A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
  1.1. Ime izobraževalnega programa: INŠTALATER  STROJNIH INŠTALACIJ    
1.2. Naziv poklicne  izobrazbe:  inštalater/ inštalaterka  strojnih inštalacij
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja  izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom),  da:
  
    - si razvijajo sposobnosti za kritično presojo in  odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in poštenost ter spretnosti  za skupinsko delo v kolektiv, 
- so sposobni matematično reševati tehnične  probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične  statistične prikaze, 
- obvladajo osnove informacijsko komunikacijske  tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe (urejevalnik  teksta in preglednic, programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav,  spremljanje proizvodnje oziroma dela ), 
- spoznajo osnove podjetništva, obvladovanje  stroškov in kalkulacij, 
- obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi  sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo predpise in zakone o varstvu pri  delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod (materialne škode oziroma  telesne in duševne poškodbe delavcev), 
- obvladajo metode in postopke racionalne rabe  energije, materiala in časa ter poznajo postopke reciklaže, 
- obvladajo in razumejo splošne principe (zakone)  v strojništvu, 
- obvladajo in razumejo splošne principe in  delovanje energetskih naprav in napeljav; 
- znajo načrtovati in pripraviti potek dela, ga  nadzorovati in oceniti rezultate dela, 
- znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške  risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s  standardizacijo, 
- poznajo zgradbo, lastnosti       in uporabo gradiv, 
- obvladajo tehnike in       tehnologije, specifične za svoje strokovno področje, 
- znajo       uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in       sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo za uporabo       simbolov, tabel in diagramov s svojega poklicnega področja,
- znajo       uporabiti tehnične predpise in standarde v zvezi s preizkušanjem in       zagonom energetskih naprav in napeljav,
- znajo       izdelati popis, enostavno kalkulacijo del in vso spremljajočo dokumentacijo       na svojem poklicnem področju, 
- znajo       brati delavniške, sestavne in shematične risbe, 
- poznajo       in znajo izbrati, načrtovati, izdelati in kontrolirati strojne dele       oziroma elemente, ki se uporabljajo pri gradnji; 
- uporabljajo       postopke izdelave in montaže elementov in sklopov,
- vzdržujejo       opremo in sisteme inštalacij,
- so       sposobni samostojnega opravljanja dela, strokovnega odločanja, spremljanja       in usvajanja novih znanj na svojem poklicnem področju,
- poznajo       sestavne dele in sklope energetskih napeljav, njihove tehnične rešitve       (izvedbe), funkcijo, gradiva za izdelavo ter principe delovanja, 
- poznajo       osnove podjetništva, organizacijo obratovalnic, letne izkaze poslovanja, 
- poznajo       dolžnosti in pravice izvajalca v odnosu do vseh udeležencev na gradbišču, 
- obvladajo znanje o       merilnih in kontrolnih postopkih, ter uporabi merilnih naprav in orodij, 
- obvladajo znanje o transportu       in transportnih sredstvih ter varnem delovanju transportnih naprav v       delavnici in na delovišču, 
- obvladajo, za svoje       strokovno področje, pravilne postopke za ravnanje, skladiščenje in       odstranjevanje okolju škodljivih oziroma obremenjujočih snovi, 
- spoznajo ukrepe in       postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, 
- osvojijo načela varstva       pri delu in pri praktičnem delu upoštevajo varnostne predpise, si       razvijajo ekološko zavest in upoštevajo racionalno rabo energije, 
- poznajo predpise in zakone,       ki urejajo varstvo pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod in       poškodb pri delu, 
- znajo nuditi laično prvo       pomoč ob nezgodi, 
- vsebine različnih       strokovnih področij povezujejo med seboj (interdisciplinarni pristop), 
- so pri delu samostojni,       vztrajni in ustvarjalni, 
- so se sposobni prilagoditi       delu v skupini, 
- se navajajo na uporabo       različne strokovne literature. 
Dijak bo ob  zaključku izobraževanja:
  
    - strpna, humana, tolerantna in odgovorna  osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in življenja v pluralni  in demokratični družbi, 
- naravnan v vseživljenjsko učenje in  usposabljanje,
- sposoben izdelati kovinsko konstrukcijo v skladu  s tehnično in tehnološko dokumentacijo, izvesti transport delov konstrukcije  ali konstrukcije, izvesti montažo ter konstrukcijo zaščititi proti koroziji,
- svoje delo bo sposoben kontrolirati tako  vizualno kot mersko, v primeru morebitnih poškodb ali popravil pa bo znal  izbrati primerne materiale in tehnologijo za odpravo napak ob upoštevanju  pravil za varno delo in upoštevanju pravil za varovanje okolja,
- nadgradil splošno izobrazbo in razvil ključne  kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje  izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
  
    -  Izobraževanje traja tri leta. 
-  Izobraževalni  program je   ovrednoten s 180 kreditnimi   točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
      V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno  končal:
  
    - osnovnošolsko izobraževanje ali 
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno  izobraževanje  po prejšnjih predpisih. 
 
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
  
    
      | Oznaka | Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli | Ustno | Pisno | Izdelek oz. storitev | Drugo | 
    
      | P1 | Slovenščina | x | x |   |   | 
    
      | P2 | Matematika | x | x |   |   | 
    
      | P3 | Tuji    jezik | x | x |   |   | 
    
      | P4 | Umetnost  |   |   | x |   | 
    
      | P5 | Družboslovje | x |   |   |   | 
    
      | P6 | Naravoslovje | x |   |   |   | 
    
      | P7 | Športna vzgoja |   |   |   | praktične naloge | 
    
      | M1 | Tehniško    komuniciranje v poklicu |   |   | x |   | 
    
      | M2 | Materiali    in obdelave v poklicu |   |   | x |   | 
    
      | M3 | Elementi    konstrukcij |   |   | x |   | 
    
      | M4 | Organizacija    in poslovanje |   |   | x |   | 
    
      | M5 | Strojne    inštalacije |   |   | x |   | 
    
      | M6 | Osnove    energijskih procesov |   |   | x |   | 
    
      | M7 | Plamensko    varjenje, lotanje in lepljenje |   |   | x |   | 
    
      | M8 | Ogrevalni    in hladilni sistemi |   |   | x |   | 
    
      | M9 | Klimatski    in prezračevalni sistemi |   |   | x |   | 
    
      | M10 | Vodovod    in kanalizacija |   |   | x |   | 
    
      | M11 | Plinske    inštalacije |   |   | x |   | 
  
  6.   POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
        6.1. Pogoji za napredovanje
      V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta  pozitivno ocenjeni iz vseh predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega  kurikula šole, opravili vse obveznosti sprejetih vsebin interesnih dejavnosti  in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu  programskega učiteljskega zbora. 
    Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz drugega  v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
  6.2. Pogoji za dokončanje
      Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora  dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami
  
    - splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti: 
  
    - interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
  Zaključni  izpit obsega:
  
    - pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor. 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
   Izobraževalni program ne omogoča pridobitev nacionalnih  poklicnih kvalifikacij.