Učni cilji |
Primeri dejavnosti za pouk in priporočila |
1. Zgodovina, čas in prostor (5-7 učnih ur) |
- opiše pojem zgodovina – zgodba in prepozna zgodovinske vire
- primerja različne zgodovinske vire in jih razvrsti glede na verodostojnost
- spozna delo zgodovinarja, objektivnost zgodovine
- spozna kritičnost do virov in literature,
- ovrednoti rabe in zlorabe zgodovinskih podatkov v zgodovini in danes
- prepoznava kritičnost virov nekoč in danes
- prepoznava kritično branje virov in presojanje zgodovinskih informacij
- spozna in ovrednoti pisni, materialni, slikovni in internetni vir
|
- s pomočjo virov in literature, interneta, terenskega dela (muzeji, arheološka izkopavanja) prepoznava vire
- s pomočjo virov in literature in primerov iz vsakdanjega življenja (dnevno časopisje) spoznava objektivnost zgodovine
- s pomočjo virov in literature in interneta in obiska lokalnega arhiva spoznava kritičnost virov
- s pomočjo primerjanja pisnega in materialnega vira kritično ovrednoti vir, pomaga si z literaturo in internetom
|
2. Denar skozi čas (5-7 ur) |
- opredeli pojem menjava in prva plačilna sredstva
- prepozna razvoj plačilnih sredstev v prvih civilizacijah
- spozna razvoj denarja in denarnega gospodarstva v antiki
- spozna vzroke za propad blagovno-denarnega gospodarstva in pojav naturalne menjave v zgodnjem srednjem veku
- ovrednoti pomen Judov in razvoj denarništva visokem srednjem veku
- primerja pomen Judov na slovenskem ozemlju in v Evropi na razvoj denarništva
- spozna razvoj denarja na področju Kitajske in pojav papirnatega denarja v Evropi
- ovrednoti vpliv industrializacije na bančništvo in denar
- ovrednoti pomen borz in denarništva v 20. stoletju
- spozna razvoj sodobnega bančništva pri nas po osamosvojitvi
- spozna sodobno bančništvo in ga primerja s socialističnim
|
- v literaturi in na internetu poišče plačilna sredstva v visokih civilizacijah
- v literaturi in s pomočjo obiska lokalnega muzeja prepoznava plačilna sredstva v antiki
- s pomočjo literature in interneta spoznava pomen Judov za srednjeveško denarništvo
- s pomočjo literature in interneta, ter lokalne zgodovine spoznava pomen Judov
- uporablja literaturo in internet
- uporablja literaturo in išče podatke na spletu
- uporablja literaturo, internet in/ali obišče borzo
|
3. Od začetkov pisav do informacijske pismenosti (5-7 ur) |
- spozna pomen pisave za nastanek prvih visokih civilizacij
- prepozna razliko med slikovno in alfabetsko pisavo, ter njen razvoj skozi čas
- prepozna podlage za pisanje in spozna različne pisne vire skozi čas
- ovrednoti pomen pisarjev v Egiptu in pismenost v antični Grčiji in Rimu
- spozna načine pisanja in pisne vire v srednjem veku
- ovrednoti pomen izuma tiska za Evropo in naše dežele
- pozna pomen samostanov in skriptorijev za razvoj pismenosti v srednjem veku
- ovrednoti pomen tiskanih knjig v času reformacije in zaton v protireformaciji
- ovrednoti vlogo razsvetljenstva in šolske reforme v razvoju pismenosti med kmečkim prebivalstvom v Habsburški monarhiji
- pozna pomen tiskanih knjig, priročnikov in časopisov v življenju preprostega človeka v 19. stoletju
- spozna pomen Mohorjeve družbe na slovenskega preprostega kmeta in meščana
- ovrednoti pomen izobrazbe za dvig po družbeni lestvici
- pozna in ovrednoti vlogo in pomen A. M. Slomška za dvigovanje narodne zavesti pri Slovencih
- pozna in ovrednoti hiter razvoj dnevnega časopisja in tabloidov v 19., 20. in 21 stoletju
- ovrednoti pomen svobode tiska in pojasni pojem cenzura
- ovrednoti pojav informacijske tehnologije in elektronskih časopisov
- ovrednoti dobre in slabe strani interneta
|
- uporablja literaturo in pisne vire in spoznava različne vrste pisav
- uporablja literaturo, spoznava pisne in materialne vire in različne vrste podlag za pisanje
- na spletu in v literaturi poišče podatke in spoznava pomen pisave v starem veku
- s pomočjo literature in interneta spoznava razvoj tiska in tiskalnega stroja, obišče Bogenšperk
- uporablja slikovno gradivo
- obišče lokalni arhiv, muzej ali knjižnico
- uporablja različno literaturo in vire in poišče informacije o razvoju pismenosti
- uporablja različne vire in spoznava pomen osnovne izobrazbe za kmeta
- poišče informacije o Slomšku, prebere odlomek iz njegovih del
- na spletu in v literaturi išče podatke o razvoju časnikarstva od začetkov do danes
- v SSKJ ali leksikonu poišče razlago pojmov cenzura, svoboda tiska
- razmišlja o prednostih in slabostih uporabe interneta in izdela plakat/preglednico
|
4. Menjava in trgovina od nekdaj do danes (5-7 ur) |
- opredeli pojma trgovina in trgovec, razloži pojem menjava
- spozna menjalno trgovino v prazgodovini in s pomočjo primerov loči naturalno in blagovno menjavo
- spozna menjavo na slovenskem ozemlju v času prazgodovine
