A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI  PROGRAM 
Ime  izobraževalnega programa: GASTRONOMIJA (DV)
  Izobraževalni  program je prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem  jeziku na narodno mešanem območju. 
    Naziv strokovne izobrazbe: gastronomski tehnik/gastronomska tehnica  
  2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg  splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v  nadaljevanju dijakom), da: 
  
    - razvijejo zmožnost       uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v       stroki, 
 
    - poznajo lastnosti in       uporabo živil, pijač, pripomočkov, strojev in naprav v stroki,
 
    - obvladajo strokovno       načrtovanje in oblikovanje ponudbe v gostinstvu,
 
    - obvladajo kontrolne       postopke storitev,
 
    - osvojijo       strokovno-teoretična in praktična znanja in veščine, ki so pomembna za       kakovostno izvedbo kompleksnih nalog,
 
    - obvladajo poklicno       specifične metode reševanja problemov ter strokovnega odločanja,
 
    - obvladajo strokovno       terminologijo,
 
    - uporabljajo strokovno       literaturo, predpise in standarde,
 
    - obvladajo znanja       vodenja in dokumentiranja storitev,
 
    - osvojijo       sposobnosti podjetniškega razmišljanja, kritične presoje, odgovornega in       socialnega ravnanja v delovnem okolju,
 
    - upoštevajo in       izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu,       varstva okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in       časa ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
 
    - poznajo pomen       in cilje razvoja osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v       delovnem okolju,
 
    - imajo znanja,       da uspešno organizirajo delo na svojem delovnem področju ob upoštevanju       ekonomičnosti, zagotavljanja kakovosti, časovnih normativov, terminskega       načrtovanja ipd.,
 
    - obvladajo       znanja za učinkovito in uspešno uporabo sodobne       informacijsko-komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega in       uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
 
    - obvladajo       splošne komunikacijske veščine (besedno in nebesedno) – pisno in ustno       poslovno komuniciranje, telefonsko komuniciranje, tehnike pogajanj ipd.,
 
    - obvladajo       vodenje poslovno podjetniške oz. delovne dokumentacije (kalkulacija,       delovni nalog, obračun, reklamacija, nabava, skladiščenje, prodaja, razne       evidence, zapisnik o poškodbi ipd.),
 
    - so naravnani v       vseživljenjsko učenje, se spopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni       razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
 
    - so sposobni       sodelovati v skupini in projektnih nalogah (kooperativnost, poštenost),       reševati konflikte ter organizirati in voditi projektno in timsko delo,
 
    - poznajo in kakovostno opravljajo dela in  storitve v gostinstvu in turizmu, 
 
    - razvijejo pozitivni odnos do zdravega načina  življenja, 
 
    - aktivno skrbijo za lastno zdravje in zdravje  gostov, 
 
    - znajo sprejemati goste in z njimi ustrezno ustno  in pisno komunicirati v slovenskem in madžarskem jeziku ter najmanj enem tujem  jeziku, 
 
    - znajo komunicirati z gosti skladno s poslovno  etiko, bontonom in načeli gostoljubnosti,
 
    - poznajo pojem kakovosti in uporabljajo sisteme  standardov za zagotavljanje kakovosti,
 
    - poznajo osnovne naravnogeografske značilnosti,  družbenozgodovinski in kulturni razvoj v Sloveniji in širšem prostoru,
 
    - poznajo slovensko naravno in kulturno dediščino  in jo znajo tržiti v okviru gostinskih in turističnih storitev,
 
    - znajo izdelati kalkulacije za gostinske in  turistične storitve,
 
    - poznajo zakonske predpise na področju gostinstva  in turizma in jih upoštevajo pri izvajanju   storitev,
 
    - znajo organizirati in izvajati animacijo za  goste ob različnih priložnostih,
 
    - poznajo osnove trženja in jih uporabljajo pri  oblikovanju ponudb za gostinske in turistične storitve,
 
    - poznajo in dosledno upoštevajo varnostne  predpise pri delu,
 
    - ciljno načrtujejo in       spremljajo svoj poklicni razvoj s poklicnim portfoliem,
 
    - samovrednotijo in       primerjajo poklicne dosežke,
 
    - znajo poiskati       informacije na trgu dela in izobraževalnih možnostih doma in v EU,
 
    - transparentno predstavijo       svoje osebnostne dimenzije in razvoj poklicne kariere. 
 
