Izobraževalni program: PROMETNI TEHNIK
Sprejeto na 67.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 20. 6. 2003
ŠPEDICIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 70 | 
 | 70 | 
| 2. | 68 | 13* | 68 | 
| skupaj | 138 | 13 | 138 | 
* Vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Pri predmetu pridobijo splošni vpogled v špedicijo, zavarovanje transporta in carinski postopek. Je povezava z ostalimi splošnimi in strokovnimi predmeti. Spoznajo pomen špedicije, zavarovanja, in carinjenja, kakor tudi potrebe po tem znanju v transportnem delu. Oblikujejo si delovne navade, občutek za sprotno in natančno opravljeno delo in dokazujejo sposobnost povezovanja teoretičnih spoznanj in praktičnih izkušenj pri reševanju konkretnega primera.
1. Letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| Dijaki | Dijaki | Dijaki | 
 | 
| Razvijejo čut odgovornosti za pripomočke in naloge, ki jih morajo pravilno in pravočasno opraviti. | 
 | ||
| Razvijajo odnos do špedicije. | 
 | ||
| Pridobijo predstavo o sestavi in funkciji špedicije. | Vaja: primerjava z drugimi podjetji. | ||
| Občutijo pomembnost pravil, običajev in navad. | 
 | ||
| Razvijejo sposobnost opravljanja nalog špediterja. | Vaja: ugotavljajo stroške z iskanjem najprimernejše prevozne poti in sredstva | ||
| Dojamejo pomembnost vrstnega reda dela in pomembnost posameznih dokumentov. | Vaja: izpolnjevanje špediterskih dokumentov. | ||
| Se zavedajo prednosti mednarodnih prevozov cestnega prometa. | Vaja: pregled priročnika TIR karneta in pojasnila ATA karneta. | ||
| Se zavedajo posledic neopravljenih posebnih del. | 
 | ||
| Se zavedajo posledic spremljanja tarif in tečajev. | Vaja: iz posameznih tarif izračunajo stroške. | ||
| Se zave pomena uporabe modernih informacijskih sredstev in računalnikov. | Vaja: sestavljanje faktur, pozicij in ugotavljanje dobička. | ||
| Se zavejo pomembnosti povezav v mednarodnih odnosih. | Vaja: izbirajo posamezne paritete. | ||
| Razvijanje odgovornosti. | 
 | ||
| Razvijanje komunikacije. | Vaje: izpolnjevanje zavarovalne police. | ||
| Se zavedo posameznih rizikov. | 
 | ||
| Dojamejo ugodnosti zavarovanca in zavarovalnice. | 
 | ||
| Dojamejo dolžnosti in dokaze za povračilo škode. | Vaja: priprava potrebnih dokumentov. | 
  2. Letnik 
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| Dijaki | Dijaki | Dijaki | 
 | 
| Zavedajo se pomena znanja za nadaljnjo delo. | 
 | ||
| Pridobijo predstavo o prednosti po generalni polici. | 
 | ||
| Zavedajo se, da obstojajo tudi izjeme. | 
 | ||
| Zavedajo se odgovornosti zavarovanca. | 
 | ||
| Se zavedajo pomena pogojev zavarovalnice. | Vaja: pregledajo zavarovalno polico s pogoji. | ||
| Dojamejo pomen pojmov , ki so potrebni za carinske postopke. | 
 | ||
| Zavedajo se pomena carinske tarife | Vaja: naredijo primere iz carinske tarife. | ||
| Razvijajo občutek za natančno, pravilno in pravočasno izpolnjevanje. | Vaje: izpolnjujejo posamezne ECL. | ||
| Primerna komunikacija pri izvajanju carinskega nadzora. | 
 | ||
| Navajanje na doslednost in upoštevanje pravil. | 
 | 
Za kandidate je potrjena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
V oceni za predmet špedicija se upošteva tudi ocena, pridobljena pri praktičnem pouku.
Splošno
Vsebine predmeta se navezujejo na vse strokovno-teoretične predmete in tudi tuji jezik, še posebej pa na tehnologijo prometa, ekonomiko in praktični pouk, v okviru katerega se dijaki usposabljajo za samostojno delo pri izpolnjevanju in pripravi raznih dokumentov, tako ročno kakor tudi z uporabo računalnika in ustrezne namenske programske opreme.
Konkretno
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
| 1. letnik | 
 | 
 | 
| 2. letnik | 
 | 
 |