A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
Ime izobraževalnega programa: POMOČNIK PRI TEHNOLOGIJI GRADNJE
Naziv poklicne izobrazbe: pomočnik/pomočnica pri tehnologiji gradnje
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju dijakom), da:
- si dopolnijo znanje iz osnovnošolskih splošnoizobraževalnih predmetov, pomembnih za življenjsko in poklicno uspešnost,
- pridobijo osnove za razumevanje gradbeništva in gradbenih poklicev,
- se seznanijo z gradivi, ki se uporabljajo v gradbeništvu,
- se usposobijo za razumevanje svojega poklicnega področja in odgovorno opravljanje poklicnega dela,
- razumejo povezavo med praktičnim delom in teoretičnimi spoznanji,
- razumejo pomen upoštevanja navodil za kakovostna opravila in delovne postopke,
- upoštevajo in izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
- spoznajo načela za varovanje naravnega in kulturnega okolja ter jih znajo dosledno upoštevati pri delu,
- so sposobni sodelovanja v skupini in projektnih nalogah (kooperativnost, poštenost), reševati konflikte ter organiziranja in vodenja projektnega in timskega dela.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
- Izobraževanje traja dve leti.
- Izobraževalni program je ovrednoten s 120 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je:
- končal najmanj sedmi razred osnovne šole oziroma šesti razred osemletne osnovne šole in je izpolnil osnovnošolsko obveznost ali
- zaključil osnovnošolsko izobraževanje po prilagojenem izobraževalnem programu z nižjim izobrazbenim standardom.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustno |
Pisno |
Izdelek oz. storitev |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Družboslovje in naravoslovje |
x |
|
|
|
P4 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Gradnja |
|
|
x |
|
M2 |
Gradbeni elementi |
|
|
x |
|
M3 |
Opaženje |
|
|
x |
|
M4 |
Upravljanje lahke gradbene mehanizacije |
|
|
x |
|
M5 |
Zidanje in ometavanje |
|
|
x |
|
M6 |
Polaganje keramičnih ploščic |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh predmetov in modulov letnika izvedbenega kurikula šole, so opravili vse obveznosti sprejetih vsebin interesnih dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti
- interesne dejavnosti,
- obveznosti praktičnega usposabljanja z delom in
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
Izobraževalni program ne omogoča pridobitve nacionalnih poklicnih kvalifikacij.