PREDMETNIK: RAČUNALNIKAR (GLU, GJM) /SPI
P R E D M E T I  | 
      1. letnik  | 
      2. letnik  | 
      3. letnik  | 
      4. letnik  | 
       SKUPNO  | 
    ||||
št. ur na  | 
      št. ur na  | 
      št. ur na  | 
      št. ur na  | 
    ||||||
teden  | 
      leto  | 
      teden  | 
      leto  | 
      teden  | 
      leto  | 
      teden  | 
      leto  | 
    ||
A – Splošnoizobraževalni predmeti - ključne kvalifikacije  | 
    |||||||||
Slovenščina  | 
      351  | 
    ||||||||
Matematika  | 
      351  | 
    ||||||||
Tuji jezik  | 
      234  | 
    ||||||||
Športna vzgoja  | 
      234  | 
    ||||||||
Umetnost  | 
      33  | 
    ||||||||
Naravoslovje  | 
      165  | 
    ||||||||
Družboslovje  | 
      165  | 
    ||||||||
Skupaj A  | 
      15  | 
      495  | 
      14  | 
      462  | 
      12  | 
      396  | 
      10  | 
      180  | 
      1533  | 
    
B - Strokovni vsebinski sklopi*  | 
    |||||||||
Arhitektura računalniških sistemov  | 
      264  | 
    ||||||||
Sistemska in aplikativna programska oprema  | 
      555  | 
    ||||||||
Tehniško komuniciranje  | 
      198  | 
    ||||||||
Baze podatkov  | 
      318  | 
    ||||||||
Omrežja in omrežne storitve  | 
      219  | 
    ||||||||
Skupaj B  | 
      12  | 
      396  | 
      13  | 
      429  | 
      15  | 
      495  | 
      13  | 
      234  | 
      1554  | 
    
| Od tega za: | |||||||||
C - Praktično izobraževanje v šoli  | 
    |||||||||
Praktični pouk  | 
      
  | 
      165  | 
      
  | 
      330  | 
      
  | 
      330  | 
      
  | 
      180  | 
      1005  | 
    
Č - Praktično izobraževanje v delovnem procesu  | 
    |||||||||
Praktično usposabljanje z delom  | 
      
  | 
      114  | 
      
  | 
      114  | 
      
  | 
      114  | 
      
  | 
      570  | 
      912  | 
    
D - Interesne dejavnosti  | 
    |||||||||
Interesne dejavnosti  | 
      
  | 
      64  | 
      
  | 
      64  | 
      
  | 
      64  | 
      
  | 
      32  | 
      224  | 
    
E - Odprti kurikulum  | 
    |||||||||
Na ravni šole  | 
      
  | 
      165  | 
      
  | 
      165  | 
      
  | 
      165  | 
      
  | 
      162  | 
      657  | 
    
Skupno število ur pouka (A+B+E)  | 
      
  | 
      1056  | 
      
  | 
      1056  | 
      
  | 
      1056  | 
      
  | 
      576  | 
      3744  | 
    
Skupno število ur praktičnega izobraževanja (C + Č)  | 
      279  | 
      
  | 
      444  | 
      
  | 
      444  | 
      
  | 
      750  | 
      1917  | 
    |
Skupno število ur izobraževanja v šoli (A + B + D +E)  | 
      
  | 
      1120  | 
      
  | 
      1120  | 
      
  | 
      1120  | 
      
  | 
      608  | 
      3968  | 
    
Skupaj (A + B + Č + D + E)  | 
      1234  | 
      
  | 
      1234  | 
      
  | 
      1234  | 
      
  | 
      1178  | 
      4880  | 
    |
Število tednov izobraževanja v šoli  | 
      
  | 
      33  | 
      
  | 
      33  | 
      
  | 
      33  | 
      
  | 
      19  | 
      118  | 
    
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom  | 
      
  | 
      3  | 
      
  | 
      3  | 
      
  | 
      3  | 
      
  | 
      15  | 
      24  | 
    
Število tednov interesnih dejavnosti  | 
      
  | 
      2  | 
      
  | 
      2  | 
      
  | 
      2  | 
      
  | 
      1  | 
      7  | 
    
Skupno število tednov izobraževanja  | 
      
  | 
      38  | 
      
  | 
      38  | 
      
  | 
      38  | 
      
  | 
      35  | 
      149  | 
    
Pojasnilo k  predmetniku: 
* V strokovnih vsebinskih sklopih so integrirani  cilji ključnih kvalifikacij naravoslovje, družboslovje, umetnost, podjetništvo,  informacijsko-komunikacijska  pismenost, zdravje in varnost pri delu, okoljska vzgoja, socialne spretnosti,  učenje učenja ter načrtovanje in vodenje kariere.
IZVEDBA  IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
    Izobraževalni  program se izvaja šola in delodajalci.
Poklicno  usposabljanje z delom pri delodajalcih   se izvaja na podlagi sklenjene kolektivne ali individualne učne pogodbe.
VSEBINSKI SKLOPI
    V  tabeli so prikazani vsebinski sklopi, razdeljeni na poklicne kompetence,  vključno s strukturiranjem teh kompetenc po nivojih.
| Oznaka | Kompetence | Nivo osvajanja kompetenc  | 
    ||
Sistemska in aplikativna programska oprema  | 
    ||||
SAP1  | 
      Uporaba standardne pisarniške programske opreme  | 
      Osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
SAP2  | 
      Beleženje sistemskih in uporabniških sporočil in organizacija servisiranja sistemske in aplikativne programske opreme  | 
      Osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
SAP3  | 
      Priprava samodejnega arhiviranja in datotek za zunanje uporabnike  | 
      Osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
SAP4  | 
      Zaganjanje sistema, nameščanje standardne in sistemske programske opreme in varno zaključevanje dela na računalniškem sistemu  | 
      