- uporabi zemljevid v Zgodovinskem atlasu, spozna in opiše trgovske poti preko našega ozemlja
- pozna vlogo trgovine v prvih visokih civilizacijah
- zna uporabiti zemljevid v Zgodovinskem atlasu, spozna visoke civilizacije in poišče trgovske povezave med njimi
- razloži vlogo in pomen grške trgovine med polis in kolonijami v Sredozemlju
- spozna razvoj trgovine, potek prometnih poti in predmete trgovanja v rimskem imperiju
- razloži pojme trgovina na dolge in kratke razdalje
- primerja rimsko trgovino in Trajanovo tržnico z današnjo trgovino in velikimi nakupovalnimi centri
- spozna pomen rimske zasedbe našega ozemlja za razvoj gospodarstva in trgovine, spozna hiter napredek na našem ozemlju
- spozna posledice velikih selitev in vpliv teh selitev na trgovino
- razloži zaton trgovine v zgodnjem srednjem veku in prehod na naturalno menjavo
- spozna pozitivne posledice križarskih vojn na razvoj gospodarstva v Evropi v visokem srednjem veku in ponoven pojav blagovno-denarne menjave
- razume način trgovanja v visokem srednjem veku (sejmi), trgovino po morju in po kopnem, analizira odlomke iz Zgodovinske čitanke
- razume pomembnost naših dežel za trgovino na kratke in dolge razdalje
- spozna ustanovitev prekomorskih kolonij in trgovske povezave med njimi
- opiše, kaj pomeni prenos pomorske trgovine iz Sredozemlja na obale Atlantika
- razloži pojem borza in primerja načine dela na borzi nekoč in danes
- primerja nove načine trgovanja, ki jih prinesejo geografska odkritja s starim načinom trgovanja
- spozna način trgovanja v času prve in druge industrijske revolucije
- primerja menjavo oziroma načine trgovanja na srednjeveških sejmih s trgovanjem pri krošnjarjih in v trgovinah
- opiše in primerja menjavo na srednjeveških sejmih, pri krošnjarjih in v trgovinah na področju slovenskih dežel
- spozna začetke bančništva, posojilnic, zadružništva
- spozna in ovrednoti menjavo v 20. stoletju
- razloži potek razvoja trgovin od srede 20. stoletja; od »špecerije« do samopostrežnih trgovin in velikih nakupovalnih centrov
- primerja srednjeveške sejme z modernimi sejmi
|
- uporablja vire in literaturo, obišče muzej
- obišče lokalni muzej in si ogleda predmete menjave
- uporablja zemljevid
- uporablja zemljevid in vriše povezave med polis in kolonijami
- uporablja zemljevid, vriše prometne poti
- v enciklopediji ali leksikonu išče pojme
- uporablja vire, literaturo
- uporablja zemljevide in/ali obišče lokalni muzej
- uporablja zemljevid, opazuje smeri preseljevanja
- uporablja zemljevide v Zgodovinskem atlasu
- prebere odlomke iz Zgodovinske čitanke
- uporablja zemljevide v Zgodovinskem atlasu in opazuje trgovske poti
- uporablja zemljevide
- v literaturi, v SSKJ poišče razlago pojma borza, obišče borzo
- uporablja vire in spoznava način življenja v času industrializacije
- poišče vire in literaturo, ki opisujejo srednjeveške sejme, krošnjarje in prve trgovine
- poišče vire in literaturo, ki opisujejo srednjeveške sejme, krošnjarje in prve trgovine
- poišče primere v leposlovju
- povpraša, kaj pomeni pojem menica
- uporablja literaturo ali ustne vire
- poišče podatke o velikih nakupovalnih središčih
- obišče sejem, uporablja literaturo, išče podatke na internetu
|
5. Rokodelstvo in obrt skozi čas (5-7 učnih ur) |
- seznani se z življenjem ljudi v prazgodovini
- razume, da sta poljedelstvo in živinoreja omogočila nastanek prvih obrti in delitev dela
- seznani se z vzponom obrtnih dejavnosti v času velikih civilizacij
- našteje nekaj obrti v obdobju prvih civilizacij
- razume, zakaj je npr. uporaba keramične posode spremenila življenje ljudi (shranjevanje in pripravljanje živil)
- pojasni, zakaj obrtne dejavnosti doživljajo vzpon
- razume povezavo med razvojem obrti, vzponom in razvojem trgovine pri Grkih in Rimljanih
- razume, da obrt staroselcev (na področju slovenskih dežel) ni bila konkurenčna rimski
- razume, zakaj je obrt nazadovala (naturalno gospodarstvo - v zgodnjem srednjem veku - vdori Germanov, priseljevanje Slovanov)
- spozna, da so se meščani v srednjeveških mestih ukvarjali s trgovino in obrtjo
- našteje najbolj značilne obrti
- pojasni vlogo cehov in cehovske hierarhije
- ovrednoti pomen združevanja v cehe
- seznani se z nastankom mest v slovenskih deželah in razvojem obrti v le-teh
- pojasni pojma založništvo in manufaktura
- pojasni, zakaj se pojavi založništvo / manufaktura
- opiše način proizvodnje v manufakturi / založništvu
- primerja način proizvodnje v manufakturi / založništvu s cehovsko proizvodnjo
- spozna gospodarsko podobo slovenskih dežel med 17. in 18. stoletjem (fužinarstvo, puškarstvo, oglarstvo, glažute..)
- spozna tradicionalne obrti na področju Slovenije v 19. in 20. stoletju (lončarstvo, tkalstvo, kovaštvo, kolarstvo, zeliščarstvo, žganjekuha..)
