A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI  PROGRAM 
  1.1. Ime  izobraževalnega programa: MEHATRONIK OPERATER (SI) - 2020
    Izobraževalni program s  slovenskim učnim jezikom na narodno mešanem območju v slovenski Istri.
    1.2. Naziv poklicne izobrazbe: mehatronik  operater/mehatroničarka operaterka
  2. CILJI  IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA  
  Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča  dijakom/vajencem in dijakinjam/vajenkam (v nadaljevanju: dijakom/vajencem), da:
  
    - spoznajo sestavne dele,       sklope, naprave in sisteme proizvodnih procesov, 
 
    - obvladajo diagnosticiranje,       nastavljanje in osnovno vzdrževanje sestavnih delov, sklopov, naprav in       sistemov v proizvodnih procesih, 
 
    - sodelujejo pri presoji o       obrabljenosti in uporabnosti posameznih delov, 
 
    - spoznavajo pomen in cilje       celovitega vzdrževanja in sistema kakovosti. 
 
    - poznajo skladiščenje in       odstranjevanje okolju škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za       zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, 
 
    - spoznajo lastnosti in       uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv, 
 
    - pridobijo znanje o       notranjem transportu in transportnih sredstvih ter vzdrževanju naprav v       delavnici, 
 
    - obvladajo in razumejo       osnovne zakonitosti v strojništvu in elektrotehniki, 
 
    - pridobijo temeljna znanja       iz mehanike, pnevmatike, hidravlike, elektrotehnike in elektronike, 
 
    - znajo uporabiti osnovna       znanja tehniškega dokumentiranja za komuniciranje in pripravo predlogov       sprememb oziroma izboljšav, 
 
    - pridobijo znanje o merilnih       in kontrolnih postopkih ter uporabi merilnih in kontrolnih naprav, orodij       in strojev, 
 
    - obvladajo različne postopke       ročne, toplotne in strojne obdelave kovin in nekovin, 
 
    - razvijajo sposobnosti za       kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in       poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektivu, 
 
    - obvladajo osnove       informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno       uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic,       programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje       oziroma dela), 
 
    - obvladajo varno in pravilno       ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo,  
 
    - poznajo predpise in zakone       o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod (materialne       škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev), 
 
    - obvladajo metode in       postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke       reciklaže, 
 
    - znajo uporabiti in narisati       enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših       sklopov v skladu s standardizacijo ter izdelati in uporabiti tabele in       diagrame, 
 
    - so sposobni matematično       reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti       analitične in grafične statistične prikaze, 
 
    - spoznajo osnove       podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij, 
 
    - znajo organizirati lastno       delo in izvajati samokontrolo, 
 
    - spoznavajo pomen in cilje       organizacijske kulture, 
 
    - razumejo in uporabljajo       strokovno terminologijo, 
 
    - znajo načrtovati in       pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela. 
 
  
  Dijak/ vajenec bo ob zaključku izobraževanja: 
  
    - strpna, humana, tolerantna       in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in       življenja v pluralni in demokratični družbi, 
 
    - usposobljen za skupinsko in       timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu, 
 
    - imel temelje za razvoj       osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju, 
 
    - iskal racionalne in       strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju, 
 
    - naravnan v vseživljenjsko       učenje in usposabljanje, 
 
    - usposobljen za uporabo       znanj in veščin v novih situacijah. 
 
  
  Program je prilagojen za izvajanje v slovenskem učnem jeziku na narodno  mešanem območju v slovenski Istri in ima še naslednje posebne cilje: 
  
    - razvijanje sporazumevalne       sposobnosti v italijanskem in slovenskem jeziku, 
 
    - razvijanje vedenja o       naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti       ter njenega matičnega naroda, 
 
    - vzgoja za spoštovanje in       razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med       pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti.
 
  
  3. TRAJANJE  IZOBRAŽEVANJA 
  3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
    Izobraževalni program traja 3 leta
  3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
    Izobraževalni  program je ovrednoten s 189 kreditnimi točkami (KT).
  4. VPISNI POGOJI 
  V  izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal: 
  
    - osnovnošolsko izobraževanje       ali 
 
    - nižje poklicno       izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih. 
 
  
  Posebni  pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
  5. OBVEZNI  NAČINI  OCENJEVANJA ZNANJA 
  
    
      Oznaka predmeta/ 
          modula  | 
      Splošnoizobraževalni    predmeti in strokovni moduli   | 
      Ustni odgovori  | 
      Pisni izdelki  | 
      Izdelek oziroma  
          storitev in zagovor  | 
      Drugo  | 
    
    
      P1  | 
      Slovenščina   | 
      x   | 
      x   | 
          | 
          | 
    
    
      P2  | 
      Italijanščina   | 
      x   | 
      x   | 
          | 
          | 
    
    
      P3  | 
      Tuji jezik   | 
      x   | 
      x   | 
          | 
          | 
    
    
      P4  | 
      Matematika  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P5  | 
      Umetnost   | 
          | 
          | 
      x   | 
          | 
    
    
      P6  | 
      Naravoslovje   | 
      x   | 
          | 
          | 
          | 
    
    
      P7  | 
      Družboslovje   | 
      x   | 
          | 
          | 
          | 
    
    
      P9  | 
      Športna vzgoja  | 
          | 
          | 
          | 
      praktične naloge   | 
    
    
      M1  | 
      Tehniško komuniciranje v poklicu   | 
          | 
          | 
      x   | 
          | 
    
    
      M2  | 
      Materiali in obdelave v poklicu   | 
          | 
          | 
      x   | 
          | 
    
    
      M3  | 
      Elementi konstrukcij   | 
          | 
          | 
      x   | 
          | 
    
    
      M4  | 
      Izdelava električnih tokokrogov   | 
          | 
          | 
      x   | 
          | 
    
    
      M5  | 
      Uporaba krmilnih naprav   | 
          | 
          | 
      x   | 
          | 
    
    
      M6  | 
      Priklopi električnih motorjev   | 
          | 
          | 
      x   | 
          | 
    
    
      M7  | 
      Mehatronski sistemi   | 
          | 
          | 
      x   | 
          | 
    
    
      M8  | 
      Proizvodni procesi   | 
          | 
          | 
      x   | 
          | 
    
    
      M9  | 
      Sestavljanje in preizkušanje mehatronskih sistemov   | 
          | 
          | 
      x   | 
          | 
    
    
      M10  | 
      Vzdrževanje in popravila mehatronskih sistemov   | 
          | 
          | 
      x   | 
          | 
    
  
  6. POGOJI  ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA 
   6.1.  Pogoji za napredovanje
  V višji letnik lahko napreduje  dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh  splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega  kurikula šole ter je opravil vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega  dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega  usposabljanja z delom. 
  6.2.  Pogoji za dokončanje
  Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora  dijak/vajenec uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
  
    - splošnoizobraževalne       predmete,
 
    - obvezne strokovne module,
 
    - enega izmed izbirnih       strokovnih modulov,
 
    - odprti del kurikuluma.
 
  
  Poleg tega mora opraviti: 
  
    - druge       oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne       dejavnosti),
 
    - obveznosti       pri praktičnem usposabljanju z delom,
 
    - vmesni       preizkus (velja za vajeniško obliko izobraževanja ter dijake z       individualno učno pogodbo v šolski obliki izobraževanja),
 
    - zaključni       izpit.
 
  
  Zaključni izpit obsega:
  
    - pisni       in ustni izpit iz slovenščine,
 
    - izdelek       oziroma storitev in zagovor.
 
  
  7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE IN MODULI
  -