B. POSEBNI DEL

1. PREDMETNIK: RAČUNALNIKAR (GLU, GJM)/SPI/2010

Oznaka

Programske enote

Obvezno/
izbirno

Skupno število ur

Število kreditnih točk

 

A – Splošnoizobraževalni predmeti

P1

Slovenščina

obvezno

351

12

P2

Matematika

obvezno

351

12

P3 

Tuji jezik

obvezno

234

9

P4

Umetnost

obvezno

33

2

P5

Naravoslovje

obvezno

165

6

P6 

Družboslovje

obvezno

165

6

P7 

Športna vzgoja

obvezno

234

7

Skupaj A

 

1533

54

 

B – Strokovni moduli

M1

Informatika s tehniškim komuniciranjem

obvezno

202

6

M2

Upravljanje z uporabniško programsko opremo

obvezno

168

5

M3

Vzdrževanje informacijske opreme

obvezno

308

10

M4

Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij

obvezno

202

6

M5

Programiranje naprav

obvezno

219

8

M6

Vzdrževanje in postavitev podatkovnih baz

obvezno

219

8

M7

Napredno vzdrževanje strojne opreme

izbirno

236

9

M8

Napredno vzdrževanje programske opreme

izbirno

236

9

Skupaj B

 

1554

52

Od tega za praktično izobraževanje:
C – Praktično izobraževanje v šoli

 

Praktični pouk

 

928

30

Č – Praktično usposabljanje z delom

 

Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu

 

912

40

D – Interesne dejavnosti

 

Interesne dejavnosti

 

224

6

E – Odprti del  kurikuluma

 

Odprti kurikulum

 

657

26

Skupaj pouka (A+B+E)

 

3744

132

Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č)

 

1840

70

Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E)

 

3968

138

Skupaj (A+B+Č+D+E)

 

4880

178

Zaključni izpit (izdelek oz. storitev in zagovor)

 

2

Skupaj kreditnih točk

 

180

 

Število tednov izobraževanja v šoli

 

117

 

Število tednov praktičnega izobraževanja v podjetju

 

24

 

Število tednov interesnih dejavnosti

 

7

 

Skupno število tednov izobraževanja

 

148

 

Pojasnila k predmetniku:
Cilji in vsebine družboslovja, naravoslovja in umetnosti se deloma lahko izvajajo v strokovnih modulih v različnih oblikah pouka. Načine, oblike in obseg povezovanja določi šola v izvedbenem kurikulu.
Izbirni strokovni moduli: dijak izbere en strokovni modul izmed M7 ali M8.

2. DEJAVNOSTI ZA DOSEGANJE OPTIMALNEGA RAZVOJA

Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.

Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegove potenciale ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.

3. IZVEDBA IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA

Izobraževalni program izvajajo šole in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjeniških izobraževalnih centrih se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.

4. ZNANJE IZVAJALCEV

Oznaka

Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli

Izvajalec

Znanje

P1

Slovenščina

učitelj

visokošolska izobrazba iz  slovenščine

P2

Matematika

učitelj

visokošolska izobrazba iz matematike

P3

Tuji jezik

učitelj

visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika

P4

Umetnost

učitelj

visokošolska izobrazba iz glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine

P5

Naravoslovje

učitelj

visokošolska izobrazba iz fizike, biologija ali kemije

laborant

srednješolska izobrazba s 315 urami fizike, biologije ali kemije

P6

Družboslovje

učitelj

visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije, sociologije

P7

Športna vzgoja

učitelj

visokošolska izobrazba iz športne vzgoje

M1

Informatika s tehniškim komuniciranjem

učitelj

znanja s področja računalništva, elektrotehnike ali mehatronike

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva, elektrotehnike ali mehatronike na najmanj višješolski ravni

M2

Upravljanje z uporabniško programsko opremo

učitelj

znanja s področja računalništva, elektrotehnike ali mehatronike

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva, informatike, elektrotehnike ali mehatronike na najmanj višješolski ravni

M3

Vzdrževanje informacijske opreme

učitelj

znanja s področja računalništva ali elektrotehnike

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva, informatike ali elektrotehnike na najmanj višješolski ravni

M4

Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij

učitelj

znanja s področja elektrotehnike (vsebinski sklop Električne inštalacije)
znanja s področja računalništva ali telekomunikacij (vsebinski sklop Komunikacijske inštalacije)

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja elektrotehnike (sklop Električne inštalacije) na najmanj višješolski ravni
znanja s področja računalništva ali telekomunikacij (sklop Komunikacijske inštalacije) na najmanj višješolski ravni

laborant

znanja s področja elektrotehnike ali računalništva

M5

Programiranje naprav

učitelj

znanja s področja računalništva

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni

M6

Vzdrževanje in postavitev podatkovnih baz

učitelj

znanja s področja računalništva

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni

M7

Napredno vzdrževanje strojne opreme

učitelj

znanja s področja računalništva

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni

M8

Napredno vzdrževanje programske opreme

učitelj

znanja s področja računalništva

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni

Učitelji in drugi izvajalci morajo imeti tudi specialnopedagoška znanja in znanje slovenskega znakovnega jezika.