A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI  PROGRAM 
  1.1. Ime  izobraževalnega programa: MEHATRONIK OPERATER (DV) - 2020
  Izobraževalni program  za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno  mešanem območju v Prekmurju.
  1.2. Naziv poklicne izobrazbe: mehatronik  operater/mehatroničarka operaterka
  2. CILJI  IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA  
  Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča  dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
  
    - razvijajo sposobnosti za       kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in       poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektivu, 
- so sposobni matematično       reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti       analitične in grafične statistične prikaze, 
- obvladajo osnove       informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno       uporabljati uporabniške programe (programe za tehnično risanje in       oblikovanje, urejevalnik teksta in preglednic, programe za krmiljenje       strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela ipd.), 
- spoznajo obvladovanje       stroškov in kalkulacij, 
- upoštevajo pravila in       predpise o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja (proizvodnja,       uporaba, vzdrževanje ali odstranjevanje strojev, naprav in njihovih       sklopov, izdelkov ipd.), 
- se usposobijo za pravilno       ravnanje s stroji in napravami, poznajo skladiščenje in odstranjevanje       okolju škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje       škodljivih vplivov na okolje, 
- obvladajo varno in pravilno       ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo, 
- obvladajo principe       racionalne rabe energije, materiala in časa, 
- spoznajo lastnosti in       uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv, 
- pridobijo znanje o       notranjem transportu in transportnih sredstvih, 
- obvladajo in razumejo       osnovne zakonitosti v strojništvu in elektrotehniki, 
- pridobijo temeljna znanja       iz mehanike, pnevmatike, hidravlike, elektrotehnike in elektronike, 
- znajo organizirati lastno       delo in izvajati samokontrolo, 
- znajo uporabiti osnovna       znanja tehniškega dokumentiranja za komuniciranje in pripravo predlogov       sprememb oziroma izboljšav, 
- sodelujejo pri presoji o obrabljenosti       in uporabnosti posameznih delov, 
- pridobijo znanje o merilnih       in kontrolnih postopkih ter uporabi merilnih in kontrolnih naprav, orodij       in strojev, 
- obvladajo različne postopke       ročne, toplotne in strojne obdelave kovin in nekovin, 
- spoznajo sestavne dele,       sklope, naprave in sisteme proizvodnih procesov, 
- obvladajo diagnosticiranje,       nastavljanje in osnovno vzdrževanje sestavnih delov, sklopov, naprav in       sistemov v proizvodnih procesih, 
- spoznavajo pomen in cilje       organizacijske kulture, 
- razumejo in uporabljajo       strokovno terminologijo, 
- spoznavajo pomen in cilje       celovitega vzdrževanja in sistema kakovosti.  
Dijak bo ob zaključku izobraževanja: 
  
    - odgovoren, strpen, human in       sposoben življenja v demokratični družbi, 
- usposobljen za skupinsko in       timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu, 
- imel temelje za razvoj       osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju, 
- iskal racionalne in       strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem procesu, 
- naravnan v vseživljenjsko       učenje in usposabljanje (VŽU), 
- usposobljen za uporabo       znanj in veščin v novih situacijah, 
- razširil splošno izobrazbo       in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni       razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih       kvalifikacij. 
Program, prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem  jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju, dodatno omogoča dijakom, da:
  
    - razvijajo sporazumevalno       možnost v slovenskem in madžarskem jeziku,
- razvijajo vedenja o naravni       in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne       skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- si razvijajo zavest o       državni pripadnosti,
- si razvijajo zavest o       narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo,
- se vzgajajo za spoštovanje       in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med       pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
- se seznanjajo s položajem       narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki       in ustanovami teh skupnosti.
3. TRAJANJE  IZOBRAŽEVANJA 
  3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
    Izobraževalni program traja 3 leta
  3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
    Izobraževalni  program je ovrednoten s 189 kreditnimi točkami (KT).
  4. VPISNI POGOJI 
  V  izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal: 
  
    - osnovnošolsko izobraževanje       ali 
- nižje poklicno       izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih. 
5. OBVEZNI  NAČINI  OCENJEVANJA ZNANJA 
  
    
      | Oznaka predmeta/modula
 | Splošnoizobraževalni    predmeti in strokovni moduli | Ustni odgovori | Pisni izdelki | Izdelek oziroma storitev in zagovor
 | Drugo | 
    
      | P1 | Slovenščina | x | x |   |   | 
    
      | P2 | Madžarščina I, II | x | x |   |   | 
    
      | P3 | Matematika | x | x |   |   | 
    
      | P4 | Tuji jezik | x | x |   |   | 
    
      | P5 | Umetnost |   |   | x |   | 
    
      | P6 | Naravoslovje | x |   |   |   | 
    
      | P7 | Družboslovje | x |   |   |   | 
    
      | P8 | Športna vzgoja |   |   |   | Praktične naloge | 
    
      | M1 | Tehniško komuniciranje v poklicu  |    |    | x  |    | 
    
      | M2 | Materiali in obdelave v poklicu  |    |    | x  |    | 
    
      | M3 | Elementi konstrukcij  |    |    | x  |    | 
    
      | M4 | Izdelava električnih tokokrogov  |    |    | x  |    | 
    
      | M5 | Uporaba krmilnih naprav  |    |    | x  |    | 
    
      | M6 | Priklopi električnih motorjev  |    |    | x  |    | 
    
      | M7 | Mehatronski sistemi  |    |    | x  |    | 
    
      | M8 | Proizvodni procesi  |    |    | x  |    | 
    
      | M9 | Sestavljanje in preizkušanje mehatronskih sistemov  |    |    | x  |    | 
    
      | M10 | Vzdrževanje in popravila mehatronskih sistemov  |    |    | x  |    | 
  
  6. POGOJI  ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA 
   6.1.  Pogoji za napredovanje
  V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta  pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih  modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse  obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in  interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
    Za dijake z individualno učno pogodbo je za napredovanje iz drugega v tretji  letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
  6.2.  Pogoji za dokončanje
  Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno  opraviti s pozitivnimi ocenami:
  
    - splošnoizobraževalne       predmete,
- obvezne strokovne module,
- enega izmed izbirnih       strokovnih modulov,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti: 
  
    - druge oblike vzgojno-izobraževalnega       dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem       usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
  
    - pisni in ustni izpit iz       slovenščine ali madžarščine,
- izdelek oziroma storitev in       zagovor. 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE IN MODULI
  -