A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI  PROGRAM 
  Ime  izobraževalnega program: TEHNIK  MEHATRONIKE 
  Naziv strokovne izobrazbe: tehnik mehatronike/ tehnica mehatronike
  2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg splošnih ciljev vzgoje  in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v  nadaljevanju: dijakom), da:
  
    - pridobijo splošna  in temeljna znanja za razumevanje zakonitosti v naravi in družbi, 
 
    - razvijejo  spretnosti za uspešno delo in strokovno rast ter sposobnost razumevanja in  ustvarjanja abstraktnih predstav o težje zaznavnih pojavih,
 
    - razvijejo  motivacijo za izobraževanje in izpopolnjevanje ter oblikujejo trajen sistem  vrednot, 
 
    - spoznajo področje  elektrotehniške, strojniške in računalniške stroke ter utrdijo temeljna  strokovna znanja za povezovanje teorije in prakse,
 
    - pridobijo znanja  za uspešno rabo modernih komunikacijskih tehnologij za delo na strokovnem  področju,
 
    - spoznajo osnovne  elemente programske opreme, pravila za pisanje programov in pridobijo osnovna  znanja o sintaksi in semantiki določenega programskega jezika,
 
    - spoznajo  materiale in elemente s področja elektrotehnike in strojništva, seznanijo se s  pravilno in varno rabo orodja, strojev in naprav, spoznajo instrumente in  merilne metode za merjenje električnih in drugih fizikalnih veličin za analizo  elementov in sistemov,
 
    - si razvijajo  sposobnost za natančno opazovanje in kritično mišljenje, 
 
    - obvladajo  temeljno strokovno terminologijo in znajo uporabljati strokovno literaturo, 
 
    - spoznajo  standarde, tehniške predpise in regulativo na področjih elektronike,  strojništva in računalništva ter varstva pri delu,
 
    - spoznajo temeljne  usmeritve in postopke okolju prijaznega načrtovanja izdelkov na osnovi analize  celotnega življenjskega cikla izdelka in s tem povezane regulative za izdelke 
 
    - razvijajo zavest  in pozitiven odnos do ukrepov za zmanjševanje onesnaževanja in varstvo okolja,  racionalne rabe energije in materialov,
 
    - spoznajo  delovanje in elemente kompleksnih analognih in digitalnih elektronskih vezij,  elemente in sisteme multimedijske tehnike in elektronike ter tehnologije v  avtomatizaciji procesov, 
 
    - znajo  interpretirati rezultate meritev in izračunov,
 
    - spoznajo prvine  trajnostnega razvoja, si pridobijo osnovno znanje, ki jim omogoča podjetniško  razmišljanje, 
 
    - razumejo pomen  ekonomike dela in organizacije delovnega mesta, delovne enote, 
 
    - si pridobijo  znanje za ugotavljanje kakovosti opravljenega dela, za odkrivanje vzrokov za  nekakovostno izvedeno delo in njihovo odpravo, 
 
    - razumejo  vrednotenje procesov in sistemov ter optimizacijo, 
 
    - poznajo razvojne  naloge, naloge projektiranja in planiranja, 
 
    - znajo naročati  opremo, 
 
    - poznajo projektno  delo, 
 
    - poznajo temeljne  zakonitosti v elektroniki in strojništvu ter delovanja tipičnih vezij in  sistemov na nivoju, da je možna specializacija za montažo, vzdrževanje in  servisiranje,
 
    - spoznajo  namembnost programskih orodij za risanje, konstruiranje, dimenzioniranje,  izbiro gradiv, elementov, strojev in sistemov ter krmiljenje,
 
    - spoznajo naprave  za brezžični prenos signalov, prenos analognega in digitalnega signala,  kodiranje in dekodiranje, gradnike računalnikov, integracijo v sistem,  periferne naprave, povezave računalnikov, 
 
    - spoznajo merilne  pretvornike in instrumente, merilne metode in tehnologije merilnih odjemnikov  za uporabo v procesih,
 
    - spoznajo osnove  tehnike in programske algoritme procesne avtomatizacije za različne nivoje  avtomatizacije, 
 
    - spoznajo osnove  elektronike in mikrokrmilnikov na nivoju strojne in programske opreme  krmilno-regulacijskih sistemov, osnove robotike, CNC-tehnologije, 
 
    - usposobijo se za  aplikativno programiranje enostavnejših industrijskih krmilno-regulacijskih  sistemov,
 
    - spoznajo načine  predelave in obdelave kovinskih in nekovinskih materialov, 
 
    - spoznajo osnove  mehanike.
 
