Izobraževalni program: VZDRŽEVALEC TEKSTILIJ (šs)
Sprejeto na 36.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21. 1. 2000
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
|  
           Letnik  | 
         
           Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   157  | 
  
   18  | 
  
   175  | 
 
| 
   2.  | 
  
   175  | 
  
   35  | 
  
   210  | 
 
| 
   3.  | 
  
   108  | 
  
   28  | 
  
   136  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   521  | 
  
   440  | 
  
   81  | 
 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
1. letnik
| 
    Informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   UVOD V TEHNOLOGIJO  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Spoznava poklic. Se navaja na pridobivanje novih informacij.  | 
  
   Ogled video kasete o delu v kemični čistilnici in industrijski pralnici.  | 
 
| 
   STANDARDI NEGE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost opazovanja. Razvija natančnost pri delu.  | 
  
   Predavanje Vaje: prepoznavanje oznak za nego na različnih tekstilijah.  | 
 
| 
   KEMIČNA ČISTILNICA IN PRALNICA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost predstavljanja. Razvija smisel za urejenost in natančnost. Razvija smisel za orientacijo v prostoru.  | 
  
   Predavanje  | 
 
| 
   SPREJEM IN RAZVRŠČANJE TEKSTILIJ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se nauči opazovati in prepoznavati. Razvija natančnost in doslednost. Se nauči spoznavati pomen besedne komunikacije.  | 
  
   Predavanje Vaje: igranje vlog - razgovor v sprejemnici, praktično reševanje konfliktnih situacij.  | 
 
| 
   LOKALNO ODSTRANJEVANJE MADEŽEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost opazovanja. Razvija ročne spretnosti, natančnost in odnos do okolja. Razvija čut za natančnost.  | 
  
   Predavanja Vaje: prepoznavanje madežev na vzorcih tekstilij, oblikovanje kriterijev, detaširanje enostavnih madežev iz različnih tekstilij.  | 
 
2. letnik
| 
    Informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   PRALNA SREDSTVA  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost opazovanja in presojanja. Se nauči spoznavati razlike v kvaliteti različnih pralnih sredstev.  | 
  
   Predavanje Ogled kemične tovarne, ki izdeluje pralna sredstva. Referat: belilna sredstva, encimi v pralnih sredstvih.  | 
 
| 
   STROJNO IN ROČNO PRANJE OBLAČIL  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja. Razvija pomen natančnega dela in izvajanja navodil.  | 
  
   Predavanje Sestavljanje načrta za smotrno uporabo energije v pralnici. Referat: različni membranski sistemi za različne namene oblačil (goretex).  | 
 
| 
   SREDSTVA ZA KEMIČNO ČIŠČENJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija logično razmišljanje in sklepanje. Se seznanja z novostmi. Usvaja znanja iz kemijskega dela naravoslovja.  | 
  
   Predavanje Vaje v laboratoriju: lastnosti, s in r stavki ter opozorilni znaki različnih organskih topil pri kemičnem čiščenju.  | 
 
| 
   KEMIČNO ČIŠČENJE S TETRAKLOR ETENOM – PER  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost logičnega mišljenja. Se nauči uporabljati strojno-tehnične, kemične in tehnološke parametre pri delu.  | 
  
   Predavanja Vaje: obisk kemične čistilnice. Ogled literature o čistilnih strojih različnih proizvajalcev.  | 
 
| 
   KEMIČNO ČIŠČENJE Z OGLJIKOVODIKOVIMI TOPILI – OVT  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija logično razmišljanje in kritično presojo. Se seznanja z novostmi. Se nauči prilagajati različnim zahtevam in razvojnim trendom.  | 
  
   Predavanja Ogled kemične čistilnice Labod Referat: ekonomičnost obratovanja kemičnega čiščenja z ovt.  | 
 
| 
   ČIŠČENJE TALNIH OBLOG IN PREPROG  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se nauči pravilno presojati. Predvidi najboljši način čiščenja.  | 
  
   Predavanje Ogled slikovnega gradiva.  | 
 
3. letnik
| 
    Informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   PLEMENITENJE PRI KEMIČNEM ČIŠČENJU IN PRANJU  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za samostojno in odgovorno delo. Se seznanja z razvojem in novimi zahtevami.  | 
  
   Predavanje Slikovno strokovno gradivo o sredstvih za plemenitenje.  | 
 
| 
   EKOLOŠKI VIDIKI KEMIČNEGA ČIŠČENJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovornost za varno delo. Razvija čut za natančnost pri delu.  | 
  
   Predavanje Delo v skupinah: predpisi in zakoni za varno delo in požarno varnost.  | 
 
| 
   BELJENJE TEKSTILIJ:  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za natančno in odgovorno delo. Razvija logično razmišljanje Predvidi najboljši način izvedbe beljenja  | 
  
   Predavanja Vaja: priprava recepture, belilne kopeli, kontrola ph, temperature.  | 
 
| 
   LIKANJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za samostojno delo Pridobi sposobnost reševanja problemov Razvija odgovornost za varno delo  | 
  
   Predavanje Vaje: slikovno gradivo strojne opreme različnih proizvajalcev.  | 
 
| 
   TRENDI RAZVOJA ČISTILNE IN PRALNE TEHNOLOGIJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija smisel za inovativnost. Sledi nujnemu napredku v čistilni in pralni tehnologiji.  | 
  
   Predavanje Ogled strokovne literature.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Praktični pouk Naravoslovje (biološki in fizikalni del)  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Materiali  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Materiali Računalništvo Naravoslovje (fizikalni, kemijski in biološki del)  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Osnove ekonomike Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Materiali Naravoslovje (biološki in fizikalni del)  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Naravoslovje (kemija, biologija)  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Materiali Praktični pouk  | 
  
   |