A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
  Ime izobraževalnega programa: POMOČNIK V TEHNOLOŠKIH PROCESIH (DV) - 2022
Naziv poklicne izobrazbe: pomočnik v tehnoloških procesih/pomočnica v tehnoloških procesih
  2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA  
  Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
  
    - se seznanijo z ekološko in naravovarstveno problematiko in se zavedo njenega pomena, 
    
 - spoznajo osnove tehnične dokumentacije tako, da znajo brati manj zahtevne delavniške risbe, 
    
 - spoznajo sestavne elemente in se seznanijo z delovanjem naprav, 
    
 - se usposobijo za pravilno rabo strokovnih terminov, 
    
 - spoznajo osnovna računalniška orodja za oblikovanje teksta, komuniciranje in predstavitev, 
    
 - se seznanijo z gradivi, ki se uporabljajo v strojegradnji in kovinsko predelovalni industriji, 
    
 - spoznajo obdelovalne postopke in orodja ter se naučijo kakovostno obdelati površine, 
    
 - spoznajo stroje in naprave za ročno in strojno obdelavo, 
    
 - pridobijo delovne navade in se navajajo na red in doslednost pri delu, 
    
 - se naučijo ročnih obdelovalnih postopkov, spoznajo ročne stroje za obdelavo kovin, 
    
 - znajo uporabljati merila in spoznajo merilne postopke, 
    
 - se naučijo delati s stroji in napravami in ob tem upoštevati navodila za varno delo, 
    
 - znajo spajati materiale z varjenjem, 
    
 - znajo uporabljati pridobljeno teoretično znanje v praksi, 
    
 - se navajajo na racionalno rabo energije in se ekološko ozavestijo, 
    
 - se usposobijo za enostavno delo v proizvodnih postopkih, pridobijo sposobnost uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v stroki, 
    
 - pridobijo temeljna znanja iz obdelave, preoblikovanja in spajanja kovin, elektrotehnike, električnih inštalacij, električnih strojev in toplotne obdelave kovin. 
  
 
  Program, prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju, dodatno omogoča dijakom, da:
  
    - razvijajo sporazumevalno možnost v slovenskem in madžarskem jeziku,
    
 - razvijajo vedenja o naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
    
 - si razvijajo zavest o državni pripadnosti,
    
 - si razvijajo zavest o narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo,
    
 - se vzgajajo za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
    
 - se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnosti.
  
 
  3.  TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
	3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
	
Izobraževalni program traja 2 leti.
	3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
	
Izobraževalni program je ovrednoten s 125 kreditnimi točkami (KT).
  4.  VPISNI POGOJI
  V izobraževalni program se lahko  vpiše, kdor je:
  
    - končal najmanj sedmi razred osnovne šole oziroma šesti razred osemletne osnovne šole in je izpolnil osnovnošolsko obveznost ali
    
 - zaključil osnovnošolsko izobraževanje po prilagojenem izobraževalnem programu z nižjim izobrazbenim standardom.
  
 
  
  5.  OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
  
    
| 
 Oznaka predmeta/ modula 
 | 
 Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli  
 | 
 Ustni odgovori 
 | 
 Pisni izdelki 
 | 
 Izdelek oziroma storitev in zagovor 
 | 
 Drugo 
 | 
| 
 P1 
 | 
 Slovenščina 
 | 
 x 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P2 
 | 
 Madžarščina I, Madžarščina II 
 | 
 x 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P3 
 | 
 Matematika 
 | 
 x 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P4 
 | 
 Družboslovje in naravoslovje 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P5 
 | 
 Športna vzgoja 
 | 
   
 | 
   
 | 
   
 | 
 praktične naloge 
 | 
| 
 M1 
 | 
 Tehniško sporazumevanje 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M2 
 | 
 Rokovanje s stroji in napravami 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M3 
 | 
 Vzdrževanje strojev in naprav 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M4 
 | 
 Upravljanje strojev in naprav 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M5 
 | 
 Preoblikovanje materialov 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M6 
 | 
 Litje materialov 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M7 
 | 
 Izdelava in vzdrževanje električnih inštalacij 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M8 
 | 
 Mehatronski sklopi 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M9 
 | 
 Temeljna ličarska dela 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
    
   
  6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
  6.1. Pogoji za napredovanje 
  V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
  6.2. Pogoji za dokončanje 
  Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
  
    - vse splošnoizobraževalne predmete,
 
    - obvezne strokovne module,
 
    - izbirne strokovne module,
 
    - odprti del kurikula.
 
  
  Poleg tega mora opraviti:
  
    - druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
 
    - obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
 
    - zaključni izpit.
 
  
  Zaključni izpit obsega: 
  
    - izdelek oziroma storitev in zagovor.
 
  
  7.  NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
  -