A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI  PROGRAM 
  Ime izobraževalnega program:MEHATRONIK OPERATER (DV)
  Izobraževalni program je  prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na  narodno mešanem območju. 
    Naziv strokovne izobrazbe: mehatronik  operater/mehatroničarka operaterka  
  2. CILJI  IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA  
  Poleg splošnih ciljev izobraževalni program  omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju dijakom), da:
  
    - razvijajo sposobnosti za kritično presojo in       odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in poštenost ter       spretnosti za skupinsko delo v kolektivu, 
- so sposobni matematično reševati tehnične probleme s       svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične       statistične prikaze, 
- obvladajo osnove informacijsko komunikacijske       tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe       (programe za tehnično risanje in oblikovanje, urejevalnik teksta in       preglednic, programe za krmiljenje strojev, diagnostičnih naprav,       spremljanje proizvodnje oziroma dela ipd.), 
- spoznajo obvladovanje stroškov in kalkulacij, 
- upoštevajo pravila in predpise o varnosti in zdravju       pri delu ter varovanju okolja (proizvodnja, uporaba, vzdrževanje ali       odstranjevanje strojev, naprav in njihovih sklopov, izdelkov ipd.), 
- se usposobijo za pravilno ravnanje s stroji in       napravami, poznajo skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih snovi       in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, 
- obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi       sredstvi in opremo za osebno varstvo, 
- obvladajo principe racionalne rabe energije,       materiala in časa, 
- spoznajo lastnosti in uporabo kovinskih in       nekovinskih gradiv, 
- pridobijo znanje o notranjem transportu in       transportnih sredstvih, 
- obvladajo in razumejo osnovne zakonitosti v       strojništvu in elektrotehniki, 
- pridobijo temeljna znanja iz mehanike, pnevmatike,       hidravlike, elektrotehnike in elektronike, 
- znajo organizirati lastno delo in izvajati       samokontrolo, 
- znajo uporabiti osnovna znanja tehniškega       dokumentiranja za komuniciranje in pripravo predlogov sprememb oziroma       izboljšav, 
- sodelujejo pri presoji o obrabljenosti in uporabnosti       posameznih delov, 
- pridobijo znanje o merilnih in kontrolnih postopkih       ter uporabi merilnih in kontrolnih naprav, orodij in strojev, 
- obvladajo različne postopke ročne, toplotne in       strojne obdelave kovin in nekovin, 
- spoznajo sestavne dele, sklope, naprave in sisteme       proizvodnih procesov, 
- obvladajo diagnosticiranje, nastavljanje in osnovno       vzdrževanje sestavnih delov, sklopov, naprav in sistemov v proizvodnih       procesih, 
- spoznavajo pomen in cilje organizacijske kulture, 
- razumejo in uporabljajo strokovno terminologijo, 
- spoznavajo pomen in cilje celovitega vzdrževanja in       sistema kakovosti. 
Dijak bo ob zaključku  izobraževanja: 
  
    - odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v       demokratični družbi, 
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter       sodelovanje pri projektnem delu, 
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture       na delovnem mestu in v delovnem okolju, 
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju       aktivnosti v delovnem procesu, 
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje (VŽU), 
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih       situacijah, 
- razširil splošno izobrazbo in razvil ključne       kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje       izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij. 
Program, prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in  madžarskem jeziku na narodno mešanem območju, dodatno omogoča dijakom, da: 
  
    - razvijajo       sporazumevalno možnost v slovenskem in madžarskem jeziku, 
- razvijajo       vedenja o naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in       madžarske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda, 
- razvijajo       zavest o državni pripadnosti, 
- razvijajo       zavest o narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo, 
- se       vzgajajo za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki       slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti, 
- se       seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in       ustanovami teh skupnosti.
3. TRAJANJE  IZOBRAŽEVANJA 
  Izobraževanje traja tri leta.
Izobraževalni program je  ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
  4. VPISNI POGOJI 
  V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno  končal:
  
    - osnovnošolsko       izobraževanje ali 
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih  predpisih. 
5. OBVEZNI  NAČINI  OCENJEVANJA ZNANJA 
  
    
      | Oznaka | Programske enote | Ustno |  Pisno | Izdelek oz. storitev | Drugo | 
    
      | P1 | Slovenščina | x | x |   |   | 
    
      | P2  | Madžarščina I, II | x | x |   |   | 
    
      | P3 | Matematika | x | x |   |   | 
    
      | P4 | Tuji jezik | x | x |   |   | 
    
      | P5 | Umetnost |   |   | x |   | 
    
      | P6 | Družboslovje | x |   |   |   | 
    
      | P7 | Naravoslovje | x |   |   |   | 
    
      | P8 | Športna vzgoja |   |   |   | Praktične naloge | 
    
      | M1 | Uporabna    informacijsko komunikacijska tehnologija |   |   | x |   | 
    
      | M2 | Poslovanje in    organizacija |   |   | x |   | 
    
      | M3 | Tehniško    komuniciranje |   |   | x |   | 
    
      | M4 | Materiali |   |   | x |   | 
    
      | M5 | Proizvodni procesi |   |   | x |   | 
    
      | M6 | Mehatronika |   |   | x |   | 
    
      | M7 | Priklopi električnih motorjev  |   |   | x |   | 
    
      | M8 | Elektronski sklopi |   |   | x |   | 
  
  6. POGOJI  ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA 
  6.1. Pogoji za napredovanje 
  V višji letnik lahko napredujejo  dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh  splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega  kurikula šole, so opravili vse interesne dejavnosti in vse obveznosti  praktičnega usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu programskega  učiteljskega zbora.
    Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega  preizkusa.  
  6.2. Pogoji za dokončanje 
  Za dokončanje izobraževanja in  pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
  
    - splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti: 
    interesne dejavnosti,
  
    - obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
  
    - pisni in ustni izpit iz slovenščine ali  madžarščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor. 
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE IN MODULI
  Izobraževalni program ne omogoča pridobitve  nacionalnih poklicnih kvalifikacij.