  
  3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA 
  3.1.  Izobraževanje traja  dve leti.
  3.2.  Izobraževalni program je ovrednoten s 120 kreditnimi  točkami (KT).
  4. VPISNI POGOJI 
  V izobraževalni program se  lahko vpiše kdor je uspešno končal srednje poklicno izobraževanje in si  pridobil enega od  nazivov  poklicne izobrazbe:
  
    - mehatronik operater, elektrikar energetik,       elektrikar elektronik, elektrikar, računalnikar, avtoserviser,       avtomehanik, orodjar,  oblikovalec       kovin, oblikovalec kovin – orodjar, strojni mehanik, finomehanik,  instalater strojnih instalacij,  izdelovalec kovinskih konstrukcij, urar,       zlatar, strojnik gradbene mehanizacije, grafičar,  grafični operater, mehanik kmetijskih       delovnih strojev, kmetijski mehanik, ali 
 
    - pridobil enakovredno izobrazbo  po  prejšnjih predpisih. 
 
  
  5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA 
  
    
      
        Oznaka  | 
        Splošnoizobraževalni predmet  
                ali strokovni modul  | 
        Ustno  | 
        Pisno  | 
        Izdelek oz. storitev  | 
        Drugo  | 
      
      
        P1  | 
        Slovenščina  | 
        x  | 
        x  | 
           | 
           | 
      
      
        P2  | 
        Matematika  | 
        x  | 
        x  | 
           | 
           | 
      
      
        P3  | 
        Tuji jezik  | 
        x  | 
        x  | 
           | 
           | 
      
      
        P4  | 
        Umetnost   | 
           | 
           | 
        x  | 
           | 
      
      
        P5  | 
        Zgodovina  | 
        x  | 
           | 
           | 
           | 
      
      
        P6  | 
        Geografija  | 
        x  | 
           | 
           | 
           | 
      
      
        P7  | 
        Sociologija  | 
        x  | 
           | 
           | 
           | 
      
      
        P8  | 
        Psihologija  | 
        x  | 
           | 
           | 
           | 
      
      
        P9  | 
        Fizika  | 
        x  | 
           | 
           | 
           | 
      
      
        P10  | 
        Kemija  | 
        x  | 
           | 
           | 
           | 
      
      
        P11  | 
        Biologija  | 
        x  | 
           | 
           | 
           | 
      
      
        P12  | 
        Informatika  | 
           | 
           | 
        x  | 
           | 
      
      
        P13  | 
        Športna vzgoja  | 
           | 
           | 
           | 
        praktične naloge  | 
      
      
        M1  | 
        Tehniško sporazumevanje  | 
           | 
           | 
        x  | 
           | 
      
      
        M2  | 
        Tehnološki procesi  | 
           | 
           | 
        x  | 
           | 
      
      
        M3  | 
        Mehatronika  | 
           | 
           | 
        x  | 
           | 
      
      
        M4  | 
        Informacijski sistemi  | 
           | 
           | 
        x  | 
           | 
      
      
        M5  | 
        Krmilno regulacijski sistemi  | 
           | 
           | 
        x  | 
           | 
      
    
     
  6.  POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE  IZOBRAŽEVANJA 
  6.1. Pogoji za napredovanje 
  V višji letnik lahko napredujejo  dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošno  izobraževalnih predmetov in strokovnih modulov predhodnega letnika  izvedbenega  kurikula šole, opravili vse  interesne dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom  oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora. 
  6.2. Pogoji za dokončanje 
  Za dokončanje izobraževanja in  pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
  
    - splošnoizobraževalne predmete,
 
    - obvezne strokovne module,
 
    - odprti del kurikula.
 
  
  Poleg tega mora opraviti: 
  
    - interesne dejavnosti,
 
    - obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
 
    - poklicno maturo.
 
  
  Poklicna matura obsega:
  Obvezni del:
  
    - pisni in ustni izpit iz slovenščine,
 
    - pisni in ustni izpit iz mehatronike.
 
  
  Izbirni del:
  
    - pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali  matematike,
 
    - izdelek oziroma storitev in zagovor.