A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI  PROGRAM 
  1.1. Ime izobraževalnega programa: TEHNIK MEHATRONIKE (SI) PTI - 2020
    1.2.  Naziv poklicne/strokovne izobrazbe: tehnik mehatronike/tehnica  mehatronike
  2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča  dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
  
    - pridobijo splošna in       temeljna znanja za razumevanje zakonitosti v naravi in družbi, 
- razvijejo spretnosti za       uspešno delo in strokovno rast ter sposobnost razumevanja in ustvarjanja       abstraktnih predstav o težje zaznavnih pojavih,
- razvijejo motivacijo za       izobraževanje in izpopolnjevanje ter oblikujejo trajen sistem vrednot, 
- spoznajo področje       elektrotehniške, strojniške in računalniške stroke ter utrdijo temeljna       strokovna znanja za povezovanje teorije in prakse,
- pridobijo znanja za uspešno       rabo modernih komunikacijskih tehnologij za delo na strokovnem področju,
- spoznajo osnovne elemente       programske opreme, pravila za pisanje programov in pridobijo osnovna       znanja o sintaksi in semantiki določenega programskega jezika,
- spoznajo materiale in       elemente s področja elektrotehnike in strojništva, seznanijo se s pravilno       in varno rabo orodja, strojev in naprav, spoznajo instrumente in merilne       metode za merjenje električnih in drugih fizikalnih veličin za analizo       elementov in sistemov,
- si razvijajo sposobnost za       natančno opazovanje in kritično mišljenje, 
- obvladajo temeljno       strokovno terminologijo in znajo uporabljati strokovno literaturo, 
- spoznajo standarde,       tehniške predpise in regulativo na področjih elektronike, strojništva in       računalništva ter varstva pri delu,
- spoznajo temeljne usmeritve       in postopke okolju prijaznega načrtovanja izdelkov na osnovi analize       celotnega življenjskega cikla izdelka in s tem povezane regulative za       izdelke 
- razvijajo zavest in       pozitiven odnos do ukrepov za zmanjševanje onesnaževanja in varstvo       okolja, racionalne rabe energije in materialov,
- spoznajo delovanje in       elemente kompleksnih analognih in digitalnih elektronskih vezij, elemente       in sisteme multimedijske tehnike in elektronike ter tehnologije v       avtomatizaciji procesov, 
- znajo interpretirati       rezultate meritev in izračunov,
- spoznajo prvine       trajnostnega razvoja, si pridobijo osnovno znanje, ki jim omogoča       podjetniško razmišljanje, 
- razumejo pomen ekonomike       dela in organizacije delovnega mesta, delovne enote, 
- si pridobijo znanje za       ugotavljanje kakovosti opravljenega dela, za odkrivanje vzrokov za       nekakovostno izvedeno delo in njihovo odpravo, 
- razumejo vrednotenje       procesov in sistemov ter optimizacijo, 
- poznajo razvojne naloge,       naloge projektiranja in planiranja, 
- znajo naročati opremo, 
- poznajo projektno delo, 
- poznajo temeljne       zakonitosti v elektroniki in strojništvu ter delovanja tipičnih vezij in       sistemov na nivoju, da je možna specializacija za montažo, vzdrževanje in       servisiranje,
- spoznajo namembnost       programskih orodij za risanje, konstruiranje, dimenzioniranje, izbiro       gradiv, elementov, strojev in sistemov ter krmiljenje,
- spoznajo naprave za brezžični       prenos signalov, prenos analognega in digitalnega signala, kodiranje in       dekodiranje, gradnike računalnikov, integracijo v sistem, periferne       naprave, povezave računalnikov, 
- spoznajo merilne       pretvornike in instrumente, merilne metode in tehnologije merilnih odjemnikov       za uporabo v procesih,
- spoznajo osnove tehnike in       programske algoritme procesne avtomatizacije za različne nivoje       avtomatizacije, 
- spoznajo osnove elektronike       in mikrokrmilnikov na nivoju strojne in programske opreme       krmilno-regulacijskih sistemov, osnove robotike, CNC-tehnologije, 
- usposobijo se za       aplikativno programiranje enostavnejših industrijskih       krmilno-regulacijskih sistemov,
- spoznajo načine predelave       in obdelave kovinskih in nekovinskih materialov, 
- spoznajo osnove mehanike.
Program je prilagojen za izvajanje v slovenskem učnem jeziku na narodno  mešanem območju v slovenski Istri in ima še naslednje posebne cilje: 
  
