SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE 
 Izobraževalni program: TAPETNIK
  KATALOG ZNANJA
 Ime vsebinskega sklopa
OBNAVLJANJE BLAZINJENEGA POHIŠTVA Z UMETNIMI POLNILI
Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 88. seji 16.12.2005 
 Usmerjevalni cilji:
Dijak bo zmožen:
  - dokumentirati stanje blazinjenega izdelka, njegove       mere in posebnosti ter ga podreti;
 
  - oceniti primernost ogrodja za ponovno       blazinjenje, ga popraviti oziroma pripraviti naročilo za mizarja;
 
  - obnoviti blazinjeno pohištvo z umetnimi polnili;
 
  - razvijati sposobnost za samostojno opazovanje,       primerjanje in razločevanje;
 
  - uporabljati merske in kakovostne standarde za       izdelavne materiale v tapetništvu;
 
  - razvijati prostorsko predstavo;
 
  - upoštevati pravila za varno delo in varovanje       okolja.
 
  Poklicne kompetence 
  
  
    OZNAKA    | 
    VSEBINSKI SKLOP: OBNAVLJANJE BLAZINJENEGA POHIŠTVA Z UMETNIMI POLNILI   | 
    RAVEN PRIDOBIVANJA KOMPETENCE    | 
  
  
    Poklicne kompetence    | 
  
  
    OBU1  | 
    Dokumentiranje stanja blazinjenega pohištva  | 
       | 
    RUTINSKA    RAVEN  | 
       | 
  
  
    OBU2  | 
    Razdiranje blazinjenega pohištva  | 
       | 
       | 
    NAPREDNA RAVEN  | 
  
  
    OBU3  | 
    Vzdrževanje ogrodja  | 
       | 
    RUTINSKA    RAVEN  | 
       | 
  
  
    OBU4  | 
    Oblaganje ogrodja s polnili  | 
       | 
       | 
    NAPREDNA RAVEN  | 
  
  
    OBU5  | 
    Izdelava prevleke in prevlačenje izdelka  | 
       | 
    RUTINSKA    RAVEN  | 
       | 
  
  Operativni cilji 
  Poklicna kompetenca  
    OBU1 – Dokumentiranje stanja blazinjenega pohištva 
  
    | CILJI   | 
    CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ    | 
  
  
    Dijak:  
        
          - skicira    blazinjen izdelek
 
          - na skici    napiše dimenzije
 
          - fotografira    izdelek
 
          - pogovori se s    stranko
 
         
        
       | 
    Dijak:  
        
          - razvija sposobnosti sporazumevanja na pisnem, grafičnem,    likovnem področju in področju večpredstavnosti s pomočjo informacijsko-komunikacijske    tehnologije
 
          - uporablja pripomočke za merjenje
 
          - razvija zmožnosti za delo z viri podatkov
 
          - komunicira in rešuje    probleme 
 
      | 
  
Poklicna kompetenca  
    OBU2 – Razdiranje  blazinjenega pohištva 
  
    | CILJI   | 
    CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ    | 
  
  
    Dijak:  
        
          - odstrani    prevlečni in polnilni material
 
          - pri delu    uporablja ustrezna orodja
 
          - je pozoren na    poškodbe ogrodja, okovja in jih evidentira
 
      | 
    Dijak:  
        
          - upošteva pravila    varstva pri delu ter varovanja zdravja in okolja 
 
          - razvija sposobnost za natančno, gospodarno in    varno delo
 
          - prevzema odgovornost za svoje    delo 
 
          - komunicira in rešuje probleme  
 
          - ločuje in zbira odpadne materiale in jih pravilno    shranjuje       
 
      | 
  
Poklicna kompetenca  
    OBU3 –Vzdrževanje ogrodja 
  
    | CILJI   | 
    CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ    | 
  
  
    Dijak:  
        
          - pozna    tehnološke lastnosti in uporabnost materialov za izdelavo ogrodij
 
          - pozna    značilnosti kovinskega, lesenega ali ogrodja iz umetnih snovi ter jih    primerja med seboj
 
          - nariše načrt ogrodja    z upoštevanjem pravil za tehnično risanje 
 
          - izvede    morebitna manjša popravila
 
          - za večja    popravila ogrodja pripravi naročilo za mizarja 
 
      | 
    Dijak:  
        
          - meri elemente
 
          - razume vpliv    oblikovanja in  dimenzioniranja    blazinjenega pohištva na varovanje zdravja
 
          - razvija čut za    estetiko
 
          - s pomočjo    informacijske tehnologije  izdela    preglednico, v kateri primerja lastnosti izdelavnih materialov za ogrodja
 
          - napiše in oblikuje    naročilo
 
      | 
  
Poklicna  kompetenca 
    OBU4 –Oblaganje ogrodja s polnili 
  
    | CILJI   | 
    CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ    | 
  
  
    Dijak:  
        
          - ukroji in    razreže polnilne materiale
 
          - spaja    polnilne materiale
 
          - pritrjuje,    spaja oziroma lepi polnilne materiale na ogrodje
 
      | 
    Dijak:  
        
          - upošteva pravila    varstva pri delu ter varovanja zdravja in okolja 
 
          - razume in upošteva    zahteve za ergonomsko oblikovanje blazinjenega pohištva 
 
          - razvija občutek za dolžnosti in odgovornosti do    delovnega in življenjskega okolja v svoji in v prihodnjih generacijah
 
      | 
  
Poklicna kompetenca  
    OBU5 –  Izdelava prevleke in prevlačenje izdelka 
  
    | CILJI   | 
    CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ    | 
  
  
    Dijak:  
        
          - kroji    prevleko
 
          - razreže    prevlečni material glede na kroj
 
          - sešije    prevleko
 
          - na različne    načine prevlači in pritrjuje preveleko
 
          - upošteva    pravila prevlačenja s tkaninami, pleteninami, vzorčastim, progastim blagom in    plišem
 
          - uporablja ustrezen    način izdelave vogalov in okroglin
 
          - uporablja    različne načine razdeljevanja blazinjene površine
 
          - utemelji    uporabo kedra
 
          - pravilno    pritrjuje z žičniki in sponkami 
 
      | 
    Dijak:  
        
          - komunicira in rešuje probleme 
 
          - razvija čut za estetiko, razmerja, barve
 
          - kontrolira svoje delo
 
          - uporablja pripomočke za merjenje
 
          - racionalno rabi material, orodja, energijo
 
          - uporablja osnovne matematične modele za izračun    delilnega razmerja, ploščin in izkoristka
 
      | 
  
  INTEGRACIJA CILJEV
  Integracija  ciljev ključne kvalifikacije naravoslovje je izpeljana tako, da je oblikovana  nova, dopolnjena in zaključena celota, ki zahteva smiselno nadgrajevanje  in dopolnjevanje ciljev.
Učitelj posameznega  vsebinskega sklopa in učitelj naravoslovja timsko načrtujeta, izvajata in  vrednotita delo in pri tem upoštevata vse cilje, zapisane v obeh katalogih  znanja, ter jih izvajata tako, da se smiselno dopolnjujejo.
  
    Učni sklopi, ki so integrirani v vsebinski sklop  
            OBNAVLJANJE POHIŠTVA Z UMETNIMI POLNILI  | 
  
  
    Ekologija  | 
  
  
    Varovanje naravne    dediščine in okolja  | 
  
  
    Delovanje človeškega    telesa in varovanje zdravja  |