|
- poišče slikovno gradivo /druge vire, ki prikazujejo / opisujejo prvo orodje in izdelke obrti (lončarstvo, kovinarske obrti, tesarstvo, izdelovanje nakita)
- podatke poišče v virih, literaturi, na spletu
- obišče muzej
- poišče podatke o gospodarskih dejavnostih Germanov in Slovanov
- podatke poišče v literaturi
- poišče podatke o kaznovanju tistih, ki so se pregrešili zoper cehovska pravila
- ogleda si slike, skice
- v virih in literaturi poišče podatke o razvoju obrti v slovenskih deželah
- uporablja enciklopedije, leksikone, SSKJ in poišče razlage pojmov
- v zemljevid Slovenije vriše kraje, kjer se razvija obrt, in prve oblike kapitalistične proizvodnje
- v virih in literaturi poišče podatke o tradicionalni obrti na slovenskem ozemlju
- v domačem okolju poišče morebitne primere oziroma izdelke domače obrti
|
6. Odnos človeka do okolja (5-7 učnih ur) |
- našteje primere onesnaževanja okolja
- primerja onesnaževanje v antiki in srednjim vekom s tistim, kot ga poznamo danes
- razmisli, kdaj se je pojavil problem onesnaževanja okolja
- poveže začetke industrializacije in onesnaževanje okolja v industrijsko razvitih državah 19. stoletja
- seznani se s posledicami razvoja industrije in njenega vpliva na okolje
- razmisli, kako skušajo države (oz. različne organizacije) reševati probleme onesnaževanja okolja
- spozna, kdaj se je OZN aktivno vključila v reševanje problema onesnaževanja okolja
- ovrednoti poskuse OZN v zvezi z varovanjem okolja
- spozna nevarnost jedrske energije in spozna tragedije (npr.: Černobil) in ekološke katastrofe
- seznani se z ekološkimi problemi v domačem kraju
- razmisli, kdaj so se problemi pojavili
- razišče, kako se je lokalna skupnost lotila reševanja problemov
|
- v virih in literaturi poišče podatke o onesnaževanju okolja
- poišče vzroke med higieno in epidemijami nekoč in danes
- ogleda si slikovno gradivo
- na spletu poišče podatke o okolje-varstvenih organizacijah
- poišče podatke o Dnevu zemlje, Svetovnem dnevu okolja
- na internetu poišče primere ekoloških katastrof
- na spletu poišče dostopne raziskave in interpretira podatke
- v domačem kraju poišče vire onesnaževanja in primere reševanja problema
|
7. Prehrana v različnih zgodovinskih obdobjih (5-7 učnih ur) |
- spozna prehrano ljudi v prazgodovini
- razloži, kako in kje so ljudje iskali hrano
- spozna vlogo in pomen ognja, ter spremembe v prehrani ljudi
- ovrednoti vlogo požigalništva, načrtnega gojenja nekaterih kultur in spremembe v prehrani
- opiše prehrano različnih slojev prebivalstva v prvih visokih civilizacijah
- pojasni, kakšne so bile prehranjevalne navade Grkov in Rimljanov
- opiše, kako so se prehranjevali različni sloji prebivalcev v antiki
- primerja prehrambene navade fevdalcev, kmetov in meščanov
- spozna, kako je spremenjen način obdelave polj vplival na pridelavo hrane in donos
- razume, zakaj se prehrana med sloji razlikuje
- razume povezavo med prehrano in daljšanjem življenjske dobe
- opiše, kako je spoznavanje novih kultur (krompir, fižol, koruza) zaznamovalo prehrano v novem veku
- razloži, kako je razvoj znanosti in tehnologije v 17. in 18. stoletju vplival tudi na prehrano ljudi
- razloži, kako je pojav sadjarstva v slovenskih deželah, vplival na prehrano ljudi
- pojasni, kako in zakaj je država podpirala sajenje novih kultur
- razloži, kaj so kmetijske družbe, ki se pojavijo v času Marije Terezije in Jožefa II in kakšna je njihova vloga (pospeševanje razvoja kmetijstva) na področju slovenskih dežel
- razume, kako je uvajanje kmetijskih strojev zaznamovalo kmetijstvo in njegov razvoj
- razmišlja o prehrani ljudi in o pomanjkanju v času vojne in po njej (prve in druge svetovne vojne)
- primerja prehrano danes in v preteklosti
|
- poišče vire, literaturo in slikovno gradivo
- v virih in literaturi poišče odlomke o prehrani ljudi
- prebere odlomke iz virov, ki govorijo o prehranjevalnih navadah ljudi v prvih visokih civilizacijah
- prebere odlomke iz virov, ki govorijo o prehranjevalnih navadah ljudi v antiki
- v virih in literaturi poišče podatke o prehrani ljudi v srednjem veku
- nadvoletno in natriletno kolobarjenje
- podatke o gospodarski podobi slovenskih dežel in o razvoju kmetijstva poišče v ustreznih virih in literaturi
- Poišče razliko med pojmom hlevska in pašniška govedoreja
- v virih in literaturi išče informacije o spremembah v kmetijstvu
- poišče in prebere odlomke iz slovenskih literarnih del, ki govorijo o življenju ljudi in pomanjkanju v času pred, med in po vojnah
- poišče podatke o razvoju in pojavu »hitre prehrane«
|
8. Promet nekoč in danes (5-7 učnih ur) |
- spozna časovni okvir razvoja prometnih sredstev
- ovrednoti pomen odkritja kolesa za nadaljnji razvoj prometa,
- razume, kako je odkritje kolesa vplivalo na vojaške taktike bojevanja in razvoj prometa
- razume, da so bile reke in morje prve sodobne prometnice, ki se do danes niso bistveno spremenile
- seznani se z uporabo vetra v vodnem prometu
- prepozna in primerja prva plovila
- imenuje pomorščake starega veka (npr. Feničani)
- opiše grško in rimsko vojaško ladjo
- ovrednoti pomen plovbe v starem veku
- razloži, kako so Rimljani gradili ceste
- spozna pomen razvejanega cestnega omrežja za razvoj gospodarstva, širjenje rimskega imperija
- ovrednoti pomen dobro grajenega in razvejanega rimskega cestnega omrežja
- navede glavne rimske cestne povezave na slovenskem ozemlju
- primerja glavne rimske cestne povezave na področju Slovenije in današnji cestni križ
- ovrednoti pomen rimskega cestnega omrežja na slovenskem ozemlju
- spozna, da so ljudstva na konjih bolj mobilna, hitrejša in vojaško močnejša
- razume, zakaj v srednjem veku ljudje večino svojega življenja prebijejo v najbližji okolici svojega doma
- se zaveda, da zaprtost v prostor pomeni omejitve, nedostopnost do informacij
- primerja mobilnost v srednjem veku in danes
- spozna pomen tovorništva za »slovenskega« kmeta v 16. stoletju
- ovrednoti pomen tovorništva za razvoj podeželja
