PREDMETNIK : MEHATRONIK OPERATER / SPI
PROGRAMSKE ENOTE 
  | 
    1. letnik  | 
    2. letnik  | 
    3. letnik  | 
    SKUPNO št. ur in tednov v programu  | 
  |||
št. ur na  | 
    št. ur na  | 
    št. ur na  | 
  |||||
teden  | 
    leto  | 
    teden  | 
    leto  | 
    teden  | 
    leto  | 
  ||
A – Splošno izobraževalni predmeti-ključne kvalifikacije  | 
  |||||||
Slovenščina  | 
    3  | 
    99  | 
    2  | 
    66  | 
    3  | 
    48  | 
    213  | 
  
Matematika  | 
    3  | 
    99  | 
    2  | 
    66  | 
    3  | 
    48  | 
    213  | 
  
Tuji jezik  | 
    2  | 
    66  | 
    2  | 
    66  | 
    2  | 
    32  | 
    164  | 
  
Umetnost  | 
    1  | 
    33  | 
    33  | 
  ||||
Naravoslovje  | 
    1  | 
    33  | 
    1  | 
    33  | 
    66*  | 
  ||
Družboslovje  | 
    2  | 
    66  | 
    2  | 
    66  | 
    132  | 
  ||
Športna vzgoja  | 
    2  | 
    66  | 
    2  | 
    66  | 
    2  | 
    32  | 
    164  | 
  
Skupaj A  | 
    14  | 
    462  | 
    11  | 
    363  | 
    10  | 
    160  | 
    985  | 
  
B - Strokovni vsebinski sklopi**  | 
  |||||||
Tehniško komuniciranje  | 
    |||||||
Proizvodni procesi  | 
    |||||||
Mehatronika  | 
    |||||||
Skupaj B  | 
    12  | 
    396  | 
    15  | 
    495  | 
    13  | 
    208  | 
    1099  | 
  
Od tega za:  | 
  |||||||
C - Praktično izobraževanje v šoli  | 
  |||||||
Praktični pouk  | 
    5  | 
    165  | 
    10  | 
    330  | 
    10  | 
    160  | 
    655  | 
  
Č - Praktično izobraževanje v delovnem procesu  | 
  |||||||
Praktično usposabljanje z delom  | 
    114  | 
    114  | 
    684  | 
    912  | 
  |||
D - Interesne dejavnosti  | 
  |||||||
Interesne dejavnosti  | 
    64  | 
    64  | 
    32  | 
    160  | 
  |||
E - Odprti kurikulum  | 
  |||||||
Na ravni šole  | 
    7  | 
    231  | 
    7  | 
    231  | 
    9  | 
    144  | 
    606  | 
  
Skupno število ur pouka (A+B+E)  | 
    33  | 
    108 9  | 
    33  | 
    1089  | 
    32  | 
    512  | 
    2690  | 
  
