TAPETNIK
Podlaga za pripravo izobraževalnega programa
 Izobraževalni program srednjega poklicnega  izobraževanja Tapetnik je nastal na podlagi poklicnega standarda tapetnik/ tapetnica  (šifra standarda 5431.005.4.0) in v skladu z Izhodišči za pripravo  izobraževalnih programov nižjega in srednjega poklicnega izobraževanja ter  programov srednjega strokovnega izobraževanja (Strokovni svet RS za poklicno in  strokovno izobraževanje, 2001). 
  Izobraževalni  program   nadomešča izobraževalni  program Mizar in tapetnik (poklic  tapetnik; Ur.l. RS št 51/98) in program Tapetnik(ds) (Ur.l. RS št  69/ 98). 
Izobraževalni program omogoča pridobitev srednje  poklicne izobrazbe za poklic tapetnik/ tapetnica.
Cilji in programske rešitve
Pri pripravi izobraževalnega programa so bili postavljeni naslednji cilji:
Za uspešno uresničitev postavljenih ciljev je potrebno usklajeno delovanje na programski, metodično-didaktični in organizacijsko-izvedbeni ravni.
Pred vključitvijo v izobraževalni program je smiselno, da izvajalci opozorijo kandidate na psihofizične zahteve za uspešno opravljanje poklica (telesna okretnost, spretnost nog in prstov, razlikovanje barv, sposobnost prostorske predstave ter neobčutljivost na prah).
Povezovanje splošnega, strokovnega in praktičnega znanja v problemsko strukturiranem izobraževalnem programu je uresničeno z uporabo koncepta poklicnih in ključnih kompetenc, ki jih razvijamo predvsem s ključnimi kvalifikacijami.
V izobraževalni program so vgrajeni nacionalni standardi ključnih kvalifikacij za slovenščino, matematiko, tuji jezik, umetnost, družboslovje, naravoslovje in športno vzgojo kot samostojne programske enote (ključne kvalifikacije) v obsegu, ki je določen v navedenih izhodiščih. Neposredna integracija ciljev ključnih kvalifikacij v vsebinske sklope je izvedena samo pri naravoslovju v obsegu 76 ur.
 Integracija  ciljev naravoslovja je izpeljana tako, da je oblikovana nova dopolnjena in  zaključena celota, kar pomeni, da so cilji smiselno nadgrajeni in dopolnjeni.
 
Učitelj posameznega  vsebinskega sklopa in učitelj naravoslovja timsko načrtujeta, izvajata in  vrednotita delo in pri tem upoštevata vse cilje, zapisane v obeh katalogih  znanja ter jih izvajata tako, da se smiselno dopolnjujejo.
| Integrirani učni sklopi | Vsebinski sklop | 
| Celice, tkiva, organi | Osnove lesarstva | 
| Snov | Osnove lesarstva  | 
| Kovine | Prevlečni materiali | 
| Raztopine | Osnove lesarstva | 
| Polimeri | Osnove lesarstva | 
| Merjenje in merski sistem | Osnove lesarstva | 
| Temperatura, termometer | Osnove lesarstva | 
| Vlažnost zraka | Osnove lesarstva | 
| Plini in kapljevine | Osnove lesarstva | 
| Zračni tlak | Osnove lesarstva | 
| Energijske pretvorbe | Osnove lesarstva | 
| Ekologija | Osnove lesarstva | 
| Varovanje naravne dediščine in okolja | Osnove lesarstva | 
| Delovanje človeškega telesa in varovanje zdravja | Visoko blazinjenje | 
  Cilji ključnih kvalifikacij učenje učenja, zdravje in varnost pri delu,  informacijsko-komunikacijsko opismenjevanje, podjetništvo, okoljska vzgoja ter  načrtovanje in vodenje kariere so vgrajeni v vsebinske sklope ali se kot način  dela uresničujejo skozi celoten program.
  Ključno  kvalifikacijo načrtovanje in vodenje kariere je mogoče razviti v okviru  interesnih dejavnosti ali odprtega kurikuluma.
V  okviru interesnih dejavnosti se poveča število ur, namenjenih športnim dnevom  na 60 ur.
Povezovanje ciljev in vsebin ključnih kvalifikacij s strokovnimi vsebinami in praktičnim izobraževanjem je prepuščeno šolam s skupnim timskim načrtovanjem pouka vseh učiteljev, ki poučujejo v programu.
