A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
  1.1. Ime  izobraževalnega programa: AVTOSERVISER (DV)  - 2020
  Izobraževalni program  za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno  mešanem območju v Prekmurju
  1.2. Naziv poklicne izobrazbe: avtoserviser/  avtoserviserka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča  dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
  
    - razvijajo sposobnosti za       kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in       poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektiv, 
 
    - so sposobni matematično       reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti       analitične in grafične statistične prikaze, 
 
    - obvladajo osnove       informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno       uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic,       programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje       oziroma dela ), 
 
    - spoznajo osnove       podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij, 
 
    - razumejo ekologijo ter       vpliv izdelovanja, uporabe, vzdrževanja ali odstranjevanja strojev, naprav       in njihovih sklopov, izdelkov ipd. na okolje, 
 
    - se usposobijo za pravilno       ravnanje s stroji in napravami, skladiščenje in odstranjevanje okolju       škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih       vplivov na okolje (npr. hrup, emisije, sevanja ipd.), 
 
    - obvladajo varno in pravilno       ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo       predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih       nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev), 
 
    - obvladajo metode in       postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke       reciklaže, 
 
    - spoznajo lastnosti, zgradbo       in uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv, si pridobijo znanje o       notranjem transportu in transportnih sredstvih ter vzdrževanju naprav v       delavnici, 
 
    - obvladajo in razumejo       splošne principe (zakone) v strojništvu, 
 
    - znajo načrtovati in       pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela, 
 
    - znajo uporabiti in narisati       enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših       sklopov v skladu s standardizacijo ter izdelati in uporabiti tabele in       diagrame, 
 
    - znajo brati delavniške,       sestavne in shematske risbe, predvsem vezalne sheme električnih,       elektronskih, pnevmatičnih in hidravličnih sistemov, 
 
    - se usposobijo za presojo o       obrabljenosti in uporabnosti posameznih delov, pri tem pa upoštevajo       optimalno delovanje in obremenjenost in znajo svetovati, ali je       priporočljivo preventivno popravilo, 
 
    - pridobijo poklicno znanje o       merilnih in kontrolnih postopkih ter uporabi merilnih (tudi računalniško       vodenih) in kontrolnih naprav, orodij in strojev, 
 
    - obvladajo različne postopke       ročne in strojne obdelave odrezovanja, preoblikovanja in spajanja kovin in       nekovin, 
 
    - spoznajo sestavne dele,       sklope, naprave in sisteme motornih vozil in voznih sredstev ter motorja z       notranjim izgorevanjem, njihove tehnične rešitve (izvedbe), funkcijo,       gradiva za izdelavo ter principe delovanja, 
 
    - spoznajo mehaniko in       tehniko motornih vozil in voznih sredstev, predvsem razdelitev, zgradbo,       funkcijo in medsebojno delovanje delov, sklopov in pomožnih naprav, si       pridobijo temeljno znanje o pnevmatiki in hidravliki ter zgradbo,       funkcijo, vzdrževanje in priključitev hidravličnih in pnevmatičnih sklopov       in naprav, 
 
    - pridobijo temeljno znanje       iz elektrotehnike in elektronike ter zgradbo, funkcijo, vzdrževanje in       priključitev električnih in elektronskih sklopov in naprav,
 
    - poznajo postopke za       diagnosticiranje stanja ličenih površin, priprave premazov ter ustreznega       vzdrževanja, popravila in izdelave oziroma obdelave pri pripravi podlog       ter zunanjih in notranjih površin z barvanjem – ličenjem, 
 
    - obvladajo diagnosticiranje,       nastavljanje, vzdrževanje in popravljanje sestavnih delov, sklopov, naprav       in sistemov v motornih vozilih in voznih sredstvih ter motorjih z       notranjim izgorevanjem.
 