Skupaj praktično izobraževanje (C+Č)  | 
    279  | 
    444  | 
    844  | 
    1567  | 
  |||
Skupno število ur izobraževanja v šoli (A+B+D+E)  | 
    1153  | 
    1153  | 
    544  | 
    2850  | 
  |||
Skupaj (A+B+Č+D+E)  | 
    1267  | 
    1267  | 
    1228  | 
    3762  | 
  |||
Število tednov izobraževanja v šoli  | 
    33  | 
    33  | 
    16  | 
    82  | 
  |||
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom  | 
    3  | 
    3  | 
    18  | 
    24  | 
  |||
Število tednov interesnih dejavnosti  | 
    2  | 
    2  | 
    1  | 
    5  | 
  |||
Skupno število tednov izobraževanja  | 
    38  | 
    38  | 
    35  | 
    111  | 
  |||
Pojasnila k predmetniku:
* Neintegrirani del naravoslovja. Za celotni katalog znanja je predvideno 132 ur.
** V strokovnih vsebinskih sklopih so integrirani cilji ključnih kvalifikacij naravoslovje, družboslovje, umetnost, podjetništvo, informacijsko-komunikacijska pismenost, zdravje in varnost pri delu, okoljska vzgoja, socialne spretnosti, učenje učenja ter načrtovanje in vodenje kariere.
Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega usposabljanja z delom pri delodajalcu lahko poveča na 7 tednov v 1. in 2. letniku in na 19 tednov v 3. letniku; poleg tega se z individualno učno pogodbo lahko določi, da dijak opravlja namesto praktičnega pouka v 2. in 3. letniku (2 dni na teden) praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu.
IZVEDBA IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Izobraževalni program izvajajo šola in delodajalci. Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih s sklenjeno kolektivno ali individualno učno pogodbo.
VSEBINSKI SKLOPIV tabeli so prikazani vsebinski sklopi, razdeljeni na poklicne kompetence, vključno s strukturiranjem teh kompetenc po nivojih.
OZNAKA  | 
    KOMPETENCE  | 
    RAVEN Poklicne kompetence  | 
  ||
TK  | 
    TEHNIŠKO KOMUNICIRANJE  | 
    |||
TK1  | 
    Poznavanje in razumevanje tehniških navodil, delavniških dnevnikov in delovnih nalogov.  | 
    Osnovni Nivo  | 
    ||
TK2  | 
    Sodelovanje v projektnem delu z odgovornim pristopom do delovnega mesta, organizacije in okolja (logistika, odnos do stranke, kupca).  | 
    Osnovni Nivo  | 
    ||
TK3  | 
    Uporabljanje in razumevanje tehniških risb in shem, upoštevanje pravil in predpisov o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja.  | 
    Rutinski nivo  | 
    ||
TK4  | 
    Razvijanje osebne organizacijske kulture na delovnem mestu, v delovnem okolju in pri projektnem delu.  | 
    Rutinski nivo  | 
    ||
TK5  | 
    Izdelava tehniške dokumentacije in tehničnih navodil z uporabo informacijskih in komunikacijskih tehnologij.  | 
    Napredni nivo  | 
  ||
TK6  | 
    Uporaba standardov, upoštevanje pravil ter predpisov o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja.  | 
    Napredni nivo  | 
  ||
TK7  | 
    Uporaba računalniških aplikacij, vrednotenje stroškov ter skrb za urejeno delovno okolje.  | 
    Napredni nivo  | 
  ||
PP  | 
    PROIZVODNI PROCESI  | 
    |||
PP1  | 
    Poznavanje in razumevanje proizvodnih procesov in materialnih tokov  | 
    Osnovni Nivo  | 
    ||
PP2  | 
    Pregled splošnega stanja stroja in energetskih virov, opravljanje enostavnih vzdrževalnih del (čiščenje stroja, mazanje)  | 
    Osnovni Nivo  | 
    ||
PP 3  | 
    Poznavanje principov delovanja proizvodnih celic in linij (zgradba predelovalne linije, osnovni stroji linije in njih principi delovanja ...)  | 
    Rutinski nivo  | 
    ||
PP 4  | 
    Razumevanje procesa preoblikovanja (mehanskega, toplotnega ...)  | 
    Rutinski nivo  | 
    ||
PP5  | 
    Spremljanje delovanja stroja, vpenjanje in vlaganje materiala v stroj, kontroliranje delovnega procesa, odpravljanje enostavnih zastojev delovnega procesa, opravljanje osnovnih vzdrževalnih del  | 
    Napredni nivo  | 
  ||
PP6  | 
    Vključevanje metode TPM (celovito preventivno vzdrževanje) v svoje delo in delovno okolje  | 
    Napredni nivo  | 
  ||
PP7  | 
    Pripraviti stroj v stanje za zagon, odkrivanje in lokaliziranje napak na stroju, popravilo poškodb stroja in zamenjevanje pokvarjenih komponent z originalnimi rezervnimi deli  | 
    Napredni nivo  | 
  ||
MHT  | 
    MEHATRONIKA  | 
    |||
MHT1  | 
    Uporaba osnovnih energetskih virov.  | 
    Osnovni Nivo  | 
    ||
MHT 2  | 
    Spremljanje in evidentiranje zahtevanih merilnih parametrov stroja ali linije, prepoznavanje osnovnih krmilnih elementov stroja, odprava manjših okvar.  | 
    Osnovni Nivo  | 
    ||
MHT 3  | 
    Ugotavljanje obremenitev strojnih elementov in njihove funkcije v stroju.  | 
    Rutinski nivo  | 
    ||
MHT 4  | 
    Kontroliranje zahtevnejših parametrov delovnega procesa. Rokovanje s krmilnikom stroja s pomočjo sinoptičnih prikazov in vhodno izhodnimi krmilnimi elementi.  | 
    Rutinski nivo  | 
    ||
MHT 5  | 
    Upravljanje in nastavljanje procesnih, električnih in mehanskih veličin in parametrov.  | 
    Napredni nivo  | 
  ||
MHT 6  | 
    Izvajanje kontrolnih in krmilnih funkcij na stroju ali proizvodni liniji.  | 
    Napredni nivo  | 
  ||
ZNANJE, KI GA MORAJO IMETI IZVAJALCI POSAMEZNEGA PREDMETA OZIROMA VSEBINSKEGA SKLOPA
Predmet oziroma vsebinski sklop (VS)  | 
    Izvajalec  | 
    Znanje  | 
  
Slovenščina  | 
    učitelj  | 
    visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti  | 
  
Tuji jezik  | 
    učitelj  | 
    visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika  | 
  
Matematika  | 
    učitelj  | 
    visokošolska izobrazba iz matematike, strojništva, metalurgija, elektrotehnike ali kemije  | 
  
Umetnost  | 
    učitelj  | 
    visokošolska izobrazba iz umetnosti ali umetnostne zgodovine  | 
  
Naravoslovje  | 
    učitelj  | 
    visokošolska izobrazba iz biologije, kemije ali fizike  | 
  
laborant  | 
    srednja splošna ali strokovna izobrazba, pridobljena po izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur biologije, kemije ali fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega področja  | 
  |
Družboslovje  | 
    učitelj  | 
    visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije ali sociologije  | 
  
Športna vzgoja  | 
    učitelj  | 
    visokošolska izobrazba iz športne vzgoje  | 
  
VS: Tehniško komuniciranje  | 
    učitelj  | 
    visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike, metalurgije, računalništva in informatike, fizike ali organizacije dela  | 
  
učitelj praktičnega pouka  | 
    višja strokovna izobrazba iz strojništva ali elektrotehnike  | 
  |
VS: Proizvodni procesi  | 
    učitelj  | 
    visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike, metalurgije, računalništva in informatike ali fizike  | 
  
učitelj praktičnega pouka  | 
    višja strokovna izobrazba iz strojništva ali elektrotehnike  | 
  |
VS: Mehatronika  | 
    učitelj  | 
    visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike, metalurgije, računalništva in informatike ali fizike  | 
  
učitelj praktičnega pouka  | 
    višja strokovna izobrazba iz strojništva ali elektrotehnike  |