SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE 
 Izobraževalni program:TAPETNIK
  KATALOG ZNANJA
 Ime vsebinskega sklopa
OSNOVE LESARSTVA
Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 88. seji 16.12.2005 
 Usmerjevalni cilji
Dijak bo zmožen:
  - razvijati sposobnost za samostojno opazovanje,       primerjanje in razločevanje;
- uporabljati merske in kakovostne standarde za       žagan les;
- razvijati prostorsko predstavo;
- brati načrte enostavnih izdelkov;
- upoštevati pravila za varno delo in varovanje       okolja.
Poklicne kompetence 
  
  
    | OZNAKA   | VSEBINSKI SKLOP: OSNOVE LESARSTVA   | RAVEN PRIDOBIVANJA    KOMPETENCE  | 
  
    | OSNOVNA RAVEN   | RUTINSKA RAVEN   | NAPREDNA RAVEN   | 
  
    | Poklicne kompetence   |   | 
  
    | LES1  | Prepoznavanje domačih lesnih vrst, prepoznavanje tvoriv, poznavanje    lastnosti lesa. |   | RUTINSKA RAVEN   |   | 
  
    | LES2  | Merjenje žagarskih proizvodov, razvrščanje v kakovostne razrede,    merjenje vlage v lesu, priprava žagarskih proizvodov za sušenje, spremljanje    parametrov pri tehničnem sušenju lesa. | OSNOVNA RAVEN   |   |   | 
  
    | LES3  | Varno delo v mizarski delavnici |   |   | NAPREDNA RAVEN   | 
  
    | LES4  | Varovanje zdravja in okolja |   | RUTINSKA RAVEN   |   | 
  
    | LES5  | Skiciranje enostavnih mizarskih izdelkov oziroma njihovih detajlov,    opremljanje načrtov z osnovnimi podatki. |   | RUTINSKA RAVEN   |   | 
  Operativni cilji
  Poklicna kompetenca  
  LES1 – Prepoznavanje domačih  lesnih vrst, prepoznavanje tvoriv, poznavanje lastnosti lesa.
  
    
      | CILJI   | CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ   | 
    
      | Dijak je zmožen:  
             opiše    makroskopsko zgradbo lesa loči osnovne    prereze lesa našteje in    opiše anatomske elemente iglavcev in listavcev našteje    kemične sestavine lesa pozna    estetske, fizikalne, mehanske in fizikalno-kemične lastnosti lesa razloži    vpliv zgradbe lesa na lastnosti lesa prepozna    najvažnejše domače vrste lesa opredeli    uporabnost domačih vrst lesa našteje in    razvrsti napake lesa opiše napake    lesa in opredeli njihov vpliv na uporabnost lesa prepozna in    imenuje lesne plošče | Dijak:  
            spoznava fizikalne in kemijske lastnosti izbranih  snovi in njihovo spreminjanjespoznava snovi in uporabo teh snovispozna pomen gozda in njegove funkcijerazume osnovne procese kroženja snovi v naravirazvija sposobnost za preučevanje, opazovanje in  opisovanje pojavovrazvija sposobnost za primerjanje in razločevanje  materialovspoznava pomen eksperimenta (opazuje, izvaja  preproste poskuse, analizira rezultate in oblikuje sintezo)razvija sposobnost za posploševanje in uporabo  pridobljenih spoznanjuporablja ustna in pisna navodila in virerazvija zmožnost logičnega mišljenja, sklepanja in  vrednotenjaizdela priročen dvojezični slovar strokovnih  izrazov | 
  
  LES2 – Merjenje  žagarskih proizvodov, razvrščanje v kakovostne razrede, merjenje vlage v lesu,  priprava žagarskih proizvodov za sušenje, spremljanje parametrov pri tehničnem  sušenju lesa.
  
