A. SPLOŠNI DEL
Ime
izobraževalnega programa: UMETNIŠKA GIMNAZIJA 
Trajanje
izobraževanja: 4 leta
Cilji
izobraževalnega programa:
  Splošni cilji gimnazije so opredeljeni v Zakonu o gimnazijah.
   Poleg tega so cilji gimnazije še:
Gimnazija je
izobraževalni program, ki pripravlja za nadaljevanje izobraževanja,
spodbuja ustvarjalnost ter razvija znanja, sposobnosti, spretnosti in druge
osebnostne lastnosti, ki bodo potrebne za kasnejši uspeh v poklicu in
življenju. Gimnazija mora zagotoviti dovolj široko splošno izobrazbo in
vzpostaviti vednost, ki je skupni temelj za vse usmeritve univerzitetnega
študija, hkrati pa omogočati refleksijo o mejah vednosti.
 Pri tem se navezuje na
znanje, spretnosti in stališča, pridobljena v osnovni šoli in sistematično
razvija doseženo izobrazbo.
Za gimnazijo je
značilen globalen, celosten pristop v izobraževanju, ki temelji na
kompleksnosti sveta, soodvisnosti in sintezi vednosti z različnih področij ter
razvijanju disciplinarnosti kot pogoja za interdisciplinarno in transdisciplinarno
razumevanje sveta. V gimnaziji si dijaki prisvojijo osnove znanstvenih vzorcev
na različnih področjih.
Gimnazijski
program zagotavlja izbirnost tako na ravni šole (profiliranost gimnazij) kot na
ravni dijaka. Izbirnost mora omogočati višjo raven pouka na določenem področju
ob hkratnem zagotavljanju uravnotežene splošne izobrazbe. Dijaki gimnazij
potrebujejo za splošni kulturni razvoj tudi znanja in izkušnje iz glasbene,
likovne in drugih vrst umetnosti.
Gimnazija
zagotavlja doseganje ustrezne ravni pri vseh treh sestavinah ciljev (znanje,
sposobnosti in spretnosti, nekognitivni vidik) oziroma ravni, ki je potrebna za
uspešen študij na univerzi in za kasnejši uspeh v poklicu in življenju.
Eden od
specifičnih ciljev gimnazije je tudi spodbujanje interesa za teoretična znanja.
Gimnazija omogoča oblikovanje lastnega pogleda na svet.
 Gimnazija omogoča
seznanjanje s sodobnimi tehnologijami in razvija inovativnost.
Gimnazija spodbuja
razvoj na vseh področjih osebnosti (uravnoteženost telesnega,
spoznavnega, čustvenega, socialnega, moralnega in estetskega razvoja) ter
razvoj osebnosti kot celote.
    Poleg splošnih ciljev gimnazijskega izobraževanja ima umetniška gimnazija
      nalogo, da 
zagotovi višjo
raven splošnoizobraževalnih in strokovnih znanj,
omogoči
mladostnikom, da svojo umetniško nadarjenost razvijajo na temelju strokovno
preverjenih in kvalitetnih vzgojno-izobraževalnih pristopov,
 na temelju standardov priprave na maturo in interesov omogoča mladostnikom odločanje za nadaljnji študij.
Specifični cilji posameznih smeri umetniške gimnazije so:
     GLASBENA SMER:
  usposabljati za obvladovanje
glasbenih področij, ki se nanašajo na ustvarjalne, poustvarjalne, zgodovinske
in teoretične sestavine glasbene umetnosti.
 PLESNA SMER:
pridobivanje plesnega znanja
in telesnih sposobnosti ter širših strokovno-teoretičnih znanj s poudarkom na
razvijanju individualnih kvalitet dijaka in s tem postavljanje podlage za
formiranje umetnika.
 LIKOVNA SMER:
 dati možnost kontinuiranega likovnega
razvoja in izobraževanja likovno talentiranim in motiviranim
mladostnikom;
usposabljati dijake za
temeljno poznavanje likovnih področij, ki se nanašajo na ustvarjalne,
zgodovinske in teoretične sestavine likovne umetnosti.
 DRAMSKO-GLEDALIŠKA SMER:
 Poleg navedenih splošnih
ciljev dramsko-gledališka smer s svojimi vsebinami, metodami in učnimi sredstvi
dosega še nekatere. 
