -  definira hlajenje kot napuščanje, 
 
            -  opiše tunelsko peč, 
 
            -  opiše statično peč, 
 
            -  nariše in razloži diagram taljenja stekla v tunelski peči, 
 
            -  zna kontrolirati hlajenje s polaroskopom, 
 
            -  opiše štirilončno peč, 
 
            -  opiše plinsko kadno peč. 
 
           
         | 
        
          
            -  razvija zavest o zahtevah kvalitetnega dela, 
 
            -  razume odnos med deležem škarta in prihodkom proizvodnje, 
 
            -  razvija poklicno identiteto, 
 
            -  motivacija za hitrejše usposabljanje, 
 
            -  pridobiva na strokovnosti, strokovno znanje mu omogoča napredek
              . 
 
           
         | 
        
          
            -  načrti peči 
 
            -  sheme peči 
 
            -  fotografije delov in peči 
 
            -  reklamno gradivo 
 
            -  vzorci izdelkov z napakami stekla 
 
            -  videofilm 
 
            -  polaroskop 
 
           
         | 
        
          
            -  praktični pouk – tehnike slikanja in toplotna obdelava slikanih
              izdelkov 
 
            -  praktični pouk – osnove fuzije 
 
            -  praktični pouk – toplotna obdelava stekla (upogibanje in kaljenje) 
 
           
         | 
      
      
        | 
            27. RAČUNALNIŠKO PODPRTA PROIZVODNJA  
         | 
            | 
            | 
            | 
            | 
      
      
        -  sestavni deli in periferne enote računalnika 
 
            -  uporaba osnovne programske opreme 
 
            -  osnovne funkcije za računalniško vodenje procesa 
 
           
         | 
        
          
            -  opiše sestavne dele in razloži funkcije sestavnih delov računalnika, 
 
            -  opiše naloge operacijskega sistema, 
 
            -  spozna specialno programsko opremo za razrez in brušenje stekla, 
 
            -  zna uporabiti svetovni splet in iskati informacije. 
 
           
         | 
        
          
            -  razvija sposobnost obvladovanja zahtevnejših nalog, 
 
            -  gradi samozavest, 
 
            -  se zave potrebe po spremljanju novosti na strokovnem področju, 
 
            -  se zave potrebe po uporabi novih načinov komunikacije. 
 
           
         | 
        
          
            -  video prezentacija dela na računlniško vodenih strojih 
 
            -  delo s programskim paketom za računalniško podprto proizvodnjo 
 
           
         | 
        
          
         |