    
      | CILJI   | CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ   | 
    
      | Dijak je zmožen:  
             izmeri    dolžino, širino in debelino žaganic izračuna    kubaturo žaganic razvrsti    žaganice po teksturi in obdelanih robovih  razvrsti    žaganice po kvaliteti v kakovostne razrede pojasni    povezavo med higroskopnostjo in delovanjem lesa pojasni    namen sušenja lesa opredeli    osnovno razliko med sušenjem na prostem, predsušenjem in tehničnim sušenjem    lesa izmeri    vlažnost lesa z vlagomerom zloži    žaganice v skladovnico  našteje vplive,    ki določajo trajanje naravnega sušenja lesa našteje in    opiše vrste sušilnic opredeli    uporabnost sušilnic glede na vrsto lesa in zahteve sušenja opiše napake    lesa pri sušenju | Dijak: 
            razume  in uporablja osnovne matematične pojmeuporablja  matematična orodja zbira,  organizira in analizira podatke ter jih prikaže v tabelipozna  količine in merske enotemeri  različne količine, pozna njihove merske enote in enote pretvarjaračuna  z decimalnimi številiizračuna  prostornino geometrijskega telesauporablja  procentni računuporablja  merilne pripomočkerazvija  sposobnost za preučevanje, opazovanje in opisovanje pojavovtvori  ustrezna, razumljiva in jezikovno pravilna ustna in pisna besedilapojasni razliko med absolutno in relativno zračno  vlažnostjo | 
  
  LES3 –Varno delo v mizarski  delavnici
  
    
      | CILJI   | CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ   | 
    
      | Dijak je zmožen:  
             uporablja    osebno varovalno opremo pozna    predpise o varstvu pri delu upošteva    pravila za varno delo   | Dijak:  
            razvija in razširja znanje o varnosti in ohranjanju  zdravja pri delurazvija sposobnost načrtovanja in odnosa do delarazvija in razširja sposobnost medsebojnega  sodelovanja | 
  
  LES4 –Varovanje zdravja in okolja
  
    
      | CILJI   | CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ   | 
    
      | Dijak je    zmožen:  
             loči in    sortira odpadke  pozna    predpise o varstvu pred požari ter varovanju okolja upošteva    osnovna načela varnosti in zdravja pri delu razume    medsebojno povezanost zdravja, okolja in kvalitete življebnja   | Dijak:  
            varuje in krepi svoje zdravjese zaveda pomena osebne higiene in higiene okolja  za ohranjanje zdravjarazvija sposobnost za razumevanje in zaznavanje  ekoloških problemovrazvija odgovoren odnos do okolja in narave    | 
  
  LES 5 – Skiciranje enostavnih mizarskih izdelkov oziroma njihovih detajlov,  opremljanje načrtov z osnovnimi podatki.
  
    
      | CILJI   | CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ   | 
    
      | Dijak je zmožen:  
             riše v    skladu s pravili tehničnega risanja spozna    osnove pravokotnega projiciranja skicira    enostavne izdelke iz lesa nariše    sestavne načrte, kosovnice, prereze in detajle enostavnih lesenih izdelkov  napiše    tehnični opis izdelka | Dijak:  
            uporablja pravokotni koordinatni sistem v ravninispozna osnovne elemente projekcije (naris, tloris,  stranski ris)načrtuje postavitev v prostorupozna in uporablja osnovne geometrijske pojmeopisuje in skicira geometrijska telesapokaže osnove poznavanja sorazmerijse zaveda pomena izražanja osnovnih zamisli v skicinapiše  ustrezno, razumljivo in jezikovno pravilno besedilo uporablja strokovno terminologijo    | 
  
  INTEGRACIJA CILJEV
  Integracija  ciljev ključne kvalifikacije naravoslovje je izpeljana tako, da je oblikovana  nova, dopolnjena in zaključena celota, ki zahteva smiselno nadgrajevanje  in dopolnjevanje ciljev.
  Učitelj posameznega  vsebinskega sklopa in učitelj naravoslovja timsko načrtujeta, izvajata in  vrednotita delo in pri tem upoštevata vse cilje, zapisane v obeh katalogih  znanja ter jih izvajata tako, da se smiselno dopolnjujejo.
  
    
      | Učni sklopi, ki so integrirani v vsebinski sklop Osnove lesarstva | 
    
      | Celice, tkiva, organi | 
    
      | Snov | 
    
      | Raztopine | 
    
      | Polimeri | 
    
      | Energijske pretvorbe | 
    
      | Ekologija | 
    
      | Merjenje in merski    sistem | 
    
      | Temperatura, termometer | 
    
      | Vlažnost zraka | 
    
      | Kapljevine in plini | 
    
      | Zračni tlak |