Dijakom uzavešča vloge, pomen in namen
dramatike in gledališča, zlasti slovenske/ga, njune zabavne, kulturne, vzgojne,
izobraževalne, socializacijske in nacionalne funkcije (oblikovanje osebne
in nacionalne kulturne identitete in zavesti).
Dijakom nadgrajuje osnovnošolsko
dramsko-gledališko znanje s spoznavanjem specifik, tipik in izraznih sredstev
različnih dramskih besedil in možnosti njihovih gledaliških
konkretizacij; pri tem sistematično razvijajo zmožnosti ustvarjalnega in
kritičnega branja, gledanja, poslušanja, govornega in telesnega
izražanja, uprizarjanja in drugih vrst umetniškega izražanja.
Dijakom predstavlja reprezentativni
izbor tradicionalnih in modernih slovenskih in svetovnih dramskih besedil in
gledaliških produkcij, pri čemer spoznavajo glavne zgodovinske postaje in
teorijo drame in gledališča kot kulturno-estetskih fenomenov v različnih historičnih,
socioloških in estetskih danostih, različne dramske zvrsti in različne vrste
gledališča (od dramskega do lutkovnega, plesnega, eksperimentalnega ipd.),
gledališke konstituante, konvencije, kode, kategorije in delne gledališke
sisteme.
Dijakom daje temeljno dramsko,
dramaturško (dramatološko, interpretativno), gledališko (teatrološko,
igralsko), literarnozgodovinsko, glasbeno, likovno, gibalno, plesno in filmsko
teoretično in praktično znanje, razvija posebne spretnosti ter potrebno
psihofizično, govorilno, emocionalno in estetsko kondicijo, ki jo potrebujejo
pri sistematičnem spoznavanju dramskih in gledaliških umetnin in pri lastnem
dramsko-gledališkem ustvarjanju in poustvarjanju.
Dijake uči osnov komunikacije z
dramsko in gledališko umetnino in njunimi ustvarjalci, temeljnih
razčlenjevalnih postopkov, opomenjanja, razumevanja in vrednotenja dramskih in
gledaliških umetnin, ugotavljanja razmerij med besedili in gledališkimi,
radijskimi, televizijskimi in filmskimi interpretacijami, pri čemer vadijo
izražanje in argumentiranje svojega mnenja ter se učijo skupinskega dela,
razumevanja, spoštovanja in vrednotenja mnenj drugih.
  Za aktivnim, problemskim, ustvarjalnim in sodelovalnim pristopom k dramski
    in gledališki umetnini dijaki razvijajo osebnostne lastnosti, različne inteligentnosti
    (čustveno, medosebno in znotrajosebno, jezikovno, logično-matematično, glasbeno,
    telesno-gibalno in prostorsko), sposobnost kritičnega in estetskega vrednotenja,
    sposobnost utemeljevanja ter strpnost do drugačnega razumevanja in vrednotenja;
    vsi ti pristopi jih estetsko, osebnostno in intelektualno bogatijo.
     Ob vseh teh dejavnostih dijaki skrbijo za pravilnost in lepoto maternega
      jezika in razvijajo svoj pogled na dramsko-gledališko, filmsko, glasbeno,
      likovno, plesno in video umetnost, se oblikujejo v kultivirane bralce in
      v kritične gledalce, ki čutijo trajno potrebo po stikih z dramsko-gledališko
      ustvarjalnostjo, pa tudi v (po)ustvarjalce, pri čemer razvijajo svoje psihofizične,
      imaginativne, intuitivne in kreativne sposobnosti, pridobivajo telesne,
      gibalne, glasovne, besedne spretnosti in znanja, zadovoljujejo svoje estetske
      in kreativne interese, oblikujejo svoje moralno-etične, estetske in spoznavne
      vrednote, estetske kriterije in okus. 
     Dramsko-gledališka gimnazija uresničuje splošne in posebne cilje gimnazijskega
      izobraževanja z upoštevanjem temeljnih in sodobnih didaktičnih načel, zlasti
      z organizacijo takih učnih situacij, ki so osredinjene na dijaka, ki spodbujajo
      izkustveno učenje, (samo)aktivnost in ustvarjalnost, in ki ob upoštevanju
      individualizacije in diferenciacije omogočajo nadgrajevanje osnovnošolskega
      znanja ter (za gledališče zelo pomembno in značilno) prepletanje teorije
      in prakse.
