Določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 20. 6. 2003. 
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela. 
  
    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE   | 
    FORMATIVNI CILJI   | 
    SOCIALIZACIJSKI CILJ   | 
    POSEBNOSTI V IZVEDBI   | 
  
  
    Dijak   | 
    Dijak   | 
    Dijak   | 
     | 
  
  
    
      - pozna pomen upravnega poslovanja 
 
      - pozna pravne predpise, na katerih temelji poslovanje in načela pisarniškega poslovanja 
 
      | 
    
      - prepoznava in poskuša razložiti vsa načela pisarniškega poslovanja v praksi; 
 
      - razlikuje načela: 
 
      - enotnosti; 
 
      - selektivnosti; 
 
      - preglednosti in urejenosti, ekspeditivnosti; 
 
      - enostavnosti; 
 
      - natančnosti in zanesljivosti ekonomičnosti; 
 
      - varnosti dokumentarnega gradiva; 
 
      | 
    
      - Razvija delovno odgovornost, natančnost, zanesljivost in ažurnost. 
 
      | 
    
      - Vaja: dijaki si v uradnih listih in drugih predpisih znajo poiskati predpise, ki urejajo pravila pisarniškega poslovanja. 
 
      | 
  
  
    
      - spozna temeljna organizacijska vprašanja 
 
      - spozna organizacijsko shemo upravnega organa in podjetja ter spozna pomen signirnega načrta 
 
      | 
    
      - razlikuje notranjo organiziranost upravnega organa in podjetja in izdela signirni načrt; 
 
      | 
    
      - Se začenja zavedati pripadnosti poklicu, za katerega se usposablja. 
 
      | 
    
      - Obisk upravne enote, ogled napisnih tabel. 
 
      | 
  
  
    
      - spozna osebnostne lastnosti pisarniških delavcev, kulturo dela in delovno disciplino 
 
      | 
    
      - se zaveda pomena značajskih in poklicnih potez zaposlenih, ki vplivajo na uspešno delo; 
 
      | 
    
      - Razvija poklicno identiteto in etiko, razvija ustvarjalnost in samoiniciativnost. 
 
      - navaja se na skupinsko delo ter se začne zavedati odnosa do poslovnih skrivnosti. 
 
      | 
       | 
  
  
    
      - opiše delovne prostore, njihovo razporeditev in ergonomično ureditev, pisarniški inventar in klimatske pogoje 
 
      | 
    
      - nariše urejeno pisarno na podlagi prospektov ali obiska v pisarni, ki si jo sam izbere; 
 
      | 
    
      - Opazuje notranjo urejenost prostorov, pridobiva občutek za estetski videz in funkcionalno namestitev opreme. 
 
      | 
    
      - Priporočljivo je, da dijaki obiščejo sejem pisarniške opreme, različne trgovine s pohištvom in si ustvarjajo prospektoteko pisarniške opreme. 
 
      | 
  
  
    
      - osvoji osnovne pojme pisarniškega poslovanja 
 
      | 
    
      - razlikuje kaj je: 
 
      - dokument, priloga, zadeva, dosje; 
 
      - zbirka dokumentarnega gradiva, dosje, sveženj, rednik, žig, pečat, štampiljka, obrazci; 
 
      | 
    
      - Se zaveda pomena urejene dokumentacije za sprejem dobrih poslovnih odločitev. 
 
      | 
    
      - Vaja: izpolnjevanje obrazcev in uporaba pečatov, žigov in štampiljk. 
 
      | 
  
  
    
      - pozna delo vložišča - sprejemne pisarne in odpravništva 
 
      | 
    
      - smiselno poveže postopke od sprejema do odprave pošiljk: 
 
      - sprejem pošiljk; 
 
      - odpiranje in pregledovanje, 
 
      - vrste prejetih pošiljk; 
 
      - postopek z vrednostnimi in zaupnimi ter pošiljkami za javne natečaje; 
 
      - ugotovi pomanjkljivosti vlog; 
 
      - evidentira pošiljke; 
 
      - prepozna pisarniške odredbe; 
 
      - vodi rokovnik; 
 
      - ponazori odpravo pošiljk in organizacijo dela v odpravništvu; 
 
      | 
    
      - Si privzgaja delovno odgovornost, natančnost, zanesljivost in ažurnost. 
 
      - Se zaveda medsebojne povezanosti med strokovnimi in pisarniškimi delavci. 
 
      | 
    
      - Vaja: 
 
      - uporabi prejemno štampiljko in jo izpolni, 
 
      - izpolnjevanje obrazcev za odpravo pošiljk, 
 
      - vodenje kontrolnika poštnine. 
 
