A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime  izobraževalnega programa: GEOSTROJNIK  RUDAR - 2020
  1.2. Naziv poklicne izobrazbe: geostrojnik  rudar/ geostrojnica rudarka 
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča  dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju : dijaki), da:
  - pridobijo sposobnost       uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v       stroki,
 
  - obvladajo strokovno       terminologijo,
 
  - se usposobijo uporabljati       strokovno literaturo, tehnično in tehnološko dokumentacijo, tehnične       predpise in standarde,
 
  - obvladajo znanja tehničnega       dokumentiranja,
 
  - poznajo lastnosti in       značilnosti hribin, mineralov in kamnin pri rudarjenju, 
 
  - pridobijo temeljna znanja       iz mehanike, pnevmatike, hidravlike,
 
  - pridobijo temeljna znanja o       zgradbi hribine, v kateri izvajajo rudarska dela,
 
  - spoznajo stroje in naprave,       ki se uporabljajo pri rudarskih delih,
 
  - znajo pripraviti delovišča       za načine pridobivanja in predelave mineralne surovine,
 
  - osvojijo strokovno       teoretična in praktična znanja in veščine, ki so pomembna za kakovostno       izvedbo kompleksnih nalog,
 
  - obvladajo poklicno       specifične metode reševanja nalog, problemov ter strokovnega odločanja,
 
  - upoštevajo in izvajajo       načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva       okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa       ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
 
  - razvijajo osebno       organizacijsko kulturo na delovnem mestu in v delovnem okolju,
 
  - znajo uspešno organizirati       delo na svojem delovnem področju ob tem upoštevanju ekonomičnosti,       zagotavljanja kakovosti, časovnih normativov, terminskega načrtovanja       odvijanja naročil ipd.,
 
  - seznanijo se z uporabo       sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega in       uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
 
  - znajo uporabljati strokovno       in poslovno slovenščino in osnove enega tujega jezika (nemščina,       angleščina ipd.),
 
  - obvladajo osnovne       komunikacijske veščine (besedno in nebesedno) - pisno in ustno poslovno       komuniciranje, telefonsko komuniciranje, tehnike pogajanj ipd.,
 
  - razvijajo  ter skrbijo       za svoj osebnostni razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
 
  - razumejo okoljske probleme       in razvijajo odgovoren odnos do okolja in narave ter ohranjajo življenjske       pestrosti,
 
  - razvijajo znanje o rabi       obnovljivih naravnih virov, 
 
  - razvijajo in razširjajo       znanje o varnosti in ohranjanju zdravja pri delu v različnih okoljih ter       odgovornosti pri delu s snovmi in aparaturami, 
 
  - so sposobni sodelovanja v       skupini, reševati konflikte ter organizirati in voditi timsko delo.
 
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
  - odgovoren, strpen, human in       sposoben življenja v demokratični družbi, 
 
  - usposobljen za skupinsko in       timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu, 
 
  - imel temelje za razvoj       osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
 
  - iskal racionalne in       strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
 
  - naravnan v vseživljenjsko       učenje in usposabljanje,
 
  - usposobljen za uporabo       znanj in veščin v novih situacijah,
 
  - razširil splošno izobrazbo       in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni       razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi       ključnih kvalifikacij.
 
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
  Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
  Izobraževalni  program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno  končal: 
  - osnovnošolsko izobraževanje ali 
 
  - nižje poklicno       izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih
 
  - zdravniško potrdilo, s       katerim kandidat dokaže, da ni zdravstvenih ovir za izobraževanje po       programu (zdrava hrbtenica, dober vid in sluh). 
 
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA  ZNANJA
  
    Oznaka predmeta/ 
        modula  | 
    Splošnoizobraževalni predmeti  in    strokovni moduli   | 
    Ustni odgovori  | 
    Pisni izdelki  | 
    Izdelek oziroma  
        storitev in zagovor  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P2  | 
    Tuji jezik  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P3  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P4  | 
    Umetnost   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    P5  | 
    Naravoslovje   | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P6  | 
    Družboslovje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P7  | 
    Športna vzgoja  | 
       | 
       | 
       | 
    praktične naloge  | 
  
  
    M1  | 
    Informatika s tehniškim komuniciranjem  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M2  | 
    Izdelava vrtin  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M3  | 
    Delovanje strojev in naprav v rudarstvu  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M4  | 
    Pridobivanje mineralnih surovin na površini  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M5  | 
    Razstreljevanje v rudarstvu  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M6  | 
    Prepoznavanje kamnin in mineralov  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M7  | 
    Izdelovanje podzemnih prostorov, predorov in jaškov  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M8  | 
    Podzemno pridobivanje mineralnih surovin z zračenjem in odvodnjavanjem  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M9  | 
    Uporaba in upravljanje s stroji in napravami na površinskem kopu  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M10  | 
    Izvajanje posebnih metod površinskega. odkopavanja  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M11  | 
    Predelava sekundarnih surovin in gradbenih odpadkov  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN  DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta  pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih  modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse obveznosti  drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne  dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
  Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz drugega v  tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno  opraviti s pozitivnimi ocenami:
  - vse splošnoizobraževalne       predmete,
 
  - obvezne strokovne module,
 
  - izbirna strokovna modula,
 
  - odprti del kurikula.
 
Poleg tega mora opraviti: 
  - druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela  (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti), 
 
  - obveznosti pri praktičnem       usposabljanju z delom,
 
  - zaključni izpit.
 
Zaključni izpit  obsega:
  - pisni in ustni izpit iz slovenščine,
 
  - izdelek oziroma storitev in       zagovor. 
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE 
-