A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
Ime izobraževalnega programa: POMOČNIK V TEHNOLOŠKIH PROCESIH (DV) - 2022
Naziv poklicne izobrazbe: pomočnik v tehnoloških procesih/pomočnica v tehnoloških procesih
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- se seznanijo z ekološko in naravovarstveno problematiko in se zavedo njenega pomena,
- spoznajo osnove tehnične dokumentacije tako, da znajo brati manj zahtevne delavniške risbe,
- spoznajo sestavne elemente in se seznanijo z delovanjem naprav,
- se usposobijo za pravilno rabo strokovnih terminov,
- spoznajo osnovna računalniška orodja za oblikovanje teksta, komuniciranje in predstavitev,
- se seznanijo z gradivi, ki se uporabljajo v strojegradnji in kovinsko predelovalni industriji,
- spoznajo obdelovalne postopke in orodja ter se naučijo kakovostno obdelati površine,
- spoznajo stroje in naprave za ročno in strojno obdelavo,
- pridobijo delovne navade in se navajajo na red in doslednost pri delu,
- se naučijo ročnih obdelovalnih postopkov, spoznajo ročne stroje za obdelavo kovin,
- znajo uporabljati merila in spoznajo merilne postopke,
- se naučijo delati s stroji in napravami in ob tem upoštevati navodila za varno delo,
- znajo spajati materiale z varjenjem,
- znajo uporabljati pridobljeno teoretično znanje v praksi,
- se navajajo na racionalno rabo energije in se ekološko ozavestijo,
- se usposobijo za enostavno delo v proizvodnih postopkih, pridobijo sposobnost uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v stroki,
- pridobijo temeljna znanja iz obdelave, preoblikovanja in spajanja kovin, elektrotehnike, električnih inštalacij, električnih strojev in toplotne obdelave kovin.
Program, prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju, dodatno omogoča dijakom, da:
- razvijajo sporazumevalno možnost v slovenskem in madžarskem jeziku,
- razvijajo vedenja o naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- si razvijajo zavest o državni pripadnosti,
- si razvijajo zavest o narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo,
- se vzgajajo za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
- se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 2 leti.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 125 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je:
- končal najmanj sedmi razred osnovne šole oziroma šesti razred osemletne osnovne šole in je izpolnil osnovnošolsko obveznost ali
- zaključil osnovnošolsko izobraževanje po prilagojenem izobraževalnem programu z nižjim izobrazbenim standardom.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta/ modula
|
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli
|
Ustni odgovori
|
Pisni izdelki
|
Izdelek oziroma storitev in zagovor
|
Drugo
|
P1
|
Slovenščina
|
x
|
x
|
|
|
P2
|
Madžarščina I, Madžarščina II
|
x
|
x
|
|
|
P3
|
Matematika
|
x
|
x
|
|
|
P4
|
Družboslovje in naravoslovje
|
x
|
|
|
|
P5
|
Športna vzgoja
|
|
|
|
praktične naloge
|
M1
|
Tehniško sporazumevanje
|
|
|
x
|
|
M2
|
Rokovanje s stroji in napravami
|
|
|
x
|
|
M3
|
Vzdrževanje strojev in naprav
|
|
|
x
|
|
M4
|
Upravljanje strojev in naprav
|
|
|
x
|
|
M5
|
Preoblikovanje materialov
|
|
|
x
|
|
M6
|
Litje materialov
|
|
|
x
|
|
M7
|
Izdelava in vzdrževanje električnih inštalacij
|
|
|
x
|
|
M8
|
Mehatronski sklopi
|
|
|
x
|
|
M9
|
Temeljna ličarska dela
|
|
|
x
|
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- vse splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-