SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: RAČUNALNIKAR (GLU, GJM) 2023
1.2. Naziv poklicne izobrazbe: računalnikar/računalnikarica
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom/vajencem in dijakinjam/vajenkam (v nadaljevanju: dijakom/vajencem), da:
- pridobijo sposobnost uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v stroki,
- spoznajo strokovno terminologijo,
- se usposobijo uporabljati strokovno literaturo, tehnično in tehnološko dokumentacijo, tehnične predpise in standarde,
- obvladajo znanja tehniškega dokumentiranja,
- spoznajo instrumente in metode za merjenje komunikacijskih inštalacij,
- spoznajo elemente komunikacijskih inštalacij in pravila za uporabo le teh,
- poznajo delovanje elementov računalniških sistemov, njihovo uporabo in vzdrževanje,
- usposobijo se za upravljanje z informacijsko strojno in programsko opremo,
- usposobijo se za delo s strojno in programsko opremo, ki podpira multimedijske sisteme,
- spoznajo standarde, tehniške predpise in regulativo na področju računalništva in varstva pri delu,
- razvijejo zavest in pozitiven odnos do ukrepov za zmanjševanje onesnaževa¬nja in varstvo okolja, racionalno rabo energije in materialov,
- upoštevajo in izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
- poznajo pomen in cilje razvoja osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- imajo znanja, da uspešno organizirajo delo na svojem delovnem področju ob upoštevanju ekonomičnosti, zagotavljanja kakovosti, časovnih normativov, terminskega načrtovanja odvijanja naročil,
- obvladajo znanje za učinkovito in uspešno uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
- obvladajo specifično strokovno in poslovno slovenščino,
- so naravnani v vseživljenjsko učenje, se spopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
- se usposobijo za čim bolj samozavestno, urejeno in prepričljivo sodelovanje v dejavnostih, prek katerih se lahko drugače in bolje uveljavljajo v družbi
- se usposobijo za zavestnejše in kreativnejše odločanje o svojem ravnanju in lastnih vlogah v medosebnih odnosih,
- krepijo samopodobo in razvijajo kritičnost do samega sebe,
- razvijajo spretnosti skupinskega in timskega reševanja problemov,
- ozaveščajo in razumejo svoje temeljne potrebe, si znajo postaviti jasne, razumljive in uresničljive cilje na storilnostnem in medosebnem nivoju,
- razvijajo uspešno komunikacijo, pri kateri je treba spoštovati sogovornika – v za njih varni situaciji, kar jih bo usposobilo za delo v svetu polnočutnih in pozitivno vpliva na njihovo samopodobo,
- razvijajo tehnike učinkovite komunikacije ter učinkovite načine lastnega sporočanja in sprejemanja sporočil drugih, upoštevajoč njihove posebne potrebe,
- usposobijo se za zavestnejše in kreativnejše odločanje o svojem ravnanju in lastnih vlogah v medosebnih odnosih,.
- krepijo samopodobo in razvijajo kritičnost do samega sebe,
- razvijajo spretnosti skupinskega in timskega reševanja problemov,
- ozaveščajo in razumejo svoje temeljne potrebe, znajo si postaviti jasne, razumljive in uresničljive cilje na storilnostnem in medosebnem nivoju.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 4 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih
- in ima ustrezno odločbo o usmeritvi.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
|
Oznaka predmeta/
modula
|
Splošnoizobraževalni predmeti, strokovni moduli in druge oblike VID
|
Ustni odgovori
|
Pisni izdelki
|
Izdelek oziroma storitev in zagovor
|
Drugo
|
|
P1
|
Slovenščina
|
x
|
x
|
|
|
|
P2
|
Matematika
|
x
|
x
|
|
|
|
P3
|
Tuji jezik
|
x
|
x
|
|
|
|
P4
|
Umetnost
|
|
|
x
|
|
|
P5
|
Družboslovje
|
x
|
|
|
|
|
P6
|
Naravoslovje
|
x
|
|
|
|
|
P7
|
Športna vzgoja
|
|
|
|
Prilagojeno ocenjevanje
|
|
M1
|
Programska oprema in storitve 1
|
|
|
x
|
|
|
M2
|
Programska oprema in storitve 2
|
|
|
x
|
|
|
M3
|
Strojna in sistemska oprema
|
|
|
x
|
|
|
M4
|
Računalniška omrežja in komunikacije
|
|
|
x
|
|
|
M5
|
Programiranje
|
|
|
x
|
|
|
M6
|
Podatkovne baze
|
|
|
x
|
|
|
M7
|
Upravljanje strojne opreme
|
|
|
x
|
|
|
M8
|
Upravljanje sistemske opreme
|
|
|
x
|
|
Ocenjevanje znanja dijakov se prilagodi individualno posameznemu dijaku (bodisi pisno bodisi ustno oziroma v slovenskem znakovnem jeziku), kar je posebej opredeljeno v individualiziranem programu.
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje dijak, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov predhodnega letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- vmesni preizkus (velja za dijake z individualno učno pogodbo),
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-