A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: STROJNI TEHNIK (SI) PTI - 2020
1.2. Naziv poklicne/strokovne izobrazbe: strojni tehnik/strojna tehnica
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- pridobijo sposobnost uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v stroki,
- obvladajo matematično reševanje tehničnih problemov s svojega strokovnega področja ter znajo izdelati analitične in grafične prikaze,
- obvladajo strokovno terminologijo,
- se usposobijo uporabljati strokovno literaturo, tehnično in tehnološko dokumentacijo, tehnične predpise in standarde,
- obvladajo znanja tehniškega dokumentiranja,
- poznajo lastnosti in uporabo gradiv s področja kovinsko predelovalne industrije,
- pridobijo temeljna znanja iz obdelave, preoblikovanja in spajanja kovin,
- pridobijo temeljna znanja iz mehanike, pnevmatike, hidravlike, elektrotehnike in elektronike
- obvladajo merilne in kontrolne postopke ter uporabo merilnih in kontrolnih strojev, naprav, orodij in pripomočkov,
- osvojijo strokovno-teoretična in praktična znanja in veščine, ki so pomembna za kakovostno izvedbo kompleksnih nalog,
- obvladajo poklicno specifične metode reševanja nalog, problemov ter strokovnega odločanja
- osvojijo sposobnosti podjetniškega razmišljanja, kritične presoje, odgovornega in socialnega ravnanja v delovnem okolju,
- upoštevajo in izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
- poznajo pomen in cilje razvoja osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- imajo znanja, da uspešno organizirajo delo na svojem delovnem področju ob tem upoštevanju ekonomičnosti, zagotavljanja kakovosti, časovnih normativov, terminskega načrtovanja odvijanja naročil ipd.,
- obvladajo znanja za učinkovito in uspešno uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
- obvladajo specifično strokovno in poslovno slovenščino in vsaj en tuj jezik (nemščina, angleščina ipd.),
- obvladajo splošne komunikacijske veščine (besedno in nebesedno) - pisno in ustno poslovno komuniciranje, telefonsko komuniciranje, tehnike pogajanj ipd.,
- obvladajo vodenje poslovno podjetniške oz. delovne dokumentacije (kalkulacija, delovni nalog, obračun, reklamacija, nabava, skladiščenje, prodaja, razne evidence, zapisnik o poškodbi ipd.),
- poznajo osnove finančnega poslovanja, računovodstva in knjigovodstva ter zakonodaje, ki urejajo vprašanja strokovnega in poklicnega izobraževanja, delovno pravnih razmerij, pokojninsko invalidskega ter socialnega zavarovanja itn.,
- so naravnani v vseživljenjsko učenje, se spopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
- so sposobni sodelovanja v skupini in projektnih nalogah (kooperativnost, poštenost), reševati konflikte ter organiziranja in vodenja projektnega in timskega dela,
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
Program je prilagojen za izvajanje v slovenskem učnem jeziku na narodno mešanem območju v slovenski Istri in ima še naslednje posebne cilje:
- razvijanje sporazumevalne sposobnosti v italijanskem in slovenskem jeziku,
- razvijanje vedenja o naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- vzgoja za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 2 leti
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 126 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše kdor je uspešno končal in pridobil enega izmed naslednjih nazivov srednje poklicne izobrazbe:
- avtomehanik, avtoklepar, avtoserviser, avtokaroserist, avtoličar, klepar-krovec, finomehanik, instalater strojnih instalacij, konstrukcijski mehanik, izdelovalec kovinskih konstrukcij, orodjar, strojni mehanik, oblikovalec kovin, oblikovalec kovin-orodjar, urar, zlatar, mehatronik operater, elektrikar energetik, elektrikar elektronik, elektrikar, strojnik gradbene mehanizacije in kmetijski mehanik, rudar, geostrojnik rudar ali pridobil enakovredno izobrazbo po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Italijanščina |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Zgodovina |
x |
|
|
|
P7 |
Geografija |
x |
|
|
|
P8 |
Sociologija |
x |
|
|
|
P9 |
Psihologija |
x |
|
|
|
P10 |
Fizika |
x |
|
|
|
P11 |
Kemija |
x |
|
|
|
P12 |
Biologija |
x |
|
|
|
P13 |
Informatika |
|
|
x |
|
P14 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Načrtovanje konstrukcij |
x |
x |
|
|
M2 |
Poslovanje in organizacija |
x |
|
|
|
M3 |
Učinkovita raba energije |
x |
|
|
|
M4 |
Obdelava gradiv |
x |
|
|
|
M5 |
Prostorsko modeliranje in priprava dokumentacije |
|
|
x |
|
M6 |
Računalniško podprte tehnologije |
|
|
x |
|
M7 |
Orodja in naprave za množično proizvodnjo |
|
|
x |
|
M8 |
Načrtovanje proizvodnih procesov v strojništvu |
|
|
x |
|
M9 |
Avtomatizacija in robotika |
|
|
x |
|
M10 |
Energetski sistemi |
|
|
x |
|
M11 |
Načrtovanje stavbnih instalacij |
|
|
x |
|
M12 |
Proizvodnja in distribucija energije v strojništvu |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse interesne dejavnosti in obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- vse splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula, ki ga predpiše šola.
Poleg tega mora opraviti:
- vse interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz strojništva.
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz matematike, tujega jezika ali italijanščine (drugi jezik) po izbiri dijaka,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-