A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
  Ime izobraževalnega programa: OBLIKOVALEC  KOVIN-ORODJAR (IS)
  Izobraževalni program z  italijanskim učnim jezikom je prilagojen za izvajanje na narodno mešanem  območju. 
    Naziv poklicne izobrazbe: oblikovalec kovin-orodjar/oblikovalka  kovin-orodjarka
  2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg splošnih ciljev vzgoje in  izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v  nadaljevanju: dijakom), da:
  
    - razvijajo sposobnosti za kritično presojo in       odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in poštenost ter       spretnosti za skupinsko delo v kolektiv, 
- so sposobni matematično reševati tehnične probleme s       svojega strokovnega področja       ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze, 
- obvladajo osnove informacijsko komunikacijske       tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe       (urejevalnik teksta in preglednic, programi za vodenje strojev,       diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela), 
- spoznajo osnove podjetništva, obvladovanje stroškov       in kalkulacij, 
- obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi       sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo predpise in zakone o       varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod (materialne       škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev), 
- obvladajo metode in postopke racionalne rabe       energije, materiala in časa ter poznajo postopke reciklaže, 
- obvladajo in razumejo splošne principe (zakone) v       strojništvu, 
- znajo načrtovati in pripraviti potek dela, ga       nadzorovati in oceniti rezultate dela, 
- znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške       risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s       standardizacijo, 
- obvladajo različne postopke ročne in strojne obdelave       odrezovanja, preoblikovanja in       spajanja kovin in nekovin, 
- poznajo zgradbo, lastnosti in uporabo gradiv, 
- obvladajo tehnike in tehnologije, specifične za svoje       strokovno področje, 
- obvladajo znanje o merilnih in kontrolnih postopkih,       ter uporabi merilnih naprav in orodij, 
- za svoje strokovno področje       obvladajo pravilne postopke za ravnanje, skladiščenje in odstranjevanje       okolju škodljivih oziroma obremenjujočih snovi, 
- spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih       vplivov na okolje, 
- osvojijo načela varstva pri delu in pri praktičnem       delu upoštevajo varnostne predpise, razvijajo ekološko zavest in       upoštevajo racionalno rabo energije, 
- poznajo predpise in zakone, ki urejajo varstvo pri       delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod in poškodb pri delu, 
- znajo nuditi laično prvo pomoč ob nezgodi, 
- vsebine različnih strokovnih področij       povezujejo med seboj (interdisciplinarni pristop), 
- so pri delu samostojni, vztrajni in ustvarjalni, 
- so se sposobni prilagoditi delu v skupini, 
- se navajajo na uporabo različne strokovne literature. 
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
  
    - strpna, humana, tolerantna in odgovorna osebnost, ki       bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in življenja v pluralni in       demokratični družbi, 
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- sposoben izdelati kovinsko konstrukcijo v skladu s tehnično       in tehnološko dokumentacijo, izvesti transport delov konstrukcije ali       konstrukcije, izvesti montažo ter konstrukcijo zaščititi proti koroziji,
- svoje delo bo sposoben kontrolirati tako vizualno kot       mersko, v primeru morebitnih poškodb ali popravil pa bo znal izbrati       primerne materiale in tehnologijo za odpravo napak ob upoštevanju pravil       za varno delo in upoštevanju pravil za varovanje okolja,
- nadgradil splošno izobrazbo in razvil ključne       kompetence za uspešno sodelovanje v družbi,       osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi       standardi ključnih kvalifikacij.
Program, prilagojen za izvajanje  na narodno mešanem območju, dodatno omogoča dijakom, da:
  
    - razvijajo sporazumevalno možnost v italijanskem in       slovenskem jeziku, 
- razvijajo vedenja o naravni in kulturnozgodovinski       dediščini slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti ter njenega       matičnega naroda, 
- razvijajo zavest o državni       pripadnosti, 
- razvijajo zavest o narodni identiteti ter razvijajo       lastno kulturno tradicijo, 
- se vzgajajo za spoštovanje in razumevanje narodne in       kulturne drugačnosti ter za       sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki italijanske       narodne skupnosti, 
- se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v       sosednjih državah ter       vzpostavljajo vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
  Izobraževanje traja trileta.
    Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
  V izobraževalni program se lahko  vpiše, kdor je uspešno končal:
  
    - osnovnošolsko izobraževanje ali 
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno       izobraževanje po prejšnjih predpisih. 
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
  
    
      | Oznaka | Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli | Ustno | Pisno | Izdelek oz.    storitev | Drugo | 
    
      | P1 | Italijanščina | x | x |   |   | 
    
      | P2 | Slovenščina | x | x |   |   | 
    
      | P3 | Matematika | x | x |   |   | 
    
      | P4 | Tuji jezik | x | x |   |   | 
    
      | P5 | Umetnost  |   |   | x |   | 
    
      | P6 | Družboslovje | x |   |   |   | 
    
      | P7 | Naravoslovje | x |   |   |   | 
    
      | P8 | Športna vzgoja |   |   |   | praktične naloge | 
    
      | M1 | Uporabna    informacijsko komunikacijska tehnologija |   |   | x |   | 
    
      | M2 | Poslovanje    in organizacija |   |   | x |   | 
    
      | M3 | Tehniško    komuniciranje |   |   | x |   | 
    
      | M4 | Materiali |   |   | x |   | 
    
      | M5 | Elementi konstrukcij |   |   | x |   | 
    
      | M6 | Osnove oblikovanja materialov |   |   | x |   | 
    
      | M7 | Programiranje in avtomatizacija  |   |   | x |   | 
    
      | M8 | Posebne obdelave |   |   | x |   | 
    
      | M9 | Orodja in priprave za množično proizvodnjo |   |   | x |   | 
    
      | M10 | Sestavljanje in preizkušanje orodij |   |   | x |   | 
  
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
  6.1. Pogoji za napredovanje
  V višji letnik lahko napredujejo  dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh predmetov in  modulov letnika izvedbenega kurikula šole, so opravili vse obveznosti sprejetih  vsebin interesnih dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z  delom oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora. 
Za dijake z individualnimi učnimi  pogodbami je za napredovanje iz drugega  v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2. Pogoji za dokončanje 
  Za dokončanje izobraževanja in  pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami: 
  
    - splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti: 
  
    - interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
  
    - pisni in ustni izpit iz italijanščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor. 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
  Izobraževalni program ne omogoča  pridobitve nacionalnih poklicnih kvalifikacij.