A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
  Ime  izobraževalnega programa:  AVTOSERVISER (IS)
  Izobraževalni  program z italijanskim učnim jezikom je prilagojen za izvajanje na narodno  mešanem območju.
  Naziv  poklicne izobrazbe: avtoserviser/avtoserviserka
  2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg  splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v  nadaljevanju dijakom), da: 
  
    - razvijajo sposobnosti       za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost       in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektiv, 
 
    - so sposobni       matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter       razumeti analitične in grafične statistične prikaze, 
 
    - obvladajo osnove       informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno       uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic,       programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje       oziroma dela ), 
 
    - spoznajo osnove       podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij, 
 
    - razumejo ekologijo ter       vpliv izdelovanja, uporabe, vzdrževanja ali odstranjevanja strojev, naprav       in njihovih sklopov, izdelkov ipd. na okolje, 
 
    - se usposobijo za       pravilno ravnanje s stroji in napravami, skladiščenje in odstranjevanje       okolju škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje       škodljivih vplivov na okolje (npr. hrup, emisije, sevanja ipd.), 
 
    - obvladajo varno in       pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo,       spoznajo predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje       delovnih nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe       delavcev), 
 
    - obvladajo metode in       postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke       reciklaže, 
 
    - spoznajo lastnosti,       zgradbo in uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv, si pridobijo znanje o       notranjem transportu in transportnih sredstvih ter vzdrževanju naprav v       delavnici, 
 
    - obvladajo in razumejo       splošne principe (zakone) v strojništvu, 
 
    - znajo načrtovati in       pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela, 
 
    - znajo uporabiti in       narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe       manjših sklopov v skladu s standardizacijo ter izdelati in uporabiti       tabele in diagrame, 
 
    - znajo brati       delavniške, sestavne in shematske risbe, predvsem vezalne sheme       električnih, elektronskih, pnevmatičnih in hidravličnih sistemov, 
 
    - se usposobijo za       presojo o obrabljenosti in uporabnosti posameznih delov, pri tem pa       upoštevajo optimalno delovanje in obremenjenost in znajo svetovati, ali je       priporočljivo preventivno popravilo, 
 
    - pridobijo poklicno       znanje o merilnih in kontrolnih postopkih ter uporabi merilnih (tudi       računalniško vodenih) in kontrolnih naprav, orodij in strojev, 
 
    - obvladajo različne       postopke ročne in strojne obdelave odrezovanja, preoblikovanja in spajanja       kovin in nekovin, 
 
    - spoznajo sestavne       dele, sklope, naprave in sisteme motornih vozil in voznih sredstev ter       motorja z notranjim izgorevanjem, njihove tehnične rešitve (izvedbe),       funkcijo, gradiva za izdelavo ter principe delovanja, 
 
    - spoznajo mehaniko in       tehniko motornih vozil in voznih sredstev, predvsem razdelitev, zgradbo,       funkcijo in medsebojno delovanje delov, sklopov in pomožnih naprav, si       pridobijo temeljno znanje o pnevmatiki in hidravliki       ter se usposobijo za vzdrževanje       in priključitev hidravličnih in       pnevmatičnih sklopov in naprav, 
 
    - pridobijo temeljno       znanje iz elektrotehnike in elektronike ter se usposobijo za vzdrževanje in priključitev električnih in       elektronskih sklopov in naprav,
 
    - poznajo postopke za       diagnosticiranje stanja ličenih površin, priprave premazov ter ustreznega       vzdrževanja, popravila in izdelave oziroma obdelave pri pripravi podlog       ter zunanjih in notranjih površin z barvanjem – ličenjem, 
 
    - obvladajo       diagnosticiranje, nastavljanje, vzdrževanje in popravljanje sestavnih       delov, sklopov, naprav in sistemov v motornih vozilih in voznih sredstvih       ter motorjih z notranjim izgorevanjem.
 
  
  Dijak  bo ob zaključku izobraževanja:
  
    - strpna, humana,       tolerantna in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela,       sodelovanja in življenja v pluralni in demokratični družbi, 
 
    - naravnan v       vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
 
    - sposoben pripraviti in       izvesti racionalen poseg na vozilu z uporabo metod za preizkušanje in       lokaliziranje napak na vozilih z bencinskim ali dizelskim motorjem       vključno s popravilom ali zamenjavo uničenih ali obrabljenih delov na       vozilu, 
 
    - sposoben  oceniti in izbrati najbolj ekonomično       pot za odpravo napake na vozilu pri čemer bo upošteval želje in       pričakovanja stranke, varnostne predpise, priporočila in navodila       proizvajalca vozila ter okolje varstvene predpise,
 
    - nadgradil splošno       izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje       izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
 
  
  Program, prilagojen  za izvajanje na narodno mešanem območju, dodatno omogoča dijakom, da: 
  
    - razvijajo       sporazumevalno možnost v italijanskem in slovenskem  jeziku, 
 
    - razvijajo vedenja o       naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in italijanske       narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda, 
 
    - razvijajo zavest o državni pripadnosti, 
 
    - razvijajo zavest o       narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo, 
 
    - se vzgajajo za       spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti       ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki       italijanske narodne skupnosti, 
 
    - se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in  ustanovami teh skupnosti 
 
  
  3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
  Izobraževanje  traja tri leta. 
Izobraževalni  program je   ovrednoten s 180 kreditnimi   točkami (KT).
  4. VPISNI POGOJI
  V  izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
  
    - osnovnošolsko       izobraževanje ali 
 
    - nižje poklicno       izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih. 
 
  
  5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA  ZNANJA
  
    
      Oznaka  | 
      Splošnoizobraževalni predmeti  
              in strokovni moduli  | 
      Ustno  | 
      Pisno  | 
      Izdelek 
              oz.    storitev  | 
      Drugo  | 
    
    
      P1  | 
      Italijanščina  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P2  | 
      Slovenščina  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P3  | 
      Matematika  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P4  | 
      Tuji jezik  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P5  | 
      Umetnost   | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      P6  | 
      Družboslovje  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P7  | 
      Naravoslovje  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P8  | 
      Športna vzgoja  | 
         | 
         | 
         | 
      praktične naloge  | 
    
    
      M1  | 
      Uporabna informacijsko    komunikacijska tehnologija  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M2  | 
      Poslovanje in organizacija  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M3  | 
      Tehniško    komuniciranje  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M4  | 
      Materiali  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M5  | 
      Motorji in električni    sistemi na vozilu  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M6  | 
      Podvozje in karoserija  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M7  | 
      Elementi konstrukcij  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M8  | 
      Elektronski sklopi  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
  
  6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN  DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
  6.1 Pogoji za napredovanje
  V  višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno  ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika  izvedbenega kurikula šole, so opravili vse interesne dejavnosti in vse  obveznosti praktičnega usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu  programskega učiteljskega zbora.
Za  dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega  preizkusa.
  6.2 Pogoji za dokončanje
  Za  dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s  pozitivnimi ocenami: 
  
    - splošnoizobraževalne       predmete,
 
    - obvezne strokovne       module,
 
    - izbirne strokovne       module,
 
    - odprti del kurikula.
 
  
  Poleg  tega mora opraviti: 
  
    - interesne dejavnosti,
 
    - obveznosti pri       praktičnem usposabljanju z delom,
 
    - zaključni izpit.
 
  
  Zaključni  izpit obsega:
  
    - pisni in ustni izpit       iz italijanščine,
 
    - storitev in zagovor. 
 
  
  7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
  Izobraževalni  program ne omogoča pridobitve nacionalnih poklicnih kvalifikacij.