- spozna razvoj poštnega prometa
- pojasni, zakaj je bil poštni promet v času do 19. stoletja počasen in nevaren
- opiše pomen parnega stroja in njegove rabe v prometu (železniškem, cestnem in vodnem)
- seznani se z razvojem železnice
- spozna potek gradnje železnice Dunaj – Trst
- ob zemljevidu Slovenije razloži, kako je potekala izgradnja železniškega omrežja v 19. stoletju
- opiše in razloži posledice razvoja železnice v gospodarskem razvoju »slovenskih dežel« - razvoj industrije
- razmišlja o odnosu ljudi do novega prevoznega sredstva (vlak) in o poklicih, ki so se pojavili s pojavom železnice
- razume, kako je razvoj železnice vplival na življenje ljudi
- razloži, kako je potekal razvoj avtomobila
- primerja različne tipe avtomobilov in motorjev (Diesel, Benz, Otto…)
- spozna vlogo in pomen Antona Codelli-ja, Puha
- primerja vlogo avtomobila nekoč in danes
- razmišlja o avto kot »statusnem simbolu« v 20. stoletju
- opiše razvoj letala in letalskega prometa
- seznani se s prednostmi letalskega prometa v sodobnem svetu (prevoz tovora in potnikov)
- seznani se z ekološkimi problemi
- razume potrebo po iskanju alternativnih virov energije
- opiše začetke človekovega potovanja v vesolje in raziskovanje le-tega
- razume in pojasni vlogo prometa v sodobnem svetu
|
- na časovnem traku umesti pomembne novosti, ki se skozi zgodovino pojavijo v prometu (npr. kolo, bojni voz, ladja, vlak, avtomobili, letalo, rakete)
- v virih in literaturi, ob uporabi interneta poišče podatke o pojavu kolesa; poišče nekaj primerov uporabe koles v transportne in vojaške namene
- na spletu poišče različne vrste ladij starega veka
- opisuje slike
- v virih in literaturi poišče podatke o življenju in položaju veslačev na galejah
- na spletu, v virih in literaturi poišče podatke o gradnji rimskih cest
- na zemljevidu Slovenije pokaže, kje približno so potekale rimske ceste in kje poteka slovenski cestni križ danes
- poišče podatke o prvih popotnikih in potovanju danes
- v virih in literaturi oziroma na spletu poišče slike konjeniških ljudstev (npr. Huni)
- uporablja slikovno gradivo
- v virih, literaturi poišče podatke o tovorništvu
- poišče slike poštnih kočij
- na zemljevidu pokaže najpomembnejše poštne zveze na slovenskem ozemlju
- poišče podatke o uporabi parnega stroja, prvih lokomotivah (The Rocket, Catch-me-if-you-can), parnikih in reakcijah ljudi
- prebere Prešernovo pesem »Od železne ceste«
- uporablja zemljevid
- v zemljevid Slovenije vriše železniške povezave
- na spletu poišče podatke o razvoju avtomobilske industrije
- pripravi primerjavo avtomobilov nekoč in danes
- v strokovni literaturi poišče podatke o pomenu razvoja prometa (povezava s prometno geografijo in tehnologijo prometa)
- poišče informacije o vplivu prometa na okolje
- poišče film, podatke na spletu
|
9. Od začetkov verovanja do sodobne religije ( 5-7 učnih ur) |
- našteje različne oblike verovanja, ki se pojavijo v različnih zgodovinskih obdobjih
- pozna značilnosti npr. animizma, totemizma
- pojasni, zakaj se pojavita animizem in totemizem
- pozna razliko med npr. politeizmom in monoteizmom
- ovrednoti pomen prvotnih različnih oblik verovanja
- primerja grške in rimske bogove
- pojasni, kako so si Grki in Rimljani predstavljali verovanje
- ovrednoti pomen verovanja pri Starih Grkih in Rimljanih
- spozna germanske in slovanske bogove
- opiše razvoj in našteje osnovne značilnosti judovstva
- ovrednoti pomen judovstva
- pojasni, kaj je omogočilo širjenje krščanstva in zakaj je krščanstvo privlačilo ljudi
- ugotovi, zakaj je bilo krščanstvo preganjano
- razloži, kdaj in zakaj je krščanstvo »zmagalo«
- opiše dogodke, ki so pripeljali do uzakonjenja krščanstva
- razloži, kaj je to katolizacija
- pozna zgodovinske okoliščine, ki so pripeljale, do razkola (katoliška in pravoslavna cerkev)
- primerja katoliško in pravoslavno smer krščanstva
- pojasni, zakaj pride do reformacije
- povzame zahteve reformatorjev
- ovrednoti vlogo in pomen reformacije in reformatorjev za nadaljnji zgodovinski in kulturni razvoj (slovenski prostor)
- na zemljevidu pokaže, kje je v Sloveniji razširjen protestantizem
- razume posledice proti-reformacije
- pozna zgodovinske okoliščine, v katerih je bil ustanovljen islam
- ovrednoti vlogo in pomen Mohameda
- primerja osnovne značilnosti krščanstva in islama
- razloži, kaj je islamizacija
- ovrednoti pomen islamske kulture in znanstvenih ugotovitev za nadaljnji razvoj evropske kulture
- spozna vzhodnjaške religije in njihov vpliv na vsakdanje življenje ljudi
- na zemljevidu pokaže države, kjer sta razširjena budizem in hinduizem
- ovrednoti pomen vzhodnjaških religij v vsakdanjem življenju ljudi
- spozna spreminjanje pomena in vloge religije v sodobnem svetu in življenju ljudi (sekularizacija, revitalizacija)
- seznani se (prebere) z ustreznimi raziskavami s tega področja
|
- ob uporabi interneta in literature poišče podatke o animizmu in totemizmu
- V SSKJ poišče razlago pojmov
- prebere enega (nekaj) izmed grških oziroma rimskih mitov
- primerja verovanje med Grki in Rimljani
- poišče podatke o slovanskih poganskih običajih, ki so se v spremenjeni obliki ohranili v Sloveniji do današnjih dni
- na zemljevidu pokaže, kje so živeli Judje
- poišče svetopisemsko zgodbo, ki govori o Abrahamu
- poišče svetopisemsko zgodbo, ki govori o modrosti kralja Salomona
- v literaturi poišče podatke o značilnostih krščanstva
- v virih poišče in prebere milanski tolerančni edikt (313) in podatke o bitki ob Frigidu (bližina Vipave)
- v literaturi in ob uporabi interneta poišče podatke o razkolu v cerkvi
- v virih in literaturi poišče podatke o različnih smereh reformacije
- izdela svoj zemljevid
- ob zemljevidu poišče arabski polotok in ugotovi, katere države so na tem področju ostajale nekoč in danes
- v literaturi poišče podatke o osnovnih značilnostih islama
- uporablja leksikon, SSKJ in poišče pojem islamizacija
- poišče podatke o razvoju arabskih številk, oziroma razvoju znanosti pod arabskim vplivom
