A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
  1.1. Ime izobraževalnega programa: OBLIKOVALEC KOVIN-ORODJAR DV 2019
  1.2.  Naziv poklicne/strokovne izobrazbe: oblikovalec kovin-orodjar/  oblikovalka kovin- orodjarka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča  dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
  
    - razvijajo sposobnosti za       kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in       poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektiv, 
 
    - so sposobni matematično       reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti       analitične in grafične statistične prikaze, 
 
    - obvladajo osnove       informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno       uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic,       programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje       oziroma dela), 
 
    - spoznajo osnove       podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij, 
 
    - obvladajo varno in pravilno       ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo       predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih       nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev), 
 
    - obvladajo metode in       postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke       reciklaže, 
 
    - obvladajo in razumejo       splošne principe (zakone) v strojništvu, 
 
    - znajo načrtovati in       pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela, 
 
    - znajo uporabiti in narisati       enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših       sklopov v skladu s standardizacijo, 
 
    - obvladajo različne postopke       ročne in strojne obdelave odrezovanja, preoblikovanja in spajanja kovin in       nekovin, 
 
    - poznajo zgradbo, lastnosti       in uporabo gradiv, 
 
    - obvladajo tehnike in       tehnologije, specifične za svoje strokovno področje, 
 
    - obvladajo znanje o merilnih       in kontrolnih postopkih, ter uporabi merilnih naprav in orodij, 
 
    - za svoje strokovno področje       obvladajo pravilne postopke za ravnanje, skladiščenje in odstranjevanje       okolju škodljivih oziroma obremenjujočih snovi, 
 
    - spoznajo ukrepe in postopke       za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, 
 
    - osvojijo načela varstva pri       delu in pri praktičnem delu upoštevajo varnostne predpise, razvijajo       ekološko zavest in upoštevajo racionalno rabo energije, 
 
    - poznajo predpise in zakone,       ki urejajo varstvo pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod in       poškodb pri delu, 
 
    - znajo nuditi laično prvo       pomoč ob nezgodi, 
 
    - vsebine različnih       strokovnih področij povezujejo med seboj (interdisciplinarni pristop), 
 
    - so pri delu samostojni,       vztrajni in ustvarjalni, 
 
    - so se sposobni prilagoditi       delu v skupini, 
 
    - se navajajo na uporabo       različne strokovne literature. 
 
  
  Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
  
    - strpna, humana, tolerantna       in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in       življenja v pluralni in demokratični družbi, 
 
    - naravnan v vseživljenjsko       učenje in usposabljanje,
 
    - sposoben izdelati kovinsko       konstrukcijo v skladu s tehnično in tehnološko dokumentacijo, izvesti       transport delov konstrukcije ali konstrukcije, izvesti montažo ter       konstrukcijo zaščititi proti koroziji,
 
    - svoje delo bo sposoben       kontrolirati tako vizualno kot mersko, v primeru morebitnih poškodb ali       popravil pa bo znal izbrati primerne materiale in tehnologijo za odpravo       napak ob upoštevanju pravil za varno delo in upoštevanju pravil za       varovanje okolja,
 
    - nadgradil splošno izobrazbo       in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni       razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi       ključnih kvalifikacij.
 
  
  Program, prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem  jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju, dodatno omogoča dijakom, da:
    - razvijajo sporazumevalno možnost       v slovenskem in madžarskem jeziku,
 
    - razvijajo vedenja o naravni       in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne       skupnosti ter njenega matičnega naroda,
 
    - si razvijajo zavest o       državni pripadnosti,
 
    - si razvijajo zavest o       narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo,
 
    - se vzgajajo za spoštovanje       in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med       pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
 
    - se seznanjajo s položajem       narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki       in ustanovami teh skupnosti.
 
  
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
Izobraževalni  program je ovrednoten s 189 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
  V  izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal: 
  
    - osnovnošolsko izobraževanje       ali 
 
    - nižje poklicno       izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih. 
 
  
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
  
    Oznaka predmeta/ 
      modula  | 
    Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli  | 
    Ustni odgovori  | 
    Pisni izdelki  | 
    Izdelek oziroma storitev in zagovor  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P2  | 
    Madžarščina I, II  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P3  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P4  | 
    Tuji jezik  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P5  | 
    Umetnost   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    P6  | 
    Družboslovje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P7  | 
    Naravoslovje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P8  | 
    Športna vzgoja  | 
       | 
       | 
       | 
    praktične naloge  | 
  
  
    M1  | 
    Tehniško komuniciranje v poklicu  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M2  | 
    Materiali in obdelave v poklicu  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M3  | 
    Elementi konstrukcij  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M4  | 
    Organizacija in poslovanje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M5  | 
    Osnove oblikovanja materialov  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M6  | 
    CNC programiranje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M7  | 
    Avtomatizacija strojev in naprav  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M8  | 
    Oblikovanje materialov  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M9  | 
    Posebne obdelave  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M10  | 
    Orodja in priprave za množično proizvodnjo  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M11  | 
    Sestavljanje in preizkušanje orodij  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
 6.1.  Pogoji za napredovanje
   V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki  so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih  predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole,  in so opravili vse interesne dejavnosti in obveznosti praktičnega usposabljanja  z delom.
Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami  je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega  preizkusa.
6.2. Pogoji za dokončanje
  Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno  opraviti s pozitivnimi ocenami:
  - vse splošnoizobraževalne       predmete,
 
  - obvezne strokovne module,
 
  - izbirne strokovne module,
 
  - odprti del kurikula, ki ga       predpiše šola.
 
Poleg tega mora opraviti: 
  - vse interesne dejavnosti,
 
  - obveznosti pri praktičnem       usposabljanju z delom,
 
  - zaključni izpit.
 
Zaključni izpit obsega:
  - pisni in ustni izpit iz       slovenščine ali madžarščine,
 
  - izdelek oziroma storitev in       zagovor. 
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
  -