A. SPLOŠNI DEL 
  1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
  Ime izobraževalnega programa: PLOVBNI TEHNIK
  Naziv strokovne izobrazbe: plovbni tehnik/plovbna tehnica
  2. CILJI  IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
  Poleg splošnih ciljev  izobraževalni program omogoča dijakom, da:
  
    - pridobijo strokovno-teoretično in praktično znanje, potrebno za  kvalitetno opravljanje dela v okviru poklicnih kompetenc,
- sistematično nadgradijo splošna in temeljna znanja za razumevanje  zakonitosti v naravi, družbi in  stroki;
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za kakovostno strokovno delo ter se  pripravijo za poklicno kariero,
- pridobijo sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na  svojem delovnem področju,
- oblikujejo pozitiven odnos do varovanja okolja in zdravja ljudi,
- spoznajo temeljne ekonomske pojme in odnose ter se seznanijo z  ekonomskimi, socialnimi, političnimi in ostalimi značilnostmi delovanja  gospodarskih subjektov,
- spoznajo mednarodne konvencije, ki določajo pogoje varnosti plovbe in  zaščite morskega okolja,
- poznajo vse varnostne predpise varnosti plovbe, ki so določeni z  Mednarodnimi konvencijami, dogovori in običaji na morju (SOLAS, Marpol, Load  Line in tehniška pravila IACS )
- spoznajo pravne vire in zakonodajo s področja pomorskega in drugih  prometnih vej,
- spoznajo mednarodno blagovno menjavo,
- se usposobijo za vodenje logistične korespondence, predvsem za  uporabo  in izpolnjevanje transportne  dokumentacije,
- spoznajo področja delovanja različnih pomorskih sistemov in  podsistemov,
- se usposobijo za delo v timu vodenja ladje,
- spoznajo načine vodenja in podpore članom posadke pri vzdrževanju in  eksploataciji ladje.
- spoznajo signalno varnostne in telekomunikacijske naprave,
- se usposobijo za uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije,
- spoznajo naprave navigacijskih sistemov za varno in ekonomično vodenje  plovbe
- spoznajo tehniške standarde registrskih ustanov katere določajo klaso  ladij in preverjajo sposobnost ladje za plovbo po predpisih mednarodnih  konvencij,
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za organiziranje ekonomičnega  poslovanja, vodenje skupine, uspešno komuniciranje, reševanje problemov in  motiviranje sodelavcev,
- se usposobijo za poslovno komuniciranje v angleškem jeziku,
- spoznajo upravne postopke na ladji in v pristaniščih obalnih držav,
- razvijejo čut za odgovorno ravnanje pri prevozu tovora in potnikov,
- se usposobijo za branje in uporabo tehniške dokumentacije,
- spoznajo zgradbe in delovanje prevoznih sredstev na morju, notranjih  plovnih poteh ter v pristaniščih,
- se usposobijo za sistematično zbiranje podatkov in informacij.
- poznajo različna transportna sredstva glede na zahteve transporta,  predvsem zgradbo in delovanje prevoznih sredstev, ki so v uporabi na morju,  notranjih plovnih poteh ter v pristaniščih,
- obvladujejo temeljno strokovno terminologijo, znajo uporabljati  različne strokovne vire in informacijske tehnologije,
- spoznajo vodenje del in medsebojnih odnosov v hierarhiji na ladji,
- spoznajo vsebine vodenja morske straže na morju, na sidrišču in v  pristanišču,
- se usposobijo za določanje in sledenje položaju lastne in drugih ladij,
- spoznajo metode varnega vodenja plovbe,
- spoznajo vsebine del, ki jih opravlja posadka na ladji,
- se usposobijo za vodenje in nadzor vzdrževalnih del na ladji,
- poznajo naravo in načine nakladanja, skladiščenja in razkladanja tovora  ter vplive na stabilnost ladje,
- se naučijo voditi ladijski dnevnik,
- se naučijo popravljati navigacijske karte in publikacije,
- poznajo upravne postopke v mednarodnem prometu po morju,
- uporabljajo tehniško dokumentacijo in ladijske načrte,
- spoznajo vremenske pojave in metode vodenja meteorološke navigacije,
- se usposobi za nudenje prve pomoči in nego bolnika.  
Dijak  bo ob zaključku izobraževanja:
  