- ob uporabi interneta in druge literature poišče podatke o budizmu, hinduizmu
- uporablja zemljevid
- uporablja internet
|
10. Vojskovanje in vojaška tehnika skozi različna zgodovinska obdobja (5-7 ur) |
- pojasni, kaj je vojna in razlikuje pojem vojska
- razloži, zakaj so se ljudje že od najstarejših časov med seboj spopadali
- pove, kaj razume pod pojmom orožje
- opiše, kako se nasprotnika pripravita na spopad
- pojasni pojma taktika in obleganje
- opiše posledice spopada za vojskujoči strani in za okolico
- našteje spremembe, ki jih je v vojskovanje prineslo strelno orožje
- pozna razliko med pojmi redna vojska, najemniška vojska, naborniška vojska in poklicna vojska
- pojasni, zakaj kmečki upori v 16. stoletju na slovenskem ozemlju pomenijo pravo vojno stanje
- našteje vzroke, ki so pripeljali do upora /uporov
- razloži, zakaj so se v zgodovini izoblikovali orožarski poklici
- primerja uporabnost kmečkega orodja v funkciji orožja
- ugotovi, zakaj včasih v vojni ljudje uporabijo orodje kot orožje
- navede dve največji vojni v zgodovini človeštva in definira pojem svetovna vojna
- primerja posledice med uporabo »hladnega« in strelnega orožja
- primerja način napada na utrjeno srednjeveško mesto / grad z napadom na utrjeno obrambo v prvi in drugi svetovni vojni
- pojasni, zakaj uporaba vse boljšega orožja prinaša vse hujše posledice za države in prebivalstvo
- pove, kdaj je bilo prvič v zgodovini uporabljeno jedrsko orožje
- navede argumente proti uporabi jedrskega orožja
- ovrednoti posledice vojaških spopadov in vojn
|
- na internetu in učbenikih v šolski knjižnici poišče slike o spopadih in oboroženih oddelkih
- poišče slikovno gradivo, uporablja internet
- prebere opis grškega napada na Perzijce za definiranje pojma »taktika«
- uporablja strokovne priročnike, leksikone, enciklopedije
- zapisuje ugotovitve o razlikah v vojaški taktiki
dela v skupini, pripravi predstavitev pomembnega vojskovodje
- poišče slike prvega strelnega orožja
- prebere odlomek iz vira o kmečkem uporu leta 1515
- v ustrezni literaturi poišče definicijo pojma »svetovna vojna«
- na internetu poišče slike bojnih letal iz obeh vojn
- na internetu poišče slike o napadu na Hirošimo, slike po ofenzivah v prvi in drugi svetovni vojni
- zbira statistične podatke o žrtvah in škodi v dveh največjih vojnah v zgodovini
- poišče lokalna obeležja iz obeh vojn, prešteje število žrtev
|
11. Zdravljenje in higiena v zgodovini (5-7 ur) |
- razloži pomen prizadevanj za zdravljenje v zgodovini
- pojasni simbol zdravilskega znaka (kača, ki se ovija na palico ali kelih)
- ugotovi, zakaj je zdravje zelo odvisno od higiene
- primerja higienske navade v različnih zgodovinskih obdobjih z današnjimi
- pojasni, kako so si ljudje razlagali izvor bolezni v preteklosti
- opiše prve poskuse zdravljenja z zdravilnimi zelišči
- navede razlike med zdravljenjem z zdravilnimi zelišči in sodobnimi zdravili
- utemelji, zakaj se danes pri zdravljenju ponovno vračamo k uporabi zdravilnih zelišč
- opiše, kako so potekale operacije v preteklosti in kako danes
- navede hude bolezni (npr. kuga), ki so mučile ljudi v preteklosti
- navede primere sodobnih bolezni, ki jih še ne znamo premagati
- pojasni, zakaj so bili zdravniki vedno spoštovani možje in navede ime najznamenitejšega antičnega zdravnika
- opiše primer zdravljenja v srednjem veku
- ugotovi, zakaj je bila medicina največkrat nemočna proti ranam dobljenih v bitkah ali pri poškodbah
- opiše, kako so se zdravili doma v preteklosti brez zdravnikov
- navede čas nastanka prve lekarne v svoji okolici
- navede razlike pri zdravljenju med uradno in alternativno medicino
- razloži, kdo so bile v preteklosti »babice« in zakaj so jih ljudje cenili
- opiše, kako je nekdaj zdravnik postavil diagnozo, kako to naredijo danes
- utemelji pomen izbora stalnega zdravnika za bolnika
- primerja zdravstveno zavarovanje nekoč in danes
|
- poišče znak medicine na internetu ali škatlici z zdravili
- pripravi zapis o higienskih navadah v preteklosti in danes
- poišče besedilo o higieni v srednjeveškem mestu in podeželju
- v literaturi poišče opis zdravljenja kuge
- iz knjige o domačih zdravilnih zeliščih izpiše opis zdravilnega učinka za npr. šipkov, metin in lipov čaj
- ugotavlja, katero zdravilno zelišče najbolj cenita babica in mama
- na internetu in v učbenikih poišče slike o operacijah v preteklosti in danes
- zapiše ugotovitev, zakaj je danes npr. AIDS težko ozdravljiva bolezen
- pridobi informacije o znanjih, ki jih mora obvladati sodoben zdravnik
- uporablja vire in literaturo, prebere odlomek
- poišče slike iz vojaških bolnic v obeh vojnah
- zapiše starejši recept za zdravljenje prehlada v domačem okolju
- povpraša znanca ali sorodnika, ki se zdravi tudi alternativno, zakaj zaupa tej obliki zdravljenja
- zapiše zaključke, v katerih navede, kaj mora sam storiti za ohranjanje zdravja
- uporablja internet, literaturo, vire in poišče ustrezne podatke
|
12. Arhitektura in bivališča skozi zgodovino (5-7 ur) |
- spozna vzroke nastanka prvih bivališč in njihove oblike
- oceni uporabo materialov
- razmisli o pomenu bivališč za človeka
- se seznani z gradbenimi dosežki starih civilizacij
- pozna način izdelave opeke in uporabnost drugih materialov
- razume pomen in postopek gradnje piramid
- spozna način gradnje hiš v Grčiji in infrastrukturo v mestih
- zna opisati nekatere pomembnejše gradnje
- pozna materiale in poklice povezane z gradbeništvom
- našteje najbolj znane gradbene dosežke Rimljanov
- razmisli, katere rimske gradnje je mogoče še danes občudovati
- opiše ostanke rimske gradnje na slovenskem ozemlju
- razume pomen posameznih gradenj (Kolosej, terme, vodovod, ceste…)
- oceni materiale, orodje in tehnike gradnje in jih primerja z današnjimi
- razmisli, kako način življenja vpliva na gradnjo in opiše bivališča ljudstev v času velikih selitev
- sklepa o vzrokih nastanka utrjenih zgradb srednjega veka in njihovi vlogi
- primerja prve gradove z grajskimi kompleksi 18.stol.