  
  Dijak bo ob  zaključku izobraževanja:
  
    - odgovoren, strpen,       human in sposoben življenja v demokratični družbi, 
 
    - usposobljen za       skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu, 
 
    - imel temelje za razvoj       osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
 
    - iskal racionalne in       strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
 
    - naravnan v       vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
 
    - usposobljen za uporabo       znanj in veščin v novih situacijah,
 
    - razširil splošno       izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi,       osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi       standardi ključnih kvalifikacij.
 
  
  Program,  prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem jeziku na narodno  mešanem območju v Prekmurju, dodatno omogoča dijakom, da: 
  
    - razvijajo  sporazumevalno možnost v slovenskem in madžarskem jeziku, 
 
    - razvijajo vedenja  o naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske  narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda, 
 
    - razvijajo zavest  o državni pripadnosti, 
 
    - razvijajo zavest  o narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo, 
 
    - se vzgajajo za  spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti  ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske  narodne skupnosti, 
 
    - se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in  ustanovami teh skupnosti. 
 
  
  3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
  -     Izobraževanje traja 2 leti.
 
    -       Izobraževalni program je ovrednoten s 120  kreditnimi točkami (KT).
 
  
  4. VPISNI POGOJI
  V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno zaključil srednje poklicno  izobraževanje in pridobil enega od nazivov srednje poklicne izobrazbe: 
  
    - gastronom hotelir, kuhar, natakar, kuhar-natakar,       oskrbnik, kmetovalka-gospodinja, pek, slaščičar, slaščičar-konditor ali 
 
    - je pridobil enakovredno izobrazbo po prejšnjih predpisih. 
 
  
  5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
  
    
      Oznaka  | 
      Splošnoizobraževalni predmet in    strokovni modul  | 
      Ustno  | 
      Pisno  | 
      Izdelek oziroma  storitev  | 
      Drugo  | 
    
    
      P1  | 
      Slovenščina  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P2   | 
      Madžarščina I, II   | 
      x   | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P3  | 
      Matematika   | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P4  | 
      Tuji    jezik  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P5  | 
      Umetnost  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      P6  | 
      Zgodovina  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P7  | 
      Geografija  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P8  | 
      Sociologija   | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P9  | 
      Psihologija  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P10  | 
      Kemija   | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P11  | 
      Biologija   | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P12  | 
      Fizika  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P13  | 
      Informatika  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P14  | 
      Športna    vzgoja  | 
         | 
         | 
         | 
      praktične    naloge  | 
    
    
      M1  | 
      Poslovanje    in podjetništvo  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      M2  | 
      Receptorska    dela  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      M3  | 
      Naravna    in kulturna dediščina  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      M4  | 
      Oblikovanje    gostinske ponudbe z animacijo  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      M5  | 
      Priprava    dietnih jedi  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M6  | 
      Catering  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M7  | 
      Priprava    jedi pred gostom in mešanje pijač  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M8  | 
      Kulinarika    in vina v Sloveniji in svetu  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      M9  | 
      Hotelska    in gospodinjska dela  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      M10  | 
      Turistično    destinacijski menedžment  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      M11  | 
      Restavracijsko    slaščičarstvo  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
  
  6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
  6.1. Pogoji za napredovanje 
  V višji  letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno  ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika  izvedbenega kurikula šole, so opravili vse obveznosti sprejetih vsebin  interesnih dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom  oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora.
  6.2.  Pogoji za dokončanje 
  Za dokončanje izobraževanja  in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
  
    - splošnoizobraževalne predmete,
 
    - obvezne strokovne module,
 
    - izbirne strokovne module,
 
    - odprti del kurikula.
 
  
  Poleg tega mora opraviti:
  
    - interesne dejavnosti,
 
    - obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
 
    - poklicno maturo.
 
  
  Poklicna matura obsega: 
    Obvezni del:
  
    - pisni in ustni izpit iz  slovenščine ali madžarščine,
 
    - pisni in ustni izpit iz gastronomije in  turističnih storitev. 
 
  
  Izbirni del: 
  
    - pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali  matematike (po izbiri dijaka),
 
    - izdelek oziroma storitev in zagovor. 
 
  
  7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
  Izobraževalni program ne  omogoča pridobitve nacionalnih poklicnih kvalifikacij.