    - odgovoren,  strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi, 
- usposobljen za sodelovanje  pri projektnem delu,
- imel temelje za  razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in okolju,
- naravnan v  vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za  uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razvil ključne  kompetence za uspešno osebnostno rast in delo na poklicnem področju .  
Če  se program izvaja v slovenskem učnem jeziku na narodno mešanem območju v  slovenski Istri, ima še naslednje posebne cilje: 
  
    - razvijanje sporazumevalne sposobnosti v italijanskem in slovenskem  jeziku, 
- razvijanje vedenja o naravni, kulturni in zgodovinski dediščini  italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda, 
- vzgoja za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti  ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne  skupnosti.«
- razvijanje sporazumevalne sposobnosti v slovenskem in italijanskem  jeziku, 
- razvijanje vedenja o naravni, kulturni in zgodovinski dediščini  italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda, 
- vzgoja za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti  ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne  skupnosti.  
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA  
  Izobraževanje  traja štiri leta.
  Izobraževalni program je ovrednoten z 240  kreditnimi  točkami (KT).
  4. VPISNI  POGOJI
V  izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
  
    - osnovnošolsko  izobraževanje ali 
- nižje poklicno  izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI  OCENJEVANJA ZNANJA 
  
    
      | Oznaka | Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli
 | Ustno | Pisno | Izdelek oz. storitev | Drugo | 
    
      | P1 | Slovenščina | x | x |   |   | 
    
      | P2 | Matematika | x | x |   |   | 
    
      | P3 | Tuji jezik | x | x |   |   | 
    
      | P* | Italijanščina | x | x |   |   | 
    
      | P4 | Umetnost  |   |   | x |   | 
    
      | P5 | Zgodovina | x |   |   |   | 
    
      | P6 | Geografija | x |   |   |   | 
    
      | P7 | Psihologija | x |   |   |   | 
    
      | P8 | Fizika | x |   |   |   | 
    
      | P9 | Kemija | x |   |   |   | 
    
      | P10 | Športna vzgoja |   |   |   | Praktične naloge | 
    
      | M1 | Navigacija  |   |   | x |   | 
    
      | M2 | Pomorstvo  |   |   | x |   | 
    
      | M3 | Tehnika    pomorske službe  |   |   | x |   | 
    
      | M4 | Ladijski    stroji  |   |   | x |   | 
    
      | M5 | Poznavanje    blaga  |   |   | x |   | 
    
      | M6 | Ladijsko    zdravstvo  |   |   | x |   | 
    
      | M7 | Varstvo pri    delu in reševanje na morju  |   |   | x |   | 
    
      | M8 | Meteorologija    in oceanografija  |   |   | x |   | 
    
      | M9 | Tankerji za    nafto  |   |   | x |   | 
    
      | M10 | Tankerji za    pline in kemikalije  |   |   | x |   | 
    
      | M11 | Ladje za    razsuti tovor  |   |   | x |   | 
    
      | M12 | Potniške    ladje  |   |   | x |   | 
  
  * V skladu s sklepom  Strokovnega sveta RS za poklicno izobraževanje (112. seja, dne 17. 10. 2008,  okrožnica MŠŠ št. 01301-9/2008/8-5), se v primeru izvajanja programa na  narodnostno mešanem območju Slovenske Istre, najmanj 272 ur odprtega kurikula  nameni izvajanju italijanščine kot drugega jezika.
  6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE  IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA  
  6.1  Pogoji za  napredovanje
  V  višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno  ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika  izvedbenega kurikula šole, so opravili vse interesne dejavnosti in vse  obveznosti praktičnega usposabljanja z delom, oziroma napredujejo po sklepu  programskega učiteljskega zbora. 
   6.2 Pogoji za dokončanje
  Za  dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak pridobiti pozitivne  ocene pri:
  
    - splošnoizobraževalnih       predmetih,
- obveznih strokovnih       modulih,
- izbirnih strokovnih       modulih,
- odprtem delu       kurikula.
Poleg  tega mora opraviti:
  
    - interesne       dejavnosti,
- obveznosti pri       praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
  Obvezni del:
  
    - pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz navtike.
Izbirni del:
  
    - pisni in ustni izpit iz tujega jezika, drugega       jezika** ali matematike,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
** V skladu s 5.  členom Pravilnika o poklicni maturi (Uradni list RS, št. 1/07), lahko v primeru  izvajanja programa na narodnostno mešanem območju Slovenske Istre, kandidat  izbere italijanščino kot tretji predmet poklicne mature.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE