Izobraževalni program: PLOVBNI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
VARSTVO PRI DELU IN REŠEVANJE NA MORJU
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   2.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   3.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   4.  | 
  
   35  | 
  
   35**  | 
  
   35  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   35  | 
  
   
  | 
  
   35  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Predmet varstvo pri delu in reševanje na morju daje dijakom strokovnoteoretična znanja; ustrezne vaje v podporo teoretičnim vsebinam se izvedejo v okviru praktičnega pouka.
Pri predmetu dijaki:
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   Dijak  | 
  |||
| 
   Osnove zakonodaje varstva pri delu  | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za lastno varnost in varnost drugih.  | 
  |
| 
   Mednarodne organizacije, ki se ukvarjajo z varstvom pomorščakov  | 
  
   | 
  
   Isto  | 
  |
| 
   Osnove socialne in zdravstvene varnosti na ladji  | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za skrbnost, pazljivost ter redoljubnost.  | 
  |
| 
   Osebna in skupinska sredstva varstva pri delu  | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za osebno odgovornost ter pazljivost in skrbnost.  | 
  |
| 
   Tehnična varnost na ladji  | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za osebno odgovornost ter pazljivost in zanesljivost.  | 
  |
| 
   Požar, možnost nastanka požarov, vaje, razporeditev posadke, gašenje požarov na ladji  | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za pravilno ukrepanje in zbranost v primeru požara.  | 
  
   Vsak dijak je razporejen po razporedu posadke na določeno delovno mesto in ima določene naloge v primeru požara, ljudi v morju in zapuščanja ladje.  | 
 
| 
   Vdor vode  | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za pravilno ukrepanje v primeru prodora vode.  | 
  
   Isto  | 
 
| 
   "Človek v morju"  | 
  
   | 
  
   Osveščanje za pomoč človeku v nevarnosti.  | 
  
   Isto  | 
 
| 
   Zapuščanje ladje, vzdrževanje in uporaba opreme za reševanje  | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta odgovornosti, strokovnosti in zanesljivosti v zvezi z opremo za reševanje in vajami s to opremo.  | 
  
   Isto  | 
 
| 
   Preživetje na morju in rešitev  | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za pravilno ukrepanje, solidarnost, varčnost, vztrajnost, močno voljo in željo po preživetju.  | 
  
   Isto  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Predmet je povezan predvsem s strokovnoteoretičnimi predmeti pomorstvo, ladijsko zdravstvo, tehnika pomorske službe ter meteorologija in oceanografija.
Konkretno:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Tehnika pomorske službe  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ladijsko zdravstvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Pomorstvo Meteorologija in oceanografija  | 
  
   |