 Vsebinski sklopi so strokovne vsebinsko-didaktične enote s cilji, ki izhajajo  iz celostnih tehnoloških področij ali skupin izdelkov. V okviru teh so  opredeljene poklicne kompetence. Sistematično doseganje in nadgrajevanje ciljev  preko novih didaktičnih pristopov omogoča doseganje predvidene ravni  pridobivanja kompetenc. Vsebinski sklopi povezujejo strokovno teorijo,  praktično izobraževanje in ključne kvalifikacije preko projektnega pristopa v  delovne in poslovne procese. Upoštevani so vsi najpomembnejši elementi, ki opredeljujejo  izdelavo tapetniških izdelkov: ideja, oblikovanje, konstruiranje, načrtovanje,  izdelava (ob upoštevanju tehnoloških, varstvenih in ekoloških standardov),  kontrola, gospodarnost ter nenazadnje komunikacijska spretnost kot povezovalni  element vsega naštetega.
  Stopnje kompetenc so glede na temeljne  kriterije (kompleksnost in zahtevnost tehnoloških postopkov ter stopnje  avtonomnosti in odgovornosti) v vsebinskih sklopih strukturirane v logičnem  zaporedju tako, da omogočajo postopno doseganje poklicnih kompetenc, postavljenih  s poklicnim standardom skozi celoten proces izobraževanja.
Stopnje kompetenc: glede na temeljne kriterije, kot so kompleksnost in zahtevnost delovnih poklicnih situacij in stopnje avtonomnosti ter odgovornosti, ki jo zahtevajo, je izobraževalni program strukturiran tako, da omogoča postopno graditev poklicnih kompetenc v smislu koncentričnih krogov skozi vsa tri leta izobraževanja.
Katalogi znanja so načrtovani učno ciljno. Cilji vsebujejo zapisane spretnosti, znanja, veščine in kompetence, ki se kot učni dosežki preverijo z uresničitvijo cilja znotraj sklopa in ob koncu izobraževanja. Cilji ključnih kvalifikacij pa opredeljujejo s stroko povezane cilje ključnih kvalifikacij, ki so temeljni različnim poklicem. Obe vrsti ciljev v katalogih uresničujemo povezano.
Nov didaktični koncept temelji na:
Izobraževalni program zahteva pripravo izvedbenega  kurikuluma na ravni  šole. Ta zahteva od  učiteljev skupno pripravo letne aktivnosti, skupno načrtovanje vsebin za  uresničitev ciljev vsebinskih sklopov, skupno   izvajanje in skupno določanje načinov preverjanja in ocenjevanja  doseženih ciljev.  Za dosego te zahteve  je na šoli potrebno oblikovati programsko projektno skupino za pripravo in  izvedbo izobraževalnega programa.
  Odprti del kurikuluma je namenjen za uresničevanje ciljev na regionalni in  lokalni ravni. Šola v sodelovanju s socialnimi partnerji in gospodarskimi  združenji definira vsebinske sklope in cilje tega dela kurikuluma, v katerem  dijaki   razvijajo   praktične veščine, poglabljajo in širijo znanje strokovne teorije in  razvijajo  ključne kompetence.
Organizacija praktičnega  pouka in praktičnega izobraževanja v delovnem procesu (praktično usposabljanje z delom)
  Nosilca praktičnega izobraževanja sta  podjetje in šola, ki skupaj izvajata izobraževalni program. 
Praktično izobraževanje v delovnem procesu omogoča doseganje ciljev, ki  jih šola ne more uresničiti, zlasti poklicno socializacijo, dinamiko realnega  delovnega okolja, razvoj osebnostnih potencialov ter poklicnih kompetenc,  pomembnih za kakovost dela in uspešen razvoj poklicne kariere.
V izobraževalnem programu je predvideno 884 ur praktičnega pouka, ki je porazdeljen med vsebinske sklope.. Zaradi dolžine tehnoloških ciklov izdelave posameznih izdelkov je v vsebinskih sklopih priporočena blokovna izvedba praktičnega pouka. Dijaki opravijo praktični pouk v celoti v šoli. Dijaki pa lahko praktični pouk posameznega vsebinskega sklopa opravijo v medpodjetniškem centru ali pri delodajalcu. V tem primeru ocenjujeta doseganje ravni kompetenc vsebinskega sklopa šola in delodajalec skupaj.
Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega usposabljanja z delom pri delodajalcu za dijaka lahko poveča:
Po individualni pogodbi je lahko največji obseg PIDP v delovnem procesu v vseh treh letnikih 12+ 12+8+22 =54 tednov