    - razvijanje sporazumevalne       sposobnosti v italijanskem in slovenskem jeziku, 
- razvijanje vedenja o       naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti       ter njenega matičnega naroda, 
- vzgoja za spoštovanje in       razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med       pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti.«
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA 
  3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
    Izobraževalni program traja 2 leti
  3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
    Izobraževalni  program je ovrednoten s 126 kreditnimi točkami (KT).
  4. VPISNI POGOJI 
  V izobraževalni program se lahko vpiše kdor je uspešno končal srednje  poklicno izobraževanje in si pridobil enega od nazivov poklicne izobrazbe:
  
    - mehatronik operater,       elektrikar energetik, elektrikar elektronik, elektrikar, računalnikar,       avtoserviser, avtomehanik, orodjar, oblikovalec kovin, oblikovalec kovin –       orodjar, strojni mehanik, finomehanik, instalater strojnih instalacij,       izdelovalec kovinskih konstrukcij, urar, zlatar, strojnik gradbene       mehanizacije, grafičar, grafični operater, mehanik kmetijskih delovnih       strojev, kmetijski mehanik, geostrojnik rudar ali
- pridobil enakovredno       izobrazbo po prejšnjih predpisih. 
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA 
  
    
      | Oznaka predmeta/modula
 | Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli | Ustni odgovori | Pisni izdelki | Izdelek oziroma storitev in zagovor
 | Drugo | 
    
      | P1 | Slovenščina | x | x |   |   | 
    
      | P2 | Italijanščina | x | x |   |   | 
    
      | P3 | Tuji jezik | x | x |   |   | 
    
      | P4 | Matematika | x | x |   |   | 
    
      | P5 | Umetnost  |   |   | x |   | 
    
      | P6 | Zgodovina | x |   |   |   | 
    
      | P7 | Geografija | x |   |   |   | 
    
      | P8 | Sociologija | x |   |   |   | 
    
      | P9 | Psihologija | x |   |   |   | 
    
      | P10 | Fizika | x |   |   |   | 
    
      | P11 | Kemija | x |   |   |   | 
    
      | P12 | Informatika |   |   | x |   | 
    
      | P13 | Športna vzgoja |   |   |   | praktične naloge | 
    
      | M1 | Tehniško sporazumevanje |   |   | x |   | 
    
      | M2 | Tehnološki procesi |   |   | x |   | 
    
      | M3 | Mehatronika |   |   | x |   | 
    
      | M4 | Informacijski sistemi |   |   | x |   | 
    
      | M5 | Krmilno-regulacijski sistemi |   |   | x |   | 
  
  6.  POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE  IZOBRAŽEVANJA 
   6.1.  Pogoji za napredovanje
    V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta  pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih  modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse  interesne dejavnosti in obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
  6.2.  Pogoji za dokončanje
    Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno  opraviti s pozitivnimi ocenami:
  
    - vse splošnoizobraževalne       predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula, ki ga       predpiše šola.
Poleg tega mora opraviti: 
  
    - vse interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem       usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
  Obvezni del:
  
    - pisni in ustni izpit iz       slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz mehatronike.
Izbirni del:
  
    - pisni in ustni izpit iz       matematike, tujega jezika ali italijanščine (drugi jezik) po izbiri dijaka,
- izdelek oziroma storitev in       zagovor.