A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: GASTRONOMSKE IN HOTELSKE STORITVE (IS) - 2020
Izobraževalni program z italijanskim učnim jezikom, prilagojen za izvajanje na narodno mešanem območju v Slovenski Istri.
1.2. Naziv poklicne izobrazbe: gastronom hotelir/gastronomka hotelirka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- razvijajo sposobnosti za samostojno in odgovorno ravnanje, kritično presojo in analiziranje konkretnih strokovnih problemov ter za njihovo reševanje,
- razvijajo humanost, tolerantnost, poštenost in druge moralne vrednote,
- razvijajo ustvarjalnost, inovativnost, pripravljenost za vseživljenjsko učenje (tudi sledenje novim smernicam),
- usvojijo spretnosti za primeren odnos do sebe, do drugih in za zmožnost timskega dela v kolektivu,
- se usposobijo za ustrezno sporazumevanje, vedenje v različnih sredinah, za predstavitve, promoviranje in svetovanje storitev v slovenskem in dveh tujih jezikih,
- se naučijo urediti sebe in delovno mesto za delo, v skladu z načeli estetike in s higiensko varnostnimi predpisi,
- se usposobijo za aktivno skrb za lastno zdravje, zdravje gostov in za pozitivni odnos do zdravega načina življenja,
- razumejo eko zdravje in kakovostno bivanje, globalne ekološke probleme ter razvijajo ekološko zavest,
- se seznanijo z urejanjem in vzdrževanjem prostorov za namen turistične dejavnosti,
- se naučijo načrtovati, organizirati in voditi enostavnejšo turistično dejavnost,
- pridobijo znanja o storitvah na domu in v domovih,
- pridobijo znanja o tekstilnih materialih ter njihovem oblikovanju v kuhinjsko, strežno, restavracijsko in drugo perilo in izdelati druge enostavnejše tekstilne izdelke,
- se naučijo dekoriranja in se seznanijo z izdelovanjem dekorativnih izdelkov iz različnih materialov in tehnikami oblikovanja,
- pridobijo znanje o biološki, hranilni in energijski vrednosti hrane in pijač, o njihovih lastnostih, pridobivanju, shranjevanju ter načinu uporabe, obdelave, predelave, priprave, kombinacije ter o tem, kako se le-to kakovostno in estetsko postreže gostom,
- pridobijo praktično uporabno znanje in se pri tem opirajo na teoretična spoznanja,
- spoznajo in razumejo splošne zakonitosti postopkov in tehnologijo pri pripravi jedi z različnimi stroji, napravami in pripomočki,
- pridobijo zmožnosti za samostojno, kakovostno pripravo ter postrežbo hrane in pijač in se pripravijo za poklicno kariero,
- pridobijo znanje o različnih oblikah ponudbe v gostinskih lokalih,
- razvijajo zavest o pomenu povezovanja z okoljem in o vrednosti ponudbe avtohtone hrane in pijače ter ohranjanja naravne in kulturne dediščine,
- razvijajo sposobnosti za organiziranje samostojnega, varnega, gospodarnega dela in delovnih postopkov na poklicnem področju,
- pridobijo znanja in spretnosti za uporabo sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije, za načrtovanje, organiziranje, analiziranje, kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju,
- spoznajo varnostne predpise ter jih znajo dosledno upoštevati pri delu.
Program je prilagojen za izvajanje v italijanskem učnem jeziku na narodno mešanem območju v Slovenski Istri in ima še naslednje posebne cilje:
- razvijajo sporazumevalno možnost v italijanskem in slovenskem jeziku,
- razvijajo vedenja o naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- razvijajo zavest o državni pripadnosti,
- razvijajo zavest o narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo,
- se vzgajajo za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki italijanske narodne skupnosti,
- se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
Posebni pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Italijanščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P8 |
Športna vzgoja |
|
|
|
Praktične naloge |
M1 |
Uporabna informacijsko komunikacijska tehnologija |
|
|
x |
|
M2 |
Poslovanje in organizacija |
|
|
x |
|
M3 |
Komuniciranje |
|
|
x |
|
M4 |
Osnove v gostinstvu |
|
|
x |
|
M5 |
Priprava posameznih skupin jedi |
|
|
x |
|
M6 |
Priprava rednih obrokov |
|
|
x |
|
M7 |
Priprava izrednih obrokov |
|
|
x |
|
M8 |
Postrežba pijač |
|
|
x |
|
M9 |
Postrežba rednih obrokov |
|
|
x |
|
M10 |
Postrežba izrednih obrokov |
|
|
x |
|
M11 |
Eko turizem |
|
|
x |
|
M12 |
Kultura bivanja |
|
|
x |
|
M13 |
Tekstilije |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
Za dijake z individualno učno pogodbo je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikuluma.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz italijanščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-