Izobraževalni program: LADIJSKI STROJNI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
TEHNIČNA MEHANIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   2.  | 
  
   140  | 
  
   140  | 
 |
| 
   3.  | 
  
   105  | 
  
   105  | 
 |
| 
   4.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   skupaj  | 
  
   245  | 
  
   
  | 
  
   245  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Dijaki:
2. LETNIK
| 
    INFORMATIVNI CILJ  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski Cilji  | 
   
    Posebnosti V izvedbi  | 
  
| 
   Dijaki  | 
  
   Dijaki  | 
  ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Začutijo pomen pojmov in načel (aksiomov) za nadaljnje proučevanje te temeljne vede.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo si čut za natančnost pri delu in si razvija psihomotorične spretnosti.  | 
  
   VAJE: računanje nalog in analiza dobljenih rezultatov.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   S poznavanjem snovi pridobiva sposobnost za reševanje praktičnih problemov in začuti potrebo po interpretaciji ter vrednotenju in analizi dobljenih rezultatov.  | 
  
   VAJE: računanje nalog in analiza dobljenih rezultatov.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   S poznavanjem snovi pridobiva sposobnost za reševanje praktičnih problemov in začuti potrebo po interpretaciji ter vrednotenju in analizi dobljenih rezultatov.  | 
  
   VAJE: računanje nalog in analiza dobljenih rezultatov.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Si razvijajo kreativnost razmišljanja in natančnost pri delu, znajo vrednotiti pomen učenja novih pojmov in vrednotiti pomen uporabe priročnikov ter si razvijajo psihomotorične sposobnosti.  | 
  
   VAJE: računanje nalog in analiza dobljenih rezultatov. Delo na računalniku.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Začutijo pomembnost tega poglavja, posebej pri operacijah transporta in nakladanja.  | 
  
   VAJE: računanje stabilitetnih in prevratnih momentov ter varnosti.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spoznavajo pomen natančnosti pri delu, pridobivajo psihomotorične sposobnosti in motivacijo za poglabljanje znanj v okviru svojih mentalnih zmožnosti.  | 
  
   VAJE: računanje nalog in analiza dobljenih rezultatov. Delo na računalniku.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Si razvijajo sposobnost razumevanja teorije in transfer njene praktične uporabe.  | 
  
   VAJE: računanje nalog. Laboratorijska vaja - meritev v vozlišču.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Začutijo probleme trenja v praksi. S poznavanjem stroke si pridobivajo psihomotorične sposobnosti in sposobnosti za kreativno razmišljanje, vrednotenje in analizo rezultatov.  | 
  
   VAJE: računanje nalog. Laboratorijska vaja - meritev trenja oziroma torne sile.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se navaja na delo z literaturo, tabelami in priročnikom, si razvija psihomotorične sposobnosti ter si razvija samozavest in samoiniciativnost za reševanje praktičnih problemov dimenzioniranja strojnih delov.  | 
  
   VAJE: računanje in analiza nalog. Laboratorijska vaja - meritev na trgalnem stroju.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobivajo občutek za natančnost, kreativno razmišljanje, vrednotenje in analizo rezultatov.  | 
  
   VAJE: dimenzioniranje strojnih delov.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spoznajo pomen korelacije (transferja, povezave) znanj, pridobivajo občutek za natančnost pri delu, kreativno razmišljanje, vrednotenje in analizo rezultatov.  | 
  
   VAJE: dimenzioniranje strojnih delov. Delo na računalniku.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spoznajo pomen korelacije (transferja, povezave) znanj, pridobivajo občutek za natančnost pri delu, kreativno razmišljanje, vrednotenje in analizo rezultatov.  | 
  
   VAJE: dimenzioniranje strojnih delov.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobivajo občutek za natančno delo, potrebo po kreativnem razmišljanju in analizi rezultatov.  | 
  
   VAJE: dimenzioniranje strojnih delov.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Si razvijajo samozavest in samoiniciativnost ter si s tem povečujejo kreativne sposobnosti razmišljanja in tako povečajo zanesljivost pri delu.  | 
  
   VAJE: dimenzioniranje strojnih delov.  | 
 
3. LETNIK
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski Cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Dijaki  | 
  
   Dijaki  | 
  ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Spoznavajo pomen korelacije znanj, si razvijajo psihomotorične spretnosti in potrebo po kreativnem razmišljanju ter začutijo potrebo po poglabljanju znanj.  | 
  
   VAJE: računanje praktičnih nalog iz kinematike - gibanja.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobivajo občutek za natančnost in kreativno razmišljanje, si razvijajo samozavest in samoiniciativnost ter si s tem povečujejo zanesljivost in skrb za delo.  | 
  
   VAJE: računanje praktičnih nalog.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobivajo občutek za natančnost, kreativno razmišljanje, vrednotenje in se navajajo na delo s priročnikom ter začutijo potrebo po poglabljanju znanj in korelaciji znanj. Si razvijajo samozavest in psihomotorične spretnosti (praktični izračuni, zaokroževanje rezultatov, logično razmišljanje).  | 
  
   VAJE: računanje praktičnih nalog. Laboratorijska vaja- meritve trka na pnevmatski drči v povezavi z PC. Trenje in Joulova toplota - delo.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Dijaki pridobivajo občutek za natančnost, kreativno razmišljanje, vrednotenje in se navajajo na delo s priročnikom ter začutijo potrebo po poglabljanju znanj in korelaciji znanj. Si razvijajo samozavest in psihomotorične spretnosti (praktični izračuni, zaokroževanje rezultatov, logično razmišljanje).  | 
  
   VAJE: računanje praktičnih nalog in analiza rezultatov. Prikaz računalniškega programa Arhimed.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   VAJE: računanje praktičnih nalog in analiza rezultatov.  | 
 |
| 
   | 
  
   | 
  
   S poznavanjem stroke si razvijajo samozavest in samoiniciativnost ter si s tem povečajo zanesljivost in skrb za delo, da si razvijajo osebno odgovornost do dela (učenja, poglabljanja znanj) ter kvaliteto dela oprto na strokovnost.  | 
  
   VAJE: računanje praktičnih nalog in analiza rezultatov.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se navajajo na logično razmišljanje, pridobivajo psihomotorične spretnosti in začutijo potrebo po dodatnem samoizobraževanju.  | 
  
   VAJA: analiza in interpretacija (opis) hidravličnega pogona vitla.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Pri predmetu tehnična mehanika dijaki poglobijo že pri fiziki pridobljeno znanje s področja mehanike trdnih teles in mehanike tekočin. Uspešno obvladovanje predmeta zahteva tudi solidno znanje matematike in sposobnost transfera spoznanj v strokovni predmet. Tehnična mehanika kot pretežno teoretični predmet predstavlja tudi vez med vsebinami, ki jih dijaki spoznajo pri strojnih elementih (dimenzioniranje) in tehnologiji (materiali, obdelava) ter vsebinami v okviru strokovnih predmetov ladijski stroji in ladijski parni postroj.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   2. letnik  | 
  ||
| 
   | 
  
   Tehnično risanje s strojnimi elementi 2. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ladijski stroji  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tehnično risanje s strojnimi elementi  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ladijski stroji  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   | 
 |
| 
   | 
  
   Ladijski stroji 3. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tehnologija 2. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tehnično risanje s strojnimi elementi 2. letnik Ladijski stroji 3. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ladijski parni postroj 4. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ladijski stroji 4. letnik  | 
  
   |