A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
  Ime  izobraževalnega programa: AVTOSERVISER (DV)
  Izobraževalni  program je prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem  jeziku na narodno mešanem območju. 
    Naziv poklicne izobrazbe: avtoserviser/avtoserviserka  
  2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg  splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v  nadaljevanju dijakom), da: 
  
    - razvijajo  sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost  in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektiv, 
 
    - so sposobni  matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter  razumeti analitične in grafične statistične prikaze, 
 
    - obvladajo osnove  informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati  uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic, programi za vodenje  strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela ), 
 
    - spoznajo osnove  podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij, 
 
    - razumejo  ekologijo ter vpliv izdelovanja, uporabe, vzdrževanja ali odstranjevanja  strojev, naprav in njihovih sklopov, izdelkov ipd. na okolje, 
 
    - se usposobijo za  pravilno ravnanje s stroji in napravami, skladiščenje in odstranjevanje okolju  škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih  vplivov na okolje (npr. hrup, emisije, sevanja ipd.), 
 
    - obvladajo varno  in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo  predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih  nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev), 
 
    - obvladajo metode  in postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke  reciklaže, 
 
    - spoznajo  lastnosti, zgradbo in uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv, si pridobijo  znanje o notranjem transportu in transportnih sredstvih ter vzdrževanju naprav  v delavnici, 
 
    - obvladajo in  razumejo splošne principe (zakone) v strojništvu, 
 
    - znajo načrtovati  in pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela, 
 
    - znajo uporabiti  in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših  sklopov v skladu s standardizacijo ter izdelati in uporabiti tabele in  diagrame, 
 
    - znajo brati  delavniške, sestavne in shematske risbe, predvsem vezalne sheme električnih,  elektronskih, pnevmatičnih in hidravličnih sistemov, 
 
    - se usposobijo za  presojo o obrabljenosti in uporabnosti posameznih delov, pri tem pa upoštevajo  optimalno delovanje in obremenjenost in znajo svetovati, ali je priporočljivo  preventivno popravilo, 
 
    - pridobijo  poklicno znanje o merilnih in kontrolnih postopkih ter uporabi merilnih (tudi  računalniško vodenih) in kontrolnih naprav, orodij in strojev, 
 
    - obvladajo  različne postopke ročne in strojne obdelave odrezovanja, preoblikovanja in  spajanja kovin in nekovin, 
 
    - spoznajo sestavne  dele, sklope, naprave in sisteme motornih vozil in voznih sredstev ter motorja  z notranjim izgorevanjem, njihove tehnične rešitve (izvedbe), funkcijo, gradiva  za izdelavo ter principe delovanja, 
 
    - spoznajo mehaniko  in tehniko motornih vozil in voznih sredstev, predvsem razdelitev, zgradbo,  funkcijo in medsebojno delovanje delov, sklopov in pomožnih naprav, si  pridobijo temeljno znanje o pnevmatiki in hidravliki ter zgradbo, funkcijo,  vzdrževanje in priključitev hidravličnih in pnevmatičnih sklopov in naprav, 
 
    - pridobijo  temeljno znanje iz elektrotehnike in elektronike ter zgradbo, funkcijo,  vzdrževanje in priključitev električnih in elektronskih sklopov in naprav,
 
    - poznajo postopke  za diagnosticiranje stanja ličenih površin, priprave premazov ter ustreznega  vzdrževanja, popravila in izdelave oziroma obdelave pri pripravi podlog ter  zunanjih in notranjih površin z barvanjem – ličenjem, 
 
    - obvladajo  diagnosticiranje, nastavljanje, vzdrževanje in popravljanje sestavnih delov,  sklopov, naprav in sistemov v motornih vozilih in voznih sredstvih ter motorjih  z notranjim izgorevanjem.
 
  
  Dijak bo ob  zaključku izobraževanja:
  
    - strpna, humana,  tolerantna in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja  in življenja v pluralni in demokratični družbi, 
 
    - naravnan v  vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
 
    - sposoben  pripraviti in izvesti racionalen poseg na vozilu z uporabo metod za  preizkušanje in lokaliziranje napak na vozilih z bencinskim ali dizelskim  motorjem, vključno s popravilom ali zamenjavo uničenih ali obrabljenih delov na  vozilu, 
 
    - sposoben  oceniti in izbrati najbolj ekonomično pot za  odpravo napake na vozilu, pri čemer bo upošteval želje in pričakovanja stranke,  varnostne predpise, priporočila in navodila proizvajalca vozila ter okolje  varstvene predpise,
 
    - nadgradil splošno  izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje  v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
 
  
  Program, prilagojen za dvojezično izvajanje  v slovenskem in madžarskem jeziku na narodno mešanem območju, dodatno omogoča  dijakom, da: 
  
    - razvijajo  sporazumevalno možnost v slovenskem in madžarskem jeziku, 
 
    - razvijajo vedenja  o naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske  narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda, 
 
    - razvijajo zavest  o državni pripadnosti, 
 
    - razvijajo zavest  o narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo, 
 
    - se vzgajajo za  spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti  ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske  narodne skupnosti, 
 
    - se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in  ustanovami teh skupnosti. 
 
  
  3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
  Izobraževanje traja tri leta.
  Izobraževalni  program je  ovrednoten s 180 kreditnimi  točkami (KT).  
  4. VPISNI POGOJI
  V  izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
  
    - osnovnošolsko  izobraževanje ali 
 
    - nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih  predpisih. 
 
  
  5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA  ZNANJA
  
    
      Oznaka  | 
      Splošnoizobraževalni predmeti  
              in strokovni moduli  | 
      Ustno  | 
      Pisno  | 
      Izdelek 
              oz.    storitev  | 
      Drugo  | 
    
    
      P1  | 
      Slovenščina  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P2  | 
      Madžarščina I, II  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P3  | 
      Matematika  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P4  | 
      Tuji jezik  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P5  | 
      Umetnost   | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      P6  | 
      Družboslovje  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P7  | 
      Naravoslovje  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P8  | 
      Športna vzgoja  | 
         | 
         | 
         | 
      praktične naloge  | 
    
    
      M1  | 
      Uporabna informacijsko    komunikacijska tehnologija  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M2  | 
      Poslovanje in organizacija  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M3  | 
      Tehniško    komuniciranje  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M4  | 
      Materiali  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M5  | 
      Motorji in električni    sistemi na vozilu  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M6  | 
      Podvozje in karoserija  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M7  | 
      Elementi konstrukcij  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M8  | 
      Elektronski sklopi  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
  
  6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN  DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
  6.1 Pogoji za napredovanje
  V višji letnik  lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz  vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega  kurikula šole, so opravili vse interesne dejavnosti in vse obveznosti  praktičnega usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu programskega  učiteljskega zbora.
  Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za  napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
  
6.2 Pogoji za dokončanje
  Za dokončanje  izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi  ocenami:
  
    - splošnoizobraževalne predmete,
 
    - obvezne strokovne module,
 
    - izbirne strokovne module,
 
    - odprti del kurikula.
 
  
  Poleg tega mora  opraviti: 
  
    - interesne dejavnosti,
 
    - obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
 
    - zaključni izpit.
 
  
  Zaključni izpit obsega:
  
    - pisni in ustni izpit iz slovenščine ali  madžarščine,
 
    - storitev in zagovor. 
 
  
  7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
  Izobraževalni  program ne omogoča pridobitve nacionalnih poklicnih kvalifikacij.