A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
Ime izobraževalnega programa: Predšolska vzgoja
Naziv strokovne izobrazbe: vzgojitelj predšolskih otrok/vzgojiteljica predšolskih otrok
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- razvijejo spretnosti za uspešno delo in strokovno rast ter sposobnost razumevanja medčloveških odnosov,
- se usposobijo za analiziranje konkretnih strokovnih problemov na delovnem mestu, in za načrtovanje ukrepov ter za njihovo uspešno reševanje in odpravljanje,
- razvijejo osebnostne lastnosti in usvojijo vrednote, ki so pomembne za učinkovito in uspešno opravljanje poklica,
- razvijejo socialne spretnosti, predvsem učinkovito sporazumevanje v različnih življenjskih situacijah,
- spoznajo interdisciplinarnost strokovnega znanja in obvladajo osnovna načela timskega dela,
- se učijo učiti ter razvijejo pozitiven odnos do vseživljenjskega učenja,
- razvijejo veščine za raziskovanje in sledijo novostim na strokovnem področju,
- obvladajo temeljno strokovno terminologijo in znajo uporabljati strokovno literaturo,
- se usposobijo za uporabo sodobne informacijske tehnologije za delo na strokovnem področju in za delo z viri,
- pridobijo osnove podjetništva, da se bodo lažje prilagajali spremembam na delovnem mestu in zahtevam poklicne mobilnosti, se uveljavljali na trgu delovne sile ter uspešno načrtovali in vodili lastno poklicno kariero,
- aktivno skrbijo za lastno zdravje in za zdravje njim zaupanih otrok ter razvijejo pozitivni odnos do zdravega načina življenja,
- poznajo in povezujejo teoretična in praktična znanja o razvoju in vzgoji otrok,
- obvladajo teoretična in praktična znanja o posameznih vzgojnih področjih, znajo uporabljati metodike teh področij, vzgojna sredstva, pripomočke in materiale,
- se usposobijo za učinkovito in ustvarjalno načrtovanje in izvedbo vzgojno-izobraževalnega dela v skupini,
- znajo organizirati vzpodbudno vzgojno okolje za razvoj vseh področij in oblik ustvarjalnosti in nadarjenosti predšolskih otrok,
- se usposobijo za opazovanje, spremljanje in vrednotenje otrokovega razvoja in napredka,
- se usposobijo za komunikacijo z otroki in odraslimi ter spoznajo metode in oblike sodelovanja s starši,
- se naučijo vrednotiti lastno delo s pomočjo samorefleksije in samoevalvacije.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
Izobraževanje traja eno leto.
Izobraževalni program je ovrednoten s 60 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno zaključil:
- četrti letnik gimnazije ali
- zaključni letnik izobraževalnega programa za pridobitev srednje strokovne izobrazbe.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
Oznaka |
Strokovni modul |
Ustno |
Pisno |
Izdelek oz. storitev |
Drugo |
M1 |
Komunikacijske veščine |
x |
|
|
|
M2 |
Predšolska pedagogika |
x |
|
|
|
M3 |
Razvojna psihologija |
x |
|
|
|
M4 |
Varnost in zdravje v vrtcu |
x |
|
|
|
M5 |
Kurikulum oddelka v vrtcu |
x |
|
|
|
M6 |
Likovno, glasbeno in plesno izražanje |
|
|
x |
|
M7 |
Matematika kot igra |
|
|
x |
|
M8 |
Otrok in jezik |
|
|
x |
|
M9 |
Narava in družba za otroke |
|
|
x |
|
M10 |
Likovno izražanje |
|
|
x |
|
M11 |
Glasbeno izražanje |
|
|
x |
|
M12 |
Plesno izražanje |
|
|
x |
|
M13 |
Šport skozi igro |
|
|
x |
|
M14 |
Multimedije |
|
|
x |
praktične naloge |
6. POGOJI ZA DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module.
Poleg tega mora opraviti:
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz vzgoje predšolskih otrok.
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali matematike,
- izpitni nastop in zagovor.