A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime  izobraževalnega programa: GEOSTROJNIK RUDAR 2022
  1.2. Naziv poklicne izobrazbe: geostrojnik rudar/geostrojnica rudarka 
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom/vajencem in dijakinjam/vajenkam (v nadaljevanju: dijakom/vajencem), da:
    - pridobijo sposobnost uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v stroki,
    
 - obvladajo strokovno terminologijo,
    
 - se usposobijo uporabljati strokovno literaturo, tehnično in tehnološko dokumentacijo, tehnične predpise in standarde,
    
 - obvladajo znanja tehničnega dokumentiranja,
    
 - poznajo lastnosti in značilnosti hribin, mineralov in kamnin pri rudarjenju,
    
 - pridobijo temeljna znanja iz mehanike, pnevmatike, hidravlike,
    
 - pridobijo temeljna znanja o zgradbi hribine, v kateri izvajajo rudarska dela,
    
 - spoznajo stroje in naprave, ki se uporabljajo pri rudarskih delih,
    
 - znajo pripraviti delovišča za načine pridobivanja in predelave mineralne surovine,
    
 - osvojijo strokovno teoretična in praktična znanja in veščine, ki so pomembna za kakovostno izvedbo kompleksnih nalog,
    
 - obvladajo poklicno specifične metode reševanja nalog, problemov ter strokovnega odločanja,
    
 - upoštevajo in izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
    
 - razvijajo osebno organizacijsko kulturo na delovnem mestu in v delovnem okolju,
    
 - znajo uspešno organizirati delo na svojem delovnem področju ob tem upoštevanju ekonomičnosti, zagotavljanja kakovosti, časovnih normativov, terminskega načrtovanja odvijanja naročil ipd.,
    
 - seznanijo se z uporabo sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
    
 - znajo uporabljati strokovno in poslovno slovenščino in osnove enega tujega jezika (nemščina, angleščina ipd.),
    
 - obvladajo osnovne komunikacijske veščine (besedno in nebesedno) - pisno in ustno poslovno komuniciranje, telefonsko komuniciranje, tehnike pogajanj ipd.,
    
 - razvijajo  ter skrbijo za svoj osebnostni razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
    
 - razumejo okoljske probleme in razvijajo odgovoren odnos do okolja in narave ter ohranjajo življenjske pestrosti,
    
 - razvijajo znanje o rabi obnovljivih naravnih virov, 
    
 - razvijajo in razširjajo znanje o varnosti in ohranjanju zdravja pri delu v različnih okoljih ter odgovornosti pri delu s snovmi in aparaturami, 
    
 - so sposobni sodelovanja v skupini, reševati konflikte ter organizirati in voditi timsko delo.
 
Dijak/vajenec bo ob zaključku izobraževanja:
    - odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi, 
    
 - usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu, 
    
 - imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
    
 - iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
    
 - naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
    
 - usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
    
 - razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
 
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
  Izobraževalni  program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
    - osnovnošolsko izobraževanje ali 
    
 - nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih
    
 - zdravniško potrdilo, s katerim kandidat dokaže, da ni zdravstvenih ovir za izobraževanje po programu (zdrava hrbtenica, dober vid in sluh).
 
Posebni pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA  ZNANJA
| 
 Oznaka predmeta/ modula 
 | 
 Splošnoizobraževalni predmeti  in strokovni moduli  
 | 
 Ustni odgovori 
 | 
 Pisni izdelki 
 | 
 Izdelek oziroma storitev in zagovor 
 | 
 Drugo 
 | 
| 
 P1 
 | 
 Slovenščina 
 | 
 x 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P2 
 | 
 Tuji jezik 
 | 
 x 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P3 
 | 
 Matematika 
 | 
 x 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P4 
 | 
 Umetnost 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 P5 
 | 
 Naravoslovje 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P6 
 | 
 Družboslovje 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P7 
 | 
 Športna vzgoja 
 | 
   
 | 
   
 | 
   
 | 
 praktične naloge 
 | 
| 
 M1 
 | 
 Informatika s tehniškim komuniciranjem 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M2 
 | 
 Izdelava vrtin 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M3 
 | 
 Delovanje strojev in naprav v rudarstvu 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M4 
 | 
 Pridobivanje mineralnih surovin na površini 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M5 
 | 
 Razstreljevanje v rudarstvu 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M6 
 | 
 Prepoznavanje kamnin in mineralov 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M7 
 | 
 Izdelovanje podzemnih prostorov, predorov in jaškov 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M8 
 | 
 Podzemno pridobivanje mineralnih surovin z zračenjem in odvodnjavanjem 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M9 
 | 
 Uporaba in upravljanje s stroji in napravami na površinskem kopu 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M10 
 | 
 Izvajanje posebnih metod površinskega. odkopavanja 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M11 
 | 
 Predelava sekundarnih surovin in gradbenih odpadkov 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN  DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak/vajenec uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
    - vse splošnoizobraževalne predmete,
    
 - obvezne strokovne module,
    
 - izbirne strokovne module,
    
 - odprti del kurikula.
 
Poleg tega mora opraviti: 
    - druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
    
 - obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
    
 - vmesni preizkus (velja za vajeniško obliko izobraževanja ter dijake z individualno učno pogodbo v šolski obliki izobraževanja),
    
 - zaključni izpit..
 
Zaključni izpit  obsega:
    - pisni in ustni izpit iz slovenščine,
    
 - izdelek oziroma storitev in zagovor. 
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE 
-