A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime  izobraževalnega programa: INŠTALATER  STROJNIH INŠTALACIJ - 2020
  1.2. Naziv poklicne izobrazbe: inštalater/inštalaterka  strojnih inštalacij
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča  dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
  - si razvijajo sposobnosti za       kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in       poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektiv, 
 
  - so sposobni matematično       reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti       analitične in grafične statistične prikaze, 
 
  - obvladajo osnove       informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno       uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic,       programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje       oziroma dela ), 
 
  - spoznajo osnove       podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij, 
 
  - obvladajo varno in pravilno       ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo       predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih       nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev), 
 
  - obvladajo metode in       postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke       reciklaže, 
 
  - obvladajo in razumejo       splošne principe (zakone) v strojništvu, 
 
  - obvladajo in razumejo       splošne principe in delovanje energetskih naprav in napeljav; 
 
  - znajo načrtovati in       pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela, 
 
  - znajo uporabiti in narisati       enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših       sklopov v skladu s standardizacijo, 
 
  - poznajo zgradbo, lastnosti       in uporabo gradiv, 
 
  - obvladajo tehnike in       tehnologije, specifične za svoje strokovno področje, 
 
  - znajo uporabiti in narisati       enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših       sklopov v skladu s standardizacijo za uporabo simbolov, tabel in diagramov       s svojega poklicnega področja,
 
  - znajo uporabiti tehnične       predpise in standarde v zvezi s preizkušanjem in zagonom energetskih       naprav in napeljav,
 
  - znajo izdelati popis, enostavno       kalkulacijo del in vso spremljajočo dokumentacijo na svojem poklicnem       področju, 
 
  - znajo brati delavniške,       sestavne in shematične risbe, 
 
  - poznajo in znajo izbrati,       načrtovati, izdelati in kontrolirati strojne dele oziroma elemente, ki se       uporabljajo pri gradnji; 
 
  - uporabljajo postopke       izdelave in montaže elementov in sklopov,
 
  - vzdržujejo opremo in       sisteme inštalacij,
 
  - so sposobni samostojnega       opravljanja dela, strokovnega odločanja, spremljanja in usvajanja novih       znanj na svojem poklicnem področju,
 
  - poznajo sestavne dele in       sklope energetskih napeljav, njihove tehnične rešitve (izvedbe), funkcijo,       gradiva za izdelavo ter principe delovanja, 
 
  - poznajo osnove       podjetništva, organizacijo obratovalnic, letne izkaze poslovanja, 
 
  - poznajo dolžnosti in       pravice izvajalca v odnosu do vseh udeležencev na gradbišču, 
 
  - obvladajo znanje o merilnih       in kontrolnih postopkih, ter uporabi merilnih naprav in orodij, 
 
  - obvladajo znanje o       transportu in transportnih sredstvih ter varnem delovanju transportnih       naprav v delavnici in na delovišču, 
 
  - obvladajo, za svoje       strokovno področje, pravilne postopke za ravnanje, skladiščenje in       odstranjevanje okolju škodljivih oziroma obremenjujočih snovi, 
 
  - spoznajo ukrepe in postopke       za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, 
 
  - osvojijo načela varstva pri       delu in pri praktičnem delu upoštevajo varnostne predpise, si razvijajo       ekološko zavest in upoštevajo racionalno rabo energije, 
 
  - poznajo predpise in zakone,       ki urejajo varstvo pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod in       poškodb pri delu, 
 
  - znajo nuditi laično prvo       pomoč ob nezgodi, 
 
  - vsebine različnih       strokovnih področij povezujejo med seboj (interdisciplinarni pristop), 
 
  - so pri delu samostojni,       vztrajni in ustvarjalni, 
 
  - so se sposobni prilagoditi       delu v skupini, 
 
  - se navajajo na uporabo različne       strokovne literature. 
 
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
  - strpna, humana, tolerantna       in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in       življenja v pluralni in demokratični družbi, 
 
  - naravnan v vseživljenjsko       učenje in usposabljanje,
 
  - sposoben izdelati kovinsko       konstrukcijo v skladu s tehnično in tehnološko dokumentacijo, izvesti       transport delov konstrukcije ali konstrukcije, izvesti montažo ter       konstrukcijo zaščititi proti koroziji,
 
  - svoje delo bo sposoben       kontrolirati tako vizualno kot mersko, v primeru morebitnih poškodb ali       popravil pa bo znal izbrati primerne materiale in tehnologijo za odpravo       napak ob upoštevanju pravil za varno delo in upoštevanju pravil za       varovanje okolja,
 
  - nadgradil splošno izobrazbo       in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni       razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi       ključnih kvalifikacij.
 
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
  Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
  Izobraževalni  program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V  izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal: 
  - osnovnošolsko izobraževanje       ali 
 
  - nižje poklicno       izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih. 
 
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
  
    Oznaka predmeta/ 
        modula  | 
    Splošnoizobraževalni predmeti  in    strokovni moduli   | 
    Ustni odgovori  | 
    Pisni izdelki  | 
    Izdelek oziroma 
storitev in zagovor  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P2  | 
    Tuji jezik  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P3  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P4  | 
    Umetnost   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    P5  | 
    Naravoslovje   | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P6  | 
    Družboslovje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P7  | 
    Športna vzgoja  | 
       | 
       | 
       | 
    praktične naloge  | 
  
  
    M1  | 
    Tehniško komuniciranje v poklicu  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M2  | 
    Materiali in obdelave v poklicu  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M3  | 
    Elementi konstrukcij  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M4  | 
    Organizacija in poslovanje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M5  | 
    Strojne inštalacije  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M6  | 
    Osnove energijskih procesov  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M7  | 
    Plamensko varjenje, lotanje in lepljenje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M8  | 
    Ogrevalni in hladilni sistemi  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M9  | 
    Klimatski in prezračevalni sistemi  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M10  | 
    Vodovod in kanalizacija  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M11  | 
    Plinske inštalacije  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
6.  POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
 6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta  pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih  modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, in so opravili vse obveznosti  drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne  dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
  Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz drugega v  tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno  opraviti s pozitivnimi ocenami:
  - vse splošnoizobraževalne       predmete,
 
  - obvezne strokovne module,
 
  - izbirna strokovna modula,
 
  - odprti del kurikula.
 
Poleg tega mora opraviti: 
  - druge oblike vzgojno-izobraževalnega       dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti), 
 
  - obveznosti pri praktičnem       usposabljanju z delom,
 
  - zaključni izpit.
 
Zaključni izpit obsega:
  - pisni in ustni izpit iz       slovenščine,
 
  - izdelek oziroma storitev in       zagovor. 
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-