- analizira sloge sakralnih gradenj
- opiše ureditev srednjeveškega mesta
- primerja gradnjo hiše v mestu in na podeželju in njuno opremo (ter sklepa o življenju posameznih družbenih slojev v srednjem veku)
- oceni, kakšne spremembe je v gradbeništvo prinesla industrializacija
- primerja meščansko in delavsko stanovanje
- pozna postopke gradnje in nove materiale in jih primerja z današnjimi
- sklepa o pomenu gradnje infrastrukture, stavb javnega pomena, začetkih arhitekture
- pozna značilne hiše slovenskih pokrajin in jih med seboj primerja
- zna opisati sodobno (varčno) hišo, stanovanje
- razmisli o zmožnostih sodobne gradnje in gradnje v prihodnosti
|
- ob slikovnem gradivu opisuje jame in koče in nariše primer kolišča
- poišče literaturo z opisi gradenj v Mezopotamiji in Egiptu
- napravi preglednico materialov in poklicev, ki so bili v Grčiji povezani z gradbeništvom
- skicira tri sloge grških stebrov
- poišče sedem čudes starega sveta (v literaturi ali na spletu)
- na spletu ali v literaturi poišče slikovno gradivo rimskih gradenj
- na terenu si ogleda ostanke rimske gradnje
- v Sloveniji poišče grad, ki je primerno restavriran in grad, ki propada in pripravi predlog za uporabo grajskega poslopja danes
- v literaturi poišče in prebere opis mesta; poišče tudi slikovno gradivo o hišah in opremi prostorov na podeželju in v mestu
- ogleda si film Deans
- na spletu poišče nekaj značilnih velikih gradenj (Kristalna palača, Eifflov stolp, kip svobode…) in izpiše podatke o njih
- po literaturi (spletu) poišče značilne slovenske hiše in jih razvrsti na zemljevid
- nariše svojo »idealno« zgradbo
- poišče najdaljši tunel, most, viadukt, najvišjo zgradbo
|
13. Vloga moških in žensk ter pomen družine v različnih zgodovinskih obdobjih (5-7 ur) |
- zna našteti člane, ki sestavljajo družino
- opiše vlogo očeta, matere in drugih članov svoje družine in jih primerja z vlogami članov družine starih staršev
- našteje vzroke za sklenitev zakonske zveze in razveze
- analizira vzroke sprememb v sodobni družbi in razliko med skupnim življenjem in zakonsko zvezo
- primerja sodobne družine v svetu
- razume pomen industrializacije za spremembe v družini
- primerja delavsko, bogatejšo meščansko in kmečko družino
- seznani se z vlogo žensk v družini in družbi in njihovim bojem za enakopravnost
- svoje življenje primerja z življenjem otrok v industrijski dobi
- opiše življenje in vloge srednjeveških meščanov
- ovrednoti cehovska pravila
- pozna vlogo vitezov in ovrednoti viteštva
- razmisli o vlogi žensk na gradovih, v mestih in na podeželju
- prouči položaj ženske v rimski družbi in družini in njeno opravilno sposobnost
- prouči in primerja vlogo moškega v grški in rimski družbi in družini
- pozna različne družine v rimski državi
- primerja položaj svobodne ženske s položajem suženj v Grčiji
- opiše odnos Grkov do otrok
- analizira vlogo moških v grški družbi
- razloži vzroke sprememb v obliki družine in odnosih v času selitve ljudstev
- opiše patriarhalno družino
- pojasni vlogo ženske in moškega v rodovni ureditvi
- pozna pomen pojmov matriarhat, patriarhat
- pozna spremembe vlog moških in žensk skozi zgodovino
- napravi sintezo sprememb odnosov med spoloma v družbi in družini
|
- opisuje vsakdanjik izbrane družine
- igra vlogo družinskega očeta/matere, ki preživlja prosto popoldne
- pogovori se s starimi starši o vlogi članov v njihovi primarni družini
- napiše razmišljanje, kakšno družino si želi
- ob slikah opisuje življenje delavske, meščanske in kmečke družine
- na spletu poišče znanstvenice in umetnice v 19. stol.
- napravi preglednico dejavnosti, zadolžitev, iger, itn. otrok
- uporablja vire in literaturo in izpiše cehovska pravila
- proučuje literaturo in zapiše pravila viteškega vedenja
- ob pomoči literature opisuje špartansko vzgojo in jo primerja z današnjo
- v literaturi poišče podatke o družini v Babilonu
|
14. Družbena ureditev od antike do danes (5-7 ur) |
- spozna brezrazredno družbo in vzroke za nastanek razredne družbe
- spoznava vzroke za nastanek prvih držav in izoblikovanja družbene hierarhije
- ovrednoti pojav suženjstva od prazgodovine do srednjega veka
- razume pojem demokracija
- razume pojem oligarhija
- primerja družbeno ureditev v Atenah in Šparti
- spozna rimsko družbo in ovrednoti boj plebejcev za enakopravnost v času Rimske aristokratske republike
- razmisli o obliki demokracije v Rimske aristokratski republiki in Cesarstvu
- primerja različna obdobja v razvoju rimske družbe
- pozna spremembe v družbi zgodnjega srednjega veka po velikih selitvah
- primerja antično in srednjeveško družbo
- ovrednoti odnose med plemstvom, meščanstvom in podložniki v srednjem veku
- pozna nastalo karantansko družbo in njen propad in prehod v podložništvo
- opiše novonastalo družbo v poznem srednjem veku in ovrednoti vlogo in pomen bogatega meščanstva
- primerja absolutizem in razsvetljeni absolutizem in ovrednoti vpliv razsvetljencev na monarhe
- pozna in ovrednoti francosko družbo v 2/2 19. stoletja in spozna vzroke za nezadovoljstvo, ki so pripeljali do revolucije
- razume Deklaracijo o pravicah človeka in državljana na razvoj družbe 19. stoletja
- pozna pojema liberalizem in nacionalizem, ter ju poveže s političnimi in gospodarskimi težnjami buržoazije v 19. stoletju
- primerja in ovrednoti absolutizem in ustavno-parlamentarno monarhijo
- opiše nacionalne želje Slovencev v 19. stoletju in njihovo politično zorenje
- pozna pomen prve svetovne vojne in pojav novih političnih sistemov – parlamentarna demokracija in totalitarizem