    Posebni pogoji za vključitev v posamezne smeri umetniške gimnazije:
    GLASBENA SMER
    Posebna glasbena nadarjenost, ki se ugotavlja s preizkusom znanja po programu
      glasbene šole (GŠ ), in sicer:
    Modul A: Glasbeni stavek
   znanje nauka o glasbi v obsegu 6 letnikov GŠ in znanje klavirja v obsegu
    4 letnikov GŠ.
    Modu B: Petje - instrument
   znanje nauka o glasbi v obsegu 6
letnikov GŠ in
 za
petje še:
  znanje petja v obsegu 2
letnikov GŠ in zdravniško potrdilo o zdravstvenem stanju pevskega organa;
starost za dekleta je praviloma 17 let, za fante pa 18 let z zaključeno
mutacijo;
 za
violino, violo, violončelo, klavir, kitaro, harmoniko še:
  znanje ustreznega instrumenta v
obsegu 6 letnikov GŠ;
 za
flavto, klarinet, oboo, fagot, saksofon, rog, trobento, pozavno, tubo,
kontrabas, tolkala še:
  znanje ustreznega instrumenta
v obsegu 4 letnikov GŠ; za skupino instrumentov pihal in trobil je potrebno še
zdravniško potrdilo, s katerim se ugotavlja ustrezna oblikovanost spodnjega in
zgornjega loka in normalni medčeljustni odnos;
 za
harfo še:
  znanje harfe v obsegu 4 letnikov GŠ;
   za orgle še:
     znanje orgel v obsegu 2 letnikov GŠ in znanje klavirja v obsegu 6 letnikov
      GŠ. 
    Modu C: Jazz- zabavna glasba
     Pogoji za vključitev so enaki kot v modelu B (petje - instrument).
    PLESNA SMER
    Modu A: Balet
  Posebna nadarjenost, ki se
ugotavlja s preizkusom znanja, s katerim učenec dokaže znanje klasičnega
baleta in stilnih plesov v obsegu 4 letnikov baletne šole, znanje nauka o
glasbi v obsegu 3 letnikov po programu GŠ in znanje instrumenta v obsegu 2
letnikov baletne šole;
  zdravniško potrdilo, s katerim se ugotavlja splošno zdravstveno stanje, anatomske
    značilnosti (gibljivost sklepov in hrbtenice, odprtost nog, oblika postave
    in nog, posebnost stopal), antropometrične meritve (sorazmerje med posameznimi
    deli telesa).
    Modu B: Sodobni ples
     Posebna nadarjenost za ples, ki se ugotavlja s preizkusom znanja. Ta zajema:
   plesno vajo, ki jo vodi plesni
pedagog in je namenjena ocenitvi osnovnega plesno-tehničnega predznanja;
predstavitev kratke
kompozicije ali koreografije brez glasbene spremljave, ki jo pripravijo
kandidati sami. Trajanje do 4 minute. S tem se preverja sposobnost
interpretacije;
 krajšo improvizacijo, ki jo
kandidati pripravijo na preizkusu po navodilih komisije. S tem se ugotavlja
stopnja lastne ustvarjalnosti;
   zdravniško potrdilo, s katerim se ugotavlja splošno zdravstveno stanje oziroma
    fizične zmogljivosti.
    LIKOVNA SMER
     Posebna likovna nadarjenost, ki se ugotavlja s preizkusom, ki obsega:
     risanje po modelu, preizkus likovne ustvarjalnosti, ploskovno-barvni preizkus
      in konstrukcijsko - prostorski preizkus.
    Posebni pogoji za napredovanje
     V glasbeni smeri in pri baletu (modulu A v plesni smeri) izjemoma napreduje
      v naslednji letnik dijak, ki je pozitivno ocenjen iz vseh predmetov, ne
      glede na to, v katerem letniku je bil v prejšnjem letu pri petju ali instrumentu
      ali glasbenem stavku ali klasičnem baletu oziroma pri ostalih predmetih
      posameznega modula. V tem primeru dobi dijak spričevalo o končanem letniku
      takrat, ko je pozitivno ocenjen iz vseh predmetov letnika.
    DRAMSKO-GLEDALIŠKA SMER
    Posebni pogoji za vključitev niso predvideni.