A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime  izobraževalnega programa: OBLIKOVALEC KOVIN-ORODJAR(v) (SI) 2020
Izobraževalni program s slovenskim učnim jezikom na narodno mešanem območju v slovenski Istri.
1.2. Naziv poklicne izobrazbe: oblikovalec  kovin-orodjar/oblikovalka kovin-orodjarka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom/vajencem in dijakinjam/vajenkam (v nadaljevanju: dijakom/vajencem), da:
  - si razvijajo sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektiv, 
  
 - so sposobni matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze, 
  
 - obvladajo osnove informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic, programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela ), 
  
 - spoznajo osnove podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij, 
  
 - obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev), 
  
 - obvladajo metode in postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke reciklaže, 
  
 - obvladajo in razumejo splošne principe (zakone) v strojništvu, 
  
 - znajo načrtovati in pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela, 
  
 - znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo, 
  
 - obvladajo različne postopke ročne in strojne obdelave odrezovanja, preoblikovanja in spajanja kovin in nekovin, 
  
 - poznajo zgradbo, lastnosti in uporabo gradiv, 
  
 - obvladajo tehnike in tehnologije, specifične za svoje strokovno področje, 
  
 - obvladajo znanje o merilnih in kontrolnih postopkih, ter uporabi merilnih naprav in orodij, 
  
 - obvladajo, za svoje strokovno področje, pravilne postopke za ravnanje, skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih oziroma obremenjujočih snovi, 
  
 - spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, 
  
 - osvojijo načela varstva pri delu in pri praktičnem delu upoštevajo varnostne predpise, si razvijajo ekološko zavest in upoštevajo racionalno rabo energije, 
  
 - poznajo predpise in zakone, ki urejajo varstvo pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod in poškodb pri delu, 
  
 - znajo nuditi laično prvo pomoč ob nezgodi, 
  
 - vsebine različnih strokovnih področij povezujejo med seboj (interdisciplinarni pristop), 
  
 - so pri delu samostojni, vztrajni in ustvarjalni, 
  
 - so se sposobni prilagoditi delu v skupini, 
  
 - se navajajo na uporabo različne strokovne literature. 
 
Dijak/vajenec bo ob zaključku izobraževanja:
  - strpna, humana, tolerantna in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in življenja v pluralni in demokratični družbi, 
  
 - naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
  
 - sposoben izdelati kovinsko konstrukcijo v skladu s tehnično in tehnološko dokumentacijo, izvesti transport delov konstrukcije ali konstrukcije, izvesti montažo ter konstrukcijo zaščititi proti koroziji,
  
 - svoje delo bo sposoben kontrolirati tako vizualno kot mersko, v primeru morebitnih poškodb ali popravil pa bo znal izbrati primerne materiale in tehnologijo za odpravo napak ob upoštevanju pravil za varno delo in upoštevanju pravil za varovanje okolja,
  
 - nadgradil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
 
Program je prilagojen za izvajanje v slovenskem učnem jeziku na narodno mešanem območju v slovenski Istri in ima še naslednje posebne cilje:
  - razvijanje sporazumevalne sposobnosti v italijanskem in slovenskem jeziku, 
  
 - razvijanje vedenja o naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda, 
  
 - vzgoja za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti.
 
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
  Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
  Izobraževalni  program je ovrednoten s 189 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V  izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
  - osnovnošolsko izobraževanje ali 
 
  - nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
 
Posebni  pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
| 
 Oznaka predmeta / modula 
 | 
 Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli  
 | 
 Ustni odgovori 
 | 
 Pisni izdelki 
 | 
 Izdelek oziroma storitev in zagovor 
 | 
 Drugo 
 | 
| 
 P1 
 | 
 Slovenščina 
 | 
 x 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P2 
 | 
 Italijanščina 
 | 
 x 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P3 
 | 
 Tuji jezik 
 | 
 x 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P4 
 | 
 Matematika 
 | 
 x 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P5 
 | 
 Umetnost 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 P6 
 | 
 Naravoslovje 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P7 
 | 
 Družboslovje 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P8 
 | 
 Športna vzgoja 
 | 
   
 | 
   
 | 
   
 | 
 praktične naloge 
 | 
| 
 M1 
 | 
 Tehniško komuniciranje v poklicu 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M2 
 | 
 Materiali in obdelave v poklicu 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M3 
 | 
 Elementi konstrukcij 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M4 
 | 
 Organizacija in poslovanje 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M5 
 | 
 Osnove oblikovanja materialov 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M6 
 | 
 CNC programiranje 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M7 
 | 
 Avtomatizacija strojev in naprav 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M8 
 | 
 Oblikovanje materialov 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M9 
 | 
 Posebne obdelave 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M10 
 | 
 Orodja in priprave za množično proizvodnjo 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M11 
 | 
 Sestavljanje in preizkušanje orodij 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
 6.1.  Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
6.2.  Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak/vajenec uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
  - splošnoizobraževalne predmete,
  
 - obvezne strokovne module,
  
 - izbirne strokovne module,
  
 - odprti del kurikula.
 
Poleg tega mora opraviti:
  - druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
  
 - obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
  
 - vmesni preizkus (velja za vajeniško obliko izobraževanja ter dijake z individualno učno pogodbo v šolski obliki izobraževanja),
  
 - zaključni izpit.
 
Zaključni izpit obsega:
  - pisni in ustni izpit iz slovenščine,
  
 - izdelek oziroma storitev in zagovor. 
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-