Določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 20. 6. 2003. 
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela. 
  
  
    INFORMATIVNI CILJI   | 
    FORMATIVNI CILJI   | 
    SOCIALIZACIJSKI CILJI   | 
    POSEBNOSTI V IZVEDBI   | 
  
  
    UREJANJE PREGLEDNIC  
        
  | 
    zna samostojno uporabljati program za vnos, oblikovanje, shranjevanje in posredovanje poslovnih informacij v obliki preglednic in grafikonov; 
        izvršuje matematične in logične operacije z uporabo formul in funkcij; 
        analizira urejene podatke in razloži pridobljene informacije; 
        ponazori rezultate z ustreznimi grafikoni; 
        analizira učinke spreminjanja podatkov v preglednici; 
        povezuje podatke v preglednici, med preglednicami in jih izmenjuje z drugimi programi; 
        pripravi skupno rabo podatkov; 
        uporabi program za urejanje preglednic kot orodje za reševanje konkretnih informacijskih problemov.  | 
    razvija podjetnost in čuti povezavo med poslovnimi funkcijami; 
        ekonomičnost.  | 
    zna glede na vsebino podatkov izbrati primerno vrsto grafikona:       računa z enostavnimi in zahtevnejšimi formulami, uporablja ugnezdene funkcije;       uporablja vgrajene funkcije za obdelavo podatkov (časovne, matematične, statistične funkcije, funkcije z znaki, logične, finančne funkcije);       uporablja absolutno in relativno naslavljanje:       ureja podatke v preglednici (razvrščanje, sledenje podatkom, filtriranje podatkov, uporaba obrazca za vnos, iskanje podatkov, posebno lepljenje);       iz danih podatkov pripravi različne scenarije;       izdela poročila (uporaba orisov povzetkov in združenih poročil);       izdela prilagojeno poročilo z vrtino tabelo.  | 
  
  
    OMREŽJA   | 
    zna izmenjavati podatke na lokalnem omrežju; 
        zna izmenjavati podatke v globalnem omrežju.  | 
    razvija samoiniciativnost in odgovornost; 
        pridobiva znanje o pomembnosti izmenjave podatkov.  | 
    v lokalnem omrežju pošilja podatke, jih obdela in pošlje drugemu uporabniku;       išče podatke po svetovnem spletu, jih shrani in uporabi.  | 
  
  
    PODATKOVNE BAZE   | 
    spozna pomen urejenih podatkov; 
        opredeli osnovne pojme baz podatkov; 
        se nauči osnovnih funkcij dela z bazo podatkov; 
        zna oblikovati tabelo, določiti ključ; 
        zna določiti lastnosti podatkovnih polj. 
        zna izdelati enostavni obrazec; 
        razume pomen posameznih delov obrazca; 
        zna poiskati podatek; 
        zna izdelati enostavno poizvedbo in jo shraniti; 
        razume iskanje informacij z več kriteriji; 
        zna predstaviti podatke v obliki poročila; 
        zna spreminjati izgled poročila in ga natisniti. 
        pozna uvoz podatkov iz različnih virov; 
        zna dodajati nove tabele v bazo in vzpostaviti odnose med tabelami; 
        zna izdelati dodatni obrazec za pomoč pri vnosu podatkov; 
        zna izdelati poizvedbo na osnovi več tabel.  | 
    razvija samostojnost in iniciativnost; 
        pridobiva dobre delovne navade in osebno odgovornost; 
        razvija natančnost in zanesljivost.  | 
    načrtuje novo bazo podatkov; 
        določa tipe podatkov, urejenost tabel, ključ; 
        izdela tabele, oblikuje podatke v tabeli ter jim določi lastnosti; 
        pripravi obrazec za vnos podatkov; 
        dodaja in spreminja lastnosti različnim predmetom obrazca; 
        izdela različne poizvedbe in jih shrani; 
        določi iskalne pogoje ter izpis polj.  | 
  
  
    UREJANJE BESEDIL   | 
    pozna uvoz podatkov iz različnih virov; 
        spozna pomen avtomatizacije oblikovanja poslovnih pisem; 
        spozna prednosti nalepk; 
        spozna smisel združevanja dokumentov različnih avtorjev; 
        spozna smisel pripravljenih predlog.  | 
    razvija čut za oblikovanje in razporejanje; 
        razvija smisel za avtorstvo.  | 
    obvlada spajanje dokumentov; 
        pripravi tabele z naslovi, opisi artiklov( preglednica ali podatkovna baza) in jih tiska kot nalepke.  | 
  
  
    MULTIMEDIJSKA PREDSTAVITEV   | 
    razume pomen multimedijske predstavitve informacij; 
        spozna vsebino dobre predstavitve; 
        spozna osnovne korake pri pripravi predstavitve. 
        pripravi načrt za izdelavo lastne predstavitve; 
        pripravi vsebinsko zasnovo predstavitve; 
        pripravi oblikovno zasnovo predstavitve; 
        se pripravi na izvedbo predstavitve.  | 
    razvija strokovnost in natančnost, komunikativnost; 
        razvija samostojnosti pri delu, kreativne sposobnosti;  | 
    določa ključne informacije, ki jih vsebuje predstavitev; 
        določa različne predstavitvene učinke; 
        išče in vključi podatke iz lokalnega ali globalnega omrežja; 
        opredeli vsebino in potek predstavitve; 
        uporabi pisanje ali uvoz podatkov iz različnih virov; 
        izvede predstavitev.  | 
  
Pogoj, ki ga morajo dijaki izpolniti za opravljanje izpita so opravljene vaje.