  
  Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
  
    - strpna, humana, tolerantna       in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in       življenja v pluralni in demokratični družbi, 
 
    - naravnan v vseživljenjsko       učenje in usposabljanje,
 
    - sposoben pripraviti in       izvesti racionalen poseg na vozilu z uporabo metod za preizkušanje in       lokaliziranje napak na vozilih z bencinskim ali dizelskim motorjem,       vključno s popravilom ali zamenjavo uničenih ali obrabljenih delov na       vozilu, 
 
    - sposoben  oceniti in       izbrati najbolj ekonomično pot za odpravo napake na vozilu, pri čemer bo       upošteval želje in pričakovanja stranke, varnostne predpise, priporočila       in navodila proizvajalca vozila ter okolje varstvene predpise,
 
    - nadgradil splošno izobrazbo       in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni       razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi       ključnih kvalifikacij.
 
  
  Program, prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem  jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju, dodatno omogoča dijakom, da:
  
    - razvijajo sporazumevalno       možnost v slovenskem in madžarskem jeziku,
 
    - razvijajo vedenja o naravni       in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne       skupnosti ter njenega matičnega naroda,
 
    - si razvijajo zavest o       državni pripadnosti,
 
    - si razvijajo zavest o       narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo,
 
    - se vzgajajo za spoštovanje       in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med       pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
 
    - se seznanjajo s položajem       narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki       in ustanovami teh skupnosti.
 
  
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 189 kreditnimi točkami (KT).
  
4. VPISNI POGOJI
  V  izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal: 
  
    - osnovnošolsko izobraževanje       ali 
 
    - nižje poklicno       izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih. 
 
  
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA  ZNANJA
  
    Oznaka predmeta/ 
      modula  | 
    Splošnoizobraževalni predmeti in    strokovni moduli   | 
    Ustni odgovori  | 
    Pisni izdelki  | 
    Izdelek oziroma storitev in    zagovor  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P2  | 
    Madžarščina I , Madžarščina II  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P3  | 
    Matematika   | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P4  | 
    Tuji jezik  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P5  | 
    Umetnost   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    P6  | 
    Naravoslovje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P7  | 
    Družboslovje   | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P8  | 
    Športna vzgoja  | 
       | 
       | 
       | 
    praktične naloge  | 
  
  
    M1  | 
    Tehniško komuniciranje v poklicu   | 
        | 
        | 
    x   | 
        | 
  
  
    M2  | 
    Materiali in obdelave v poklicu   | 
        | 
        | 
    x   | 
        | 
  
  
    M3  | 
    Elementi konstrukcij   | 
        | 
        | 
    x   | 
        | 
  
  
    M4  | 
    Organizacija in poslovanje   | 
        | 
        | 
    x   | 
        | 
  
  
    M5  | 
    Osnove motornih vozil   | 
        | 
        | 
    x   | 
        | 
  
  
    M6  | 
    Električni sistemi na vozilu   | 
        | 
        | 
    x   | 
        | 
  
  
    M7  | 
    Podvozja in prenosne naprave   | 
        | 
        | 
    x   | 
        | 
  
  
    M8  | 
    Pogonski motorji   | 
        | 
        | 
    x   | 
        | 
  
  
    M9  | 
    Diagnostika   | 
        | 
        | 
    x   | 
        | 
  
  
    M10  | 
    Karoserijska oprema z diagnostiko   | 
        | 
        | 
    x   | 
        | 
  
  
    M11  | 
    Gospodarska vozila   | 
        | 
        | 
    x   | 
        | 
  
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN  DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
  6.1.  Pogoji za napredovanje
    V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta  pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih  modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse obveznosti  drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne  dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
    Za dijake z individualno učno pogodbo je za napredovanje iz drugega v tretji  letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
  6.2.  Pogoji za dokončanje
    Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno  opraviti s pozitivnimi ocenami:
  
    - vse splošnoizobraževalne       predmete,
 
    - obvezne strokovne module,
 
    - izbirne strokovne module,
 
    - odprti del kurikula.
 
  
  Poleg tega mora opraviti: 
  
    - druge oblike vzgojno-izobraževalnega       dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti), 
 
    - obveznosti pri praktičnem       usposabljanju z delom,
 
    - zaključni izpit.
 
  
  Zaključni izpit obsega:
  
    - pisni in ustni izpit iz       slovenščine ali madžarščine,
 
    - storitev in zagovor.  
 
  
  7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
  -