      - Ogled uporabe frankirnega stroja. 
 
      | 
  
  
    
      - spozna načine razvrščanja zadev 
 
      | 
    
      - razlikuje abecedni, številčni, kronološki, geografski, vsebinski način razvrščanja in ga zna uporabiti na praktičnih primerih; 
 
      | 
    
      - Razvija natančnost in smisel za urejeno dokumentacijo. 
 
      | 
    
      - Vaja: razvršča dokumente. 
 
      | 
  
  
    
      - se nauči klasificirati zadeve 
 
      | 
    
      - se seznani s klasifikacijskim načrtom in načinom razvrščanja in izpelje klasificiranje prejetih dokumentov; 
 
      | 
    
      - Razvija sposobnost za vsebinsko urejanje pisnih informacij. 
 
      | 
    
      - Vaja: uporaba klasifikacijskega načrta, ki velja v državni upravi. 
 
      | 
  
  
    
      - pozna načine evidentiranja zadev in samostojno vodi evidence 
 
      | 
    
      - obvlada evidence v delovodniku, kartotečnem kazalu, popisu zadev; 
 
      - se seznani z računalniškim vodenjem evidenc, 
 
      - se informativno seznani s prejšnjimi načini evidentiranja 
 
      | 
    
      - Razvija sposobnost za vsebinsko urejanje pisnih informacij. 
 
      | 
    
      - Vaja: Izpolnjevanje: 
 
      - delovodnika in 
 
      - kartic kartotečnega kazala ter njegova tehnična ureditev. 
 
      | 
  
  
    
      - pozna možnosti posebnih evidenc za podjetja 
 
      | 
    
      - izpolni poročilo o prejeti in odposlani pošti ter evidenčni karton; 
 
      - uredi dosje poslovnega partnerja; 
 
      | 
    
      - Razvija odgovornost do dela, natančnost in ažurnost. 
 
      | 
    
      - Vaja v izpolnjevanju posebnih evidenc. 
 
      | 
  
  
    
      - spozna pisarniško-tehnično delo z dokumenti 
 
      | 
    
      - prepozna sestavne dele uradnega pisma in poslovnega dopisa, zapisnika, uradnega zaznamka, odločbe in načine pri oblikovanju podpisa; 
 
      | 
    
      - Razvija sposobnost za pravilno oblikovanje dopisov. 
 
      | 
    
      - Vaja v izdelavi poslovnega pisma in odločbe. 
 
      | 
  
  
    
      - pozna načine tehničnega zlaganja zadev v zbirkah dokumentarnega gradiva in zna urejati kartoteke 
 
      | 
    
      - izbere v konkretnem primeru najustreznejši način tehnične ureditve dokumentarnega gradiva; 
 
      | 
    
      - Razvija smisel za natančnost, urejenost, ekspeditivnost,. 
 
      | 
     | 
  
  
    
      - pozna shranjevanje dokumentarnega gradiva 
 
      | 
    
      - razlikuje vrste zbirk dokumentarnega gradiva, sposoben je urediti zadeve v stalni zbirki, obvlada odbiranje in oddajo dokumentarnega gradiva zgodovinskemu arhivu;, 
 
      | 
    
      - Razvija smisel za natančnost, urejenost, ekspeditivnost ter se zaveda strokovne in poklicne odgovornosti za ohranjanje informacij. 
 
      | 
    
      - Obisk v zgodovinskem arhivu. 
 
      | 
  
  
    
      - spozna pisarniško tehnično delo na sodišču 
 
      | 
    
      - razlikuje: 
 
      - delo vložišča, sodne pisarne in sodne uprave; 
 
      - loči vrste evidenčnih knjig na sodišču in se seznani z vodenjem evidenc; 
 
      - osnuje spis; 
 
      - uporabljati zna pečatila; 
 
      - obvlada zaključevanje vpisnikov; 
 
      | 
    
      - Se zaveda specifične poklicne odgovornosti pri delu na sodišču. 
 
      | 
     | 
  
  
    
      - pozna postopek overitve podpisov, pisav in prepisov 
 
      | 
    
      - se seznani z delom notariata, predvsem z overitvami in evidencami v zvezi s tem; 
 
      | 
    
      - Se zaveda specifične poklicne odgovornosti pri delu notarja. 
 
      | 
    
      - Skupina dijakov pripravi referat o obisku pri notarju, ki ga predstavi v razredu. 
 
