VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
Dijak(i):
|
Dijak(i):
|
Dijak(i): |
|
Umetnost
“umetnost” v širšem pomenu besede
zvrsti umetnosti
likovna umetnost
|
seznanijo se z različnimi področji umetniškega ustvarjanja (likovna,
glasbena, književna, gledališka, plesna, filmska umetnost, itd.)
določijo njihova značilna izrazna sredstva
predstavijo najpomembnejše umetniške ustvarjalce po posameznih
področjih
razložijo pomen umetnosti za človekov razvoj
opredelijo vsebino predmeta
|
poznajo vsa glavna področja umetniškega ustvarjanja
znajo izpostaviti njihove bistvene značilnosti
znajo izluščiti sorodnosti med njimi in prepoznati specifičnosti
vsakega izmed njih
si ustvarijo svoj odnos do umetnosti nasploh in ga argumentirajo
znajo razložiti umetnost kot človekov odraz odnosa do življenja
znajo opredeliti splošni pomen umetnosti kot družbenega pojava,
njeno posebno naravo ter obliko družbene zavesti
znajo vrednotiti naravno in kulturno dediščino
|
skupni obisk ene izmed kulturnih prireditev: (koncerta, opere,
gledališča, ogled razstave, filma...)
pisno poročilo
pogovor, analiza
izbor najbolj priljubljenega dela ali avtorja po posameznih področjih
|
Likovne umetnosti
Spoznajo področja likovnega ustvarjanja: slikarstvo, grafika, kiparstvo,
arhitektura, urbanizem, umetna obrt, oblikovanje, fotografija
|
spoznajo bistvene značilnosti vsakega področja skozi materiale,
tehnike, značilnosti in specifičnosti v izdelavi, oblike izražanja,
čas nastanka umetnine,...
|
samostojno razvrščajo znana likovna dela na posamezna področja
prepoznavajo najpomembnejše tehnike (npr. ločijo olje od akvarela...),
dimenzije in vsebine
vrednotijo sporočilnosti posameznih področij likovnega ustvarjanja
|
ogled aktualne razstave in samostojna pisna analiza v smislu ločevanja
med področji likovnega ustvarjanja
|
Uvod v predmet umetnostna zgodovina
Spoznajo predmet umetnostna zgodovina z vsemi njegovimi specifičnostmi
|
znajo opredeliti značilnosti umetnostno zgodovinske stroke, njenih
oblik raziskovanja likovne umetnosti in arhitekture
spoznajo njene metode dela in raziskovanja in ocenijo njihovo vlogo
in pomen
zmorejo povezovati umetnostno zgodovino s sorodnimi vedami
opredelijo umetnino, slog, zgodovinski slog in smer v likovni umetnosti
(obdobje, kronološki in geografski pristop)
|
- se zavedajo vloge, ki jo ima stroka v okviru varstva naravne in
kulturne dediščine, ustvarjalnega procesa in posredovanja likovnih
vrednot
|
časovne in geografske preglednice
glasba določenega zgodovinskega obdobja kot primerjava
slikovni material na prosojnicah, diapozitivih in v strokovni literaturi
videokaseta
|
Pristop k likovnemu delu
Spoznajo načine in zakonitosti likovnega izražanja in pristopa
k likovnemu delu
|
opredelijo vsebinsko in oblikovno analizo
|
obogatijo svoje dosedanje izkušnje z opazovanjem in razumevanjem
likovnih del
|
priprava vodstva po interni šolski razstavi s poudarkom na izvirnosti
pristopa
analiza in vrednotenje
|
Vsebinska analiza
Analizirajo likovno delo skozi motiv, snov, vsebino in likovno
vsebino
|
ugotovijo in predstavijo motiv (enostaven, sestavljen, neposredno
prepoznaven)
spoznajo pojma vsebina in likovna vsebina in poiščejo poti, ki
vodijo k njima
ugotovijo snov, ki je zastopana v umetnini, jo predstavijo in analizirajo
|
prepoznajo motiv
prepoznavajo in opisujejo najpomembnejše motive: žanr, portret,
avtoportret, karikatura, akt, krajina, veduta, tihožitje, interier,
eksterier,...
znajo pojma vsebina in likovna vsebina smiselno vključiti v analizo
likovnih del
prepoznavajo in analizirajo različne vire snovi
|
reprodukcije likovnih del
ogled stalne razstave v Narodni galeriji in samostojna vsebinska
analiza treh del
izdelava poročil o ogledu
|
Ikonografija in ikonologija
Spoznajo metode in cilje dela umetnostne zgodovine
|
razumejo pomen ikonografije in ikonologije
razčlenijo in razložijo pojme personifikacija, alegorija, atribut
in simbol
poiščejo primere personifikacij v grški in rimski mitologiji
poiščejo atribute krščanske ikonografije
poiščejo krščanske simbole prvih stoletij
|
na izbranem primeru predstavijo ikonografski motiv
v likovnih delih prepoznavajo simbole, personifikacije, alegorije
in atribute in jih razložijo
|
reprodukcije likovnih del
samostojni ogled in pisna analiza likovnega dela v cerkvi v dijakovem
domačem kraju
|
Oblikovna analiza
Analizirajo likovno delo glede na obliko, kompozicijo, morfološki
stil in pristop
|
ugotovijo osnovne prvine likovnega izražanja (točka, linija, ploskev,
prostor, volumen, barva, svetloba), jih analizirajo in razložijo
ugotovijo vrste kompozicije glede na razporeditev likovnih elementov,
gibanje, perspektivo, barve in svetlobo
ugotovijo in razložijo morfološki stil (linearno ploskoviti, plastični,
slikoviti)
ugotovijo in razložijo pristop upodabljanja predmeta
|
prepoznajo najpomembnejše kompozicije in jih razložijo
znajo razložiti linearno perspektivo in druge načine upodabljanja
likovnega prostora (s pomočjo barve, svetlobe, itd.)
na izbranem primeru prepoznajo morfološki stil in pristop upodobitve
predmetov
|
reprodukcije likovnih del
samostojna analiza likovnih del
|
Sinteza
|
|
so sposobni samostojno predstaviti, analizirati in razložiti likovna
dela z uporabo vseh na novo pridobljenih znanj
znajo ta znanja kreativno uporabiti v svojem bodočem poklicu
|
reprodukcije likovnih del
samostojna celostna analiza likovnega dela
|