SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE 
 Izobraževalni program: TAPETNIK
  KATALOG ZNANJA
 Ime vsebinskega sklopa
PREVLEČNI MATERIALI 
Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 88. seji 16.12.2005 
 Usmerjevalni cilji:
Dijak bo zmožen:
  - izbrati ustrezen prevlečni material za izdelek,       upoštevajoč lastnosti in funkcijo izdelka;
- skrojiti in razrezati material glede na estetske       zahteve ter ga sešiti;
- izdelati skico enostavnega izdelka;
- razvijati sposobnost za samostojno opazovanje,       primerjanje in razločevanje;
- uporabljati merske in kakovostne standarde za       izdelavne materiale v tapetništvu;
- razvijati prostorsko predstavo;
- upoštevati pravila za varno delo in varovanje       okolja.
Poklicne kompetence 
  
  
    | OZNAKA   | VSEBINSKI SKLOP: PREVLEČNI MATERIALI  | RAVEN PRIDOBIVANJA KOMPETENCE   | 
  
    | Poklicne kompetence   |   |   |   | 
  
    | PRE1  | Izbiranje prevlečnih materialov glede na namen uporabe |   |   | NAPREDNA RAVEN | 
  
    | PRE2 | Krojenje prevlečnih materialov |   |   | NAPREDNA RAVEN  | 
  
    | PRE3 | Razrez prevlečnih materialov |   |   | NAPREDNA RAVEN | 
  
    | PRE4 | Šivanje prevlečnih materialov |   | RUTINSKA RAVEN |   | 
  
    | PRE5 | Izdelava enostavnega izdelka |   | RUTINSKA    RAVEN  |   | 
  Operativni cilji 
  Poklicna kompetenca  
    PRE 1–Izbiranje prevlečnih materialov glede na namen  uporabe 
  
    | CILJI | CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ   | 
  
    | Dijak:  
          prepozna različne    vrste prevlečnih materialovopiše    značilnosti naravnih in umetnih vlakenloči vlakna    po videzu, lastnostih in namenu uporabe navede    postopke pridobivanja vlaken, niti in prejdefinira    finost vlakenpozna    pomembnejše oznake naravnih in umetnih vlakenloči tkanine,    pletenine in netkane tekstilije glede na način izdelave in lastnostiopiše tri    najpogostejše vezave tkanin, loči hrbet in lice tkaninopiše in    pravilno uporabi plišaste tkanineopiše in    pravilno uporabi umetno usnjepozna vrste    obdelave tkanin pozna    postopke pravilnega vzdrževanja tkanin | Dijak:  
          pozna fizikalne, kemijske in mehanske lastnosti naravnih    in umetnih vlakenpozna in uporablja osnovne poizkuse pri določitvi    vrste vlakenskrbi za okoljerazume tehnične    podatke ter navodila za uporabo in vzdrževanje v maternem in angleškem /    nemškem jezikupozna simbole za    označevanje materialov, način uporabe in vzdrževanje tekstilijspozna povezanost med črpanjem    naravnih virov, onesnaževanjem okolja in načinom življenjaopazuje svojo okolico    in analizira uporabo različnih vrst vlaken ter tkanin v preteklosti in danes pridobiva temeljno znanje, spretnosti in navade za    učinkovito in uspešno uporabo sodobne računalniške in informacijske    tehnologije  | 
Poklicna kompetenca  
    PRE2 – Krojenje  prevlečnih materialov 
  
    | CILJI | CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ   | 
  
    | Dijak:  
          kroji    prevlečne materialeizdela    šablonoupošteva    pravila in posebnosti pri krojenju prevlečnih materialov  upošteva    nadmero pri krojenjuopiše    značilnosti zarisovanja krojnih oblikpravilno    označuje kroje izračuna    izkoristek materiala pri krojenju | Dijak:  
          poišče    informacije z uporabo različnih virov (npr.tiskanih, elektronskih, …) izmeri dimenzije sestavnih    delov izdelkaracionalno rabi materialskrbi za okoljepridobiva temeljno    znanje, spretnosti in navade za učinkovito in uspešno uporabo sodobne    računalniške in informacijske tehnologije računa z decimalnimi    števili zbere podatke in jih pregledno    predstavi računa ploščino    geometrijskih likovuporablja procentni    račun sodeluje v skupini  | 
Poklicna kompetenca  
    PRE3 –Razrez prevlečnih materialov 
  
    | CILJI | CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ   | 
  
    | Dijak:  
          razreže prevlečne    materialedefinira    princip rezanja in striženjaopiše vlogo    orodij za razrezpravilno    uporablja rezilna orodja, stroje in     strojčke pravilno    izbere tehniko dela (krojenje posamično, naložek, izbira orodja, strojev)  | Dijak:  
          razlikuje posamezne vrste jekel,    pozna lastnosti in uporabo opiše odrezovalne lastnosti jekel, karbidnih trdin in drugih    materialov za rezilna orodja prepozna oznake materialovprepozna otopitev po videzu in po različnih posledicah in našteje    vzroke za otopitev meri    z metromupošteva    navodila za varnost pri delu z ročnim električnim orodjem razvija spoštovanje varnosti in zdravja pri delu    sodelavcev in drugih ljudirazvija občutek za dolžnosti in odgovornosti do    delovnega in življenjskega okolja sortira in zbira odpadke | 
Poklicna kompetenca  
    PRE4 – Šivanje prevlečnih materialov 
  
    | CILJI | CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ   | 
  
    | Dijak:  
          šiva in spaja    osnovne tapetniške materialeizbere    ustrezno iglo in sukanec (vrsto, debelino, barvo in tip) glede na material,    ki ga šivapozna in    uporablja ročne šivepravilno    uporablja šivalni strojnašteje dela,    ki sodijo v pripravo na šivanjepoimenuje napake    pri strojnem šivanju, določi vzroke zanje ter jih odpravi  | Dijak:  
          komunicira in rešuje probleme ugotovi fizikalne    lastnosti glede na sestavo materialov in način izdelave razvija spretnosti za varovanje zdravja pri    praktičnemu izobraževanju v šolski delavnici in neposrednem delovnem procesu    ter v drugih okoliščinahrazvija odgovornost do ohranjanja lastnega    zdravja  | 
Poklicna  kompetenca 
    PRE5 –Izdelava  enostavnega izdelka 
  
    | CILJI | CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ   | 
  
    | Dijak:  
          skicira izdelek izbere materiale ukroji prevlečni material sešije prevlečni material opiše izdelek  | Dijak:  
          sprejema naloge in jih    odgovorno opravi pravilno uporablja    različne materiale glede na strukturo komunicira in rešuje    probleme razume vpliv natančnosti na kakovost izdelka | 
INTEGRACIJA CILJEV
Integracija  ciljev ključne kvalifikacije naravoslovje je izpeljana tako, da je oblikovana  nova, dopolnjena in zaključena celota, ki zahteva smiselno nadgrajevanje  in dopolnjevanje ciljev.
Učitelj posameznega  vsebinskega sklopa in učitelj naravoslovja timsko načrtujeta, izvajata in  vrednotita delo in pri tem upoštevata vse cilje, zapisane v obeh katalogih  znanja, ter jih izvajata tako, da se smiselno dopolnjujejo.
  
    | Učni sklopi, ki so integrirani v vsebinski sklop PREVLEČNI MATERIALI
 | 
  
    | Snov | 
  
    | Kovine | 
  
    | Energijske pretvorbe | 
  
    | Ekologija |