      | 
  
  
    
      - spozna delo geodetske službe in zemljiškega katastra 
 
      | 
    
      - razlikuje dejavnosti geodetske službe in storitve, ki jih za naročnike opravlja geodetska uprava; 
 
      - loči pojme: parcela, katastrska občina, katastrski razred, vrste rabe, katastrski dohodek, posestni list in odločba o parcelaciji zemljišča; 
 
      | 
    
      - Se zaveda potrebe po natančnosti, zanesljivosti in ekspeditivnosti. 
 
      | 
    
      - Vaja: dijaki si ogledajo katastrski načrt, topografsko karto, posestni list, kopijo katastrskega načrta. 
 
      | 
  
  
    
      - pozna načine vodenja evidence v zemljiški knjigi in knjigi etažne lastnine 
 
      | 
    
      - razlikuje lastninsko, služnostno, zastavno in pravico uporabe; 
 
      - loči pojme vknjižba, zaznamba, predznamba in plomba; 
 
      - razume podatke, vpisane v zemljiškoknjižnem vložku zemljiške knjige in knjige etažne lastnine; 
 
      | 
    
      - Se zaveda potrebe po natančnosti, zanesljivosti in ekspeditivnosti ter specifične poklicne odgovornosti pri delu na sodišču. 
 
      | 
    
      - Obisk zemljiške knjige na okrajnem sodišču ter vpogled v popisni, lastninski in bremenski list. 
 
      | 
  
  
     | 
    
      - razlikuje sodne in upravne takse; 
 
      - opredeli kdaj nastopi taksna obveznost, kdo je zavezanec, kdo je lahko oproščen plačila takse in način njene izterjave. 
 
      | 
    
      - Se zaveda potrebe po natančnosti, zanesljivosti in ekspeditivnosti ter specifične poklicne odgovornosti pri delu v državni upravi in na sodišču. 
 
      | 
     | 
  
  
    
      - spozna vrste pisarniške mehanizacije in se nauči, kako pristopiti k njene nabavi 
 
      | 
    
      - razlikuje in zna uporabiti: 
 
      - narekovalne naprave, 
 
      - kopirne naprave, 
 
      - naprave za mikrofilmanje, 
 
      - stroje za obdelavo poštnih pošiljk, 
 
      - komunikacijske naprave; 
 
      - se zaveda pomena racionalne nabave novih strojev in naprav; 
 
      | 
    
      - Razvija sposobnost racionalnega razmišljanja in ekonomičnega trošenja sredstev za nakup nove pisarniške opreme in mehanizacije. 
 
      | 
    
      - Vaja v diktiranju in prepisovanju posnetih besedil, fotokopiranje, ogled mikrofilmanja z uporabo mikrofilmskega čitalca. 
 
      - Pošiljanje sporočil po faksu in elektronski pošti. 
 
      | 
  
  
    
      - spozna kaj je to delovni postopek in načine njegovega proučevanja 
 
      | 
    
      - razlikuje in zna ponazoriti načine proučevanja delovnih postopkov: 
 
      - cilj proučevanja, zbiranje dejstev, kritično analizo, predlog izboljšav; 
 
      | 
    
      - Razvija inovativnost ob predhodnem poznavanju načel pisarniškega poslovanja. 
 
      | 
    
      - Vaja v proučevanju primera iz poslovanja državne uprave. 
 
      | 
  
  
    
      - spozna pomen knjižnic in opravila, povezana z obdelavo knjižnega gradiva, nauči se uporabiti univerzalno decimalno klasifikacijo 
 
      | 
    
      - razlikuje vrste knjižnic; 
 
      - prepozna opravila, v zvezi z obdelavo knjižnega fonda; 
 
      - je sposoben urediti in voditi strokovno knjižnico; 
 
      - se seznani z glavnimi vrstilci, privesnimi vrstilci in veznimi znaki UDK; 
 
      | 
    
      - Se zaveda strokovne odgovornosti, natančnosti in smisla za red. 
 
      | 
    
      - Obisk v šolski knjižnici. 
 
      | 
  
  
    
      - spozna pomen in način dela INDOK službe 
 
      | 
    
      - razume pomen INDOK služb, sposoben si je predstavljati potek obdelave dokumentov, razlikuje vrste dokumentov, obvlada sistem shranjevanja in iskanja informacij s pomočjo računalnika; 
 
      | 
    
      - Se zaveda pomena hitrih in kvalitetnih informacij o dokumentih. 
 
