SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI  PROGRAM 
Ime izobraževalnega programa: TEHNIK OBLIKOVANJA
Naziv strokovne izobrazbe: tehnik oblikovanja/tehnica oblikovanja
 2. CILJI  IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
 Poleg splošnih ciljev  izobraževalni program omogoča dijakom, da:
  - razvijajo sposobnosti in spretnosti za kakovostno strokovno delo ter se  pripravijo za poklicno kariero,
 
  - pridobijo sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na  svojem delovnem področju,
 
  - spoznajo klasične in sodobne postopke, materiale in orodja v procesu  izdelave predmetov ter možnosti njihove uporabe,
 
  - pridobijo znanja za izdelavo kvalitetnih predstavitev svojih rešitev,
 
  - oblikujejo pozitiven odnos do varovanja okolja in zdravja ljudi,
 
  - spoznajo osnovne pojme o poslovanju in trženju,
 
  - razvijajo sposobnosti in spretnosti za: organiziranje ekonomičnega  poslovanja, vodenje skupine, uspešno komuniciranje, reševanje problemov in  motiviranje sodelavcev,
 
  - se usposobijo za delo v strokovnih timih in odgovornosti do lastne  vloge,
 
  - pridobijo sposobnosti kritične presoje, kreativne ustvarjalnosti in  usposobljenosti v rabi strokovnih znanj in veščin,
 
  - spoznajo in vrednotijo razmerja med lastnimi oblikotvornimi cilji,  oblikotvornimi potrebami ter danostmi družbeno-tehnološkega okolja,
 
  - uveljavijo pozitiven odnos do varovanja kulturne, tehnične in naravne  dediščine,
 
  - razvijajo sistem vrednot in kulturo dela v različnih socialnih in  delovnih okoljih,
 
  - strokovna usposobljenost dijaku omogoča dostop do zahtevnejših  naročnikov znanja in dela,
 
  - sistematično dopolnijo in razširijo znanje iz vseh  splošnoizobraževalnih predmetov, značilnih za srednješolske programe,
 
  - osvojijo strokovno-teoretično in praktično znanje, ki je pomembno za  kakovostno izvedbo kompleksnih delovnih nalog in samostojno poklicno delo,
 
  - obvladujejo temeljno strokovno terminologijo, znajo uporabljati  različne strokovne vire in informacijske tehnologije,
 
  - razvijejo čut za opazovanje, estetiko, kreativno mišljenje, ročne  spretnosti in prostorsko predstavo,
 
  - razvijajo smisel za natančnost, doslednost in pravočasnost,
 
  - spoznajo vse faze od načrtovanja do realizacije izdelka ali kolekcije,
 
  - razvijajo podjetniško miselnost in sposobnost za skupinsko delo,
 
  - razvijajo sposobnosti in spretnosti za: organiziranje ekonomičnega  poslovanja, vodenje skupine, uspešno komuniciranje, reševanje problemov in  motiviranje sodelavcev.
 
V izbirnih strokovnih modulih  za grafično oblikovanje (M4, M5) pa tudi:
  - pridobijo temeljna kompetenčna znanja in spretnosti v oblikovanju  vizualnih sporočil za različne medije oziroma aplikacije,
 
  - usposobijo se v oblikovanju oblikovalskih vizij, strategij,  načrtovanja, promocij in organizacij oblikovalsko izvedbenih procesov,
 
  - oblikujejo vizualna sporočila v materialu in za tiskane ter elektronske  medije in oblikujejo izdelke maloserijske proizvodnje in umetnostne obrti,
 
  - opredelijo vizualne rešitve za različne postavitve in predstavitve za  prostore: galerijske, sejemske, razstavne, muzejske…
 
V izbirnih strokovnih modulih  za oblikovanje uporabnih predmetov (M6, M7) pa tudi:
  - spoznajo ključne faze, ki vodijo k nastanku uporabnega predmeta,
 
  - spoznajo ročne in strojne postopke za obdelavo različnih materialov,
 
  - pridobijo znanja za uporabo najsodobnejših orodij za računalniško  podprto oblikovanje in računalniško krmiljene obdelovalne stroje (CAD – CAM –  CNC),
 
  - spoznajo avtomatske tridimenzionalne (3D) kopirne naprave,
 
  - si razvijejo čut za prepoznavanje problemov v povezavi z uporabnimi  predmeti,
 
  - spoznajo možnosti umeščanja uporabnih predmetov v širši prostor,
 
  - spoznajo metode meritev 3D izdelkov in metode arhiviranja projektne  dokumentacije.
 
