A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI  PROGRAM 
  1.1. Ime izobraževalnega programa: TEHNIK MEHATRONIKE (SI) PTI - 2020
    1.2.  Naziv poklicne/strokovne izobrazbe: tehnik mehatronike/tehnica  mehatronike
  2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča  dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
  
    - pridobijo splošna in       temeljna znanja za razumevanje zakonitosti v naravi in družbi, 
 
    - razvijejo spretnosti za       uspešno delo in strokovno rast ter sposobnost razumevanja in ustvarjanja       abstraktnih predstav o težje zaznavnih pojavih,
 
    - razvijejo motivacijo za       izobraževanje in izpopolnjevanje ter oblikujejo trajen sistem vrednot, 
 
    - spoznajo področje       elektrotehniške, strojniške in računalniške stroke ter utrdijo temeljna       strokovna znanja za povezovanje teorije in prakse,
 
    - pridobijo znanja za uspešno       rabo modernih komunikacijskih tehnologij za delo na strokovnem področju,
 
    - spoznajo osnovne elemente       programske opreme, pravila za pisanje programov in pridobijo osnovna       znanja o sintaksi in semantiki določenega programskega jezika,
 
    - spoznajo materiale in       elemente s področja elektrotehnike in strojništva, seznanijo se s pravilno       in varno rabo orodja, strojev in naprav, spoznajo instrumente in merilne       metode za merjenje električnih in drugih fizikalnih veličin za analizo       elementov in sistemov,
 
    - si razvijajo sposobnost za       natančno opazovanje in kritično mišljenje, 
 
    - obvladajo temeljno       strokovno terminologijo in znajo uporabljati strokovno literaturo, 
 
    - spoznajo standarde,       tehniške predpise in regulativo na področjih elektronike, strojništva in       računalništva ter varstva pri delu,
 
    - spoznajo temeljne usmeritve       in postopke okolju prijaznega načrtovanja izdelkov na osnovi analize       celotnega življenjskega cikla izdelka in s tem povezane regulative za       izdelke 
 
    - razvijajo zavest in       pozitiven odnos do ukrepov za zmanjševanje onesnaževanja in varstvo       okolja, racionalne rabe energije in materialov,
 
    - spoznajo delovanje in       elemente kompleksnih analognih in digitalnih elektronskih vezij, elemente       in sisteme multimedijske tehnike in elektronike ter tehnologije v       avtomatizaciji procesov, 
 
    - znajo interpretirati       rezultate meritev in izračunov,
 
    - spoznajo prvine       trajnostnega razvoja, si pridobijo osnovno znanje, ki jim omogoča       podjetniško razmišljanje, 
 
    - razumejo pomen ekonomike       dela in organizacije delovnega mesta, delovne enote, 
 
    - si pridobijo znanje za       ugotavljanje kakovosti opravljenega dela, za odkrivanje vzrokov za       nekakovostno izvedeno delo in njihovo odpravo, 
 
    - razumejo vrednotenje       procesov in sistemov ter optimizacijo, 
 
    - poznajo razvojne naloge,       naloge projektiranja in planiranja, 
 
    - znajo naročati opremo, 
 
    - poznajo projektno delo, 
 
    - poznajo temeljne       zakonitosti v elektroniki in strojništvu ter delovanja tipičnih vezij in       sistemov na nivoju, da je možna specializacija za montažo, vzdrževanje in       servisiranje,
 
    - spoznajo namembnost       programskih orodij za risanje, konstruiranje, dimenzioniranje, izbiro       gradiv, elementov, strojev in sistemov ter krmiljenje,
 
    - spoznajo naprave za brezžični       prenos signalov, prenos analognega in digitalnega signala, kodiranje in       dekodiranje, gradnike računalnikov, integracijo v sistem, periferne       naprave, povezave računalnikov, 
 
    - spoznajo merilne       pretvornike in instrumente, merilne metode in tehnologije merilnih odjemnikov       za uporabo v procesih,
 
    - spoznajo osnove tehnike in       programske algoritme procesne avtomatizacije za različne nivoje       avtomatizacije, 
 
    - spoznajo osnove elektronike       in mikrokrmilnikov na nivoju strojne in programske opreme       krmilno-regulacijskih sistemov, osnove robotike, CNC-tehnologije, 
 
    - usposobijo se za       aplikativno programiranje enostavnejših industrijskih       krmilno-regulacijskih sistemov,
 
    - spoznajo načine predelave       in obdelave kovinskih in nekovinskih materialov, 
 
    - spoznajo osnove mehanike.
 