      | 
    
      - Priporočljiv je obisk indok centra. 
 
      | 
  
  
    
      - spozna dejavnost in pristojnosti upravnih notranjih zadev 
 
      | 
    
      - razume pomen matične službe in vrste matičnih knjig, 
 
      - se seznani z evidencami o državljanstvu in osebnih stanjih občanov ter njihovim urejanjem; 
 
      - razloži pomen osebne izkaznice in način njene pridobitve; 
 
      | 
    
      - Osvaja sposobnost komuniciranja s strankami ob urejanju njihovih zahtevkov in reševanja morebitnih konfliktov. 
 
      | 
     | 
  
  
    
      - pozna in opiše delo tajnic in poslovnih sekretark 
 
      | 
    
      - prepozna delovne in osebnostne lastnosti tajnic in poslovnih sekretarjev ter pomembnost njihovega dela; 
 
      - si zna predstavljati delo s poslovnimi partnerji in zna ponuditi pomoč neukim strankam; 
 
      - se usposablja za sprejem obiskovalcev in obvlada osnove bontona ter komuniciranja; 
 
      - zna pripraviti vse potrebno za službeno potovanje in poskrbeti za poslovna darila; 
 
      - razloži pomen vodenja rokovnika in priročnih poslovnih informacij; 
 
      | 
    
      - Občuti pripadnosti firmi, skrbnost za pravočasno in sprotno reševanje zadev, četudi nadrejeni delavec ni vedno prisoten. 
 
      - Se zaveda, da se je potrebno nenehno dodatno izpopolnjevati. 
 
      - Se zaveda pomena samoiniciativnosti, praktičnosti, ustvarjalnosti. 
 
      - Osvaja sposobnost komuniciranja; 
 
      - Si privzgaja smisel za aktivno poslušanje, čuti osebno in poklicno odgovornost. 
 
      | 
     | 
  
  
    
      - pozna priprave na seje, sestanke in konference, zna odposlati vabilo, pripraviti gradivo in napisati zapisnik 
 
      | 
    
      - razlikuje vrste in sestavne dele zapisnikov; 
 
      - sestavi uradni zaznamek; 
 
      - vodi gradivo ter evidence o sejah in sprejetih ter izvršenih sklepih; 
 
      | 
    
      - Se zaveda delovne in strokovne odgovornosti ter doslednega spoštovanja načela molčečnosti. 
 
      | 
    
      - Vaja: sestavljanje rednega zapisnika. 
 
      | 
  
  
    
      - spozna kadrovsko personalno administracijo 
 
      | 
    
      - razloži vlogo in pomen kadrovske politike ter kadrovske službe; 
 
      - pozna vsebino delovne knjižice; 
 
      - razume postopek objave prostega delovnega mesta; 
 
      - obvlada izpolnjevanje obrazcev za prijavo in odjavo delavcev; 
 
      - vodenje evidence o delavcih; 
 
      - urejanje zdravstvene dokumentacije in skrb za varstvo pri delu zaposlenih delavcev; 
 
      | 
    
      - Se navaja na delo z ljudmi. 
 
      - Se zaveda potrebe po poznavanju in upoštevanju določil kodeksa omike tajnic in poslovnih sekretark. 
 
      - Se zaveda pomena varovanja osebnih podatkov o zaposlenih. 
 
      | 
    
      - Vaja v izpolnjevanju obrazcev s področja kadrovske evidence. 
 
      | 
  
  
    
      - se nauči izdelovati in uporabljati obrazce za delo v administraciji 
 
      | 
    
      - se zaveda pomena obrazcev za hitro in cenejše delo v administraciji; 
 
      - obvlada glavna pravila za načrtovanje obrazcev; 
 
      - samostojno pripravi obrazec po lastni izbiri; 
 
      | 
    
      - Zna oceniti, kdaj se izplača neki postopek poenostaviti z obrazci. 
 
      - Razvija natančnost, ustvarjalnost, inovativnost. 
 
      | 
     | 
  
  
    
      - spozna avtomatizirano pisarniško poslovanje 
 
      | 
    
      - razume in poskuša voditi evidenco o dokumentaciji s pomočjo računalnika. 
 
      | 
    
      - Nenehno razvija smisel za urejenost in preglednost dokumentarnega gradiva. 
 
      - Se zaveda pomena ekspeditivnosti in ustvarjalnosti. 
 
      | 
       | 
  
Pogoj, ki ga morajo dijaki izpolnjevati za opravljanje izpita so opravljene vaje.