A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime  izobraževalnega programa: INŠTALATER STROJNIH INŠTALACIJ 2022
  1.2. Naziv poklicne izobrazbe: inštalater/inštalaterka strojnih inštalacij
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča  dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
    - si razvijajo sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektiv, 
    
 - so sposobni matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze, 
    
 - obvladajo osnove informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic, programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela ), 
    
 - spoznajo osnove podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij, 
    
 - obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev), 
    
 - obvladajo metode in postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke reciklaže, 
    
 - obvladajo in razumejo splošne principe (zakone) v strojništvu, 
    
 - obvladajo in razumejo splošne principe in delovanje energetskih naprav in napeljav; 
    
 - znajo načrtovati in pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela, 
    
 - znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo, 
    
 - poznajo zgradbo, lastnosti in uporabo gradiv, 
    
 - obvladajo tehnike in tehnologije, specifične za svoje strokovno področje, 
    
 - znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo za uporabo simbolov, tabel in diagramov s svojega poklicnega področja,
    
 - znajo uporabiti tehnične predpise in standarde v zvezi s preizkušanjem in zagonom energetskih naprav in napeljav,
    
 - znajo izdelati popis, enostavno kalkulacijo del in vso spremljajočo dokumentacijo na svojem poklicnem področju, 
    
 - znajo brati delavniške, sestavne in shematične risbe, 
    
 - poznajo in znajo izbrati, načrtovati, izdelati in kontrolirati strojne dele oziroma elemente, ki se uporabljajo pri gradnji; 
    
 - uporabljajo postopke izdelave in montaže elementov in sklopov,
    
 - vzdržujejo opremo in sisteme inštalacij,
    
 - so sposobni samostojnega opravljanja dela, strokovnega odločanja, spremljanja in usvajanja novih znanj na svojem poklicnem področju,
    
 - poznajo sestavne dele in sklope energetskih napeljav, njihove tehnične rešitve (izvedbe), funkcijo, gradiva za izdelavo ter principe delovanja, 
    
 - poznajo osnove podjetništva, organizacijo obratovalnic, letne izkaze poslovanja, 
    
 - poznajo dolžnosti in pravice izvajalca v odnosu do vseh udeležencev na gradbišču, 
    
 - obvladajo znanje o merilnih in kontrolnih postopkih, ter uporabi merilnih naprav in orodij, 
    
 - obvladajo znanje o transportu in transportnih sredstvih ter varnem delovanju transportnih naprav v delavnici in na delovišču, 
    
 - obvladajo, za svoje strokovno področje, pravilne postopke za ravnanje, skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih oziroma obremenjujočih snovi, 
    
 - spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, 
    
 - osvojijo načela varstva pri delu in pri praktičnem delu upoštevajo varnostne predpise, si razvijajo ekološko zavest in upoštevajo racionalno rabo energije, 
    
 - poznajo predpise in zakone, ki urejajo varstvo pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod in poškodb pri delu, 
    
 - znajo nuditi laično prvo pomoč ob nezgodi, 
    
 - vsebine različnih strokovnih področij povezujejo med seboj (interdisciplinarni pristop), 
    
 - so pri delu samostojni, vztrajni in ustvarjalni, 
    
 - so se sposobni prilagoditi delu v skupini, 
    
 - se navajajo na uporabo različne strokovne literature. 
 
Dijak/vajenec bo ob zaključku izobraževanja:
    - strpna, humana, tolerantna in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in življenja v pluralni in demokratični družbi, 
    
 - naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
    
 - sposoben izdelati kovinsko konstrukcijo v skladu s tehnično in tehnološko dokumentacijo, izvesti transport delov konstrukcije ali konstrukcije, izvesti montažo ter konstrukcijo zaščititi proti koroziji,
    
 - svoje delo bo sposoben kontrolirati tako vizualno kot mersko, v primeru morebitnih poškodb ali popravil pa bo znal izbrati primerne materiale in tehnologijo za odpravo napak ob upoštevanju pravil za varno delo in upoštevanju pravil za varovanje okolja,
    
 - nadgradil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
 
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
  Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
  Izobraževalni  program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
    - osnovnošolsko izobraževanje ali 
    
 - nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
 
Posebni pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
	
		
			| 
				 Oznaka predmeta/ modula 
			 | 
			
				 Splošnoizobraževalni predmeti  in strokovni moduli  
			 | 
			
				 Ustni odgovori 
			 | 
			
				 Pisni izdelki 
			 | 
			
				 Izdelek oziroma storitev in zagovor 
			 | 
			
				 Drugo 
			 | 
		
		
			| 
				 P1 
			 | 
			
				 Slovenščina 
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 P2 
			 | 
			
				 Tuji jezik 
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 P3 
			 | 
			
				 Matematika 
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 P4 
			 | 
			
				 Umetnost 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 P5 
			 | 
			
				 Naravoslovje 
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 P6 
			 | 
			
				 Družboslovje 
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 P7 
			 | 
			
				 Športna vzgoja 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				 praktične naloge 
			 | 
		
		
			| 
				 M1 
			 | 
			
				 Tehniško komuniciranje v poklicu 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 M2 
			 | 
			
				 Materiali in obdelave v poklicu 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 M3 
			 | 
			
				 Elementi konstrukcij 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 M4 
			 | 
			
				 Organizacija in poslovanje 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 M5 
			 | 
			
				 Strojne inštalacije 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 M6 
			 | 
			
				 Osnove energijskih procesov 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 M7 
			 | 
			
				 Plamensko varjenje, lotanje in lepljenje 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 M8 
			 | 
			
				 Ogrevalni in hladilni sistemi 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 M9 
			 | 
			
				 Klimatski in prezračevalni sistemi 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 M10 
			 | 
			
				 Vodovod in kanalizacija 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
		
		
			| 
				 M11 
			 | 
			
				 Plinske inštalacije 
			 | 
			
				   
			 | 
			
				   
			 | 
			
				 x 
			 | 
			
				   
			 | 
		
	
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak/vajenec uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
    - vse splošnoizobraževalne predmete,
    
 - obvezne strokovne module,
    
 - izbirna strokovna modula,
    
 - odprti del kurikula.
 
Poleg tega mora opraviti: 
    - druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
    
 - obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
    
 - vmesni preizkus (velja za vajeniško obliko izobraževanja ter dijake z individualno učno pogodbo v šolski obliki izobraževanja),
    
 - zaključni izpit.
 
Zaključni izpit obsega:
    - pisni in ustni izpit iz slovenščine,
    
 - izdelek oziroma storitev in zagovor. 
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-