  
  Program je prilagojen za izvajanje v slovenskem učnem jeziku na narodno  mešanem območju v slovenski Istri in ima še naslednje posebne cilje: 
  
    - razvijanje sporazumevalne       sposobnosti v italijanskem in slovenskem jeziku, 
 
    - razvijanje vedenja o       naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti       ter njenega matičnega naroda, 
 
    - vzgoja za spoštovanje in       razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med       pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti.«
 
  
  3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA 
  3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
    Izobraževalni program traja 2 leti
  3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
    Izobraževalni  program je ovrednoten s 126 kreditnimi točkami (KT).
  4. VPISNI POGOJI 
  V izobraževalni program se lahko vpiše kdor je uspešno končal srednje  poklicno izobraževanje in si pridobil enega od nazivov poklicne izobrazbe:
  
    - mehatronik operater,       elektrikar energetik, elektrikar elektronik, elektrikar, računalnikar,       avtoserviser, avtomehanik, orodjar, oblikovalec kovin, oblikovalec kovin –       orodjar, strojni mehanik, finomehanik, instalater strojnih instalacij,       izdelovalec kovinskih konstrukcij, urar, zlatar, strojnik gradbene       mehanizacije, grafičar, grafični operater, mehanik kmetijskih delovnih       strojev, kmetijski mehanik, geostrojnik rudar ali
 
    - pridobil enakovredno       izobrazbo po prejšnjih predpisih. 
 
  
  5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA 
  
    
      Oznaka predmeta/ 
          modula  | 
      Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli  | 
      Ustni odgovori  | 
      Pisni izdelki  | 
      Izdelek oziroma  
          storitev in zagovor  | 
      Drugo  | 
    
    
      P1  | 
      Slovenščina  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P2  | 
      Italijanščina  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P3  | 
      Tuji jezik  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P4  | 
      Matematika  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P5  | 
      Umetnost   | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      P6  | 
      Zgodovina  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P7  | 
      Geografija  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P8  | 
      Sociologija  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P9  | 
      Psihologija  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P10  | 
      Fizika  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P11  | 
      Kemija  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P12  | 
      Informatika  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      P13  | 
      Športna vzgoja  | 
         | 
         | 
         | 
      praktične naloge  | 
    
    
      M1  | 
      Tehniško sporazumevanje  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M2  | 
      Tehnološki procesi  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M3  | 
      Mehatronika  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M4  | 
      Informacijski sistemi  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M5  | 
      Krmilno-regulacijski sistemi  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
  
  6.  POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE  IZOBRAŽEVANJA 
   6.1.  Pogoji za napredovanje
    V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta  pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih  modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse  interesne dejavnosti in obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
  6.2.  Pogoji za dokončanje
    Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno  opraviti s pozitivnimi ocenami:
  
    - vse splošnoizobraževalne       predmete,
 
    - obvezne strokovne module,
 
    - izbirne strokovne module,
 
    - odprti del kurikula, ki ga       predpiše šola.
 
  
  Poleg tega mora opraviti: 
  
    - vse interesne dejavnosti,
 
    - obveznosti pri praktičnem       usposabljanju z delom,
 
    - poklicno maturo.
 
  
  Poklicna matura obsega:
  Obvezni del:
  
    - pisni in ustni izpit iz       slovenščine,
 
    - pisni in ustni izpit iz mehatronike.
 
  
  Izbirni del:
  
    - pisni in ustni izpit iz       matematike, tujega jezika ali italijanščine (drugi jezik) po izbiri dijaka,
 
    - izdelek oziroma storitev in       zagovor.