V izbirnih strokovnih modulih  za modno oblikovanje (M8, M9) pa tudi:
  - spoznajo klasične in sodobne metode vzorčenja,
 
  - seznanijo se z oblikovanjem kolekcij tekstilij, oblačil in modnih  dodatkov za različne ciljne skupine, individualne potrebe in potrebe industrije,
 
  - spoznajo načine trženja ideje in prodor izdelkov ali kolekcij na  tržišče,
 
  - se usposobijo za hitro prilagajanje razmeram na tržišču,
 
  - spoznajo način usklajevanja trendov, ki jih prinaša moda z upoštevanjem  tržnih podatkov o trgu za katerega se kolekcija izdeluje.
 
Dijak bo ob zaključku  izobraževanja:
  - odgovoren,  strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi, 
 
  - usposobljen za  sodelovanje pri projektnem delu, 
 
  - imel temelje za  razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in okolju,
 
  - naravnan v  vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
 
  - usposobljen za  uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
 
  - razvil ključne  kompetence za uspešno osebnostno rast in delo na poklicnem področju.
 
 3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
Izobraževanje  traja štiri leta.
Izobraževalni program je ovrednoten z 240  kreditnimi  točkami (KT).
 4. VPISNI  POGOJI 
V  izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
  - osnovnošolsko  izobraževanje ali 
 
  - nižje poklicno  izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
 
Posebni  pogoji za vpis
  Za vpis v  izobraževalni program je potreben uspešno opravljen preizkus likovne  nadarjenosti.
  Preizkus je  sestavljen iz naslednjih področij:
  - risanje po  modelu,
 
  - preizkus likovne  ustvarjalnosti,
 
  - ploskovno-barvni  preizkus,
 
  - konstrukcijsko-prostorski  preizkus.
 
 5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA 
 
  
    Oznaka  | 
    Splošnoizobraževalni predmeti  
      in strokovni moduli  | 
    Ustno  | 
    Pisno  | 
    Izdelek oz. storitev  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P2  | 
    Tuji    jezik  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P3  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P4  | 
    Zgodovina  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P5  | 
    Geografija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P6  | 
    Sociologija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P7  | 
    Fizika  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P8  | 
    Kemija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P9  | 
    Biologija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P10  | 
    Športna vzgoja  | 
       | 
       | 
       | 
    Praktične naloge  | 
  
  
    M 1   | 
    Umetnostna    zgodovina  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    M 2   | 
    Risanje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M 3   | 
    Podjetništvo    in trženje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    M 4   | 
    Likovna    teorija  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M 5   | 
    Grafično    oblikovanje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M 6   | 
    Predstavitvene    tehnike  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M 7   | 
    Oblikovanje    uporabnih predmetov  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M 8   | 
    Konstrukcija    in modeliranje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M 9   | 
    Modno    oblikovanje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1  Pogoji za  napredovanje
V  višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno  ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika  izvedbenega kurikula šole, so opravili vse interesne dejavnosti in vse  obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
6.2 Pogoji za  dokončanje 
Za  dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak pridobiti pozitivne  ocene pri:
  - splošnoizobraževalnih       predmetih,
 
  - obveznih strokovnih       modulih,
 
  - izbirnih strokovnih       modulih,
 
  - odprtem delu       kurikula.
 
Poleg  tega mora opraviti:
  - interesne       dejavnosti,
 
  - obveznosti pri       praktičnem usposabljanju z delom,
 
  - poklicno maturo.
 
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
  - pisni in ustni izpit iz slovenščine,
 
  - pisni in ustni izpit iz umetnostne zgodovine.
 
Izbirni del:
  - pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali       matematike,
 
  - izdelek in zagovor.
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
Izobraževalni  program ne omogoča pridobitve nacionalnih poklicnih kvalifikacij.