  | 
      Rutinski nivo  | 
      
  | 
    
SAP5  | 
      Nameščanje, testiranje in posodabljanje sistemske programske opreme in operacijskega sistema  | 
      
  | 
      Rutinski nivo  | 
      
  | 
    
SAP6  | 
      Administriranje operacijskega sistema  | 
      
  | 
      
  | 
      Napredni nivo  | 
    
SAP7  | 
      Skrb za varnost delovne postaje in uporabniških podatkov  | 
      
  | 
      
  | 
      Napredni nivo  | 
    
Arhitektura računalniških sistemov  | 
    ||||
ARS1  | 
      Priprava računalniške opreme za delo  | 
      Osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
ARS2  | 
      Nameščanje in osnovno vzdrževanje strojne opreme  | 
      Osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
ARS3  | 
      Spremljanje delovanja računalniškega sistema in odprava lažjih napak  | 
      
  | 
      Rutinski nivo  | 
      
  | 
    
ARS4  | 
      Poznavanje lastnosti, konfiguriranje, upravljanje in vzdrževanje računalniške opreme  | 
      
  | 
      Rutinski nivo  | 
      
  | 
    
ARS5  | 
      Preverjanje delovanja in odprava napak strojne opreme  | 
      
  | 
      
  | 
      Napredni nivo  | 
    
ARS6  | 
      Izbiranje komponent in sestavljanje računalnikov  | 
      
  | 
      
  | 
      Napredni nivo  | 
    
OMREŽJA IN OMREŽNE STORITVE  | 
    ||||
OOS1  | 
      Poznavanje delovanja omrežij in omrežnih storitev  | 
      Osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
OOS2  | 
      Spremljanje delovanja in odpravljanje lažjih napak v omrežju  | 
      
  | 
      Rutinski nivo  | 
      
  | 
    
OOS3  | 
      Postavljanje in vzdrževanje enostavnih računalniških omrežij  | 
      
  | 
      
  | 
      Napredni nivo  | 
    
TEHNIŠKO KOMUNICIRANJE  | 
    ||||
TK1  | 
      Vodenje dokumentacije o strojni in programski opremi  | 
      Osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
TK2  | 
      Vzdrževanje računalniške opreme  | 
      
  | 
      Rutinski nivo  | 
      
  | 
    
TK3  | 
      Organizacija vzdrževanja in podpora uporabnikom  | 
      
  | 
      
  | 
      Napredni nivo  | 
    
Baze PODATKOV  | 
    ||||
BP1  | 
      Vnašanje podatkov v informacijski sistem  | 
      Osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
BP2  | 
      Arhiviranje baz podatkov  | 
      
  | 
      Rutinski nivo  | 
      
  | 
    
BP3  | 
      Obdelava podatkov  | 
      
  | 
      Rutinski nivo  | 
      
  | 
    
BP4  | 
      Nameščanje SUPB in kreiranje baz podatkov  | 
      
  | 
      
  | 
      Napredni nivo  | 
    
BP5  | 
      Varovanje baz podatkov  | 
      
  | 
      
  | 
      Napredni nivo  | 
    
BP6  | 
      Oblikovanje obrazcev in poročil  | 
      
  | 
      
  | 
      Napredni nivo  | 
    
ZNANJE, GA MORAJO IMETI IZVAJALCI POSAMEZNEGA PREDMETA OZIROMA VSEBINSKEGA SKLOPA
| Predmet oziroma sklopi (VS) | Izvajalec  | 
      Znanje  | 
    
Slovenščina  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti  | 
    
Angleščina  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz angleškega jezika  | 
    
Matematika  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz matematike, strojništva, metalurgije ali elektrotehnike  | 
    
Umetnost  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz umetnosti ali umetnostne zgodovine  | 
    
Naravoslovje  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz biologije, kemije ali fizike  | 
    
laborant  | 
      srednja splošna ali strokovna izobrazba, pridobljena po izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur biologije, kemije ali fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega področja.  | 
    |
Družboslovje  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije ali sociologije  | 
    
Športna vzgoja  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz športne vzgoje  | 
    
VS: Sistemska in aplikativna programska oprema  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz elektrotehnike, računalništva ali informatike  | 
    
učitelj praktičnega pouka  | 
      višja strokovna izobrazba s področje elektrotehnike ali računalništva ali informatike  | 
    |
VS: Arhitektura računalniških sistemov  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva ali informatike  | 
    
učitelj praktičnega pouka  | 
      višja strokovna izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva ali informatike  | 
    |
VS: Omrežja in omrežne storitve  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva ali informatike  | 
    
učitelj praktičnega pouka  | 
      višja strokovna izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva ali informatike  | 
    |
VS: Tehniško komuniciranje  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike, metalurgije, računalništva in informatike, fizike ali organizacije dela  | 
    
učitelj praktičnega pouka  | 
      visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike ali računalništva ali informatike  | 
    |
VS: Baze podatkov  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva ali informatike  | 
    
učitelj praktičnega pouka  | 
      višja strokovna izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva ali informatike  | 
    
Poleg navedene izobrazbe morajo učitelji imeti ustrezno specialno defektološko kvalifikacijo in znanje slovenskega znakovnega jezika.