A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime  izobraževalnega programa: GASTRONOMSKE  IN HOTELSKE STORITVE (IS) - 2020
  Izobraževalni program z  italijanskim učnim jezikom, prilagojen za izvajanje na narodno mešanem območju  v Slovenski Istri.
  1.2. Naziv poklicne izobrazbe: gastronom  hotelir/gastronomka hotelirka 
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča  dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
  - razvijajo sposobnosti za samostojno in odgovorno  ravnanje, kritično presojo in analiziranje konkretnih strokovnih problemov ter  za njihovo reševanje, 
 
  - razvijajo humanost, tolerantnost, poštenost in  druge  moralne vrednote, 
 
  - razvijajo ustvarjalnost, inovativnost,  pripravljenost za vseživljenjsko učenje (tudi sledenje novim smernicam), 
 
  - usvojijo spretnosti za primeren odnos do sebe,  do drugih in za zmožnost  timskega dela v kolektivu, 
 
  - se usposobijo za ustrezno sporazumevanje,  vedenje v različnih sredinah, za predstavitve, promoviranje  in svetovanje  storitev v slovenskem in dveh tujih jezikih, 
 
  - se naučijo urediti sebe in delovno mesto za  delo, v skladu z načeli estetike in s higiensko varnostnimi predpisi, 
 
  - se usposobijo za aktivno skrb za lastno zdravje,  zdravje gostov in za pozitivni odnos do zdravega načina življenja, 
 
  - razumejo eko zdravje in kakovostno bivanje,  globalne ekološke probleme ter razvijajo ekološko zavest, 
 
  - se seznanijo z urejanjem in vzdrževanjem   prostorov za namen turistične dejavnosti, 
 
  - se naučijo načrtovati, organizirati in voditi  enostavnejšo turistično dejavnost, 
 
  - pridobijo znanja o  storitvah na domu in v  domovih, 
 
  - pridobijo znanja o tekstilnih materialih ter  njihovem oblikovanju  v kuhinjsko, strežno, restavracijsko in drugo   perilo in izdelati  druge enostavnejše tekstilne izdelke, 
 
  - se  naučijo dekoriranja in se seznanijo z  izdelovanjem  dekorativnih izdelkov iz različnih materialov in tehnikami  oblikovanja, 
 
  - pridobijo znanje o biološki, hranilni in  energijski vrednosti hrane in pijač, o njihovih lastnostih, pridobivanju,  shranjevanju ter načinu uporabe, obdelave, predelave, priprave,  kombinacije  ter o tem, kako se le-to  kakovostno in estetsko  postreže gostom, 
 
  - pridobijo praktično uporabno znanje in se pri  tem opirajo na teoretična spoznanja, 
 
  - spoznajo in razumejo splošne zakonitosti  postopkov in tehnologijo pri pripravi jedi z različnimi stroji, napravami in  pripomočki, 
 
  - pridobijo zmožnosti za  samostojno,   kakovostno pripravo ter postrežbo hrane in pijač  in se pripravijo za  poklicno kariero, 
 
  - pridobijo znanje o različnih oblikah ponudbe v  gostinskih lokalih, 
 
  - razvijajo zavest o pomenu povezovanja z okoljem  in o vrednosti ponudbe avtohtone hrane in pijače ter ohranjanja naravne in  kulturne dediščine, 
 
  - razvijajo sposobnosti za organiziranje  samostojnega, varnega, gospodarnega dela in delovnih postopkov na poklicnem  področju, 
 
  - pridobijo znanja in spretnosti za  uporabo  sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije, za načrtovanje,  organiziranje, analiziranje, kritično presojanje in odgovorno ravnanje na  svojem delovnem področju, 
 
  - spoznajo varnostne predpise ter jih znajo dosledno       upoštevati pri delu.
 
Program je prilagojen za izvajanje v italijanskem učnem jeziku na narodno  mešanem območju v Slovenski Istri in ima še naslednje posebne cilje: 
  - razvijajo sporazumevalno možnost v italijanskem  in slovenskem jeziku, 
 
  - razvijajo vedenja o naravni in  kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in italijanske narodne  skupnosti ter njenega matičnega naroda, 
 
  - razvijajo zavest o državni pripadnosti, 
 
  - razvijajo zavest o narodni identiteti ter  razvijajo lastno kulturno tradicijo, 
 
  - se vzgajajo za spoštovanje in razumevanje  narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega  naroda in pripadniki italijanske narodne skupnosti,
 
  - se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v  sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in ustanovami teh  skupnosti.
 
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
  Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
  Izobraževalni  program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V  izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal: 
  - osnovnošolsko izobraževanje       ali 
 
  - nižje poklicno       izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih. 
 
Posebni pogoji za vajeniško  obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA  ZNANJA
  
    Oznaka predmeta/ 
        modula  | 
    Splošnoizobraževalni    predmeti in strokovni moduli   | 
    Ustni odgovori  | 
    Pisni izdelki  | 
    Izdelek oziroma storitev in zagovor  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Italijanščina   | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P2  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P3  | 
    Tuji jezik  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P4  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P5  | 
    Umetnost   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    P6  | 
    Naravoslovje  | 
    x   | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P7  | 
    Družboslovje  | 
    x   | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P8  | 
    Športna vzgoja  | 
       | 
       | 
       | 
    Praktične naloge  | 
  
  
    M1  | 
    Uporabna informacijsko komunikacijska tehnologija  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M2  | 
    Poslovanje in organizacija  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M3  | 
    Komuniciranje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M4  | 
    Osnove v gostinstvu  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M5  | 
    Priprava posameznih skupin jedi   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M6  | 
    Priprava rednih obrokov  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M7  | 
    Priprava izrednih obrokov  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M8  | 
    Postrežba pijač   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M9  | 
    Postrežba rednih obrokov  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M10  | 
    Postrežba izrednih obrokov  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M11  | 
    Eko turizem   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M12  | 
    Kultura bivanja  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M13  | 
    Tekstilije   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN  DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki,  ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih  predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole,  in so opravili vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela  (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z  delom.
  Za dijake z individualno učno pogodbo je  za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega  preizkusa.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora  dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
  - splošnoizobraževalne       predmete,
 
  - obvezne strokovne module,
 
  - izbirne strokovne module,
 
  - odprti del kurikuluma.
 
Poleg tega mora opraviti: 
  - druge       oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne       dejavnosti), 
 
  - obveznosti       pri praktičnem usposabljanju z delom,
 
  - zaključni       izpit.
 
Zaključni izpit obsega:
  - pisni       in ustni izpit iz italijanščine,
 
  - izdelek       oziroma storitev in zagovor.
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE 
-