B. POSEBNI DEL

1. PREDMETNIK: IZDELOVALEC OBLAČIL (GLU, GJM) SPI 2022

Oznaka

Programske enote

Obvezno/ izbirno

Skupno število ur

Število kreditnih točk

A – Splošnoizobraževalni predmeti

P1

Slovenščina

obvezno

351

12

P2

Tuji jezik

obvezno

351

12

P3

Matematika

obvezno

234

9

P4

Umetnost

obvezno

 33

2

P5

Naravoslovje

obvezno

165

3

P6

Družboslovje

obvezno

165

6

P7

Športna vzgoja

obvezno

234

7

Skupaj A

 

1533

51

B – Strokovni moduli

M1

Osnove v tekstilstvu

obvezno

440

18

M2

Ženska in moška oblačila

obvezno

506

18

M3

Otroška oblačila

izbirno

253

9

M4

Športna oblačila

izbirno

253

9

M5

Krojaštvo – ženska oblačila

izbirno

355

10

M6

Krojaštvo – moška oblačila

izbirno

355

10

M7

Nega in vzdrževanje

izbirno

355

10

Skupaj B

 

1554

55

Od tega minimalno za praktično izobraževanje:

C- Praktično izobraževanje v šoli

 

Praktični pouk

 

1038

22

Č – Praktično usposabljanje z delom

 

Praktično usposabljanje z delom

 

912

36

D – Druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela

 

Aktivno državljanstvo

 

42

2

Interesne dejavnosti

 

182

6

Skupaj D

 

224

8

E – Odprti kurikulum

 

 

Odprti kurikulum

 

657

28

Skupaj pouka (A+B+E)

 

3744

134

Skupaj praktično izobraževanje (C+Č)

 

1950

58

Skupaj izobraževanje v šoli (A+B+D+E)

 

3968

142

Skupaj (A+B+Č+D+E)

 

4880

178

Zaključni izpit (Izdelek oziroma storitev in zagovor)

 

2

Skupaj kreditnih točk

 

180

 

Število tednov izobraževanja v šoli

 

117

 

Število tednov praktičnega usposabljanja z delom

 

24

 

Število tednov interesnih dejavnosti

 

8

 

Skupno število tednov izobraževanja

 

149

 

Pojasnila k predmetniku:

Izbirni strokovni moduli: šola oziroma dijak/vajenec izbere enega izmed M3 do M4 in enega izmed M5 do M7.

V šolski obliki izobraževanja se z individualno učno pogodbo obseg praktičnega pouka lahko zmanjša in nadomesti s praktičnim usposabljanjem z delom, ki se lahko poveča na največ 53 tednov.

V vajeniški obliki izobraževanja se v šoli izvedejo vsi splošnoizobraževalni predmeti, del strokovnih modulov in 3 tedni (96 ur) drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela, obvezno Aktivno državljanstvo. Odprti kurikul se praviloma v celoti nameni praktičnemu usposabljanju z delom. Praktičnega usposabljanja z delom je med 50 % in 60 % obsega izobraževalnega programa.

2. IZVEDBA IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA

Program omogoča šolsko in vajeniško obliko izobraževanja.

Izobraževalni program izvajajo šole in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja na učnih mestih za praktično usposabljanje z delom ali na vajeniških učnih mestih v vajeniški obliki izobraževanja, del pa lahko tudi v medpodjetniških izobraževalnih centrih.
Podlaga za načrtovanje in izvedbo praktičnega usposabljanja je katalog praktičnega usposabljanja.

Če v šolski obliki izobraževanja praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjetniških izobraževalnih centrih, se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.

3. ZNANJE IZVAJALCEV

Oznaka

Programske enote

Izvajalec

Znanje izvajalcev s področja

 Splošnoizobraževalni predmeti

P1

Slovenščina

učitelj

visokošolskega izobraževanja slovenščine

P2

Tuji jezik

učitelj

visokošolskega izobraževanja ustreznega tujega jezika

P3

Matematika

učitelj

visokošolskega izobraževanja  matematike

P4

Umetnost

učitelj

visokošolskega izobraževanja glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine

P5

Naravoslovje

učitelj

visokošolskega izobraževanja fizike, biologije ali kemije

laborant

srednješolskega izobraževanja s 315 urami fizike, biologije ali kemije

P6

Družboslovje

učitelj

visokošolskega izobraževanja zgodovine, geografije ali sociologije

P7

Športna vzgoja

učitelj

visokošolskega izobraževanja športne vzgoje

 Strokovni moduli

M1

Osnove v tekstilstvu

učitelj

visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva

laborant

srednješolskega izobraževanja tekstilne konfekcije

M2

Ženska in moška oblačila

učitelj

visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva

laborant

srednješolskega izobraževanja tekstilne konfekcije

M3

Otroška oblačila

učitelj

visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva

laborant

srednješolskega izobraževanja tekstilne konfekcije

M4

Športna oblačila

učitelj

visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva

laborant

srednješolskega izobraževanja tekstilne konfekcije

M5

Krojaštvo – ženska oblačila

učitelj

visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva

laborant

srednješolskega izobraževanja tekstilne konfekcije

M6

Krojaštvo – moška oblačila

učitelj

visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva

laborant

srednješolskega izobraževanja tekstilne konfekcije

M7

Nega in vzdrževanje

učitelj

visokošolskega izobraževanja tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolskega ali višješolskega izobraževanja tekstilstva

laborant

srednješolska izobrazba, ki vsebuje kemijo ali druge predmete s kemijskega predmetnega področja v obsegu najmanj 315 ur

 Druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela

 

Aktivno državljanstvo

učitelj

visokošolskega izobraževanja sociologije, filozofije, zgodovine, geografije ali politologije

4.3. Dejavnosti, ki so potrebne za optimalni razvoj mladostnika, in navodila za izvajanje

Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka/vajenca v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki/vajenci potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku/vajencu pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki/vajenci z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.

Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka/vajenca, njegove potenciale ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.