A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1.Ime izobraževalnega  programa: TEHNIK RAČUNALNIŠTVA SSI - 2020
  1.2. Naziv strokovne izobrazbe: tehnik računalništva/tehnica  računalništva
2.  CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev  vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v  nadaljevanju: dijakom), da:
  - pridobijo splošna in       temeljna znanja za razumevanje zakonitosti v naravi in družbi,
 
  - pridobijo sposobnost       uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v       stroki,
 
  - obvladajo matematično       reševanje tehničnih problemov s svojega strokovnega področja ter znajo       izdelati analitične in grafične prikaze,
 
  - obvladajo strokovno       terminologijo,
 
  - se usposobijo uporabljati       strokovno literaturo, tehnično in tehnološko dokumentacijo, tehnične       predpise in standarde,
 
  - obvladajo znanja tehničnega       dokumentiranja,
 
  - spoznajo materiale in       elemente s področja računalništva, pravilno in varno rabo orodij in       naprav,
 
  - spoznajo osnovne elemente programske       opreme, pravila za pisanje programov in osnovna znanja o sintaksi in       semantiki pri pisanju programov,
 
  - razvijejo sposobnost       razumevanja in ustvarjanje abstraktnih predstav o težje zaznavnih pojavih,
 
  - spoznajo področje       računalniške stroke ter utrdijo temeljna strokovna znanja za povezovanje       teorije  in prakse,
 
  - osvojijo       strokovno-teoretična in praktična znanja ter veščine, ki so pomembna za       kakovostno izvedbo kompleksnih nalog,
 
  - obvladajo       poklicno-specifične metode reševanja nalog, problemov ter strokovnega       odločanja,
 
  - spoznajo instrumente in       metode za merjenje komunikacijskih inštalacij,
 
  - spoznajo elemente       komunikacijskih inštalacij in pravila za uporabo le teh,
 
  - poznajo delovanje elementov       računalniških sistemov, njihovo uporabo in vzdrževanje,
 
  - osvojijo postopkovni način       reševanja problemov in ga znajo uporabiti na konkretnih primerih,
 
  - usposobijo se za       upravljanje z informacijsko opremo,
 
  - pridobijo sposobnost       nameščanja in vzdrževanja spletnih storitev,
 
  - obvladajo metode       organizacije podatkov in njihovo učinkovito uporabo,
 
  - usposobijo se za delo s       strojno in programsko opremo, ki podpira multimedijske sisteme,
 
  - spoznajo standarde,       tehniške predpise in regulativo na področju računalništva in varstva pri       delu ,
 
  - razvijejo zavest in       pozitiven odnos do ukrepov za zmanjševanje onesnaževanja in varstvo       okolja, racionalne rabo energije in materialov,
 
  - osvojijo sposobnosti       podjetniškega razmišljanja, kritične presoje, odgovornega in socialnega       ravnanja v delovnem okolju,
 
  - upoštevajo in izvajajo       načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva       okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa       ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
 
  - poznajo pomen in cilje       razvoja osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem       okolju,
 
  - imajo znanja, da uspešno       organizirajo delo na svojem delovnem področju ob tem upoštevanju       ekonomičnosti, zagotavljanja kakovosti, časovnih normativov, terminskega       načrtovanja odvijanja naročil,
 
  - obvladajo znanja za       učinkovito in uspešno uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske       tehnologije z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja,       hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
 
  - obvladajo specifično       strokovno in poslovno slovenščino in vsaj en tuj jezik (nemščina,       angleščina ipd.)
 
  - obvladajo splošne       komunikacijske veščine (besedno in nebesedno) – pisno  in ustno       poslovno komuniciranje, telefonsko komuniciranje, tehnike pogajanj,
 
  - obvladajo vodenje poslovno       podjetniške oz. delovne dokumentacije (kalkulacija, delovni nalog,       obračun, reklamacija, nabava, skladiščenje, prodaja, razne evidence,       zapisnik o poškodbi ipd.),
 
  - poznajo osnove finančnega       poslovanja, računovodstva in knjigovodstva ter zakonodaje, ki ureja       vprašanja strokovnega in poklicnega izobraževanja, delovno pravnih       razmerij, pokojninsko invalidskega ter socialnega zavarovanja,
 
  - so naravnani v       vseživljenjsko učenje, se izpopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni       razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
 
  - so sposobni sodelovanja v       skupini in projektnih nalogah (kooperativnost, poštenost), reševati       konflikte ter organiziranja in vodenja projektnega in timskega dela.
 
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih: 
  Izobraževalni program traja 4 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
  Izobraževalni  program je ovrednoten z 240 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI   POGOJI
 V izobraževalni program se  lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
  - osnovnošolsko  izobraževanje ali 
 
  - nižje  poklicno  izobraževanje ali enakovredno  izobraževanje  po prejšnjih predpisih. 
 
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
  
    Oznaka predmeta/ 
        modula  | 
    Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli   | 
    Ustni odgovori  | 
    Pisni izdelki  | 
    Izdelek oziroma 
storitev in zagovor  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
      | 
      | 
  
  
    P2  | 
    Tuji jezik  | 
    x  | 
    x  | 
      | 
      | 
  
  
    P3  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
      | 
      | 
  
  
    P4  | 
    Umetnost   | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    P5  | 
    Zgodovina  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    P6  | 
    Geografija  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    P7  | 
    Sociologija  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    P8  | 
    Psihologija  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    P9  | 
    Fizika  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    P10  | 
    Kemija  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    P11  | 
    Športna vzgoja  | 
      | 
      | 
      | 
    praktične naloge  | 
  
  
    M1  | 
    Informatika s tehniškim komuniciranjem  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    M2  | 
    Uporaba IKT pri poslovanju  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    M3  | 
    Upravljanje s programirljivimi napravami  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M4  | 
    Vzdrževanje informacijske strojne opreme  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M5  | 
    Vzdrževanje informacijske programske opreme  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M6  | 
    Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M7  | 
    Vzpostavitev in vzdrževanje omrežnih servisov  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M8  | 
    Načrtovanje in razvoj spletnih aplikacij  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M9  | 
    Načrtovanje in postavitev podatkovnih baz  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M10  | 
    Oprema za multimedijsko tehniko  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M11  | 
    Upravljanje IK sistemov  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M12  | 
    Upravljanje z informacijsko programsko opremo  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M13  | 
    Načrtovanje in razvoj programskih aplikacij  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M14  | 
    Napredna uporaba podatkovnih baz  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M15  | 
    Računalniško oblikovanje  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M16  | 
    Uporaba mikroprocesorskih  naprav  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M17  | 
    AV komunikacije  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M18  | 
    Načrtovanje avtomatiziranih postrojev  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE  IZOBRAŽEVANJA
6.1.  Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo  dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh  splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z  izvedbenim kurikulom šole in so opravili vse obveznosti drugih oblik  vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in  praktičnega usposabljanja z delom.
6.2.  Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno  opraviti s pozitivnimi ocenami:
  - splošnoizobraževalne       predmete,
 
  - obvezne strokovne module,
 
  - izbrane izbirne strokovne       module,
 
  - odprti del kurikuluma.
 
Poleg tega mora opraviti:
  - druge oblike       vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne       dejavnosti), 
 
  - obveznosti pri praktičnem usposabljanju       z delom 
 
  - poklicno maturo.
 
Poklicna matura obsega: 
Obvezni del:
  - pisni in ustni izpit iz       slovenščine,
 
  - pisni in ustni izpit iz računalništva.
 
Izbirni del:
  - pisni in ustni izpit iz       tujega jezika ali matematike,
 
  - izdelek oziroma storitev in       zagovor.
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-