- primerja nacizem in socializem
- ovrednoti totalitarne sisteme pred drugo svetovno vojno in po njej
- spozna socialistične (komunistične) sisteme po drugi svetovni vojni in jih primerja s socializmom v SFRJ
- razume vzroke, ki so pripeljali do zloma vzhodnega sistema in padca železne zavese
- ovrednoti pomen padca berlinskega zidu za razvoj demokratizacije v vzhodni Evropi
- primerja različne tipe parlamentarnih sistemov, ki so trenutno prevladujoči v evropskih državah
|
- uporablja zemljevidu v Zgodovinskem atlasu
- podatke o suženjstvu poišče v literaturi ali na spletu
- uporablja slovar tujk in izpiše razlago pojma demokracija
- uporablja slovar tujk in izpiše razlago pojma oligarhija
- uporablja odlomke iz virov in literature
- s pomočjo literature in interneta razmišlja o demokraciji v sužnjelastniški družbi
- uporablja odlomke iz virov in literature
- uporablja opise iz virov in literature
- prebere opise v virih in literaturi
- uporablja slovar in izpiše razlago pojma »buržoazija«
- poišče podatke o razsvetljenih filozofih in njihovem vplivu na avstrijsko cesarico in cesarja, pruskega kralja in rusko carico
- ob prebranem viru ugotavlja vzroke za nezadovoljstvo tretjega stanu, ki so prerasli v revolucijo
- prebere Deklaracijo o pravicah človeka in državljana
- uporablja slovar tujk in izpiše razlago pojmov
- prebere odlomke iz virov, literature, časopisja
- ogleda si film, uporablja literaturo in podatke s spleta
- s pomočjo literature, interneta, filmov in glasbe spoznava razmerja, ki so nastala v vzhodni Evropi v tem času
- na podlagi pričevanj staršev in starih staršev se seznani z življenjem v vzhodni Evropi in problemom pravic in svoboščin
- poišče informacije o dogodkih ob padcu berlinskega zidu
|
15. Obveščanje in mediji nekoč in danes (5-7 ur) |
- spozna, da so se prve informacije širile »od ust do ust«
- sklepa o pomembnosti hitre informacije
- primerja hitrost širjenja informacij v antiki in srednjem veku
- pozna delovanje srednjeveških glasnikov
- pozna delo v srednjeveških skriptorijih
- razume, kakšne spremembe prinese izum tiska za obveščanje ljudi
- razume, da so ljudje do začetkov množične pismenosti in ustanovitve poštnih zvez slabo informirani o dogajanju zunaj ožjega okolja bivanja
- analizira podatke o komuniciranju med ljudmi v preteklost
- spozna pomen izumov v 19. stoletju za obveščanje ljudi (telegraf, telefon)
- primerja časnike 19. stoletja z današnjimi časopisi ter ugotavlja podobnosti in razlike
- razume, kako so novi mediji v 20. stoletju vplivali na življenje ljudi (radio, televizija)
- pozna veliko moč medijev in njihovo rabo in zlorabo v času med obema vojnama
- ob ogledu dokumentarnih posnetkov Hitlerjevih in Churchillovih govorov sklepa o velikem vplivu medijev na javno razpoloženje ljudi
- pozna razvoj medijev in medijskega prostora v drugi polovici 20. stoletja
- po pomembnosti razvrsti medije, ki jih uporablja vsak dan
- glede na praktični primer razvrsti informacije iz medijev glede na verodostojnost in objektivnost
- pojasni, kaj je verodostojna in kaj lažna informacija
- opiše medije, s katerimi je vsakodnevno v stiku
- razume moč medijev v današnjem času in njihovo vlogo v vsakdanjem življenju
- razume, da lahko preko medijev vplivamo na politično, kulturno, osebno življenje
- pozna pojem »medijska vojna« in ga opiše na konkretnem primeru
|
- poišče primer (npr. maratonskega tekača)
- pridobiva informacije o počasnosti širjenja informacij v srednjem veku in o njihovih nosilcih
- na internetu išče podatke o samostanih in njihovem kulturnem delovanju v našem prostoru
- na internetu poišče podatke o ustanovitvi poštnih zvez
- poišče znamke, stare razglednice, pisma
- poišče zanimive podatke o razvoju telegrafije, telefonije
- obišče časopisni oddelek knjižnice
- napiše spis »Moj dan brez radia, televizije, interneta in mobitela« ter se vživlja v čas starih staršev
- samostojno zapiše časopisni članek o izbranem zgodovinskem dogodku
- poišče primere verodostojne in lažne informacije
- obišče radijsko, televizijsko ali časopisno hišo
- na internetu ali v časopisih poišče praktični primer »medijske vojne«
|
16. Velike osebnosti skozi zgodovino (5-7 ur) |
- pozna značilnosti časa, v katerem je živel Aleksander Veliki
- pozna vpliv Aristotela na Aleksandra
- sklepa o odnosu Aleksandra Velikega do vojske in do podrejenega prebivalstva
- oceni vpliv Aleksandrovih osvojitev in politike na nastanek helenizma
- navede Cezarjeve reforme
- na zemljevidu označi ozemlje, ki ga je pridobil Cezar
- ovrednoti Cezarjeve opise vojn v Galiji
- pozna vzroke Kolumbovih potovanj
- razume pomen in posledice Kolumbovih odkritij
- opiše da Vincijevo dobo in njegovo delo
- spozna vlogo in pomen dela Janeza Vajkarda- Valvasorja in oceni pomen njegovega delovanja
- spozna delo in življenje Marije Terezije
- razume razloge za reforme Marije Terezije
- ovrednoti pomen reform Marije Terezije za Slovence
- pozna vzroke, ki so omogočili Napoleonu, da je postal cesar
- na zemljevidu pokaže ozemlje Ilirskih provinc
- ovrednoti Napoleonovo vladavino v slovenskih deželah
- razume vlogo ZDA in predsednika Wilsona v prvi svetovni vojni in po njej
- na zemljevidu pokaže ozemeljske spremembe, ki so nastale po prvi svetovni vojni
- primerja vladavine Lenina, Stalina in Gorbačova
- ovrednoti politiko Gorbačova in njegov prispevek h padcu komunistične vladavine
- ob izbranem znanstveniku (M. Curie, A. Nobel, N. Tesla, G. Mendel, W. C. Röntgen, A. Einstein…) razume pomen hitrega razvoja znanosti
- primerja delovanje Gandhija, M. L. Kinga, in Mandele
- ovrednoti njihov prispevek k strpnosti v svetu
- razmisli, kateri Slovenci bi zaslužili naziv velika osebnost zgodovine in zakaj
|
- v literaturi poišče biografske podatke o Aleksandru Velikem in jih izpiše
- ogleda si odlomke iz filma o Aleksandru
- izdela preglednico
- nariše zemljevid
- poišče razlago izreka »kocka je padla« in »marčeve ide«
- v nemi zemljevid vriše poti odkriteljev
- napravi preglednico stvari, ki so prišle iz Amerike v Evropo in iz Evrope v Ameriko
- na spletu poišče podatke o življenju in delu Leonarda da Vincija
- v literaturi poišče Valvasorjev opis Cerkniškega jezera
- poišče kratko anekdoto o Mariji Tereziji
- v Napoleonovi biografiji poišče podatke o njegovem življenju
- nariše zemljevid Ilirskih provinc
- izdela svoj zemljevid
- v literaturi poišče opise življenja v času Stalinovih čistk
- poišče slike padca berlinskega zidu in jih analizira
- na spletu poišče podatke o Nobelovih nagrajencih za znanost ( kemijo, fiziko ali medicino)
- v literaturi poišče podatke o atentatu na M.L. Kinga, podatke o Gandhiju in Mandeli
- napravi preglednico znamenitih Slovencev
- vživi se v vlogo neke velike zgodovinske osebnosti ter se predstavi
|
17. Oblačila skozi zgodovino (5-7 ur) |
- opredeli vlogo oblačila v prazgodovini in danes in ugotavlja razliko
- zna našteti materiale, ki so jih uporabljali za oblačila v prazgodovini
- opiše oblačila v prazgodovini in opiše, kako in iz česa so jih izdelovali
- oceni možnosti za oblikovanje oblačil v prazgodovini
- opiše oblačila Egipčanov, Grkov, Rimljanov
- ugotovi vzroke različnosti oblačil v starem veku
- primerja materiale, ki so jih pri svoji garderobi uporabljala ljudstva starega sveta
- pozna dodatke, ki so sodili k obleki
- opiše oblačila meščanov
- utemelji vzroke različnosti oblačenja posameznih družbenih slojev v srednjem veku
- seznani se z bogastvom oblačil 17. in 18.stol.
- ugotovi, kakšen vpliv je imela industrializacija na izdelovanje tekstilij
- ovrednoti pomen konstrukcije šivalnega stroja
- opiše način oblačenja v času »zlatih dvajsetih«
- razume vzroke sprememb v oblačenju po prvi svetovni vojni
- pozna pomen razvoja znanosti pri izdelavi novih materialov
- sklepa o uporabnosti civilnih in vojaških uniform
- prouči vpliv vojne na način oblačenja
- pojasni vpliv jeansa na oblačilno kulturo
- spozna vpliv hipijevskega gibanja na oblačenje
- pozna posledice konfekcijske izdelave oblačil
- opiše vzroke krize slovenske tekstilne industrije
- razmisli o pomenu nošenja oblačil poznanih (znamk) kreatorjev
- pozna nekaj imen sodobnih modnih oblikovalcev
- oceni vpliv medijev na stil oblačenja
- izbere sodobno modno revijo in jo ovrednoti
|
- prinese primere različnih materialov iz katerih so izdelana oblačila
- ogleduje si slikovno gradivo, prebira odlomke iz virov
- poišče slike koščenih igel iz Potočke zijalke
- izdela plakat
- napravi preglednico materialov, ki so se uporabljali v starem veku in jih primerja z današnjimi
- uporablja slikovno gradivo, odlomke iz dokumentarnih posnetkov
- v literaturi poišče pravila oblačenja različnih družbenih slojev
- v literaturi poišče opise noš posameznih slovenskih pokrajin
- poišče slike noše svojega domačega kraja
- ogleda si dokumentarne posnetke, filme
- napravi primerjavo naravnih in umetnih vlaken
- v literaturi poišče podatke o različnih uniformah in opiše »uniformo« svojega bodočega poklica
- primerja vlogo oblačil iz jeansa ob nastanku in danes
- našteje možnosti uporabe jeansa
- v literaturi ali na spletu poišče podatke in slikovno gradivo o oblačenju v 60. letih 20.stol.
- intervjuva stare starše in starše o odnosu do obleke po drugi svetovni vojni in v 60. letih 20. stoletja
- napiše razmišljanje na temo »Obleka naredi človeka«
- na spletu poišče podatke o sodobnih modnih oblikovalcih
- zapiše svojo oceno
|
18. Moj bodoči poklic skozi zgodovino (5-7 ur) |
- pozna zgodovinske razloge za prvo in drugo delitev dela in ločitev na prve poklice v antiki (poljedelci, živinorejci, trgovci in obrtniki)
- razume, zakaj so se v antiki pojavljali nekateri novi poklici in njihovo odvisnost od družbene razvitosti (pisarji, svečeniki, vojaki…)
- spoznava nastanek in razvoj različnih poklicnih profilov v srednjem veku
- razume, kaj so industrializacija in gospodarski razvoj pomenili razmah novih poklicev
- opiše nekatere predhodne oblike poklicev v 19. stoletju, ki se nanašajo na njegovo stroko
- primerja, kako so nastajali in propadali nekateri poklici v prvi polovici 20. stoletja
- zna smiselno razdeliti poklice in razume njihovo soodvisnost pri funkcioniranju družbe
- razume pojav novih poklicev v drugi polovici 20. stoletja in poišče med njimi svoj poklic
- spremlja in primerja razvoj svojega poklica v zadnjih 50, 30 ali 10 letih
- opiše povezavo svojega poklica s primerljivimi poklici
- pozna dobre in slabe strani svojega bodočega poklica in družbeni status, ki ga ta zagotavlja
- razmišlja o viziji svojega poklica v družbi 21. stoletja
|
- naredi plakat iz katerega je razvidna delitev ljudi na različne poklice
- v obliki eseja opiše poklic, za katerega bi se odločil, če bi živel v antičnem času
- na plakatu predstavi začetke svojega poklica in razvoj
- sestavi tabelo propadajočih in razvijajočih se poklicev v 20. stoletju
- po internetu poišče podatke o stroki in poklicu, za katerega se usposablja
- v obliki eseja opiše kako si predstavlja svoj poklic čez 10 let
|