Izobraževalni program: POMOČNIK STEKLARJA
PRAKTIČNI POUK - steklopihaštvo
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
        
   490  | 
  
   490  | 
 |
| 
   2.  | 
        
   560  | 
  
   560  | 
 |
| 
   3.  | 
        
   357  | 
  
   357  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   
  | 
  
   1407  | 
  
   1407  | 
 
Dijaki:
|  
           INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
      
|  
           Dijaki:  | 
         
           Dijaki:  | 
        ||
|  
           Spoznavanje delavnice, predmetov dela in delovnih mest.  | 
         
           
  | 
         
           Pridobijo čut za odgovorno delo. Spoznavajo pomen reda in delovne discipline ter osebne higiene.  | 
         
           Ogled proizvodnje.  | 
      
|  
           Izdelava kroglic za manjše izdelke.  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Razvijajo ročne spretnosti.  | 
         
           Vaja: vrtenje pipe, oblikovanje nabira.  | 
      
|  
           Priprava delovne odprtine.  | 
         
           
  | 
         
           Pridobijo občutek natančnosti in zanesljivosti pri delu.  | 
         
           Vaja: priprava delovne odprtine.  | 
      
|  
           Nabiranje stekla na kroglico.  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Osvajajo načelo natančnosti in samostojnosti.  | 
         
           Vaja: vizuelno določanje količine steklovine pri nabiranju.  | 
      
|  
           Priprava kalupov (modelov).  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Pridobijo natančnost in zanesljivost.  | 
         
           Vaja: obžiganje različnih oblik modelov.  | 
      
|  
           Izdelovanje kozarcev enostavnih oblik.  | 
         
           
 
  | 
         
           Z znanjem pridobijo delovno zanesljivost.  | 
         
           Vaja: usklajevanje pihanja z vrtenjem.  | 
      
|  
           Hlajenje izdelkov.  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Pridobijo čut osebne odgovornosti.  | 
         
           Vaja: postavljanje izdelkov v peč za napuščanje stekla.  | 
      
|  
           Pihanje izdelkov iz barvnega in opalnega stekla  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Razvijajo čut za samostojno, odgovorno in strokovno delo.  | 
         
           Ogled ene od steklarn.  | 
      
|  
           Izdelava kroglic za velike izdelke.  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Razvijajo in pridobijo natančnost in zanesljivost.  | 
         
           Vaja: vrtenje pipe s steklovino na vodilu in oblikovanje.  | 
      
Literature za praktični pouk steklopihaštva je zelo malo in še to v tujem jeziku. Učenci dobijo informacije preko zapisov, ki jih pripravi učitelj. Dosežke na področju steklarstva spremljajo preko raznih razstav in ogledov steklarn.
Sprotno ocenjevanje delavniškega dnevnika ter ocenjevanje izdelka z zagovorom.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   Spoznavanje delavnice. Priprava orodja. Priprava delovne odprtine. Hlajenje izdelkov. Izdelovanje kozarcev lažjih oblik.  | 
  
   Tehnologija steklopihaštva  | 
  
   Predstavitev poklica. Priprava kalupov. Zaščita pred visoko temperaturo. Hlajenje v peči za napuščanje. Pihanje izdelkov.  | 
 
| 
   Priprava delovne odprtine. Šamotne obloge.  | 
  
   Tehnologijo v steklarstvu  | 
  
   Različne peči za taljenje stekla, ognjevarni materiali.  | 
 
| 
   Izdelovanje kozarcev. Pihanje izdelkov.  | 
  
   Strokovno risanje  | 
  
   Delavniške risbe.  | 
 
| 
   Pihanje izdelkov.  | 
  
   Umetnost z risanjem  | 
  
   Prosto oblikovanje form.  |